Przetargi.pl
Wykonanie remontu i przebudowy poddasza z przeznaczeniem na bibliotekę i salę komputerową w Szkole Podstawowej przy ul. Szkolnej 4 w Siechnicach, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej BZP.271.47.2.2014.PB

Burmistrz Siechnic ogłasza przetarg

  • Adres: 55-011 Siechnice, ul. Jana Pawła II 12
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 391 91 01 , fax. 71 786 09 07
  • Data zamieszczenia: 2014-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Siechnic
    ul. Jana Pawła II 12 12
    55-011 Siechnice, woj. dolnośląskie
    tel. 71 391 91 01, fax. 71 786 09 07
    REGON: 93193512900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siechnice.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontu i przebudowy poddasza z przeznaczeniem na bibliotekę i salę komputerową w Szkole Podstawowej przy ul. Szkolnej 4 w Siechnicach, na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej BZP.271.47.2.2014.PB
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zadania jest remont i przebudowa poddasza na bibliotekę wraz z częścią multimedialną oraz salę komputerową w budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Szkolnej 4 w Siechnicach. Właścicielem działki jest Gmina Siechnice. Budynek szkolny (w zespole budynków szkolnych połączonych łącznikiem i dobudowanych) przy ulicy Szkolnej 4 w Siechnicach jest najstarszym budynkiem w zespole. Budynek ma dwie kondygnacje, poddasze użytkowe oraz podpiwniczenie. Do budynku starej szkoły dobudowano również parterową salę gimnastyczną. Wejście główne do całego zespołu znajduje się od ulicy Szkolnej. Ponadto są dwa wyjścia ewakuacyjne z sali gimnastycznej, dwa wyjścia ewakuacyjne z najnowszego budynku (2012r.) oraz wyjście ewakuacyjne z przedmiotowego budynku (stara szkoła) przez piwnicę na podwórze szkolne. Budynek jest przekryty dachem dwuspadowym, naczółkowym z lukarnami. W 1998r wymieniono okna w lukarnach. Zastosowano okna z PCV. 2. Obiekt nie jest wpisany do wykazu zabytków gminy 3. Wykonawca zapewnia gwarancję 36 m-cy na całość zadania. 4. Zakres zamówienie w szczególności obejmuje: 1) Zakres robót rozbiórkowych: a) demontaż uszkodzonych elementów więźby dachowej - fragmenty jętek i płatwi, b) demontaż istniejących ścianek działowych g-k na stelażu stalowym na poddaszu, c) demontaż wszystkich płyt g-k na poddaszu, d) demontaż paneli podłogowych oraz desek drewnianych o grub. 32mm (deski do ponownego zastosowania), e) demontaż drzwi (na klatkę schodową), f) wywóz elementów drewnianych i g-k porozbiórkowych, g) uporządkowanie terenu z gruzu i innych pozostałości po przeprowadzonych pracach. 2) PROJEKTOWANY ZAKRES PRAC NA PODDASZU: a)wykonanie daszków zabezpieczających z trzech stron na całej długości projektowanych robót oraz zabezpieczyć elewacje przed uszkodzeniami w trakcie remontu, b)oczyszczenie elementów więźby z obudowy gipsowej i starych powłok malarskich, c)wykonanie niezbędnych napraw i uzupełnień drewnianych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej (jętki i płatwie), d)montaż kontr łat, e)montaż okien połaciowych, f)wykonanie impregnacji konstrukcji drewnianych więźby i stropu, g)wykonanie ocieplenia połaci dachowej, h)wykonanie ocieplenia poziome poddasza (nad jętkami), i)wykonanie na całości obudowy z płyt g-k na ruszcie stalowym podwójnym stosując dwie warstwy płyt GKF o grub. 15,0 mm o odporności ogniowej 60 min, j)Wykonanie zabezpieczeń odsłoniętych elementów konstrukcyjnych (słupy, jętki) stosując dwie warstwy płyt GKF o grub. 12,5mm o odporności ogniowej 30 min, k)demontaż istniejących podłóg, l)demontaż drzwi (na klatkę schodową), m)wzmocnienie elementów stropu, n)wykonanie zabezpieczeń p.poż. elementów stropów i więźby dachowej, o) wykonanie nowych warstw podłogowych, p)wykonanie ścianki pomiędzy biblioteką i salą komputerową, q)malowanie ścian i sufitu podwieszonego, r)montaż drzwi, s)zamontowanie rolet lub żaluzji w oknach, t)montaż i demontaż rusztowań. 3) Dach - naprawy elementów konstrukcyjnych więźby dachowej: a)wykonać naprawy i uzupełnienia więźby dachowej, b)drewno istniejących konstrukcji oczyścić za pomocą szczotek stalowych, w miejscach porażenia drewna przez owady usunąć porażoną tkankę przez ociosanie. Drewno porażone przez pleśń i grzyby usunąć i zastąpić nowym, c)drewno zaimpregnować preparatem solnym przeciwogniowym i przeciwgrzybowym FOBOS M4. Impregnację należy wykonać wg receptury podanej przez producentów, z zachowaniem środków ostrożności, zgodnie ze wszystkimi przepisami dotyczącymi BHP, d)drewno pokryte zabezpieczeniami musi być pokryte wyrobami chroniącymi przed bezpośrednim kontaktem z ludźmi i żywnością, e)w celu montażu okien połaciowych wykonać dodatkowe podparcia krokwi za pomocą wymianów 10x17,5 cm, wymiany mocować za pomocą łączników D-WB-1014 z pełnym gwoździowaniem, f)wykonać ocieplenie połaci dachowej z wełny mineralnej np Rockwool o grub. 25 cm, g)wykonać ocieplenie poziome poddasza (nad jętkami) z wełny mineralnej np Rockwool o grub. 25 cm, h)wykonanie na całości obudowy z płyt g-k na ruszcie stalowym podwójnym stosując dwie warstwy płyt GKF o grub. 15,0mm o odporności ogniowej 60 min, i)wykonanie zabezpieczeń płytami GKF odsłoniętych elementów konstrukcyjnych (słupy, jętki i miecze) stosując dwie warstwy płyt GKF o grubości 12,5 mm. 4) Ściany: a)wykonanie ściany działowej wydzielającej bibliotekę i salę komputerową - lekka o grub. 16,0cm, na podwójnej stalowej konstrukcji z obustronną okładziną ścienną z płyt gipsowo-kartonowych (2x 12,5 mm obustronnie). Wypełnienie płyty ROCKTON (płyta z wełny skalnej lub inna o podwyższonej izolacyjności akustycznej, grub. 2x 50mm z przerwą powietrzną 0,5 cm. b)dwukrotne malowanie ścian wewnętrznych farbą wodorozcieńczalną, lateksową odporną na zmywanie. 5) Strop: a)oczyszczenie powierzchni stropów z kurzu i luźnych cząstek - czyszczenie lekkie, ręczne (omiecenie) za pomocą szczotkowania, b) powtórne zabezpieczenie belek środkiem FOBOS M4, c) czyszczenie odsłoniętych belek stalowych - czyszczenie mechaniczne za pomocą szczotek drucianych, d) montaż membrany paroizolacyjnej o parametrach min. 3000 mg/m2/24godz, e) belki stalowe podciągów zabezpieczyć farbami antykorozyjnymi oraz ogniochronną FLAME STAL oraz celem uzyskania 60 min odporności ogniowej (zalecane zastosowanie spójnego danego producenta). 6) Posadzki: a)Na belkach ułożyć deski o grubości 32 mm łączone na wpust i pióro zabezpieczone środkiem solnym FOBOS M4. Deski poziomować na belkach przez wykonanie klinów drewnianych gdzie to będzie konieczne. Na deskach ułożyć podłogę, b) ułożyć warstwę wierzchnią podłogi z paneli podłogowych o dużej twardości z atestem NRO. Uwaga: Zalecana wykładzina podłogowa antyelektrostatyczna z atestem NRO w rolce grubość 2 mm Mipolam Elegance 290. W przypadku zastosowania wykładziny - musi ona zostać położona płytach OSB. 7) Stolarka okienna i drzwiowa: a)istniejąca stolarka okienna bez zmian (uprzednio wymieniona), b)w połaci dachowej, w celu doświetlenia pomieszczeń mieszkalnych projektuje się okna dachowe z nawietrzakami wybranej firmy np Fakro. Wykonać zgodnie z rysunkami oraz instrukcją producenta, c)we wszystkich oknach zamontować rolety lub żaluzje, d)montaż drzwi wejściowych z klatki schodowej do biblioteki o odporności ogniowej EI30 z samozamykaczami, e)montaż drzwi pomiędzy biblioteką i salą komputerową o odporności ogniowej EI30 i o podwyższonej izolacyjności akustycznej Rw = 27dB, f)istniejąca krata stalowa zabezpieczająca drzwi wejściowe do biblioteki - oczyścić i pomalować dwukrotnie farbą ftalową. 8)Instalacje sanitarne: a) rozbudowa instalacji ppoż., b)wentylacja mechanicznej wywiewna, c)instalacja klimatyzacji w pomieszczeniach biblioteki i sali informatycznej. 9) Instalacje elektryczne: a) przewód zasilający od złącza kablowego do tablicy głównej, b) tablicę główną TG i tablicę administracyjną TA, c) pożarowy wyłączniki prądu, d) zasilanie tablicy głównej TG, e) pożarowy wyłącznik prądu, f) Odbiorniki administracyjne: oświetlenie klatki schodowej, piwnicy, poddasza, wejść do budynku i NP. oraz zasilanie wzmacniacza RTV, domofonu i zasilanie gniazda wtykowego. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia Załącznik 1 A i dokumentacja projektowa stanowiąca integralną cześć niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kod CPV 45 00 00 00 -7 6. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowią Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ. 7. W dokumentacji podane nazwy własne są przykładowe. Do wszystkich nazw własnych należy dodać zapis lub równoważne. Tam, gdzie w SIWZ i dołączonych do niej załącznikach zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych lub lepszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 8. Każdy wykonawca ma prawo zapoznać się z zakresem prac w terenie, zgodnie ze SIWZ wraz z załącznikami. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji zamówienia, zapoznał się z warunkami lokalno-terenowymi planowanych robot budowlanych, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 9. Przedmiot zamówienie musi zostać wykonany zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, dokumentacją projektową i zasadami wiedzy technicznej, a Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac niezbędnych do osiągnięcia zakładanego rezultatu, tj. wybudowania obiektu budowlanego będącego przedmiotem zamówienia. 10. Dla prawidłowego oszacowania kosztów inwestycji przez wykonawcę Zamawiający załącza przedmiary robót. Przedmiary te stanowią jedynie informację o charakterze pomocniczym, który wykonawca może wykorzystać wraz z informacjami zawartymi w dokumentacji technicznej do opracowania własnego przedmiaru. Przedmiar wykonawcy będzie podstawą do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych niezbędnych do wykonania robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz oszacowania ceny oferty. 11. W sytuacji gdy na etapie realizacji zadania okaże się, że rozwiązania zawarte w projekcie wykonawczym są sprzeczne lub niezgodne z projektem budowlanym, nie mogą być uznane za wiążące. W przypadku rozbieżności między projektem budowlanym a wykonawczym należy zawsze uznać, że projekt wykonawczy jest obarczony błędem i należy go doprowadzić do zgodności z projektem budowlanym. Zmiana projektu wykonawczego w tym zakresie nie jest zmianą przedmiotu umowy lecz usunięciem rozbieżności między dokumentem wyższego rzędu (projekt budowlany) a dokumentem pochodnym (projekt wykonawczy). W związku z tym wszelkie prace wykonywane w wyniku usunięcia tej rozbieżności nie są zamówieniem dodatkowym ani nie wymagają podpisania aneksu zmieniającego przedmiot umowy. 12. Analogiczna relacja nadrzędności zachodzi między projektem wykonawczym a przedmiarem. Projekt wykonawczy jest uszczegółowieniem projektu budowlanego i stanowi podstawę opracowania przedmiaru. Przedmiar stanowi wyliczenie i zestawienie planowanych prac wykonywanych na podstawie rysunków w dokumentacji projektowej. Podstawowym celem przedmiaru nie jest opisanie robót lecz umożliwienie ich wyceny. W przypadku rozbieżności między projektem budowlanym, projektem wykonawczym a przedmiarem bezwzględnie pierwszeństwo należy przyznać projektowi budowlanemu i wykonawczemu. Wynika z tego, że konieczność wykonania robót wynikających z dokumentacji projektowej, które nie zostały ujęte w przedmiarze lub zostały ujęte w mniejszym zakresie - nie jest zmianą przedmiotu umowy i nie wymaga podpisania aneksu zmieniającego przedmiot umowy. Wykonanie takich robót nie jest również zamówieniem dodatkowym. 13. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia: 1) z materiałów własnych tj. wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwiecień 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881 z późn. zm.); 2) zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ, zapisami złożonej oferty, dokumentacją i wymaganiami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa, standardów i norm oraz etyką zawodową i ustalonymi zwyczajami, siłami własnymi lub w systemie generalnego wykonawstwa. 14. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowników wszystkich robót branżowych koniecznych do realizacji zamówienia jak również ich codzienną obecność podczas wykonywania robót branżowych. 15. Wykonawca nie może czerpać korzyści z tytułu błędów lub przeoczeń znajdujących się w dokumentacji projektowej i w przypadku ich odkrycia winien natychmiast o tym powiadomić Zamawiającego, który zadecyduje o wprowadzeniu odpowiednich zmian lub poprawek. 16. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania odpowiednich umów ubezpieczeniowych z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej, przez cały czas wykonywania robót do czasu odbioru końcowego 17. Roboty nie będą przeprowadzane z wyłączeniem obiektu z użytkowania. 18. Wykonawca będzie zobowiązany do naprawy na własny koszt uszkodzeń powstałych przy wykonywaniu zamówienia. 19. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), najpóźniej do dnia składania ofert do godz. 11:00. Wadium powinno być wniesione w: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancji bankowej, 4)gwarancji ubezpieczeniowej lub 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszymi zmianami). Jeżeli wadium składane będzie w pieniądzu należy je przelać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Oleśnicy oddział Święta Katarzyna nr 78 9584 1092 2010 1000 0101 0008 z dopiskiem: Wykonanie remontu i przebudowy poddasza w SP w Siechnicach - w terminie zapewniającym jego wpływ na ww konto do czasu złożenia ofert. Dowód wpłaty wadium (potwierdzoną kserokopię) należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w innych środkach (gwarancje bankowe lub ubezpieczeniowe), należy je złożyć do depozytu znajdującego się w kasie Urzędu pok. nr 112, w godz. 8:00 - 13:00 w terminie do dnia składania ofert do godz. 11:30. Oferty bez wniesionego wadium przetargowego będą traktowane jako nie spełniające wymagań przetargu i na tej podstawie zostaną odrzucone, bez dalszego rozpatrywania. 2. Zwrot wadium przetargowego wykonawcom nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj Dz. U. Nr 113 poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami). 3. Sytuacje skutkujące zatrzymanie wadium: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie; 2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 8.7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli jego wniesienia zażądano w niniejszej SIWZ. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.siechnice.dolnyslask.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach