Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu spłaty rat kredytów o pożyczek oraz sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego (wraz z refundacją już poniesionych wydatków z ww. tytułów)

Gmina Łęczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 84-218 Łęczyce, ul. Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 789 214 , fax. 586 789 125
  • Data zamieszczenia: 2019-03-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łęczyce
    ul. Długa 49
    84-218 Łęczyce, woj. pomorskie
    tel. 586 789 214, fax. 586 789 125
    REGON: 19167538500000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu spłaty rat kredytów o pożyczek oraz sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego (wraz z refundacją już poniesionych wydatków z ww. tytułów)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na kwotę: 4 000 000,00 (słownie: cztery miliony złotych 00/100 zł) z przeznaczeniem na: - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu spłaty rat kredytów o pożyczek – 2 663 872,00 zł - pokrycie planowanego deficytu budżetowego – 1 336 128,00 zł Zamawiający informuje, iż na życzenie Wykonawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży opinię RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu (wystąpiono o opinię). Charakterystyka kredytu: 1) Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na kwotę: 4 000 000,00 zł 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość pobrania kredytu w mniejszej ilości bez dodatkowych kosztów; 3) Wypłata kredytu na rachunek bankowy Zamawiającego będzie następować w czterech transzach na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego: przewiduje się 4 transze, przy następujących warunkach: - 1 000 000,00 zł – w dniu 23 IV 2019r. - 1 000 000,00 zł – w dniu 27 VI 2019r. - 1 000 000,00 zł – w dniu 27 IX 2019r. - 1 000 000,00 zł – w dniu 23 XII 2019r. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby transz kredytu w zależności od bieżących potrzeb Realne terminy zostaną określone w dyspozycjach uruchomienia transz kredytu (niemniej Zamawiający dołożył wszelkiej staranności by terminy były jak najbardziej zbliżone do realnych – i takie terminy należy przyjąć do wyceny). 4) Środki z udzielonego kredytu wykorzystane zostaną: do 31 grudnia 2019r. 5) Spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych, spłacanych na koniec każdego kwartału, przy uwzględnieniu wymaganego przez Zamawiającego harmonogramu spłaty kredytu zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ; 6) Odsetki od Kredytu płatne będą kwartalnie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał, za który zostały naliczone, z wyłączeniem odsetek należnych za ostatni okres obrachunkowy liczonych do dnia całkowitej spłaty Kredytu, które zostaną spłacone w terminie spłaty ostatniej raty Kredytu; 7) Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w kwartalnych okresach i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę; 8) Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy; 9) Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy; 10) Koszty obsługi kredytu stanowi: • Oprocentowanie kredytu – zmienne, stopa referencyjna WIBOR 3M (stopa będzie aktualizowana przez bank co trzy miesiące); • Plus marża odsetkowa; 11) Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie dokonywać się w złotych polskich; 12) Zabezpieczeniem kredytu będzie: - weksel in blanco; 13) Od kredytu bank nie pobierze żadnych prowizji, marży; 14) Przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365/366 dni ; 15) Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub jego części bez uprzedniego powiadomienia Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Kredytobiorca złoży odmienną dyspozycję na piśmie; 16) Kredytobiorca, w przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu, ma prawo wskazać konkretne raty kredytu z harmonogramu, na poczet których dokonał wpłaty; 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z całości lub części przyznanego kredytu, bez dodatkowych opłat, prowizji i kar. 18) Zamawiający zastrzega sobie bez konieczności uzyskania dodatkowej zgody banku prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia kosztów, odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy; 19) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna; 20) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami; 21) Zamawiający nie będzie wypełniał przesłanych przez Wykonawców wszelkich załączników, tabel stanowiących wzory opracowane przez Wykonawców. Jednakże odpowie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na każde pytanie dotyczące SIWZ oraz przekaże informacje niezbędne do zbadania zdolności kredytowej gminy, a także do przygotowania i złożenia oferty. 22) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych dodatkowych opłat związanych z usługą wykonania przedmiotu zamówienia. 23) Zamawiający dopuści wprowadzenie do umowy wszelkich zmian, które są korzystne dla Zamawiającego a wynikać będą z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. 24) Kredyt będzie wypłacony w transzach na rachunek bieżący zamawiającego, który zostanie wskazany w dyspozycji uruchomienia kredytu. 25) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2019r. 26) Termin wypłaty kredytu – zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego najpóźniej w terminie 2 dni roboczych od przekazania dyspozycji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: brak wymogów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy, pełnomocnictwa jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach