Przetargi.pl
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW MIKOŁAJÓW

PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 717 13 33 , fax. 071 717 54 09
  • Data zamieszczenia: 2010-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
    ul. Joannitów 13 13
    50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 717 13 33, fax. 071 717 54 09
    REGON: 00012680103772
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nz.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW MIKOŁAJÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektów pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Mikołajów Przedmiot zamówienia jest zadaniem inwestycyjnym o terminie realizacji 28 tygodni, którego składową jest projekt opisany w niniejszym OPZ. Okres rękojmi wynosi 156 tygodni dla każdego wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie okresu rękojmi odrębnie dla każdego projektu. Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie. Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ. II. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Mikołajów 1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 1.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY Budynek pełni funkcję dworca kolejowego. Budynek główny stacji - piętrowy, murowany, otynkowany, został wybudowany na planie prostokąta. Obiekt usytuowano szczytem do ulicy oraz przy nasypie kolejowym, w którym przebito tunel z przejściami na tory. Bryła budowli została zwieńczona wysokim dwuspadowym dachem. Przy elewacji bocznej bryła była rozczłonkowana ryzalitem oraz parterową przybudówką. Parter w przeszłości mieścił obszerny hol, kasy biletowe, dwie poczekalnie dla podróżnych pierwszej i drugiej oraz trzeciej i czwartej klasy, pomieszczenia służbowe, przechowalnie bagażu i toalety. Na pierwszym piętrze i użytkowym poddaszu rozlokowano mieszkania dla pracowników stacji. Elewacje urozmaicały szczeblinowe okna różnej wielkości, przy czym największe podzielone dwoma słupkami-wsparte na gzymsie cokołowym, zwieńczone przerwanym segmentowym naczółkiem, doświetlały poczekalnie pasażerów pierwszej i drugiej klasy oraz hol. Mniejsze okna pierwszego pietra zostały rytmicznie rozmieszczone na gzymsie kordonowym, w szczycie frontowym wkomponowano między nimi tynkowe płyciny, a u góry osadzono zegar. Obiekt jest technicznie zużyty. W złym stanie są tynki elewacyjne, widoczne są liczne uszkodzenia wyprawy tynkarskiej, liczne malowidła graffiti oraz ubytki gzymsów i pilastrów. Obiekt wymaga przebudowy elewacji jak również wnętrza, by ponownie mógł być w pełni sprawny eksploatacyjnie i technicznie. Ponadto od strony peronów, na wysokości drugiej kondygnacji występują ubytki w cegle. Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi poprawę standardu obsługi podróżnych i poprawę stanu technicznego obiektu oraz jego funkcjonalność. W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, zgodnie ze stosownymi przepisami i wymogami Ppoż, SANEPID oraz BHP. 1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne konserwatora zabytków oraz wymogi ppoż zaprojektowano przebudowę wnętrza budynku tak, by był on funkcjonalny i spełniał współczesne standardy obsługi podróżnych, poprawę stanu technicznego poprzez przebudowę wszystkich pomieszczeń dworca, przebudowę klatki schodowej, przebudowę elewacji oraz piwnic. Obiekt jest podpiwniczony. Składa się z trzech brył głównej, dwukondygnacyjnej z poddaszem oraz dwóch bocznych parterowych. Budynek jest częściowo podpiwniczony. Część główna, najwyższa zadaszona jest dachem dwuspadowym stromym krytym dachówką. Części parterowe zadaszone są dachem płaskim, krytym papą. Na elewacji widoczne są ozdobne otwory przelewowe w attyce tych części budynku. Zniszczeniu uległy tynki elewacyjne, widoczne są liczne uszkodzenia wyprawy tynkarskiej, malowidła graffiti oraz ubytki gzymsów i pilastrów. Główne wejście do części dworca prowadzi do poczekalni, skąd można udać się na perony. Po lewej stronie poczekalni, przy wyjściu na perony zlokalizowano okienka kasowe, dostosowując wysokość blatu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie kasowe podzielone jest konstrukcją lekką przeszkloną na dwa stanowiska. Przy wejściu głównym po tej samej stronie co kasy, zlokalizowano dla pracowników stacji pomieszczenie socjalne wraz z sanitariatem. Po prawej stronie poczekalni, projektuje się powiększyć pomieszczenie komercyjne o obecne pomieszczenie kasowe. W głębi holu, przy odtworzonych wyjściach do tunelu prowadzącego na perony, wydzielono ławkami miejsce dla podróżnych. Brak trwałego wydzielenia obudową umożliwia stały nadzór tej strefy, co wpływa na bezpieczeństwo podróżnych. Na ścianie nad ławkami planuje się powiesić tablice informacyjną czasu odjazdu i przyjazdu pociągów. Istniejące toalety projektuje się przebudować oraz dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostęp do poczekalni dworca dla osób niepełnosprawnych przewiduje się poprzez odtworzone wyjścia z holu na tunel prowadzący na perony. Posterunek blokowy zaadaptowano na pomieszczenie techniczne. Projektuje się odbudowę elewacji budynku. Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy ocieplić od zewnątrz. 1.3. PROJEKTOWANE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE - STAN ISTNIEJĄCY 1.3.1. FUNDAMENTY Ławy fundamentowe żelbetowe. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazując obciążenie na grunt. 1.3.2. ŚCIANY FUNDAMENTOWE Ściany fundamentowe z cegły pełnej gr.25,38 i 51 cm. Ściany są zawilgocone, należy osuszyć i wykonać izolację przeciwwilgociową oraz nałożyć wyprawę tynkarską wraz z cokołem. 1.3.3. STROPY Stropy pośrednie budynku o konstrukcji stalowo-ceramicznej. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. 1.3.4. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o gr.25, 38 i 51cm, obustronnie otynkowane. Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. Wyprawy ścian zewnętrznych posiadają braki i są częściowo odspojone. Należy skuć odspojone fragmenty tynku, uzupełnić wyprawę tynkarską wraz z cokołem oraz brakujące spoiny cegieł. Ponadto cokół wokół budynku uległ zawilgoceniu. Należy go odbudować poprzez skucie tynków i zaizolowanie od poziomu fundamentów. Izolacje należy wyprowadzić minimum 30 cm ponad grunt, następnie nałożyć wodoodporny tynk. Ściana szczytowa budynku jest ścianą oporową; widoczne są zawilgocenia oraz odspojenia tynków. Należy dokonać uszczelnienia gruntu metodą iniekcji lub dokonać odkrywki i ułożyć izolację przeciwwilgociową. Zawilgoconą ścianę osuszyć, odspojone tynki usunąć a następnie ułożyć nową wyprawę tynkarską. 1.3.5. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów należy rozebrać i wymurować nowe. 1.3.6. ŚCIANKI DZIAŁOWE Ścianki działowe wykonane z cegły pełnej obustronnie tynkowane i w dobrym stanie technicznym. 1.3.7. KLATKA SCHODOWA Schody o konstrukcji żelbetowej ze stopniami drewnianymi w dobrym stanie technicznym. Należy dokonać odbudowy biegów schodowych i balustrad. Na balustradach usunąć stare powłoki malarskie i nałożyć nowe. Na ścianach widoczne są uszkodzenia w wprawach tynkarskich i malarskich. Należy usunąć uszkodzone wyprawy a następnie nałożyć nowe. Istniejące przewody elektryczne oraz instalacje sanitarne natynkowe, należy schować w bruzdach ścian lub obudować a odkryte obecnie liczniki zamknąć w skrzynkach stalowych, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. Ze względu na zły stan techniczny posadzek, należy je przebudować. Zawilgocone ściany klatki należy osuszyć. Natomiast po osuszeniu uszczelnić iniekcyjnie. 1.3.8. DACH Dachy dwuspadowe pokryte dachówką o konstrukcji drewnianej w dobrym stanie technicznym. Elementy drewniane należy zaimpregnować przeciwpożarowo do cech NPO oraz przeciw owadom i grzybom. Należy wymienić obróbki blacharskie oraz uzupełnić brakujące. Uzupełnić brak opierzenia. Brak płotków śniegowych, które należy uzupełnić. 1.3.9. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE Elewacje budynku są w złym stanie technicznym. Należy usunąć graffiti na elewacjach i zabezpieczyć elewacje środkiem antygraffitowym. Elewacje należy oczyścić z luźnych wypraw tynkarskich, następnie wykonać nowe tynkowanie i malowanie. Na elewacjach, zgodnie z historycznym wyglądem budynku, brakuje licznych gzymsów, pilastrów oraz zaokrąglonych elementów na wystającej ponad dach ścianie szczytowej. Należy odtworzyć brakujące elementy, przywracając dawny wygląd obiektu. 2. INSTALACJE 2.1 INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. Instalacja c.o. wykonana w obiekcie została zmodernizowana stosunkowo niedawno, w związku z czym projektuje się pozostawienie jej w stanie istniejącym, dokonując jedynie wymiany uszkodzonych grzejników oraz w możliwych miejscach schowanie podejść do grzejników w bruzdach ściennych. 2.2. KOTŁOWNIA OLEJOWA Kotłownia olejowa została wykonana stosunkowo niedawno, w związku z czym projektuje się pozostawienie jej w stanie istniejącym. Zarówno dobry stan techniczny jak i koszt przebudowy na inny rodzaj paliwa nie uzasadniają jej przebudowy. 2.3 INSTALACJA WODOCIĄGOWA. Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres projektu wchodzi również wymiana poziomów w piwnicy oraz pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. Zabezpieczenie ciepłej wody użytkowej nastąpi w oparciu o indywidualne elektryczne podgrzewacze przepływowe. 2.4 INSTALACJA KANALIZACYJNA. Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z PVC łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana poziomów w piwnicy oraz pionów kanalizacyjnych. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W ubikacjach z pisuarem - kratki ściekowe z PVC z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem. 2.5 WENTYLACJA Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. W części sanitariatów dla podróżnych należy zdemontować według projektu komin wentylacyjny. W projekcie, zgodnie z wytycznymi konserwatora ujęto przełożenie komina spalinowego umieszczonego po północnej elewacji. Kanał spalinowy, został przesunięty do wnętrza budynku i poprowadzony przez istniejące stropy i więźbę dachową ponad dach. 3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY 3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 4/1, AM-18, obręb Popowice, Miasto Wrocław, przy ulicy Stacyjnej 5. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym dzierżawcą terenu objętego opracowaniem. 3.2 WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO Obszar objęty opracowaniem stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: nr 4/1, AM-18, obręb Popowice, Miasto Wrocław, przy ulicy Stacyjnej 5. Projekt przebudowy obiektu został ukierunkowany przez wytyczne konserwatora: Zawarte w zaopiniowanych przez Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach, ustalenia do uwzględnienia w projekcie: - usuniecie, bądź przebudowanie wtórnego przewodu kominowego na elewacji północnej - zaprojektowano przełożenie przewodu kominowego - przywrócenie pierwotnego układu funkcjonalnego i komunikacyjnego na parterze dworca: kasy spółek kolejowych po południowej stronie holu, wyjście do tunelu z zachodniej części holu, pozostałe pomieszczenia (handel, wc itp. po północnej stronie holu), materiały archiwalne Archiwum Budowlanym Miasta Wrocławia - przywrócono historyczny układ funkcjonalny - zabudowa zegara kolejowego na elewacji wschodniej w miejscu historycznym -zaprojektowano zegar kolejowy na elewacji szczytowej, w historycznym miejscu Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić dominująco funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie przebudowy wnętrza jak również elewacji. W części głównej budynku planuje się zachować istniejącą konstrukcję ścian nośnych, stropów i zadaszenia. Otwory drzwiowe muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów technicznych planuje się wymienić na nowe. Naprawy i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy i pilastry. Należy wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć. We wnętrzu budynku niezbędna jest przebudowa wszystkich pomieszczeń oraz przebudowę klatki schodowej. Od wschodniej strony budynek styka się z nasypem kolejowym. W miejscu styku widoczne są poważne zawilgocenia ścian budynku. Dotyczy to ścian klatki schodowej oraz ścian piwnic, które należy osuszyć i uszczelnić iniekcyjnie. 3.3 PROGRAM KUBATUROWY Powierzchnia zabudowy - 369,34 m2 Powierzchnie utwardzone - 66,94 m2 Powierzchnia terenów zielonych istniejących - 81,38 m2 Projektowane powierzchnie utwardzone - 148,32 m2 Wysokość budynku - 16,98 m Kubatura budynku - 3925,03 m3 Geometria dachu: Dach stromy - 48? spadku III. Materiały Zamawiającego i działania realizowane przez Zamawiającego Na zlecenie Zamawiającego wykonana została dokumentacja projektowa (projekty budowlane i wykonawcze). Projekty budowlane i wykonawcze zostaną przekazane Wykonawcy po zawarciu Umowy. IV. Działania realizowane przez Wykonawcę Zadaniem Wykonawcy poprzez kluczowy zespół ekspertów jest realizacja projektu inwestycyjnego polegająca na wykonaniu robót budowlano-montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Mikołajów wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów. W celu realizacji inwestycji zostanie zawarta j umowa na wykonanie robót budowlano-montażowych w okresie od czerwca 2010r do grudnia 2010r. (w tym odbiory końcowe, testy, uzyskiwanie formalno-prawnych decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Zadanie inwestycyjne jest wielobranżowe o wysokim stopniu złożoności. Terminowe wykonanie prac na poszczególnych odcinkach robót będzie wymagało dużego zaangażowania personelu Wykonawcy oraz wszystkich zainteresowanych realizacją projektu. Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia przepisów prawnych odnoszących się lub związanych z osiągnięciem wysokiej jakości i zgodności z przepisami prawnymi wykonywanych robót budowlano-montażowych. Obowiązkiem Wykonawcy jest w szczególności, sporządzanie: -miesięcznych protokółów odbioru wykonanych robót i uzyskanie akceptacji nadzoru inwestorskiego, -miesięcznych Raportów o postępie pracy, które powinny zostać sprawdzane pod względem merytorycznym i zaakceptowane przez nadzór inwestorski, -harmonogramu rzeczowo-finansowego dla realizacji projektu i uzyskanie akceptacji nadzoru inwestorskiego oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego, -dokumentacji budowy. Wykonawca w razie zaistnienia okoliczności zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego, dokonuje jego aktualizacji. Zaktualizowany harmonogram (z określeniem dnia jego aktualizacji) Wykonawca przedkłada nadzorowi inwestorskiemu do akceptacji Zamawiającemu do zatwierdzenia. V. UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE 1. Uwagi ogólne Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Przy wykonywaniu prac niezbędne jest zachowanie wszystkich wymogów jakościowych, technicznych i bezpieczeństwa określonych w obowiązujących przepisach prawa, oraz odpowiednich norm. Ujęte w dokumentacji technicznej nazwy handlowe i znaki towarowe zastosowanych materiałów i technologii, należy traktować jako rozwiązanie przykładowe określające parametry i standard jakościowy. Dopuszcza się zastosowanie materiałów, technologii innych producentów pod warunkiem, że będą one równoważne, posiadają one dopuszczenie do stosowania zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92 poz. 881) oraz spełniają parametry określone w dokumentacji projektowej. 2 Założenia do wykonania przedsięwzięcia Realizacja projektu uzależniona jest od: - dobrej współpracy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym i nadzorem inwestorskim. - doświadczenia i kwalifikacji Kluczowego Zespołu Ekspertów odpowiedniego do wymagań projektu, - właściwego przygotowania oraz adekwatnego do zlecenia stanu dokumentacji i materiałów zawartych w opracowaniach eksperckich (ekspertyzy, opinie techniczne, inwentaryzacje) 3. Ryzyko Ryzyko obejmuje: - proces przetargowy na wybór wykonawcy robót budowlano-montażowych będzie dłuższy niż planowany, co może skutkować opóźnieniem rozpoczęcia realizacji umów, - opóźnienie związane z otrzymaniem decyzji administracyjnych zezwalających na podjęcie realizacji robót i pozwoleń na użytkowanie, - opóźnienia w robotach podstawowych z powodu nieprzewidzianych okoliczności, - siłę wyższą, VI. ZAKRES PRAC WYKONAWCY 1. Uwagi ogólne Roboty budowlano-montażowe winny być wykonywane przez Wykonawcę zgodnie z prawem i wymaganiami określonymi w: pozwoleniu na budowę, opinii organów konserwatorskich a także polskim Prawem budowlanym (tekst jednolity D.U. z 2006 nr 156 poz.1118), przy udziale PKP S.A Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu. działającej w charakterze Zamawiającego. Wykonawca będzie odpowiedzialny za projekt, począwszy od analizy dokumentacji budowlanej (projekt budowlany i wykonawczy), specyfikacji technicznych wraz z przekazaniem Zamawiającemu ewentualnych wniosków i uwag celem akceptacji, aż do zakończenia robót budowlanych i ich formalnego odbioru oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Językiem umowy będzie język polski. Cała korespondencja, opisy, sprawozdania będą przygotowywane przez Wykonawcę w języku polskim. 2. Działania szczegółowe Wykonawca, będzie zobowiązany do wykonania zamówienia w etapach realizacyjnych: 2.1. Etap przygotowawczy (do przekazania Wykonawcy placu budowy); Obowiązki Wykonawcy na tym etapie obejmują: a. przegląd i analiza otrzymanej od Zamawiającego dokumentacji: projektów budowlanych i wykonawczych, szczegółowych specyfikacji technicznych. b. udział w komisji lokalizacyjnej zaplecza budowy powoływanej przez Zamawiającego/ Nadzór inwestorski z zasilaniem w media (woda, energia elektryczna, kanalizacja, łączą telefoniczne, ...) oraz ustalenia lokalizacji składowania materiałów dostarczonych na budowę, c. protokolarne przyjęcie placu budowy oraz organizacja zaplecza Wykonawcy w celu realizacji zamówienia d. przekazanie do akceptacji Zamawiającego Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu 2.2. Etap realizacji robót budowlano-montażowych Obowiązki Wykonawcy na tym etapie budowy obejmują wykonanie robót budowlano-montażowych zgodnie z warunkami umowy i polskim Prawem budowlanym, a w szczególności: 1) uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wcześniej nie uzyskanych i nie przekazanych przez Zamawiającego, a wymaganych przepisami prawa i niezbędnych do organizacji i prowadzenia robót, 2) przed przystąpieniem do robót zasadniczych Wykonawca usunie wszystkie kolizje ujawnione w trakcie projektowania i przekazania terenu budowy 3) realizacja robót budowlano-montażowych zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, 4) prowadzenia robót zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz polskim Prawem budowlanym, 5) udział w comiesięcznych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego/Nadzór inwestorski, i udzielanie niezbędnych wyjaśnień organom kontrolnym, 6) opracowanie niezbędnych projektów warsztatowych i technologicznych i przedłożenie ich do sprawdzenia i akceptacji przez Projektanta i Inspektora nadzoru robót branżowych, 7) uzyskanie wymaganych prawem decyzji zmiany organizacji ruchu kołowego w związku z budową i poniesienie kosztów organizacji zmian, 8) Wykonawca jest zobowiązany, na etapie budowy, do ustawienia tablicy informacyjnej zgodnie z Prawem Budowlanym 9) organizacja pracy i dobór sprzętu, które muszą uwzględniać zapewnienie bezpieczeństwa realizacji projektu na każdym jego etapie 10) przeprowadzenia szkolenia w zakresie obsługi technicznej zainstalowanych urządzeń 2.3. Etap odbiorów końcowych i przygotowania dokumentów do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów. Obowiązki Wykonawcy na tym etapie budowy obejmują: 1) zgłoszenie Zamawiającemu / nadzorowi inwestorskiemu zakończenia robót budowlano-montażowych, 2) sporządzenie dokumentacji powykonawczej zgodnie z Prawem Budowlanym i wymaganiami przepisów, obejmującą całość zrealizowanych robót z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie realizacji i po uzyskaniu akceptacji Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego, przekazanie jej Zamawiającemu 3) Geodezyjna dokumentacja powykonawcza powinna być wykonana na mapie sytuacyjno wysokościowej w skali 1:500 w 3 egz oraz zarejestrowana w Kolejowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej 4) Wykonawca, zgodnie z art. 55 Ustawy Prawo budowlane - dla uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, skompletuje wszystkie wymagane dokumenty odbiorów częściowych i końcowych, oraz dokumentacje wymagane Prawem Budowlanym i przekaże je po wcześniejszej akceptacji, Nadzoru inwestorskiego, dla Zamawiającego. Następnie Wykonawca uzyska, zgodnie z Prawem Budowlanym i warunkami określonymi w Pozwoleniu na budowę, pozwolenie na użytkowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 196 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40 000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach