Przetargi.pl
Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach gminnych w miejscowości Jabłonka

Gmina Jabłonka ogłasza przetarg

  • Adres: 34-480 Jabłonka, ul. 3 Maja 1/206
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2611146 , fax. 018 2652468
  • Data zamieszczenia: 2010-05-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jabłonka
    ul. 3 Maja 1/206 1/206
    34-480 Jabłonka, woj. małopolskie
    tel. 018 2611146, fax. 018 2652468
    REGON: 00054325500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jablonka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach gminnych w miejscowości Jabłonka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach gminnych w miejscowości Jabłonka oraz dostarczenie programu do pracy z danymi przekazanymi w formie cyfrowej z rozszerzeniem dwg (licencja dla Urzędu Gminy Jabłonka) Opis ogólny przedmiotu zamówienia: 1. Wymagania ogólne 1.1 Projekt winien być opracowany z uwzględnieniem: Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym /Dz.U. Nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 roku poz.602 z późniejszymi zmianami/, Ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity - Dz.U. Nr 71 z dnia 29 sierpnia 2000 roku, poz. 838 z późniejszymi zmianami/, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie /Dz.U. Nr 43 z 1999 roku, poz.430/ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem /Dz.U. Nr 177 z dnia 14 października 2003 roku, poz. 1729/ Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31.07.2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych /Dz. U. Nr 170 z dnia 12 października 2002 r., poz. 1393/ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeni bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach / Dz.U. Nr 220 z dnia 23 grudnia 2003 roku, poz.2181/ wraz z załącznikami. 1.2. Projekty muszą uwzględniać stan prawny na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. 1.3. Projekty organizacji ruchu powinny zawierać oznakowanie pionowe i poziome, w szczególności winny uwzględniać: - nazewnictwo ulic w Jabłonce oraz ich oznakowanie pionowe; - ustalenie znaków zakazu i nakazu ruchu, ostrzegawczych i informacyjnych dla określonych rodzajów pojazdów lub uczestników ruchu; - ustalenie oznakowania drogowskazowego; - wyznaczenie miejsc i określania sposobów oraz warunków parkowania pojazdów; - organizację ruchu na skrzyżowaniach. 1.4. W czasie opracowywania projektów ich Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia: - zmian w organizacji ruchu, zatwierdzonych przez organ zarządzający ruchem, wskazanych przez Zamawiającego (od chwili udzielenia zamówienia do momentu złożenia opracowanej dokumentacji przez Wykonawcę do zatwierdzenia). - projektów organizacji ruchu dróg wyższych kategorii 2. Zawartość opracowania 2.1 Projekt organizacji ruchu, który powinien zawierać: - plan orientacyjny w skali 1:10 000 z oznaczeniem dróg (K) gminnych na terenie miejscowości Jabłonka zgodnie z Uchwałą nr 1077/05 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 13 października 2005 roku; - plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem inwentaryzacji istniejącego oznakowania oraz projektowanej stałej organizacji ruchu - mapy w wersji papierowej dostarczy Zamawiający; - opis techniczny zawierający cel i zakres opracowania, charakterystykę drogi i ruchu na drodze, uzasadnienie wprowadzanych zmian w organizacji ruchu; - zbiorcze zestawienie znaków pionowych, poziomych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu zawartych w sporządzonym projekcie, podzielonych na poszczególne kategorie oraz ilość znaków w danej kategorii. Należy dostarczyć projekty zwymiarowanych tablic drogowych typu E użytych w projekcie. 2.2. Wszystkie konieczne uzgodnienia, opinie i zatwierdzenia wynikające z rozporządzenia o zarządzaniu ruchem oraz inne wskazane przez Zamawiającego. 3.Wymagania szczegółowe Do projektowania należy stosować materiały geodezyjne w postaci kopii map sytuacyjno-wysokościowych w skali 1:500 dostarczone przez Zamawiającego, własnych szkiców; zawierających zakres szczegółów niezbędny do prawidłowej realizacji zadania z zachowaniem w/w skal. Projekty należy sporządzić w postaci: - graficznej Wydruki formatu A-3 wszystkich stron opracowania w sztywnych skoroszytowych okładkach (również formatu A-3) umożliwiających wielokrotne wykorzystywanie oraz wyjmowanie pojedynczych stron projektów. Zamawiającemu należy przedłożyć 4 zatwierdzone egzemplarze projektu organizacji ruchu. Przekazane projekty organizacji ruchu mają być uzupełnione o ewentualne zmiany narzucone w piśmie zatwierdzającym przez jednostkę zatwierdzającą projekt. Na każdym arkuszu należy umieścić tabelę z zestawieniem ilości znaków pionowych (szt.) i poziomych (długość i m2) Znaki pionowe należy podzielić na kategorie A, B, C, D, E, F, G, T oraz inne. -cyfrowej Zamawiający przewiduje pracę z dostarczonymi plikami w programie dostarczonym przez Wykonawcę do pracy z danymi przekazanymi w formie cyfrowej (rozszerzenie dwg, licencja dla Urzędu Gminy Jabłonka). Pliki rastrowe tworzące podkład do projektu muszą, tworzyć ciąg drogi umieszczony w układzie geodezyjnym 65 lub 2000. Opracowanie w formie cyfrowej winno charakteryzować się następującymi parametrami: - symbole znaków wielkością dopasowane do grafiki znaków, niezmiennie w całym opracowaniu; - lokalizacja znaków podana jako edytowalny tekst zgodnie z obowiązującym układem referencyjnym, jak również z układem globalnym (kilometraż danej drogi); - znaki pionowe jako zgrupowany obiekt, który poddaje się rozgrupowaniu; - poszczególne elementy projektu organizacji ruchu (znaki pionowe, znaki poziome, urządzenia BRD) opisane na oddzielnych warstwach. Należy stworzyć minimum następujące warstwy: znaki pionowe istniejące znaki pionowe projektowane oraz istniejące pozostawiane znaki poziome istniejące znaki poziome projektowane oraz istniejące pozostawiane urządzenia BRD istniejące urządzenia BRD istniejące oraz istniejące pozostawiane Nazwy warstw muszą jasno określać ich zawartość. - zachowanie czytelności grafiki oznakowania, jak i tekstów opisujących oznakowanie przy wydrukach w skali 1:1 000; - w opracowaniu cyfrowym należy umieścić grupę widoków zawierającą przygotowane do wydruku arkusze w formacie A3 zgodne z dostarczonymi zamawiającemu arkuszami stanowiącymi projekt w postaci graficznej Na planie sytuacyjnym należy nanieść: - istniejące oznakowanie pionowe; - projektowane oznakowanie pionowe; - istniejące oznakowanie poziome; - projektowane oznakowanie poziome; - urządzenia BRD; - włączenia dróg z określeniem ich kategorii i rodzaju nawierzchni; - chodniki; - obiekty generujące ruch, takie jak szkoły, kościoły, budynki użyteczności publicznej, parkingi, stacje paliw; - obiekty i urządzenia w pasie drogowym ograniczające widoczność na łukach i w rejonie skrzyżowań. Kolorystyka i treść znaków pionowych, pokazanych na arkuszach planu sytuacyjnego powinna odpowiadać wzorcom zawartym w załącznikach do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach / Dz.U. Nr 220 z dnia 23 grudnia 2003 roku, poz.2181/. Każdy znak ma posiadać swój symbol oraz dokładną lokalizację zgodną z obowiązującym układem referencyjnym oraz kilometrażem danej drogi na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. Niekonwencjonalne znaki drogowe pionowe i poziome należy przedstawić na planie odzwierciedlając dokładnie ich kolorystykę i treść. Długość linii oznakowania poziomego wyznaczyć po sprawdzeniu warunków widoczności na łukach poziomych i pionowych, zgodnie z zasadami zawartymi w w/w załącznikach. Tam, gdzie to możliwe zaprojektować usunięcie obiektów ograniczających widoczność (drzewa, krzewy, reklamy, itp.) Należy stosować zasadę zgodności oznakowania pionowego z oznakowaniem poziomym. 4. Wymagania dodatkowe Do pracy z projektami opracowanymi w formie elektronicznej należy dostarczyć: program umożliwiający pracę na plikach z rozszerzeniem dwg w polskiej wersji językowej wraz z bazą znaków, sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnych z Załącznikami do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. Nr 220, poz. 2181/, 5. Uwagi i zalecenia końcowe Zamawiający dostarczy Wykonawcy niezbędne dane dotyczące wprowadzonego układu referencyjnego w celu wdrożenia w/w układu w projekty docelowej organizacji ruchu. Wykonawca przeprowadzi na wniosek Zamawiającego niezbędne szkolenia związane z dostarczonym programem i projektami organizacji ruchu w formie elektronicznej. Wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, obowiązany jest podać nazwę podwykonawców ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nich prac, a także przedłożyć wzory umów Wykonawcy z podwykonawcami zaakceptowane przez każdą ze stron. W przypadku wykonywania zamówienia przez inną osobę niż Wykonawcy, wówczas wybrany Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu podpisania umowy złożyć Zamawiającemu stosowną umowę z osobą trzecią mającą wykonać prace z zawartym tam przeniesieniem praw autorskich oraz zobowiązaniem do wykonywania nadzoru autorskiego. W przypadku nie przedstawienia wskazanej umowy w ciągu 7 dni od podpisania n/n umowy, Zamawiający może od n/n umowy odstąpić w ciągu 30 dni już bez wezwania i wyznaczenia dodatkowego terminu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jablonka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach