Przetargi.pl
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN. PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO BRZEG

PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 717 13 33 , fax. 071 717 54 09
  • Data zamieszczenia: 2010-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
    ul. Joannitów 13 13
    50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 717 13 33, fax. 071 717 54 09
    REGON: 00012680103772
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkp.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Społka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN. PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO BRZEG
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektów pn. Przebudowa dworca kolejowego Brzeg. Przedmiot zamówienia jest zadaniem inwestycyjnym o terminie realizacji do 30.10.2011r.ową jest projekt opisany w niniejszym OPZ. Okres rękojmi wynosi 36 miesięcy dla wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie. Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ. II. Przebudowa dworca kolejowego Brzeg Opis stanu istniejącego Lokalizacja:Budynek znajduje się w Brzegu przy Placu Dworcowym 1, własności Skarbu Państwa Przedsiębiorstwo Państwowe PKP Dolnośląska Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych we Wrocławiu.Obiekt usytuowany jest w południowej części miasta, wzdłuż linii kolejowej. Jest budynkiem wolnostojącym w południowej części pierzei placu dworcowego, skomunikowanym z częścią śródmiejską. W sąsiedztwie od strony wschodniej znajduje się budynek administracyjny, natomiast od strony zachodniej budynek poczty.Charakterystyka użytkowa obiektu: Budynek Dworca Głównego w Brzegu ma kształt wydłużonego, dwukondygnacyjnego prostokąta z ryzalitem środkowym i dwoma ryzalitami bocznymi oraz dwoma prostokątnymi przybudówkami; południowa na osi i zachodnia szerokością równa korpusowi. Korpus i przybudówka zachodnia trzytraktowa, hol główny w układzie jednotraktowym. W kondygnacji przyziemia obok pomieszczeń związanych z obsługą podróżnych znajdują się pomieszczenia administracyjne i handlowe. W kondygnacji piętra znajdują się mieszkania, natomiast w piwnicach pomieszczenia socjalno-magazynowe. Przedmiotowy budynek wykonany jest w technologii tradycyjnej. Ściany murowane z cegły ceramicznej. Konstrukcja dachu drewniana. Okna w całym budynku drewniane, koloru białego w złym stanie technicznym. 4. Opis założeń projektowych a) remont wnętrza holu głównego dworca Pomalowanie powierzchni ściany w części parterowej oraz wymiana posadzki b) przebudowa i wymiana witryn punktów sklepowych Poszerzenie witryn sklepowych wraz z zamontowaniem witryn ze szkła antywłamaniowego c) przebudowa i wymiana okienek kasowych Montaż nowych okien kasowych szklonych szkłem antywłamaniowym d) przebudowa zaplecza socjalnego e) przebudowa i remont pozostałych pomieszczeń dworca w obrębie opracowania Stan zachowania a) wnętrze holu Wnętrze było wcześniej remontowane, w części parterowej widoczne zabrudzenia powierzchni ścian, graffiti. Powierzchnia posadzki zabrudzona z licznymi ubytkami b) witryny sklepowe W miejscach projektowanych witryn znajdują się istniejące punkty usługowe- okna kiosku i witryna cukierni c)okienka kasowe W miejscach projektowanych okienek kasowych znajdują się istniejące kasy, nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych, zamontowane są kraty. d)zaplecze socjalne z toaletą dla pracowników Istniejąca toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych, brak podziałów na toaletę damską i męską e) pozostałe pomieszczenia w obrębie opracowania Posadzki zabrudzone z licznymi ubytkami, kafle na ścianach do wymiany, zabrudzenia ścian, odpadające tyki f) wymiana stolarki drzwiowej Z uwagi na znaczne zużycie drzwi oraz niedostosowanie do aktualnych przepisów w budynku zabytkowym Dworca Głównego PKP w Brzegu przeprowadzony zostanie ich wymiana w obrębie opracowania. OPIS PRAC a) Wnętrze holu głównego dworca Rozebrać posadzkę z płytek kamiennych, skuć nierówności betonu, wykonać warstwę wyrównującą i wygładzającą z zaprawy samopoziomującej, zagruntować podłogę. Ułożyć posadzkę z jednobarwnych płytek, odtwarzających wcześniej zdemontowane z zachowaniem kolorystyki i czarnych wtrąceń, na zaprawie klejowej oraz cokoliki z płytek kamiennych o wysokości 10 cm na zaprawie klejowej. Uzupełnić ubytki w tynkach, wynikłe przy robotach podłogowych i instalacyjnych, zaprawą cementowo-wapienną, przetrzeć istniejące tynki wewnętrzne z zeskrobaniem farby, zagruntować podłoże i dwukrotnie pomalować farbą emulsyjną (akrylową zmywalną) na kolor zbliżony do istniejącego (np. Ral 1013). Wykonać zabezpieczenia przed graffiti środkami AGS - ręcznie na powierzchniach z powłoką malarską do wysokości 3,00m od poziomu posadzki. Proponuje się nową lokalizację dużej tablicy przyjazdów i odjazdów pociągów nad witryną sklepową na południowej ścianie holu głównego. Natomiast elektroniczne tablice rozkładów jazdy proponuje się umiejscowić na zachodniej ścianie holu obok schodów prowadzących na perony. Przed przystąpieniem do prac renowacyjnych należy oczyścić powierzchnię ścian. Następnie pomalować ściany go gzymsu na kolor RAL 1013, istniejący gzyms i fasetę odmalować w kolorze zbliżonym do istniejącego gzyms- np. RAL 9010, faseta- RAL 9001, ścianę nad gzymsem na kolor jasnobłękitny zbliżony do istniejącego. b) Witryny sklepowe Wyburzyć wtórne wypełnienie murem poniżej podciągu i ściankę podokienną, zamontować projektowaną wysoką witrynę z drzwiami; w miejscu witryn koło kas wyburzyć wtórne wypełnienie pod podciągiem, wymurować nowy filar i zamontować witryny Witryny szklone szkłem antywłamaniowym, hartowanym, bezpiecznym klasy P4 w systemie aluminiowym. Witryny sklepowa na wschodniej ścianie holu zaopatrzone w okno podawcze, z przeciw wagą wyposażone w siłowniki, które pozwalają na lekkie otwieranie i zamykanie a także pozostawienie w części przesuwnej na dowolnym poziomie np. firmy Fagus. c) Okienka kasowe wyburzyć istniejące ściany pod okienkami kasowymi, zamontować projektowane witryny kasowe; stojaki przed kasami zdemontować i przesunąć wg rysunku. Witryny szklone szkłem antywłamaniowym, hartowanym, bezpiecznym klasy P4 w systemie aluminiowym. d)Kasy i zaplecze socjalne z toaletami dla pracowników Zdemontować drewniane przegrody między kasami oraz panele z pozostałych ścian oraz drewniany podest; wyrównać poziom podłogi w kasach z poziomem pomieszczenia socjalnego. Projektowane ścianki g-k wykonać na wys. 300 cm, pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015. Z istniejących ścian i sufitów usunąć stare powłoki malarskie, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015. Żeliwną kolumnę w pomieszczeniu socjalnym oczyścić z warstw malarskich, poddać renowacji i zabezpieczyć antykorozyjnie. W pomieszczeniu skuć istniejącą posadzkę - nową wykonać na wzór posadzki holu. W korytarzu również skuć istniejącą posadzkę i nową wykonać na wzór posadzki holu. Na ścianach zdemontować drewniane obicia,usunąć stare powłoki malarskie ze ścian i sufitów, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze kolorze beżowym, zbliżonym do RAL 1014. W pomieszczeniu istniejącej toalety należy zdemontować płytki na ścianach i wyburzyć istniejące ścianki działowe wg rysunku. W projektowanych toaletach położyć płytki ceramiczne do wysokości ościeżnicy (ok. 210 cm), płytki należy mocować na kleju wodoodpornym, elastycznym; płytki o wymiarach 19,8x19,8cm w kolorze beżowym, matowe np. 0808020 WAA1N134 z kolekcji COLOR ONE firmy OBJECT lub rownoważne o niegorszych parametrach. Na ścianach wokół umywalek i przyborów wodnych pod płytkami ceramicznymi należy wykonać izolację z płynnej folii. Skuć płytki podłogowe, położyć nowe w kolorze kremowym, matowe np. 0808020 WAA1N132 z kolekcji COLOR ONE firmy OBJECT o wymiarach 19,8x19,8cm lub rownoważne o niegorszych parametrach. Zamontować sufit podwieszany. Drzwi wewnętrzne w sanitariatach płytowe okleinowane, okucia o podwyższonej wytrzymałości, skrzydła drzwiowe na 3 zawiasach. Drzwi wyposażyć w samozamykacze i kratki wentylacyjne, według zestawienia w części rysunkowej. Pozostałe drzwi jednoskrzydłowe, wewnętrzne, płytowe okleinowane, pełne w kolorze ciemnobeżowym, zbliżonym do RAL 1001. Nadproża z belek stalowych w miejscach projektowania nowych drzwi, lub poszerzenia starych otworów drzwiowych. e) Pozostałe pomieszczeniach We wszystkich pomieszczeniach objętych opracowaniem przewiduje się wykonanie następujących prac: 1. usunięcie starych powłok malarskich 2. przetarcie tynków 3. gruntowanie preparatami gruntującymi powierzchnie ścian i sufitów 4. malowanie ścian (kolor RAL 1015) Punkty handlowe wydzielić ściankami g-k (wejście do punktów od strony holu głównego). W pomieszczeniach tych oraz poczekalni 0/13 istniejącą drewnianą fasetę oczyścić z warstw malarskich, ubytki uzupełnić, zaimpregnować drewno i pomalować w kolorze ciemny brąz np. Domalux kolor 0412 lub równoważny o niegorszych parametrach; zdemontować obudowy podpór, żeliwne kolumny oczyścić z warstw malarskich, poddać renowacji i zabezpieczyć antykorozyjnie Kolumnę przy ścianie g-k odzielającej poczekalnię od punktów handlowych ponownie obudować płytą g-k na stelażu. W punkcie handlowym 0/16 zlikwidować drewniany podest, posadzkę w tym punkcie i 0/17 wyłożyć płytkami gresowymi w kolorze jasno brązowym np. Nowa Gala Signum SG03 30x30 lub materiał równoważny o niegorszych parametrach.W poczekalni skuć istniejącą posadzkę - nową wykonać na wzór posadzki holu głównego. Ściany malować na kolor RAL 1015. Drzwi do poczekalni D6 poddać renowacji. W przechowalni bagażu 0/11 zdemontować drewniane obicia ścian i obniżony sufit, zdemontować drzwi i wyburzyć ścianki działowe pozostawiając wnęki od strony świetlicy i poczekalni. Istniejącą posadzkę zdemontować i położyć nową z płytek gresowych w kolorze jasno brązowym np. Nowa Gala Signum SG03 30x30 lub materiał równoważny o niegorszych parametrach. Ściany malować na kolor RAL 1015. W korytarzu 0/14 skuć istniejącą posadzkę - nową wykonać na wzór istniejącej. Istniejąca fasetę odmalować w kolorze RAL 1013, ściany w kolorze RAL 1015. Wstawić nowe drzwi W świetlicy 0/10 posadzkę wykonać na wzór posadzki holu głównego. Zdemontować drewniane obicia ścian i ścianki działowe. Z istniejących ścian i sufitów usunąć stare powłoki malarskie, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015. W pomieszczeniu personelu istniejącą fasetę oczyścić z warstw malarskich, uzupełnić i odmalować w kolorze ciemny brąz np. Domalux kolor 0412 lub równoważny o niegorszych parametrach. Skuć płytki na ścianach, usunąć stare powłoki malarskie, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015.W pomieszczeniu skuć istniejącą posadzkę - nową wykonać na wzór posadzki holu głównego. W pomieszczeniu porządkowym i korytarzu obok pomieszczenia personelu skuć płytki na ścianach, usunąć stare powłoki malarskie, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015.Skuć istniejącą posadzkę, w korytarzu nową wykonać na wzór posadzki holu głównego, w pom. porządkowym położyć płytki gresowe w kolorze jasno brązowym np. Nowa Gala Signum SG03 30x30 lub materiał równoważny o niegorszych parametrach. W magazynie krzeseł 0/01wyburzyć ścianki działowe, istniejącą fasetę oczyścić z warstw malarskich, uzupełnić i odmalować w kolorze ciemny brąz np. Domalux kolor 0412 lub równoważny o niegorszych parametrach. Posadzkę usunąć, nową wykonać na wzór posadzki holu głównego. Z istniejących ścian i sufitów usunąć stare powłoki malarskie, przetrzeć tynki, zagruntować preparatami gruntującymi i pomalować w kolorze jasnobeżowym RAL 1015. W szatni personelu 0/08 oraz korytarzu 0/03 istniejącą posadzkę usunąć i położyć nową z płytek gresowych w kolorze jasno brązowym np. Nowa Gala Signum SG03 30x30 lub materiał równoważny o niegorszych parametrach. Ściany malować na kolor RAL 1015. f) wymiana stolarki drzwiowej Planuje się wymianę drzwi wewnętrznych w obrębie opracowania Prace będą polegały na demontażu drzwi, dokładnym obmiarze wnęk,, oraz wymianie starych drzwi na nowe ( wg części rysunkowej). Nadproża z belek stalowych w miejscach projektowania nowych drzwi, lub poszerzenia starych otworów drzwiowych ZAGOSPODAROWANIE TERENU Podstawowe dane liczbowe: 5.powierzchnia działki 3849,14m2 6.powierzchnia zabudowy 1403,29m2 7.zieleń 20,24m2 8.ciągi pieszo jezdne z kostki granitowej 1783,54m2 9.chodniki 486,89m2 10.pozostałe( schody zewnętrzne, studnie) 155,18m2 Zagospodarowanie terenu - stan istniejący: Obiekt usytuowany jest w południowej części miasta, wzdłuż linii kolejowej. Jest budynkiem wolnostojącym w południowej części pierzei placu dworcowego skomunikowany z częścią śródmiejską. W sąsiedztwie od strony wschodniej znajduje się budynek administracyjny, natomiast od strony zachodniej budynek poczty. Na placu przed dworcem mieści się parking, miejsca postojowe taksówek oraz wyspa dla pieszych . Nawierzchnia wykonana jest z kostki granitowej, widoczne są liczne zapadnięcia i nierówności. Chodnik wykonany jest z czarnej kostki granitowej w pasie przy placu oraz z płyt kamiennych, natomiast wyspa chodnikowa z płyt betonowych. Do budynku prowadzą schody zewnętrzne, brakującą rampę dla osób niepełnosprawnych zaprojektowano w osobnym opracowaniu. OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ Przewiduję się rozebranie istniejących nawierzchni, wykonanie nowych podbudów i ponowne ułożenie zachowanej kostki granitowej. Po wykonaniu nowych podbudów w obrębie chodnika, układ zachowanych płyt kamiennych rozrzedzić, układając pomiędzy nimi po trzy rzędy kostki granitowej ( 8cm, kolor czarny )( rys Zs, szczegół A). Teren kształtować, zachowując istniejące spadki terenu. Nawierzchnię wyspy dla pieszych należy rozebrać i wykonać nową z kostki granitowej i otoczyć krawężnikiem na wys. 2 cm ponad powierzchnię jezdni. Na terenie działki projektuje się 27 miejsc postojowych, w tym 4 będą przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe mają wymiary 2,5x5m w przypadku miejsc standardowych i 3,6x5m dla miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Parkingi zostały tak zaprojektowane aby umożliwić dostęp do podziemnych hydrantów. Symbole miejsc postojowych dla niepełnosprawnych oraz linie parkingowe należy pomalować białą farbą wg. projektu ( rys. Zs ) Konstrukcja nawierzchni: CIĄG PIESZO JEZDNY: Kostka granitowa kolor szary 18cm Miał kamienny 4mm gr. 5cm Kruszywo łamane 0,63mmgr. 25cm Piasek gruby gr. 25cm Grunt rodzimy CHODNIK: Kostka granitowa kolor czarny 8cm Miał kamienny 4mm gr. 5cm Kruszywo łamane o,63mm gr.15cm Piasek gruby gr.15cm Odwodnienie: Odwodnienie terenu zapewniają dwa wpusty, przewiduje się ich regulacje bez zmian w przebiegu sieci. UWAGI 1. Szczegóły dotyczące projektowanych rozwiązań zostaną przedstawione w przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowić będą integralną część opracowania i podstawę do wyceny robót budowlanych. 2. Wszystkie prace winny być wykonywane pod stałym nadzorem osoby o odpowiednich kwalifikacjach i posiadającej stosowne uprawnienia. Pracownicy wykonujący roboty na wysokości winni mieć aktualne badania lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości. Powinni także przejść stosowne szkolenie BHP i p. poż. oraz być zaopatrzonymi w odpowiedni sprzęt z aktualnymi atestami. 3. W przypadku stwierdzenia niezgodności stanu rzeczywistego z przyjętymi przez autorów założeniami należy niezwłocznie wezwać autorów celem dokonania stosownych uzgodnień. 4. Zgodnie z art. 36 prawa budowlanego dopuszcza się wprowadzenia zmian do projektu budowlanego, o ile nie będą one naruszały postanowień tego artykułu. 5. Kierownik budowy jest zobowiązany do zapewnienia sporządzenia Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27.08.2002 - Dz. U. z dnia 17.09.2002).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 75 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach