Przetargi.pl
wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: Rewaloryzacja wnętrza bloku śródrynkowego etap I - elewacje budynków ul. Wewnętrzna 1, 3, 5 oraz Rynek 41, 42

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8562850 , fax. 074 8523110
  • Data zamieszczenia: 2012-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8562850, fax. 074 8523110
    REGON: 00057958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: Rewaloryzacja wnętrza bloku śródrynkowego etap I - elewacje budynków ul. Wewnętrzna 1, 3, 5 oraz Rynek 41, 42
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont elewacji budynków przy ulicy Wewnętrznej nr 1, 3 i 5 oraz Rynek 41 i 42 w Świdnicy w zakresie ograniczonym do elewacji od strony podwórza bloku śródrynkowego; CPV: 45443000-4 - roboty elewacyjne w tym: - elewacja budynku przy ulicy Wewnętrznej nr 1, 3 i 5 około - 385 m2 - elewacja budynku Rynek nr 41 (od strony podwórzowej) około - 25 m2 - elewacja budynku Rynek nr 42 (od strony podwórzowej) około - 200 m2 Budynki są zlokalizowane na terenie historycznego układu urbanistycznego - historycznego ośrodka miejskiego wpisanego do rejestru zabytków pod numerem 470 decyzją z dnia 27-12-1957 roku. Ponadto, budynki Rynek nr 41 42 są wpisane do rejestru zabytków kolejno pod numerami 1713 z dnia 12-05-1966 roku (stary numer) oraz A/4807/1713 z dnia 17-01-2011 roku (nowy numer w księdze rejestru zabytków nieruchomych woj. Dolnośląskiego) oraz pod numerem 1267/WŁ z dnia 14-04-1989 roku (stary numer) i nowy numer A/4852/1267/WŁ z dnia 21-01-2011 roku. Na realizację inwestycji Inwestor uzyskał dofinansowanie ze środków pomocowych w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 w ramach priorytetu Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta). 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: A. Wykonanie remontu elewacji ulicy Wewnętrznej nr 1, 3 i 5 oraz Rynek nr 41 i 42, w tym: - usunięcie skorodowanych, odparzonych tynków elewacji, - przeczyszczenie, zagruntowanie, zaimpregnowanie zachowanych fragmentów odsłoniętych reliktów kamiennych, - naprawa uszkodzonych miejsc w murach, - przeczyszczenie odpowiednim środkiem tynki pozostałe na elewacji, - uzupełnienie odkutych tynków, - rozebranie rynien, rur spustowych, obróbek blacharskich, okapów, kołnierzy itp. - wykonanie nowych , rur spustowych, obróbek blacharskich, okapów, kołnierzy itp. - wykonanie zabezpieczeń części ścian środkiem przeciw graffiti, - zdemontowanie i ponowne zamontowanie instalacji odgromowych i innych elementów umiejscowionych na ścianach budynków, - renowacja stolarki okiennej z wyczyszczeniem i przeszlifowaniem ram i skrzydeł okiennych, gruntowaniem z zabezpieczeniem drewna środkami antygrzybicznymi i przeciwwilgotnościowymi, pomalowaniem farbami olejnymi, - renowacja elementów metalowych z opaleniem, wyczyszczeniem i przeszlifowaniem powierzchni i pomalowaniem farbami olejnymi, - wymiana okien klatki schodowej w budynku Rynek nr 41 na okna p.poż EI60, - przygotowanie podłoża tynków oraz malowanie farbami fasadowymi, - wymiana pokrycia daszku papowego w budynku Rynek nr 42, zgodnie z projektem budowlanym, decyzją o pozwoleniu na budowę oraz Decyzją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - pozwoleniem na prowadzenie prac i robót przy obiekcie zabytkowym. B. Wykonanie innych robót i prac niezbędnych dla należytego wykonania zamówienia, w tym: - opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, - oznakowanie placu budowy, - organizacja zaplecza budowy, - organizacja dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót, - wywóz gruzu i innych materiałów nieużytecznych na składowisko odpadów (koszty składowania ponosi Wykonawca), uporządkowanie terenu budowy, - niezwłoczne zawiadomienie Konserwatora Zabytków i Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót; zgodnie z pozwoleniem Konserwatora na wykonywanie prac i robót przy obiekcie zabytkowym. 3. Przedmiot zamówienia: szczegółowo został opisany w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w projekcie budowlanym Rewaloryzacja wnętrza bloku śródrynkowego etap I - elewacje budynków Wewnętrzna nr 1, 3, 5 oraz Rynek nr 41 i 42 opracowanym przez Biuro Projektów i Realizacji Inwestycji M. Z. WALAS z siedzibą w Bielanach Wrocławskich. Projekt i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji i wraz z przedmiarem robót znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej znajduje się do wglądu w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Świdnicy, przy ulicy Armii Krajowej nr 49, Referat Inwestycji - pok. 217. Przedmiar robót stanowi wyłącznie materiał pomocniczy dla wskazania technologii, która rzutuje na wysokość ceny Wykonawcy. 4. Gwarancja i rękojmia Zgodnie z § 13 projektu umowy, Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na okres 5 lat na wszystkie wykonane prace budowlane, licząc od daty odbioru i przekazania do eksploatacji przedmiotu zamówienia. Wymagany okres rękojmi minimum 24 m-ce - na warunkach i zasadach określonych przepisami KC. 5. Warunki realizacji, odbioru i rozliczenia robót: 5.1. Warunki realizacji robót: - Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie do 10 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. - Z uwagi na wykonywane roboty budowlane przez innego wykonawcę, polegające na zagospodarowywaniu terenu wraz z restytucją wieży ratuszowej, realizowane w obszarze przyległym do elewacji będących przedmiotem niniejszego zamówienia, Zamawiający przekaże Wykonawcy robót plac budowy w zakresie ograniczonym, niezbędnym dla zrealizowania zamówienia. - Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę. - Zamawiający zapewnia nadzór autorski. - Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego, oraz które posiadają co najmniej 2-letnią praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych; zgodnie z wymogami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. - Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik budowy. - Wykonawca umieści na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną, ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz udostępni miejsce na umieszczenie tablicy informacyjnej wymaganej ze względu na współfinansowanie inwestycji przez UE w ramach RPO WD. - Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, projektem, zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z zasadami BHP. - Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania warunków instytucji opiniujących projekt. - Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. - Wszystkie użyte do budowy materiały muszą odpowiadać parametrom podanym w projekcie, powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te należy przedłożyć inspektorowi nadzoru inwestorskiego i Zamawiającemu. - Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. - Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń związanych z terenem budowy oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. - Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót również wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. - W związku z dofinansowaniem inwestycji Rewaloryzacja wnętrza bloku śródrynkowego etap I - elewacje budynków Wewnętrzna nr 1, 3, 5 oraz Rynek nr 41 i 42 ze środków UE w ramach RPO WD, jak również terminu oddania do użytkowania obecnie odbudowywanej wieży ratuszowej, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w celu zapewnienia wykonania elewacji: - Wewnętrzna nr 1, 3, i 5 do dnia 30 kwietnia 2012 roku - Rynek nr 41 i 42 do dnia 30 maja 2012 roku rozumiane jako data protokółu odbioru końcowego. - Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu uzgodnione z Zamawiającym harmonogramy rzeczowo-finansowe realizacji zamówienia. - Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców w celu prowadzenia np. działań promocyjnych realizowanych robót. - Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na właściwe wysypisko odpadów materiałów z rozbiórki nie nadających się do ponownego wbudowania. - Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiającemu. 5.2 Warunki odbioru robót: - Roboty będą wykonywane jako dwa oddzielne zadania:: - zadanie I dla budynków Wewnętrzna Nr 1, 3, 5, z terminem zakończenia i odbioru końcowego do dnia 30 kwietnia 2012 roku, - zadanie II dla budynków Rynek nr 41 i 42, z terminem zakończenia i odbioru końcowego do dnia 30 maja 2012 roku. - Wykonawca zgłasza Inspektorowi Nadzoru do odbioru wszystkie roboty zanikowe. - Zamawiający nie przewiduje odbiorów częściowych. - W dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego, dla każdego zadania oddzielnie, Wykonawca dostarcza inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: dziennik budowy, protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, dokumentację powykonawczą, atesty i aprobaty na wbudowane materiały. - Zamawiający przystąpi do czynności odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 10 dni roboczych od daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót. Podstawą rozpoczęcia czynności odbioru końcowego będzie zawiadomienie pisemne Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakończeniu wszystkich robót będących przedmiotem odbioru potwierdzony ze strony Zamawiającego przez inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru kompletności przekazanych mu przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych. - Podstawą do podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru robót, dla każdego zadania oddzielnie, będzie bezusterkowe wykonanie przedmiotu odbioru. Zakończenie robót i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego nastąpić winno w terminie gwarantującym możliwość zakończenia czynności odbiorowych i podpisania protokołu końcowego odbioru robót w nieprzekraczalnym terminie do: zadanie I - Wewnętrzna nr 1, 3, i 5 do dnia 30 kwietnia 2012 roku - zadanie II - Rynek nr 41 i 42 do dnia 30 maja 2012 roku.. 5.3 Warunki rozliczenia robót: - Za wykonanie przedmiotu umowy ustala się wynagrodzenie ryczałtowe zgodne z ceną ofertową Wykonawcy, z zastrzeżeniem jak niżej. - Faktury końcowe mogą być wystawione po protokolarnym końcowym odbiorze robót , dla każdego zadania oddzielnie, przez Zamawiającego i przekazaniu uporządkowanego terenu budowy Zamawiającemu. Termin płatności faktur ustala się do 30 dni od daty dostarczenia ich Zamawiającemu. 6. Informacje dodatkowe W sytuacji rażącego zaniedbania Wykonawcy skutkującego np. utratą dofinansowania ze środków pomocowych w ramach RPO Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy oraz żądać od Wykonawcy właściwego odszkodowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454430004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 09.03.2012 r. przed godz. 9,00. 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 Prawa Zamówień Publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swidnica.bip-gov.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach