Przetargi.pl
Wykonanie badania lokalnego rynku pod względem pozyskania substratów do planowanej biogazowni w Zabrzu

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, ul. Matejki 6
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2716340, 2716640 w. 102 , fax. 032 2716340
  • Data zamieszczenia: 2013-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o.
    ul. Matejki 6 6
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 032 2716340, 2716640 w. 102, fax. 032 2716340
    REGON: 27685464000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.zabrze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie badania lokalnego rynku pod względem pozyskania substratów do planowanej biogazowni w Zabrzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.1.1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie na terenie miasta Zabrze badania lokalnego rynku pod kątem możliwości pozyskania substratów do produkcji biogazu. Zadanie to wykonywane jest w ramach pilotażowego programu polegającego na przygotowaniu inwestycji dotyczącej instalacji do produkcji biogazu w Zabrzu i recyklingu składników odżywczych z komunalnych odpadów żywnościowych i obornika. Program realizowany jest w ramach umowy o grant zawartej pomiędzy Nornic Investment Bank a Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Zabrzu Sp. z o.o. W celu realizacji programu w ramach niniejszego postępowania należy dokonać analizy substratów pod kątem ich dostępności i możliwości zapewnienia dostaw, zbilansowania strumieni, a także oceny produktywności biogazu. Wsad do biogazowni powinien zapewniać wysoką wydajność produkcji biogazu, stabilny przebieg procesu fermentacji oraz możliwość wykorzystania powstałej masy pofermentacyjnej zgodnie z obowiązującym prawem. Wymagane jest także zaprojektowanie infrastruktury i logistyki odbioru substratów. Celem niniejszego postępowania przetargowego jest wyłonienie Wykonawcy, który wykona następujące zadania: Zadanie nr 1: Zaopatrzenie w substraty i zapotrzebowanie na bionawóz Etap 1. Lokalizacja i inwentaryzacja substratów pochodzących od dużych dostawców w promieniu 25km od Zabrza oraz odpadów kuchennych z gospodarstw domowych. Przez dużych dostawców Zamawiający rozumie hurtownie, sklepy, supermarkety, zakłady produkcyjne, ubojnie, browary, restauracje itp. zaś gospodarstwa domowe to 500 gospodarstw domowych (domków jednorodzinnych) z terenu dzielnic Pawłów, Kończyce, Makoszowy i Janek oraz jeden, wybrany dom wielorodzinny (blok 5-piętrowy) z terenu miasta Zabrze. Inwentaryzacja winna objąć następujące rodzaje substratów: a) odpady z przemysłu owocowego i warzywnego, b) odpady z przemysłu mleczarskiego (serwatka), c) odchody zwierzęce (gnojowica świńska, gnojowica bydlęca, obornik świński, obornik bydlęcy) d) odpady z produkcji roślinnej (odpady zielone), e) odpady z przemysłu spożywczego, w tym przeterminowana żywność, f) odpady poubojowe i inne odpady zwierzęce, g) odpady z browarów, h) odpady kuchenne, w tym z zakładów zbiorowego żywienia. i) inne niż wskazane powyżej. Etap 2. Analiza interesariuszy i zawarcie wstępnych kontraktów. Dokonanie analizy interesariuszy i wytwarzanych przez nich odpadów oraz uzyskanie wstępnych porozumień (w formie oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) z osobami lub podmiotami dotyczących formy, terminu i sposobu przekazywania odpadów winno być poprzedzone wywiadem środowiskowym. Wymagane jest także pozyskanie informacji w zakresie zapotrzebowania na bionawóz (przeprowadzenie ankiety dotyczącej uwarunkowań potencjalnego odbierania bionawozu). Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wyrywkowej kontroli rzetelności sporządzonych oświadczeń. Zamawiający zaleca, aby po wcześniejszym ustaleniu liczby i kierunków produkcji, znajdujących się na danym obszarze gospodarstw domowych, rolnych, przedsiębiorstw oraz ferm hodowlanych, zostali dobrani kontrahenci, którzy są w stanie zapewnić systematyczną i stabilną dostawę surowca do produkcji biogazu w ciągu całego roku. W tym celu należy przeprowadzić wywiad środowiskowy przez wykwalifikowanego ankietera. Jego zadaniem winno być uzyskanie oświadczeń dotyczących możliwości pozyskiwania surowców na cele biogazowni od lokalnych producentów, w tym gospodarstw domowych. Oświadczenia mają wyłonić potencjalnych dostawców substrató w i pomóc określić realną ilość i rodzaj dostępnych surowców na badanym obszarze. Etap 3. Badania laboratoryjne substratów. UWAGA! Do realizacji etapu 3 należy przystąpić po zakończeniu realizacji etapu 1 i etapu 2. Każdy zidentyfikowany rodzaj substratu z wyjątkiem serwatki, odpadów kuchennych oraz odpadów pochodzących z produkcji roślinnej i przemysłu spożywczego, który spełnia warunek występowania w skali miesiąca w ilości co najmniej 20 ton powinien zostać poddany badaniom laboratoryjnym co do reprezentatywnej próby w następującym zakresie: 1. ocena wizualna - mikroskopowa, 2. pH, 3. analiza suchej masy (%) i suchej masy organicznej (% s.m.), 4. azot ogólny (% s.m.), 5. azot amonowy, 6. TOC (% s.m.) - węgiel organiczny 7. oznaczenia makro i mikroelementów: P, Ca, Mg, S, Co, Fe, Mn, Mo, Ni, Se, 8. oznaczenia metali: Cd, Cu, Cr, Hg, Pb, Zn, 9. oznaczenia ChZT, 10. badania potencjału metanogennego (biogazodochodowości) - badania pojedynczych substratów i mieszanek; uzysk biogazu i metanu (Nm3) w przeliczeniu na 1 kg: świeżej masy substratu, suchej masy substratu i suchej masy organicznej substratu 11. inne substancje, np. lotne kwasy tłuszczowe (wystarczy wartość sumaryczna). W przypadku, gdy żaden z substratów, bądź mniej niż 3 substraty nie spełnią wymogu większościowego, wówczas Wykonawca dokona badania 3 substratów najbardziej zbliżonych do kryterium większościowego określonego w zdaniu drugim Etapu 3. W przypadku, gdy Wykonawca zinwentaryzuje substrat nie spełniający powyższych kryteriów, jednakże posiadający walory np. wysokiej kaloryczności, mogące zapewnić uzysk biogazu - również podda go badaniom. Biorąc pod uwagę wyniki inwentaryzacji Zamawiający zastrzega sobie możliwość wskazania do 3 dodatkowych substratów, które będą badane. Zadanie 2: Zaprojektowanie systemu odbioru odpadów W ramach niniejszego zadania należy zaprojektować system odbioru odpadów i związaną z tym logistykę zarówno w odniesieniu do dużych dostawców substratów jak i gospodarstw domowych w mieście Zabrze zapewniającą uzyskanie optymalnych efektów ekonomicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 4 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I.7. Wymagania dotyczące wadium. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3300 zł. I.7.1. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego PKO SA 33124048491111001029687920. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału w kasie MOSiR w Zabrzu Sp. z o.o. ul. Matejki 6, 41-800 Zabrze. Wadium w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego, a poręczenie bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa lub poręczenie udzielone przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości musi zostać złożone w kasie Zamawiającego najpóźniej do godz. 8:00 w dniu składania ofert. Zamawiający w dniu otwarcia ofert o godz. 8:05 komisyjnie sprawdzi, czy wadium wpłynęło na rachunek bankowy lub do kasy Zamawiającego. Z powyższej czynności zostanie sporządzony protokół. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny ( z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. I.7.2. Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 26.02.2013 r. do godz. 8:00. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. (art. 24) I.7.3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. I.7.4. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. I.7.5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. I.7.6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt I.7.3. jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. I.7.7. W przypadku wniesienia odwołania Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. I.7.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mosir.zabrze.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach