Przetargi.pl
Wymiana nagrobków na grobach wojennych na cmentarzu parafialnym w Rawiczu

Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz ogłasza przetarg

  • Adres: 63-900 Rawicz, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5465400 , fax. 65 5464167
  • Data zamieszczenia: 2016-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz
    ul. Piłsudskiego 21
    63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5465400, fax. 65 5464167
    REGON: 41105072900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana nagrobków na grobach wojennych na cmentarzu parafialnym w Rawiczu
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wykonaniu oraz wymianie nagrobków na grobach wojennych na cmentarzu parafialnym w Rawiczu przy ul. Spokojnej. 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie 72 pojedynczych nagrobków z uwzględnieniem poniższych zapisów: 1) nagrobek składa się z: a) zaokrąglonej na górze steli i części poziomej – obramienia, które ma być wykonane z tego samego materiału co stela, tj. z granitu szwedzkiego bohus szary, z wysypanym wewnątrz obramienia posortowanym grysem granitowym, o średnicy 16 – 22 mm w kolorze szarym, zabezpieczonym od spodu przed przerastaniem roślinności; b) na obramieniu należy wykonać płytkie poprzeczne nacięcia imitujące fugi; c) obramienie należy zamontować na płycie betonowej, 2) napisy i symbole: a) wielkość napisów jest uzależniona od ilości tekstu, b) najbardziej widoczne musi być imię i nazwisko, c) rozmieszczenie napisów w zależności od konkretnego tekstu (treść ustali dyrektor Muzeum Ziemi Rawickiej po konsultacji z pracownikiem Biurem Promocji i Komunikacji Społecznej UMG Rawicz), d) należy zastosować czcionkę: Book Antiqua (nazwisko bold, pozostałe napisy – regular); kapitaliki, w razie konieczności czcionka może być zwężona; minimalna wysokość czcionki 20 mm, e) dane do wykonania napisów (typu imię i nazwisko, data urodzenia i śmierci) zostaną podane wybranemu Wykonawcy w terminie ustalonym między Zamawiającym a Wykonawcą, a) w przypadku dużej ilości napisów projekt ich rozmieszczenia na nagrobku należy przekazać do akceptacji dyrektorowi Muzeum Ziemi Rawickiej, b) margines pomiędzy napisem, a boczną krawędzią steli wynosi min. 3 cm, c) należy kierować się zasadą, aby napisy były czytelne dla osoby o prawidłowym wzroku, stojącej co najmniej 2 metry od steli w normalnych warunkach oświetlenia. W wyjątkowych sytuacjach, gdy odległość od steli do przedniej części obramienia jest większa, należy zwrócić uwagę, by napisy były odpowiednio większe, aby zachować czytelność napisów dla osób stojących przed obramieniem, d) poza napisami, stela zawiera elementy graficzne: godło państwowe Rzeczypospolitej Polskiej (herb) w górnej części i krzyż w części dolnej, e) Godło Rzeczypospolitej Polskiej (herb) z napisem „GRÓB WOJENNY” symbolizuje objęcie grobu opieką Państwa, jako grobu wojennego, f) wszystkie litery i symbole z wyjątkiem godła (herbu) Rzeczypospolitej Polskiej winny być piaskowane i malowane na czarno, godło RP piaskowane bez malowania. Herb (godło) RP z napisem do wypiaskowania według załączonego wzoru. Powyższe powinno być wykonane zgodnie z projektem nagrobka na grób wojenny (załącznik nr 8 do SIWZ), na podstawie projektu autorstwa dr hab. Konstancji Pleskaczyńskiej, udostępnionego do stosowania przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. 3. Ilość nagrobków do wykonania: 1) I etap - do 29.12.2016 roku należy wymienić 42 pojedyncze nagrobki znajdujące się w kwaterze nr 25 oraz 9 pojedynczych nagrobków w kwaterach 9 i 9A (zgodnie z załączoną mapką poglądową cmentarza – załącznik nr 9 do SIWZ), 2) II etap - do 30.08.2017 roku należy wymienić 21 pojedynczych nagrobków znajdujących się w pozostałej części cmentarza (zgodnie z załączoną mapką poglądową cmentarza – załącznik nr 9 do SIWZ). 4. Wykonawca przy realizacji usługi w ramach zaoferowanej ceny ofertowej zobowiązany będzie do: 1) przed przystąpieniem do usługi wymiany nagrobków należy zdemontować istniejące pojedyncze mogiły a materiał poddać kruszeniu (zniszczeniu), 2) prowadzenia prac zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia, przez pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt i narzędzia, pod nadzorem osób dozoru Wykonawcy, 3) właściwego zabezpieczenia i oznakowania terenu prac w celu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia; 4) ubezpieczenia terenu prac z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, ponoszenia kosztów szkód wynikłych w czasie wykonywania usług związanych z przedmiotem zamówienia, 5) wykonywania na bieżąco prac porządkowych, 6) naprawy wszelkich szkód powstałych w wyniku prowadzenia prac we własnym zakresie i na własny koszt, 7) po zakończeniu prac doprowadzenie terenu objętego przedmiotem zamówienia do stanu pierwotnego, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie całego terenu zajętego na prowadzenie prac, 8) udzielenia rękojmi i gwarancji na wykonane prace oraz wbudowane materiały (w tym: na użytą farbę do napisów; klej, zaprawę łączącą poszczególne elementy grobu; osiadanie fundamentów - zapadnięcie nagrobka) zgodnie ze złożoną ofertą (tj. od 36 do 60 miesięcy). 5. Zadanie realizowane jest w związku z projektem „Rewitalizacja Miejsca Pamięci Narodowej Ofiar terroru hitlerowskiego i stalinowskiego lat 1939 – 56 na cmentarzu w Rawiczu” w ramach Programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, priorytet: Dziedzictwo narodowe/ Miejsca Pamięci Narodowej. 6. Zamówienie będzie w części finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 7. Zgodnie z zawartym porozumieniem inwestycja realizowana będzie wspólnie z Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu. Burmistrz Gminy Rawicz działający w imieniu Gminy Rawicz jest Zamawiającym upoważnionym do przeprowadzenia postępowania przetargowego na cały zakres inwestycji. 8. Płatnikiem wynagrodzenia za wykonanie pierwszego etapu zadania (do 29.12.2016 roku) będzie: Gmina Rawicz Urząd Miejski Gminy Rawicz (jedna faktura) oraz Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu (druga faktura), natomiast za wykonanie drugiego etapu zadania (do 30.08.2016 roku) płatnikiem będzie Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu (trzecia faktura - końcowa) – zgodnie z zapisami zawartymi w projekcie umowy. 9. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą: 1) Projektu nagrobka na grób wojenny (dokumentacja fotograficzna), 2) Mapki poglądowej cmentarza, stanowiących integralną część niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wymienione dokumenty są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.rawicz.pl, (zakładka: zamówienia publiczne). 10. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane niżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 roku poz. 1666) tj: czynność związana z montażem nagrobków (steli i obramienia) na cmentarzu parafialnym w Rawiczu, czynność związana z wykonaniem prac porządkowych przy realizacji przedmiotu zamówienia. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia w formie oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 3) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub wezwać Wykonawcę do przedłożenia: a) poświadczonej zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; c) poświadczonego za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215400-1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach