Przetargi.pl
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTÓW PN. PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PRACZE ORAZ PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW KUŹNIKI

PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 717 13 33 , fax. 071 717 54 09
  • Data zamieszczenia: 2010-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: PKP Spółka Akcyjna Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
    ul. Joannitów 13 13
    50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 717 13 33, fax. 071 717 54 09
    REGON: 00012680103772
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nz.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO - MONTAŻOWYCH DLA PROJEKTÓW PN. PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PRACZE ORAZ PRZEBUDOWA DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW KUŹNIKI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-montażowych dla projektów pn. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Pracze oraz Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Kuźniki. Przedmiot zamówienia jest jednym zadaniem inwestycyjnym o łącznym terminie realizacji do 28 tygodni, którego składową są dwa projekty opisane w niniejszym OPZ.Okres rękojmi wynosi 156 tygodni dla każdego wykonanego projektu i jest liczony od dnia uzyskania pozwolenia na użytkowanie po dokonanym wcześniej odbiorze końcowym. Zamawiający dopuszcza rozpoczęcie okresu rękojmi odrębnie dla każdego projektu.Wymieniony w Części I pkt 9.1 SIWZ Kluczowy Zespół Ekspertów stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, które Wykonawca powinien potraktować dyrektywnie lecz nie obligatoryjnie. Zamawiający dopuszcza dla rzetelnego i skutecznego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy wskazanie dodatkowych osób, ponad wymagane minimum, na poszczególne stanowiska wedle uznania Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jego prawidłowy dobór. Wskazane dodatkowe osoby na poszczególne stanowiska muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu opisane w Części I pkt 9.1 B.3 SIWZ. II. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Pracze 1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 1.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY Budynek pełni funkcję dworca kolejowego. Został wybudowany w drugiej połowie XIXw, techniką tradycyjną - murowaną. Usytuowany został wzdłuż ulicy Towarowej we Wrocławiu. Ceglany budynek składa się z trzech brył o zróżnicowanej wysokości. W najwyższej czterokondygnacyjnej znajduje się klatka schodowa prowadząca do lokali mieszkalnych jak również na poddasze nieużytkowe. Wejście główne do budynku dworca znajduje się w części trzykondygnacyjnej. W parterowej części znajdował się magazyn ekspedycyjny. Każda z części jest zadaszona dachem dwuspadowym, krytym papą. Budynek jest częściowo podpiwniczony. Część piwnicy została zalana i obecnie znajduje się tam woda. Na elewacjach dworca widoczne są liczne ubytki cegły klinkierowej oraz spękania muru. Niestety obiekt jest obecnie zamknięty i nie pełni swojej funkcji. Ceglane elewacje zostały wandalsko popisane i pomazane. Brak przeprowadzanych remontów doprowadził budynek do dewastacji a pozabijane płytami okna odstraszają. Budynek jest zaniedbany i wymaga remontu elewacji, więźby dachowej jak również wnętrza, by ponownie mógł być użytkowany. Należy go również przystosować dla osób niepełnosprawnych. W sąsiedztwie budynku dworca, od strony wschodniej został usytuowany budynek gospodarczy. Ceglany, parterowy obiekt pełni obecnie funkcję magazynową dla mieszkańców. Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi poprawę standardu obsługi podróżnych i poprawę stanu technicznego obiektu oraz jego funkcjonalność.W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, zgodnie ze stosownymi przepisami i wymogami Ppoż, SANEPID oraz BHP. 1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne Inwestora oraz wymogi ppoż starali się zaprojektować przebudowę wnętrza budynku, tak by był on funkcjonalny. Zaprojektowano modernizację wszystkich pomieszczeń dworca, odbudowe klatki schodowej, renowację elewacji. Główne wejście do dworca prowadzi do poczekalni. Istniejące schody prowadzące do wejścia projektuje się dostosować do obowiązujących norm. W związku z tym należy przewidzieć poszerzenie spocznika oraz stopni schodów. Murki zewnętrzne dostosować odpowiednio do nowej długości schodów. Z pomieszczenia poczekalni można przejść na drugą stronę budynku, na perony. W poczekalni umieszczono okienko kasowe jak również ławki dla podróżnych. Na ścianie nad ławkami planuje się powiesić tablice informacyjną czasu odjazdu i przyjazdu pociągów. Z pomieszczenia poczekalni znajduje się wejście do istniejącego pomieszczenia kablowni, jak również do pomieszczenia służbowego dla pracowników dworca. Przy wyjściu na perony zaprojektowano sanitariaty dla podróżnych. W części najbardziej wysuniętej na peron zaprojektowano pomieszczenie przeznaczone na cele komercyjne. Istniejącą kotłownię powiększono i wyznaczono miejsce na składowanie opału. Całą część byłego magazynu ekspedycji projektuje się przeznaczyć na pomieszczenia komercyjne z wspólnym pomieszczeniem socjalnym oraz z sanitariatem. By ułatwić osobom niepełnosprawnym dostęp do tych pomieszczeń planuje się zamontować platformę schodową. Na istniejących schodach oraz komunikacji przed wejściem zaprojektowano balustradę systemową ze szklanym wypełnieniem. Dostęp do budynku dworca dla osób niepełnosprawnych projektanci przewidzieli wejściem od strony peronów. Ponadto projektuje się sanitariat ogólnodostępny dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Okienko kasowe projektuje się na wysokości dostosowanej do korzystania osób niepełnosprawnych -90cm. W istniejącym budynku gospodarczym zaprojektowano remont elewacji, zadaszenia oraz przywrócenie historycznego wyglądu. Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy docieplić. Z powodu historycznego wyglądu ceglanych elewacji budynek należy docieplić od wewnątrz. 1.3. PROJEKTOWANE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE - STAN ISTNIEJĄCY 1.3.1. FUNDAMENTY Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 1.3.2. ŚCIANY FUNDAMENTOWE Ściany piwnic z cegły pełnej gr.51cm oraz 38 i 25 cm. Konstrukcyjnie nie wykazują wyboczeń ani pęknięć. W części piwnicznej od strony peronu zalega woda powodująca zawilgocenie ścian piwnic i wyższych kondygnacji. Wodę należy wypompować, osuszyć ściany i posadzki a następnie wykonać izolację przeciwwilgociową fundamentów i ścian piwnic. 1.3.3. STROPY Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej oraz stalowo-ceramiczne. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. Strop nad piwnicą, w której zalega woda jest w złym stanie technicznym. Należy dokonać rozbiórki stropu i wykonać nowy. W pomieszczeniu kablowni częściowo wylano nowy strop żelbetowy w wyniku czego belka drewniana stropu ulega korozji na styku z betonem. Belkę tę należy wzmocnić i zabezpieczyć przed wpływem betonu np. poprzez przekładkę z papy. W klatce schodowej widoczne jest wybrzuszenie stropu nad piętrem. Należy skuć odspojony tynk, ocenić stan techniczny elementów stropowych a następnie wzmocnić lub wymienić uszkodzone elementy. 1.3.4. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o zróżnicowanej grubości 25-51cm, zewnętrzne jednostronnie otynkowane (od wewnątrz). Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. W budynku widoczne jest spękanie muru szczytowego poddasza (od strony peronu) spowodowane zmianą układu konstrukcyjnego więźby dachowej i przekazanie obciążenia z dachu na ścianę. Należy odtworzyć więźbę (przesunięcie słupa do ściany) na wzór układu pierwotnego od strony ulicy Towarowej. W części podpiwniczonej z zalegającą wodą ściany są zawilgocone. Należy osuszyć ścianę, skuć odspojony tynk a następnie wykonać nowy tynk i uzupełnić spoiny w murze ceglanym i ścianę 1.3.5. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów i murków rozebrać i wymurować nowe, doprowadzić do wymogów normowych. 1.3.6. ŚCIANKI DZIAŁOWE Ścianki działowe z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym. 1.3.7. KLATKA SCHODOWA Schody o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać remontu biegów schodowych i balustrad poprzez wymianę uszkodzonych elementów i renowację pozostałych. Ściany klatki schodowej należy oczyścić z odspojonego tynku i nanieść nowy. Wszelkie instalacje biegnące po ścianach, schować w bruzdach, a odkryte obecnie liczniki zamknąć w szafce, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. Ponadto należy zorganizować zamknięcie drzwi piwnicy, tak by dostęp do niej mieli tylko mieszkańcy oraz osoby do tego upoważnione. Schody do piwnicy wzmocnić, zaopatrzyć w balustradę, uzupełnić stopnie. 1.3.8. DACH Dachy dwuspadowe pokryte papą o konstrukcji drewnianej w złym stanie technicznym. Należy dokonać wymiany pokrycia dachowego (papy). Należy przywrócić układ statyczny więźby dachowej poprzez wymianę skorodowanych elementów drewnianych: deskowania i belek konstrukcyjnych oraz wykonać nowe obróbki blacharskie. Elementy drewniane należy zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom do cech NPO. Brak wyłazu dachowego. 1.3.9. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE Elewacje ceglane budynku są w dobrym stanie technicznym. Jednak widoczne są liczne ubytki w cegłach oraz liczne graffiti. Należy usunąć graffiti na elewacjach oraz uzupełnić ubytki cegieł i spoin. Ściany zabezpieczyć specjalnym środkiem antygraffitowym. Ponadto, by zapobiec ponownego wymywania cegieł w cokole budynku, należy odtworzyć opaskę ze spadkiem, wokół budynku. Zgodnie z historycznym wyglądem budynku, należy odtworzyć drewniane zdobienia w polach szczytowych, oraz drewnianą wiatę od strony peronów. Dodatkowe, zbędne elementy umieszczone na elewacjach należy usunąć. Należy wymienić stolarkę okienną i drzwiową oraz uszczelnić parapety. Wszelkie wiszące na elewacjach kable należy usunąć. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Na budynku znajdują się szpecące lampy typu latarnia. Należy je zastąpić nowym oświetleniem elewacyjnym. 2. INSTALACJE 2.1 INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. Instalacja c.o. wodna, pompowa, dwururowa o parametrach 80/60oC zasilana z nowoprojektowanej kotłowni. Rozprowadzenie poziomów, pionów c.o i podejść do grzejników - w bruzdach ściennych. Grzejniki płytowe z podejściami (od ściany). Każdy grzejnik wyposażony w zawory termostatyczne z głowicą termostatyczną z zabezpieczeniem antykradzieżowym. Rury c.o. wielowarstwowe typu PEX-AL.-PEX. 2.2. KOTŁOWNIA OPAŁOWA ( NA EKO-GROSZEK) Projektuje się kotłownię opałową opartą o kocioł z ciągłym podawaniem paliwa, przystosowany do spalania (eko-groszku). Zastosowano w nim mechaniczny palnik retortowy w połączeniu ze stalowym wymiennikiem ciepła. Paliwo gromadzone będzie w wydzielonym pomieszczeniu obok pomieszczenia kotłowni. Dostawa paliwa do kotła - z zasobnika przykotłowego przy użyciu podajnika ślimakowego. Zasyp węgla do zasobnika przykotłowego - ręczny. Napełnianie paliwem z magazynu węgla - ręczne, przez obsługę kotłowni. 2.3 INSTALACJA WODOCIĄGOWA. Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. 2.4 INSTALACJA KANALIZACYJNA. Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z PVC łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów kanalizacyjnych wpiętych do istniejącej kanalizacji podposadzkowej. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W ubikacjach z pisuarem - kratki ściekowe z PVC z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem. 2.5 WENTYLACJA Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. W części sanitariatów dla podróżnych należy zdemontować według projektu komin wentylacyjny. Zaprojektowano 3 nowe kominy. 3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY 3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 2, AM-30, obręb Pracze Odrzańskie, Miasto Wrocław, przy ulicy Towarowej 6. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym użytkownikiem terenu objętego opracowaniem. 3.2 WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO Obszar objęty opracowaniem stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: nr 2, AM-30, obręb Pracze Odrzańskie, Miasto Wrocław, przy ulicy Towarowej 6. Projekt przebudowy obiektu został ukierunkowany przez wytyczne konserwatora: - przyjęte w zaopiniowanych u Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach autorstwa Biura Inżynierskiego Tomasz Jaworski z lutego 2008r., z korektą: - płytki ceramiczne w poczekalni (posadzka) muszą zostać wymienione na nowe takie same (nie dopuszcza się zmiany rozmiarów, wątku i kolorystyki) - projektuje się wymianę płytek ceramicznych o takim samym wątku, kolorystyce i rozmiarze co istniejące - należy przewidzieć nowe bezpośrednie przejście od dworca przez tory, na teren kampusu EIT+, który znajduje się tuż za ogrodzeniem stacji - projekt przejścia przez tory nie wchodzi w zakres tego opracowania. Przejście zostanie wyznaczone w dodatkowym opracowaniu. - Należy rozważyć adaptację magazynu do nowych funkcji (pomieszczenie to ze względu na swoją dużą kubaturę, sąsiedztwo powstającego kampusu oraz planowaną kolej aglomeracyjną, może pełnić funkcję np. gastronomiczną) - zaadaptowano stary magazyn na pomieszczenie komercyjne. Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie remontu wnętrza jak również elewacji. Należy wymienić okna na drewniane energooszczędne. Drzwi do poczekalni i na peron należy odrestaurować jak również przeprowadzić renowacje drewnianej wiaty znajdującej się przy wyjściu na perony. W części głównej budynku planuje się zachować istniejącą konstrukcję ścian nośnych, stropów i zadaszenia. Wymiary otworów drzwiowych muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów planuje się wymienić na nowe. Naprawy i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy. Należy wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć w zamian zastosować stolarkę antywłamaniową. We wnętrzu budynku niezbędne jest wyremontowanie wszystkich pomieszczeń oraz remont klatki schodowej. Należy dokonać odbudowy budynku wolnostojącego gospodarczego, usytuowanego w sąsiedztwie dworca. 3.3 PROGRAM KUBATUROWY Powierzchnia zabudowy - 345,98 m2 Powierzchnie utwardzone -1784,12 m2 Powierzchnia terenów zielonych istniejących - 40,20 m2 Powierzchnie projektowane: Projektowane powierzchnie utwardzone - 565,61 m2 Projektowane powierzchnie zielone - 42,38 m2 Wysokość budynku - 11,95 m Kubatura budynku - 2910,62 m3 Geometria dachu: Dach o spadkach: 19?, 10? i 6? III. Przebudowa dworca kolejowego Wrocław Kuźniki 1. PRZEZNACZENIE I PROGRAM UŻYTKOWY BUDYNKU 1.1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDYNKU - RYS HISTORYCZNY Budynek pełni funkcję dworca kolejowego. Został wybudowany w drugiej połowie XIXw, techniką tradycyjną - murowaną. Obiekt składa się z trzech brył. Korpus środkowy został ustawiony szczytowo do ulicy i torów. Dwukondygnacyjna bryła z poddaszem nieużytkowym została wybudowana na planie prostokąta. Rozlokowano w niej pomieszczenia służbowe, hol i poczekalnię. Na parterze korpusu zastosowano dwa szerokie okna zamknięte odcinkiem łuku, a wyżej w szczycie mniejsze prostokątne, które zaopatrzono w drewniane okiennice. Budynek przekryty został dachem dwuspadowym stromym. Półkolista klatka schodowa wychodziła ponad połać dachu i była osobno zadaszona. Na piętrze umieszczono lokale mieszkaniowe. Do części głównej budynku dobudowane zostały dwie boczne części parterowe, przekryte niższymi dachami dwuspadowymi. Z jednej strony było wejście główne od ulicy, skomunikowane z holem oraz przejście do tunelu prowadzącego na peron, z drugiej strony znajdowały się stajnie i pralnia. Obiekt uległ technicznemu zużyciu. Większość jego pomieszczeń ze względu na stan techniczny jest zamknięta dla podróżnych, część jest wynajmowana na cele komercyjne. W jednej z jego bocznych części jest zawilgocenie belek konstrukcji dachu, co doprowadziło do ubytków w konstrukcji oraz dachówkach. Ponadto na elewacjach widać liczne ubytki z tynku oraz malowidła graffiti. Otwory okienne i drzwiowe zostały zamurowane, teren wokół ogrodzony i oznakowany zakazem wstępu. Obecny stan szpeci i stwarza zagrożenie dalszej degradacji budynku. Budynek dworca jest wyeksploatowany i zużyty technicznie i wymaga przebudowy elewacji, więźby dachowej oraz wnętrza, by ponownie umożliwić użytkowanie go zgodnie z jego funkcją. Projektowana przebudowa budynku dworca umożliwi obsługę pasażerów zgodnie ze współczesnymi standardami oraz poprawę stanu technicznego.W budynku zostanie wymieniona instalacja elektryczna wewnętrzna, wodno-kanalizacyjna wewnętrzna, telefoniczna, oraz zostanie wykonana sieć komputerowa i internetowa, instalacja systemu informacji wizualnej oraz monitoring z włączeniem do systemu SOK, oraz dostosowanie obiektu do przepisów i wymogów Ppoż, SANEPID oraz BHP. 1.2. FORMA ARCHITEKTONICZNA Mając na uwadze istniejący układ pomieszczeń w budynku dworca, wytyczne konserwatora zabytków oraz wymogi ppoż zaprojektowano przebudowę wnętrza budynku, tak by był on funkcjonalny, poprzez modernizację wszystkich pomieszczeń dworca i instalacji, odbudowę klatki schodowej, przebudowę elewacji i odtworzenie detali architektonicznych. Główne wejście do części dworca prowadzi do hollu, skąd można udać się na perony lub do poczekalni. Po prawej stronie znajdują się toalety dla podróżnych, które projektuje się przebudować i dostosować dla osób niepełnosprawnych. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków, zaprojektowano poczekalnię w południowej części budynku, tak by dostęp do niej był bezpośrednio z hollu. W poczekalni znajdują się automaty do biletów oraz okienko kasowe. Po lewej stronie pomieszczenia planuje się ustawić ławki dla podróżnych. Na ścianie nad ławkami planuje się powiesić tablice informacyjną czasu odjazdu i przyjazdu pociągów. Z pomieszczenia starej poczekalni wydzielono pomieszczenie na cele komercyjne. W północnej części budynku zaplanowano pomieszczenie socjalne wraz z sanitariatami dla pracowników dworca oraz pomieszczenia magazynowe. Pomieszczenie kotłowni, ze względu na przepisy ppoż przeniesiono do pomieszczenia z oknem. Istniejąca kotłownia w budynku nie spełnia obecnych wymogów technicznych. Obecnie opał jest dostarczany do kotłowni przez pomieszczenie dawnej poczekalni. W bocznej parterowej części budynku planuje się pomieszczenie na cele komercyjne z pomieszczeniem socjalnym i sanitariatem. Dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych przewidziano wejściem od strony peronów. Ponadto projektuje się sanitariat ogólnodostępny dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Na schodach prowadzących do tunelu podziemnego na peron zaprojektowano platformę schodową umożliwiającą osobom niepełnosprawnym dostęp do peronu. Okienko kasowe projektuje się na wysokości dostosowanej do korzystania osób niepełnosprawnych - 90cm. Budynek dworca, ze względu na obowiązujące przepisy, należy docieplić. Z powodu granicy działki, która przebiega od strony ulicy, po obrysie budynku, ściany szczytowe należy ocieplić od wewnątrz, resztę od zewnątrz. 1.3. ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE, OGÓLNOBUDOWLANE I MATERIAŁOWE- STAN ISTNIEJĄCY 1.3.1 OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA Projekt obejmuje przebudowę wnętrza budynku oraz odbudowę elewacji i klatki schodowej, dlatego nie ingerowano w statykę budynku. Zaprojektowano odbudowe zniszczonej więźby dachowej parterowej części bocznej dworca. Projektowana modernizacja budynku nie narusza głównego układu konstrukcyjnego, zmianom ulegają jedynie ściany murowane działowe, które projektuje się wyburzyć lub dobudować, bądź projektowane są przekucia i zamurowania otworów drzwiowych. 1.3.2. FUNDAMENTY Ławy fundamentowe ceglane. Budynek nie posiada widocznych pęknięć, ani rozwarstwień spowodowanych osiadaniem lub spękaniem fundamentów, co wskazuje na prawidłową pracę fundamentów przekazujących obciążenie na grunt. 1.3.3. ŚCIANY FUNDAMENTOWE Ściany fundamentowe z cegły pełnej gr.38 i 25 cm. Ściany są zawilgocone, należy je osuszyć i wykonać izolację przeciwwilgociową oraz nałożyć wyprawę tynkarską wraz z cokołem. Należy również przywrócić opaskę ze spadkiem wokół budynku, co zapobiegnie ponownemu zniszczeniu cokołu. 1.3.4. STROPY Stropy pośrednie budynku o konstrukcji drewnianej. Stan techniczny stropów budynku ocenia się jako dobry. 1.3.5. ŚCIANY CZĘŚCI NADZIEMNEJ Ściany części nadziemnej murowane z cegły pełnej o gr.38 i 25 cm, obustronnie otynkowane. Ściany nie wykazują zarysowań ani spękań. Ich stan techniczny jest dobry. Ściany zewnętrzne są zawilgocone, należy je osuszyć i wykonać izolację przeciwwilgociową oraz nałożyć wyprawę tynkarską. Ponadto cokół wokół budynku uległ zawilgoceniu. Należy go przebudować poprzez skucie tynków i zaizolowanie od poziomu fundamentów. Izolacje należy wyprowadzić minimum 30 cm ponad grunt, następnie nałożyć wodoodporny tynk. 1.3.6. KOMINY I PRZEWODY KOMINOWE Murowane z cegły pełnej w dobrym stanie technicznym. Uszkodzone korony kominów części bocznej rozebrać i wymurować nowe. 1.3.7. ŚCIANKI DZIAŁOWE Ścianki działowe z cegły pełnej obustronnie tynkowane. W dobrym stanie technicznym. 1.3.8. KLATKA SCHODOWA Schody o konstrukcji stalowej ze stopniami drewnianymi w dobrym stanie technicznym. Należy dokonać odbudowy biegów schodowych i balustrad poprzez usunięcie starych powłok malarskich i nałożenie nowych. Na ścianach widoczne są uszkodzenia w wprawach tynkarskich i malarskich. Należy usunąć uszkodzone wyprawy a następnie nałożyć nowe. Istniejące przewody elektryczne oraz instalacje sanitarne, należy schować w bruzdach ścian a odkryte obecnie liczniki zamknąć w szafce, by nie dopuścić do nich osób niepożądanych. 1.3.9. DACH Dachy dwuspadowe pokryte dachówką o konstrukcji drewnianej, w głównej części budynku oraz w jego jednokondygnacyjnej części, są w dobrym stanie technicznym. Niemniej należy dokonać naprawy lub wymiany skorodowanych elementów drewnianych stropu poddasza, by odtworzyć układ statyczny więźby dachowej. W części parterowej po lewej stronie zawilgocenie konstrukcji dachu oraz zniszczenie przekrycia. Na dachu należy uzupełnić płotki śniegowe oraz stopnie ław kominiarskich. 1.3.10. WYKOŃCZENIE OBIEKTU - ELEWACJE Elewacje budynku są w złym stanie technicznym. Należy usunąć graffiti na elewacjach oraz uzupełnić ubytki wypraw tynkarskich oraz malarskich. Elewacje należy oczyścić z luźnych wypraw tynkarskich, następnie wykonać nowe tynkowanie i malowanie. Należy wykonać również izolację przeciwwilgociową ścian fundamentowych. Stolarkę okienną i drzwiowa należy wymienić. Występujące na elewacjach oświetlenie zewnętrzne jest w złym stanie. Należy je wymienić i dobrać odpowiednie - elewacyjne. Należy wymienić tablice informacyjne dworcowe. Należy zlikwidować okablowanie występujące na budynku i nowe poprowadzić w bruzdach ścian. Należy zdemontować wszelkie kraty okienne. 2. INSTALACJE 2.1. INSTALACJA CENTRALNEGO OGRZEWANIA. Instalacja c.o. wodna, pompowa, dwururowa o parametrach 80/60oC zasilana z nowoprojektowanej kotłowni. Rozprowadzenie poziomów, pionów c.o i podejść do grzejników - należy wykonać w bruzdach ściennych. Grzejniki płytowe z podejściami (od ściany). Każdy grzejnik wyposażony w zawory termostatyczne z głowicą termostatyczną z zabezpieczeniem antykradzieżowym. Rury c.o. wielowarstwowe typu PEX-AL.-PEX. 2.2. KOTŁOWNIA OPAŁOWA NA (EKO GROSZEK) W projekcie ujęto budowę kotłowni opałowej opartej o kocioł z ciągłym podawaniem paliwa, przystosowany do spalania (eko-groszku). Zastosowano w nim mechaniczny palnik retortowy w połączeniu ze stalowym wymiennikiem ciepła. Paliwo gromadzone będzie w wydzielonym pomieszczeniu obok pomieszczenia kotłowni. Niezbędne jest wydzielenie budowlane powierzchni magazynowej na opał, kosztem ograniczenia powierzchni przeznaczonej na cele komercyjne. Dostawa paliwa do kotła - z zasobnika przykotłowego przy użyciu podajnika ślimakowego. Zasyp do zasobnika przykotłowego - ręczny. Napełnianie paliwem z magazynu węgla - ręczne, przez obsługę kotłowni. 2.3. INSTALACJA WODOCIĄGOWA. Projektuje się wykonanie instalacji zimnej i ciepłej wody z rur wielowarstwowych np. typu PEX-AL.-PEX. Rozprowadzenie przewodów do przyborów w bruzdach ściennych. W zakres wchodzi również wymiana pionów zasilających mieszkania znajdujące się nad pomieszczeniami dworca. Zabezpieczenie ciepłej wody użytkowej nastąpi w oparciu o nowoprojektowaną kotłownię. 2.4. INSTALACJA KANALIZACYJNA. Projektuje się wykonanie kanalizacji z rur kielichowych z pvc łączonych na uszczelki gumowe. Podejścia do przyborów biegnące nad posadzką, ze względów estetycznych należy umieścić w zakrytych bruzdach ściennych. W zakres projektu wchodzi również wymiana pionów kanalizacyjnych wpiętych do istniejącej kanalizacji podposadzkowej. Piony główne wentylowane będą wywiewkami ponad dachem. Wywiewki - producenta rur. W sanitariatach z pisuarem - kratki ściekowe z pvc z kratką ze stali nierdzewnej oraz syfonem. 2.5. WENTYLACJA Projektuje się pozostawienie wentylacji grawitacyjnej jako przewodniej. Planuje się wymianę wszystkich kratek oraz kanałów wentylacyjnych. Kanały wykonać z blachy ocynkowanej. W poszczególnych pomieszczeniach projektuje się wentylatory systemowe. Zaprojektowano również wentylację mechaniczną jako wspomagającą - wg opracowania projektu instalacji sanitarnych. W części sanitariatów dla podróżnych należy zdemontować według projektu komin wentylacyjny. W parterowej części komercyjnej projektuje się 3 nowe kominy. 3. LOKALIZACJA ORAZ STAN ISTNIEJĄCY 3.1. LOKALIZACJA I STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA Budynek dworca jest usytuowany we Wrocławiu na działce o nr 24, AM-3, obręb Gądów Mały, Miasto Wrocław, przy ulicy Metalowców 61. Właścicielem działki jest skarb Państwa. Inwestor jest wieczystym użytkownikiem terenu objętego opracowaniem. Na terenie działki znajduje się również budynek mieszkalny 3 kondygnacyjny. 3.2. WYZNACZNIKI ROZWIĄZANIA PRZESTRZENNEGO Obszar objęty opracowaniem projektowym stanowi działkę o numerze ewidencyjnym: 24, AM-3, obręb Gądów Mały, Miasto Wrocław. Na działce oprócz budynku stacji znajduje się również budynek mieszkalny oraz tory kolejowe. Wytyczne do projektu przebudowy obiektu zostały ustalone przez Konserwatora i obejmują zaakceptowane i ujęte w zaopiniowanych u Miejskiego Konserwatora Zabytków projektach autorstwa Biura Inżynierskiego Tomasz Jaworski z lutego 2008 r., z uwagą: - nie dopuszcza się rozbiórki wschodniej części dworca, powinna zostać ona przebudowana z dostosowaniem do nowej funkcji np. handlowej, - projektuje się odbudowę tej części budynku z przeznaczeniem na cele komercyjne, - drzwi wejściowe do dworca, od strony ulicy i od strony peronu, należy przywrócić na zamknięte łukiem odcinkowym - zaprojektowano przywrócenie na zamknięte łukiem odcinkowym - przywrócenie pierwotnego układu funkcjonalnego i komunikacyjnego na parterze dworca: udostępnienie holu z okienkami kas spółek kolejowych - układ został przywrócony - zabudowa zegara kolejowego na elewacji południowej w miejscu historycznym - zaprojektowano zegar na południowej elewacji - w przypadku wymiany cegły szkliwionej w tunelu, należy wymienić ją na taką samą - projektuje się wymianę cegły szkliwionej na taką samą w części tunelu objętej opracowaniem Zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem budynek będzie pełnić funkcję dworca. Niezbędne jest przeprowadzenie przebudowy wnętrza jak również elewacji. Należy przywrócić drewniane okiennice oraz wymienić okna na drewniane energooszczędne. Drzwi do poczekalni i na peron należy odrestaurować. Należy wyburzyć zamurowania nad drzwiami wejściowymi, przywracając łukowe nadproże. Wymienić stolarkę drzwi na dostosowana do łukowego naświetla. W części głównej budynku projektuje się zachować istniejącą konstrukcję ścian nośnych, stropów i zadaszenia. W części bocznej projektuje się odbudować zniszczone zadaszenie. Wymiary otworów drzwiowych muszą zostać doprowadzone do zgodności z dzisiejszymi przepisami. Istniejące instalacje wewnętrzne jako nie spełniające wymogów planuje się wymienić na nowe. Odtworzenia i uzupełnienia wymagają detale elewacyjne w całości zachowane na budynku takie jak gzymsy. Projektuje się wymienić orynnowanie. Obce elementy na elewacji takie jak kraty stalowe w oknach, należy usunąć. We wnętrzu budynku niezbędne jest przebudowanie wszystkich pomieszczeń oraz odbudowa klatki schodowej. Na elewacji południowej należy umieścić zegar ścienny. Wejście do klatki schodowej prowadzącej do mieszkalnej części budynku, jest umieszczone w drewnianym podcieniu, który uległ częściowemu zniszczeniu i zabudowaniu. Drewnianą konstrukcje należy odtworzyć, zdzierając istniejącą farbę, następnie zaimpregnować przeciwpożarowo, przeciw owadom i grzybom. Odtworzyć dawny wygląd podcienia. 3.3. PROGRAM KUBATUROWY Powierzchnia zabudowy - 386,08 m2 Powierzchnia zabudowy wraz z budynkiem mieszkalnym - 515,64 m2 Powierzchnie utwardzone - 205,83 m2 Powierzchnia terenów zielonych istniejących - 425,78 m2 Powierzchnie projektowane: Projektowane powierzchnie ażurowe - 132, IV. Materiały Zamawiającego i działania realizowane przez Zamawiającego Na zlecenie Zamawiającego wykonana została dokumentacja projektowa (projekty budowlane i wykonawcze). Projekty budowlane i wykonawcze zostanąprzekazane Wykonawcy po zawarciu Umowy. pnkt V-VI-VII zgodnie ze SIWZ ze względu na ograniczoną ilość znaków
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 196 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający wymaga wniesienie wadium w wysokości 80 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkp.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach