Przetargi.pl
Wykonanie usługi w zakresie dowozów i odwozów uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2019/2020

Urząd Miejski ogłasza przetarg

  • Adres: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Poznańska
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 4426600, 4426641 , fax. 614 422 754
  • Data zamieszczenia: 2019-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski
    ul. Poznańska 33
    64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie
    tel. 61 4426600, 4426641, fax. 614 422 754
    REGON: 52693700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowytomysl.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi w zakresie dowozów i odwozów uczniów do placówek oświatowych w roku szkolnym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego jest usługa polegająca na bezpiecznym i punktualnym dowozie uczniów z terenu miasta i gminy Nowy Tomyśl od poniedziałku do piątku do szkół i przedszkoli oraz ich powrót do domu w czasie roku szkolnego 2019/2020. Szacunkowa ilość dni szkolnych z dowozami i odwozami : 197 dni, w tym : w roku 2019 łącznie: 77 dni wrzesień : 20 dni październik: 23 dni listopad: 19 dni grudzień: 15 dni w roku 2020 łącznie: 120 dni styczeń: 21 dni luty: 20 dni marzec: 22 dni kwiecień: 18 dni maj: 20 dni czerwiec: 19 dni 2. Zakres zamówienia został podzielony na VII części i obejmuje następujące przewidywane trasy i kursy na trasach: I część zamówienia TRASA NR 1 : KURS 1 Kierunek : Przyłęk- Glinno – Nowy Tomyśl KURS 2 Kierunek : Nowy Tomyśl - Glinno, Przyłęk TRASA NR 2 : KURS 3 Kierunek : Paproć – Glinno-Nowy Tomyśl KURS 4 Kierunek : Nowy Tomyśl – Glinno-Paproć II część zamówienia TRASA NR 1 : KURS 1 Kierunek : Sękowo-Jastrzębsko Stare -Nowy Tomyśl KURS 2 Kierunek : Nowy Tomyśl -Sękowo -Jastrzębsko Stare TRASA NR 2 : KURS 3 Kierunek : Róża- Stary Tomyśl –Glinno-Nowy Tomyśl KURS 4 Kierunek : Nowy Tomyśl -Glinno -Stary Tomyśl, Róża III część zamówienia TRASA NR 1 : KURS 1 Kierunek : Róża -Nowa Róża -Sątopy KURS 2 Kierunek : Sątopy - Nowa Róża-Róża TRASA NR 2 : KURS 3 Kierunek : Sworzyce-Biała Wieś -Bukowiec KURS 4 Kierunek : Bukowiec -Biała Wieś -Sworzyce IV część zamówienia TRASA NR 1 : KURS 1 Kierunek : Nowy Tomyśl -Stary Tomyśl – Kozie Laski –Wytomyśl KURS 2 Kierunek : Wytomyśl- Kozie Laski- Stary Tomyśl – Nowy Tomyśl V część zamówienia TRASA NR 1 : KURS 1 Kierunek : Paproć- Jastrzębsko Stare-Grubsko-Chojniki- Boruja Kościelna KURS 2 Kierunek : Boruja Kościelna- Chojniki- Grubsko- Jastrzębsko Stare – Paproć TRASA NR 2 : KURS 3 Kierunek : Sątopy- Cicha Góra - Boruja Kościelna KURS 4 Kierunek : Boruja Kościelna – Cicha Góra- Sątopy TRASA NR 3 : KURS 5 Kierunek : Boruja Nowa - Boruja Kościelna KURS 6 Kierunek : Boruja Kościelna – Boruja Nowa TRASA NR 4 : KURS 7 Kierunek : Kuźnica Zbąska –Szarki- Boruja Kościelna KURS 8 Kierunek : Boruja Kościelna – Szarki- Kuźnica Zbąska VI część zamówienia Dowóz dzieci niepełnosprawnych do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno Wychowawczego w Sielinku I Wolsztynie TRASA NR 1 : KURS I i II – dowóz i odwóz Bukowiec – Sielinko - 1 dziecko na wózku inwalidzkim Nazwa szkoły: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Opalenicy Ośrodek Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczy 64-330 Opalenica, Sielinko, ul. Opalenicka 4 TRASA NR 2 : KURS III i IV – dowóz i odwóz Stary Tomyśl -Nowy Tomyśl Boruja kościelna- – Wolsztyn – 7 osób Nazwa szkoły: Zespół Szkół Specjalnych, ul. 5 Stycznia 14 64-200 Wolsztyn TRASA NR 3 : KURS V i VI – dowóz i odwóz Stary Tomyśl, Boruja Kościelna –WOLSZTYN– 2 dzieci Nazwa szkoły Zespół Szkół Specjalnych, ul. 5 Stycznia 14 64-200 Wolsztyn VII część zamówienia Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zbąszyniu. TRASA NR 1 : KURS I i II - dowóz i odwóz Adres Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zbąszyniu : ul. Zbąskich 7, 64-360 Zbąszyń Rozmieszczenie uczniów na terenie Gminy Nowy Tomyśl : Nowy Tomyśl – 2 osoby ( na wózku inwalidzkim ) TRASA NR 2 : KURS III i IV - dowóz i odwóz Adres Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Zbąszyniu : ul. Zbąskich 7, 64-360 Zbąszyń Rozmieszczenie uczniów na terenie Gminy Nowy Tomyśl : Nowa Róża –1 osoba Nowy Tomyśl- 10 osób Glinno- 1 osoba Sękowo– 1 osoby Boruja Nowa–1 osoba Paproć– 4 osoby Boruja Nowa – 1 osoba Jastrzębsko Stare – 1 osoba Cicha Góra- 1 osoba Sątopy – 1 osoba 2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty została w załączniku nr 8 do SIWZ . 2.2.Przewóz pasażerów winien odbywać pojazdami zapewniającymi bezpieczeństwo dowożonych uczniów. 2.3. W ilości kilometrów nie zostały ujęte kilometry dojazdu autobusów do miejsc rozpoczęcia tras i ich powrotów po odwiezieniu uczniów. 2.4. Ilość kilometrów, trasy, kursy i ich wielkość, jak i ilości przewozów, godziny dowozu i odwozu mogą ulec zmianie w związku z dostosowaniem ich do organizacji pracy placówek oświatowych. 2.5. Zamawiający informuje, iż szczegółowe godziny odjazdu pojazdów jak i miejsca przystanków dla poszczególnych kursów dowożenia i odwożenia uczniów odbywać się będą według ustalonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Dyrektorów placówek oświatowych rozkładu jazdy. Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia zobowiązany jest do ustalenia z Dyrektorami placówek oświatowych ostatecznego rozkładu jazdy , przystanków i godziny kursów na poszczególnej trasie do dnia 20-08-2019r 3. Usługa świadczona będzie we wszystkie dni zajęć szkolnych zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020, ustalonym na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego ( Dz. U. z 2002 r. Nr 46, poz. 432 ze zm.).oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. 2019 poz. 1093). 4. Przewidywana liczba przewożonych dzieci na poszczególnych trasach określona została w Opisie Przedmiotu Zamówienia załącznik nr 8 do SIWZ i została ustalona na podstawie wykazów otrzymanych od dyrektorów poszczególnych szkół i przedszkoli. Miejscowości z których będą dowożeni uczniowie oraz liczba osób zostały określone w załączniku nr 8 do niniejszej specyfikacji. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo korekty ilości dowożonych uczniów. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów Wykonawca musi zapewnić ich dowóz na warunkach podanych w ofercie. 6. Wykonawca, w porozumieniu z Dyrektorami jednostek oświatowych, ustala ostateczną liczbę oraz przebieg kursów na trasach, którymi będzie wykonywał przewozy i które stanowią podstawę kalkulacji ceny wykonania zamówienia. Przyjęte przebiegi oraz liczba kursów na trasach przewozu muszą uwzględniać liczbę przewożonych osób z poszczególnych miejscowości do jednostek oświatowych oraz wymagane godziny przyjazdu i wyjazdu dzieci ze szkół i oddziałów przedszkolnych. Ostateczne godziny przejazdów autobusów/busów, z uwzględnieniem przystanków oraz ewentualnych innych punktów odbioru dzieci na trasach Wykonawca sporządzi w porozumieniu z Dyrektorami szkół i przedszkoli , po sporządzeniu planu zajęć w jednostkach oświatowych. Harmonogram kursów na danej trasie przedstawiony zostanie wydziałowi Oświaty i Sportu do dnia 20 sierpnia 2019. .7. Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia przewożonych dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków. 8. Zamawiający zastrzega możliwe odstępstwa od przewidywanego przewozu ze względu na okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a podyktowanych potrzebami Zamawiającego wynikającymi z realizacji obowiązku zapewnienia uczniom dowozu do szkoły, uzależnione od zmiany planów zajęć, ilości dzieci, likwidacji szkoły, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywania dni wolnych, w szczególności: a) zmiany w ilości dowożonych uczniów (zmniejszenie lub zwiększenie liczby przewożonych uczniów z poszczególnych miejscowości); b) zmiany godzin odjazdów autobusów ustalone w porozumieniu z Dyrektorami szkół i przedszkoli. 9. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez Dyrektora danej placówki oświatowej. 10. W celu zapewnienia bezpieczeństwa w czasie przewozów Wykonawca zapewni opiekę nad dziećmi w środkach transportu przewożących dzieci, przy czym: 1) Obowiązki opiekuna nie może pełnić osoba kierująca pojazdem. 2) Opieka powinna być sprawowana podczas każdego kursu. 3) Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca przeszkolenie w zakresie przepisów BHP oraz udzielania pierwszej pomocy medycznej. 4) Opiekun autobusu szkolnego odpowiada za uczniów podczas całego kursu. Kurs rozpoczyna się od momentu odebrania dzieci z pierwszego przystanku na danej trasie do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko ucznia na przystanku znajdującym się przy szkole/przedszkolu; w drodze powrotnej - od momentu odebrania dzieci ze szkoły/przedszkola do momentu opuszczenia autobusu przez ostatnie dziecko na przystanku końcowym. 5) Pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę winni być wyposażeni w identyfikatory pozwalające zawsze i w łatwy sposób zidentyfikować osobę sprawującą opiekę. Identyfikator powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko osoby opiekuna, pełnioną funkcję: „Opiekun dzieci w drodze do szkoły” oraz nazwę Wykonawcy. 6) Do obowiązku opiekuna będzie należało w szczególności: a) sprawowanie opieki i nadzoru podczas dowozu dzieci z miejsc zamieszkania do szkół, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach oraz wprowadzenie dzieci przedszkolnych do placówki oświatowej. b) sprawowanie opieki i nadzoru podczas odwozu dzieci ze szkół do miejsc zamieszkania, w tym również w czasie wsiadania uczniów do autobusu i wysiadania uczniów z autobusu w wyznaczonych miejscach; c) w trakcie przejazdu opiekun na bieżąco kontroluje stan ładu i bezpieczeństwa w pojeździe podejmując interwencję w razie jego naruszenia, w przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia przez ucznia(ów) zasad bezpieczeństwa w trakcie przewozu opiekun powiadamia o tym fakcie Dyrektora szkoły, do której uczeń jest dowożony oraz Zamawiającego. d) wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu uczniów i ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku którego nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy. 11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował autobusami z ilością miejsc w pojazdach lub odpowiednią liczbą autobusów, zapewniających dowóz wszystkich dzieci na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach w sposób zapewniający każdemu dziecku miejsce siedzące. 12. Pojazdy, którymi wykonawca będzie wykonywał zamówienie winne gwarantować bezpieczeństwo przewożonym uczniom zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi i normami dotyczącymi transportu zbiorowego osób, posiadać sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym, oznakowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, ubezpieczenie w zakresie OC, NW, aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu przez cały okres realizacji zamówienia. 13. W okresach zimowych pojazd dowożący uczniów musi być ogrzewany, a na stopniach wejściowych nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. 14. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby w przypadku awarii autobusu na trasie przejazdu niezwłocznie zapewnił autobus zastępczy na własny koszt. 15. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający określa wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1040 zm.) osób, które wykonywać będą czynności związane z wykonywaniem zamówienia: kierowanie pojazdami. Wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługę na rzecz Wykonawcy. Obowiązek określony w pkt 15 dotyczy także Podwykonawców i dalszych Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 15. 16. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 16.1. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób i kontrola: 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 15 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. 3) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 4.15 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: -
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada licencję zezwalającą na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( t.j. Dz. U. 2019 poz. 87 ze zm.), przy czym termin obowiązywania licencji musi obejmować cały okres trwania zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, każdy z Wykonawców musi wykazać spełnienie powyższego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony załącznik nr 1 do SIWZ „Formularz oferty” oraz oświadczenia wymagane postanowieniami punktu 8.1 IDW; 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 3. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentu rejestrowego załączonego do oferty. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej), że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do specyfikacji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach