Przetargi.pl
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN.: PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW BROCHÓW

PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 717 13 33 , fax. 071 717 54 09
  • Data zamieszczenia: 2011-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
    ul. Joannitów 13 13
    50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 717 13 33, fax. 071 717 54 09
    REGON: 00012680103772
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nz.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTU PN.: PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW BROCHÓW
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektu pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Brochów. Przedmiot zamówienia jest zadaniem inwestycyjnym o terminie realizacji do 30.09.2012r. Okres rękojmi wynosi 156 tygodni dla każdego wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie. Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ. Opis stanu istniejącego - Lokalizacja: Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr1/6, AM-28, obręb Brochów, przy ulicy Mościckiego 36. Właścicielem działki jest Skarb Państwa - Polskie Koleje Państwowe. Jest to teren kolejowy zamknięty. Działka nr 1/3 , AM 28 - właścicielem jest Skarb Państwa- Polskie Koleje Państwowe - teren otwarty . Na działce 1/3 znajduje się droga dojazdowa / ul. Semaforowa i chodniki. Obszar objęty opracowaniem jest płaski, z niewielkimi różnicami w wysokości terenu i łagodnym spadkiem w kierunku zachodnim. Przed budynkiem dworca znajduje się plac manewrowy. Od strony wschodniej zlokalizowane są perony o zabytkowej nawierzchni z drobnej kostki granitowej. Rzędna terenu od strony ulicy przy schodach - 121,42 m npm, na spoczniku przed wejściem głównym 122,05 m npm, natomiast rzędna przy wyjściu na perony 122,05 - 121,85 m npm. Charakterystyka użytkowa obiektu: Budynek Dworca Wrocław Brochów wykonany został w konstrukcji murowanej z cegły, w górnych partiach i szczytach w konstrukcji szachulcowej z wypełnieniem cegłą. Nakryty jest dachem dwuspadowym z naczółkami, w części niskiej dwuspadowym o małych spadkach. Elewacje były kilkakrotnie modyfikowane. Największe jednak zmiany nastąpiły w latach 30-tych lub 40 - tych XX w. Wtedy to dobudowano wiatrołap, przy wejściu głównym, maskując duży, okazały otwór drzwiowy sklepiony łukiem odcinkowym oraz nadbudowano zamknięcie bryły od strony południowej wieńcząc je dachem czterospadowym. Opaski okien i drzwi wykonano w tynku, a gzymsy ciągnione w zaprawie wapiennej. Cokół dworca wykonano z granitu, w części magazynowej z cegły. Do dzisiaj budynek utrzymał oryginalny kształt w zakresie materiału, bryły, elewacji i częściowo funkcji. Obiekt jest wpisany do Rejestru Zabytków pod numerem - 430/Wm z dnia 17.02.1984 roku. Budynek składa się z trzech brył o zróżnicowanej wysokości. W najwyższej, centralnej części / o szerokości ok. 15 m/ dwukondygnacyjnej, z nieużytkowym poddaszem, na parterze znajduje się hall dworca o wysokości dwóch kondygnacji z pomieszczeniami pomocniczymi - sanitariatami i kasami /towarową i osobową /, pomieszczenia SOK-u oraz klatka schodowa prowadząca do piwnicy z kotłownią gazową, dwóch lokali mieszkalnych na pierwszym piętrze i jednego na poddaszu oraz do części poddasza nieużytkowego, zlokalizowanego nad hallem dworca. Hall dworca zachował po części oryginalny wystrój w postaci bogatych gzymsów i drewnianych żeber ze wspornikami o elementach klasycystycznych. Obecnie hall wynajmowany jest na hurtownię. Od strony południowej znajduje się część parterowa z użytkowym poddaszem. W parterze mieści się pomieszczenie dawnej restauracji - poczekalni /dostępne kiedyś z dworcowego hallu oraz poprzez wejście od zachodniej strony /. Obecne wejście do poczekalni jest od strony południowej. Oprócz samej sali znajduje się na tym poziomie zaplecze, sanitariaty, pokój socjalny, zejście do piwnicy /obecnie zamurowane/. Piwnica ta / mieszcząca kiedyś kotłownię węglową / dostępna jest w tej chwili studzienką piwniczną, służącą kiedyś za zrzutnię opału. W części parterowej od strony północnej /z płaskim dachem/ znajdują się pomieszczenia SOK-u i pomieszczenia dawnego magazynu ekspedycyjnego. Od strony zachodniej / frontowej/ widnieje mała dobudowa z dwoma wejściami, która stanowiła kiedyś podcień przedwejściowy do pomieszczeń zajmowanych obecnie przez SOK. Podcień zabudowano. Powstałe pomieszczenie pełni obecnie rolę pomieszczenia gospodarczego SOK-u. Budynek jest zadaszony dachem dwuspadowym z naczółkami i lukarnami, krytym dachówką. W części parterowej posiada dach płaski, kryty papą. Podpiwniczenie jest niepełne, wykonano je fragmentarycznie - po obydwu stronach hali dworca. Opis założeń projektowych: - renowację elewacji, położenie powłoki zabezpieczającej przed graffiti, - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej na energooszczędną - renowację stolarki i ślusarki zabytkowej - odbudowę klatki schodowej, biegów schodowych, renowację tynków na klatce - przebudowę istniejących sanitariatów, z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych - modernizację poczekalni dla podróżnych oraz pomieszczeń kasy biletowej, - przebudowę pomieszczeń byłego magazynu ekspedycji na cele komercyjne - adaptację pomieszczenia dawnej poczekalni na świetlicę środowiskową wraz z przebudową pomieszczeń zaplecza na sanitariaty i pokój biurowy - rozebranie części uszkodzonej wiaty peronowej przylegającej do budynku - wymianę instalacji wewnętrznych: instalacji wodno - kanalizacyjnej, gazowej, elektrycznej,teletechnicznej - modernizację kotłowni i dostosowanie jej do obowiązujących przepisów, wymianę kotła gazowego co i cw . - sporządzenie bilansu dostaw mediów (energia elektryczna, wod.-kan. gaz), - renowacje piwnic, - sporządzenie bilansu energetycznego i wykonanie termomodernizacji obiektu uwzględnieniem wymiany stolarki okiennej i drzwiowej na energooszczędną, modernizacji systemu ogrzewania - wymianę przewodów / zwodów / instalacji odgromowej - wykonanie monitoringu z włączeniem do systemu SOK, - wykonanie podejść i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, - wymianę nawierzchni chodników - wymianę słupów oświetleniowych przy budynku dworca, - wykonanie projektu ogrodzenia, - zaprojektowanie osłony śmietnikowej Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnił nadal funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie remontu wnętrza, elewacji jak i uporządkowanie terenu przeddworcowego. Należy wymienić okna na energooszczędne na wzór istniejących, odrestaurować zachowane drzwi zewnętrzne, a te z okresu późniejszego wymienić na wzór zachowanych. Odnowić i pozostawić wszelkie zabytkowe elementy zewnętrzne i wewnętrzne. Zachowuje się istniejące ściany konstrukcyjne i stropy, pozostawia się istniejące klatki schodowe oraz wejścia do budynku. Istotna zmianą na elewacji frontowej jest likwidacja dobudowanego, drewnianego wiatrołapu i powrót do wyeksponowanego wejścia z roku 1915. a) Piwnice - Podpiwniczenie pozostaje bez zmian. Planuje się remont pomieszczeń piwnicznych. Kotłownię gazową zlokalizowaną w piwnicy pod częścią mieszkalną należy pogłębić w celu dostosowania jej do obowiązujących warunków technicznych. W związku z tym istniejący bieg schodów klatki należy przedłużyć. Wymienia się istniejący kocioł gazowy i wprowadza rozdział ogrzewania mieszkań od pomieszczeń dworcowych. b) Parter - Istniejący wiatrołap przy wejściu głównym do hallu dworca, przeznacza się do likwidacji. Jest to element wtórny, zasłaniający reprezentacyjny otwór drzwiowy, sklepiony łukowo. Otwór ten należy odtworzyć. Wymiary otworów drzwiowych należy dostosować do obecnych przepisów. Przy wejściu głównym projektuje się pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Wyjścia na perony należy udrożnić i również dostosować dla osób niepełnosprawnych poprzez nieznaczne podniesienie poziomu peronu przy wyjściu na peron. niepełnosprawnych. W zespole tym projektuje się zespół WC dla mężczyzn, dla osoby niepełnosprawnej i kobiet. Kasa posiada swoje odrębne zaplecze sanitarno - socjalne. Wejście do kasy projektuje się od strony peronu. Hall dworca /obecnie hurtownia artykułów chemicznych,/ będzie pełniła funkcję poczekalni. Ruch pasażerski na dworcu jest ograniczony, ponieważ przy Stacji Brochów zatrzymują się tylko pociągi osobowe. Zakłada się, że w poczekalni nie będzie przebywać jednocześnie więcej niż 50 osób. Pomieszczenie obecnej poczekalni, będącej kiedyś salą restauracyjną, przeznacza się na świetlicę środowiskową dla młodzieży i osób dorosłych. Będą w niej prowadzone zajęcia dokształcające. Przewiduje się także możliwość korzystania z komputerów i internetu. Modernizacji ulega zaplecze,obecnej poczekalni. Projektuje się tam pomieszczenie dla dwóch opiekunów, zespół sanitariatów w tym również dla niepełnosprawnych. Świetlica będzie połączona z hallem dworca istniejącym otworem drzwiowym, obecnie zamurowanym. Otwór do otworzenia o wymiarach zgodnie z obowiązującymi przepisami. Osoby niepełnosprawne będą mogły korzystać ze świetlicy poprzez halę dworca. Do sali świetlicy prowadzi również istniejące wejście od strony południowej. Świetlica przeznaczona jest na zajęcia maksymalnie do 50 - ciu osób. W części północnej obiektu pozostawia się wejście na klatkę schodową prowadzącą do części mieszkalnej , poddasze nieużytkowe i na poziom piwnic gdzie zlokalizowana jest modernizowana kotłownia. W poziomie parteru z części dawnego zespołu kas projektuje się pomieszczenie techniczne z wejściem z klatki schodowej. Pomieszczenia SOK, zlokalizowane również w poziomie parteru, posiadają dwa wejścia : obok wejścia do części mieszkalnej tj od strony frontowej oraz od strony peronów. W pomieszczeniach tych zostaje wymieniona stolarka zewnętrza. Do przybudówki, która stanowiła kiedyś podcień do osobnego wejścia do pomieszczeń SOK-istów i została zabudowana i przejęła funkcję pomieszczenia gospodarczego, pozostawia się jedno wejście od strony południowej, drugie wejście od północy zamurowuje się. Proponuje się jednak ,od zewnątrz , pozostawić istniejące skrzydło drzwiowe , po odrestaurowaniu. Istniejące okna przeznacza się do wymiany, kraty do odczyszczenia i konserwacji. Funkcja i pozostałe elementy SOK nie są objęte opracowaniem. Obecne pomieszczenia magazynu spedycyjnego usytuowane w północnym fragmencie parterowej części obiektu posiadają trzy wejścia z bramami stalowymi, poprzez rampę od strony frontowej, w elewacji północnej i od strony wschodniej tj. od peronów. Po remoncie i modernizacji, magazyn przeznacza się na pomieszczenie komercyjne z zapleczem sanitarno - socjalnym, z dwoma wejściami od frontu i peronów. W wejściach tych projektuje się nową stolarkę drzwiową a w trzecim północnym dużą witrynę okienną. Stolarkę należy wykonać na wzór istniejącej, zabytkowej zgodnie z zestawieniem. Istniejące bramy stalowe , po renowacji, przeznacza się do pozostawienia. Oprócz zabytkowego, ciekawego reliktu będą również zabezpieczeniem. Zakłada się, że w pomieszczeniu komercyjnym przebywać będzie maksimum do 20 - tu osób. c) Piętro / poddasze użytkowe / - Pomieszczenia zlokalizowane w południowej części obiektu nad świetlicą, dostępne odrębnym wejściem z placu przeddworcowego, po remoncie, przeznacza się na pomieszczenia komercyjne - biurowe. Istniejący węzeł sanitarny przebudowuje się i modernizuje. Pomieszczenia biurowe również należy poddać remontowi. Zakłada się, ze w pomieszczeniach biurowych przebywać będzie do 5-ciu osób. Klatkę schodową prowadzącą do pomieszczeń biurowych również należy poddać remontowi i zabezpieczeniu p.poż. GOSPODARKA ISTNIEJĄCĄ ZIELENIĄ - - tuje - rosnące wzdłuż elewacji frontowej , po cięciach pielęgnacyjnych, przeznacza się do pozostawienia. Należy je ochronić na czas budowy. / Sztuk 7/ - niskie krzewy samosiejki - przy ścianie budynku przeznacza się do usunięcia ze względu na degradacje ściany i fundamentów obiektu. /sztuk 3 / - krzewy / między innymi liguster / - na skwerku od strony południowej oraz wzdłuż granicy zachodniej, po cięciach pielęgnacyjnych, należy pozostawić tj. 5 krzewów , 10 mb ligustra . - trawniki - usytuowane wzdłuż elewacji frontowej, na fragmencie przy elewacji północnej, w pasach przy ogrodzeniu i od strony południowej należy przekopać uzupełnić ziemią i obsadzić mieszankami traw. 220 m2 OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA - Dojazdy: Obsługa komunikacyjna obiektu zapewniona jest od strony zachodniej ulicą Semaforowej. Przed budynkiem znajduje się duży plac manewrowy o nawierzchni asfaltowej. Powierzchnia placu 980,0 m2 . Miejsca postojowe: - przed pochylnią dla osób niepełnosprawnych projektuje się 1 miejsce postojowe dla niepełnosprawnych. - wzdłuż ulicy Semaforowej, pomiędzy istniejącymi drzewami, po obydwu jej stronach, w granicach własności inwestora, sytuuje się miejsca postojowe dla samochodów osobowych - łącznie 9 miejsc Miejsca postojowe projektuje się z 8 cm kostki betonowej drobnowymiarowej klasy B50( podwójne T - BEHATON) w kolorze ciemno szarym zgodnie z projektem branży drogowej. Chodniki : - nawierzchnia chodników wzdłuż ulicy Semaforowej , w granicach własności inwestora, podlega remontowi. Istniejące płyty betonowe w złym stanie technicznym nadają się do usunięcia. Nawierzchnię chodników projektuje się z: 8 cm kostka betonowa drobnowymiarowa klasy B50 ( proponuje się kostkę stylizowaną na kostkę kamienną, sfazowaną )w kolorze szarym. szczegóły rozwiązania w projekcie branżo wym. Chodnik należy wykonać zgodnie z planem zagospodarowania terenu. Krawężniki: Zaprojektowano krawężniki betonowe 15/30 cm na ławie betonowej. Szczegółowe rozwiązania w projekcie branżowym. Odwodnienie: Odprowadzenie wody opadowej z powierzchni chodników, tak jak w chwili obecnej, powierzchniowo do istniejących studzienek ściekowych. POCHYLNIA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - Przy wejściu głównym zaprojektowano pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Pochylnie stanowi płyta żelbetowa, monolityczna gr 12 cm z betonu żwirowego. Nawierzchnię płyty na - leży wykonać ryflowaną. Szczegółowe rozwiązania zgodnie z projektem konstrukcji. Pochylnię ograniczono stalowymi, stylizowanymi balustradami wykonanymi na wzór istniejących zachowanych. MIEJSCE GROMADZENIA ODPADÓW STAŁYCH - Dla potrzeb użytkowników obiektu i 3 mieszkań, zaprojektowano osłonę śmietnikową na pojemnik o pojemności 1100l, usytuowaną w południowo-zachodniej części placu manewrowego. Odbiór nieczystości musi być wykonywany przez specjalistyczne służby na podstawie umowy z właścicielem posesji. Osłonę śmietnikową zaprojektowano z elementów drewnianych nawiązując charakterem do szachulcowej konstrukcji ścian budynku dworca. Przekrycie dachem kopertowym o małym spadku, krytym dachówką papową na deskowaniu pełnym. Elementy drewniane należy zakonserwować środkami grzybo- i owadobójczymi, zabezpieczyć farbami wodoodpornymi i malować farbami np firmy STO, StoSatin w kolorze. Drewniane słupy wiaty, o przekroju 14 x 14 cm, mocowane są za pomocą obejm i kotew do betonowych słupków fundamentowych o przekroju 40 x 40cm, wysokości ~80 cm zagłębionych w gruncie. OGRODZENIE - Wokół placu przeddworcowego i skweru od strony południowej / z bombardierem/ projektuje się ogrodzenie metalowe z np. firmy Zakład Wyrobów Metalowych - Suwałki. Typ ogrodzenia CARO . Wysokość 120 cm , z jedną furtką przy wejściu do bombardiera. Szerokość furtki 110cm, szerokość przęseł 250 cm, wysokość 120 cm. Pomiędzy przęsłami słupki metalowe. Ogrodzenie malowane w kolore RAL - 7043. OŚWIETLENIE OBIEKTU I TERENU - Obiekt będzie oświetlony stylowymi lampami zamontowanymi przy wejściu głównym Zastosowano oprawy naścienne typu Antilla z ramieniem łukowym R13 np firmy ARTMETAL. Dodatkowo elewację frontową podświetla się oprawami np STRIKE usytuowanymi w okolicach zabytkowego zegara i przy tablicach informacyjnych. Nad wejściami do części mieszkalnej, SOK i pomieszczeń komercyjnych umieszczono oprawy dekoracyjne zewnętrzne np firmy LUC . Na trawniku, po lewej stronie od wejścia głównego , usytuowana jest figurka św Katarzyny podświetlona istniejącymi punktami świetlnymi umieszczonymi w poziomie terenie. Na placu przeddworcowym nie przewiduje się słupów oświetleniowych. Istniejące słupy oświetleniowe zlokalizowane są przy ulicy Semaforowej. UWAGI - 1. Szczegóły dotyczące projektowanych rozwiązań zostaną przedstawione w przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowić będą integralną część opracowania i podstawę do wyceny robót budowlanych. 2. Wszystkie prace winny być wykonywane pod stałym nadzorem osoby o odpowiednich kwalifikacjach i posiadającej stosowne uprawnienia. Pracownicy wykonujący roboty na wysokości winni mieć aktualne badania lekarskie dopuszczające do pracy na wysokości. Powinni także przejść stosowne szkolenie BHP i p. poż. oraz być zaopatrzonymi w odpowiedni sprzęt z aktualnymi atestami. 3. W przypadku stwierdzenia niezgodności stanu rzeczywistego z przyjętymi przez autorów założeniami należy niezwłocznie wezwać autorów celem dokonania stosownych uzgodnień. 4. Zgodnie z art. 36 prawa budowlanego dopuszcza się wprowadzenia zmian do projektu budowlanego, o ile nie będą one naruszały postanowień tego artykułu. 5. Kierownik budowy jest zobowiązany do zapewnienia sporządzenia Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27.08.2002 - Dz. U. z dnia 17.09.2002).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 120 000,00 zł - słownie: sto dwadzieścia tysięcy i 00/100 złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach