Przetargi.pl
Wykonanie audytu zewnętrznego działań zrealizowanych w ramach projektu POLAPGEN-BD: Narzędzia biotechnologiczne służące do otrzymywania zbóż o zwiększonej odporności na suszę Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013

Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 60-479 Poznań, ul. Strzeszyńska 34
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 6550200, 6550275 , fax. 61 6550301
  • Data zamieszczenia: 2013-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk
    ul. Strzeszyńska 34 34
    60-479 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 6550200, 6550275, fax. 61 6550301
    REGON: 00032620400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.igr.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Naukowy Polskiej Akademii Nauk

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie audytu zewnętrznego działań zrealizowanych w ramach projektu POLAPGEN-BD: Narzędzia biotechnologiczne służące do otrzymywania zbóż o zwiększonej odporności na suszę Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania audytu zewnętrznego Projektu Narzędzia biotechnologiczne służące do otrzymywania zbóż o zwiększonej odporności na suszę (Projekt UDA-POIG.01.03.01-00-101/08-04), zwanego dalej Projektem POIG. Projekt POIG jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, z całościowym budżetem: 23 400 759,28 zł (w tym udział Unii Europejskiej 19 904 374 zł), w którym Zamawiający uczestniczy w okresie od 01.06.2008 roku do 31.12.2014 roku. 2. Celem audytu zewnętrznego jest weryfikacja i dokonanie oceny efektywności i skuteczności działań zrealizowanych w ramach Projektu POIG (w tym procedur przeprowadzania działań finansowych) według zasad zawartych w umowie o dofinansowanie Projekt UDA-POIG.01.03.01-00-101/08-04. Audyt obejmuje działalność wszystkich partnerów projektu. Szczegółowe dokumenty o rodzajach działań podejmowanych w ramach Projektu POIG: -studium wykonalności, -umowa o Wykonanie Projektu z załącznikami: -załącznik 1 Umowa Konsorcjum, -załącznik 2 Umowa o dofinansowanie projektu, -załącznik 3 Wniosek o dofinansowanie, - załącznik 4 Umowa o wykonaniu projektu, -harmonogram rzeczowo-finansowy wg zadań, -harmonogram realizacji projektu wg kwartałów, -aneksy do umów 01, 02, 03, 04, -sprawozdania merytoryczne, -ekspertyzy, -kamienie milowe, - wnioski o płatność, - dokumenty potwierdzające poniesione wydatki. Projekt POIG realizowany jest przez następujące instytucje: a) Instytucja Pośrednicząca/Beneficjent/Koordynator: Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk, ul. Strzeszyńska 34, 60-479 Poznań b) Konsorcjanci: - Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk, ul. Z. Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań, - Uniwersytet Rolniczy im. H. Kołłątaja, Al. Mickiewicza 21, 31-120 Kraków - Instytut Fizjologii Roślin im. Franciszka Górskiego Polskiej Akademii Nauk, ul. Niezapominajek 21, 30-239 Kraków, - Instytut Środowiska Rolniczego i Leśnego Polskiej Akademii Nauk, Ul. Bukowska 19, 60-809 Poznań, - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań, - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul. Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań, - Uniwersytet Śląski, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, - Instytut Agrofizyki im. Bohdana Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk, ul. Doświadczalna 4, 20-290 Lublin, - Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, - DANKO Hodowla Roślin Sp. z o.o. z s w Choryni, Choryń 27, 64-000 Kościan, - Poznańska Hodowla Roślin Sp. z o.o., ul. Kasztanowa 5, 63-004 Tulce. Szacowana liczba wniosków o płatność objętych audytem projektu wynosi 45. Wnioski o płatność, o których mowa powyżej zawierają od 100 do 1160 dokumentów. Wydatki Projektu poniesione w ramach POIG zostały udokumentowane w formie dowodów księgowych (tj.: faktury VAT, rachunki, polecenia księgowania, polecenia wyjazdu służbowego, listy płac, raporty kasowe). Liczba wszystkich pozycji we wnioskach wyliczona jest na podstawie poniesionych kosztów do dnia 30.06.2013 r.) Zgodnie z zatwierdzonymi wnioskami beneficjenta o płatność do 30.06.2013 r. kwota wydatków uznanych za kwalifikowane to 15 889 344,57 zł. W związku z realizacją Projektu POIG sprawozdania z lat 2010-2013 obejmowały: - raporty kamieni milowych, - wnioski o płatność, - ekspertyzy, - referaty wygłoszone na corocznych warsztatach projektu 3. Podczas realizacji audytu wykonawca zweryfikuje i dokona oceny efektywności i skuteczności procedur przeprowadzania działań finansowanych w ramach Projektu POIG na rok 2010- 2013 oraz systemu kontroli wewnętrznej jednostek w zakresie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu POIG, zgodnie z przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznych procedur, b) realizacji Projektu POIG oraz wydatków zgodnie z ich przeznaczeniem, określonym w umowie o dofinansowanie wraz z załącznikami (harmonogramie rzeczowo-finansowym wg zadań, harmonogramie realizacji projektu wg kwartałów) oraz studium wykonalności, c) wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji Projektu POIG poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania zamówionych usług, d) kwalifikowalności poniesionych wydatków i sposobu ich dokumentowania, e) procedur zarządzania i kontroli Projektu POIG, f) funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej, g) procedur dokonywania płatności w ramach kontraktów, h) poprawności polityki rachunkowości, i) zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 330 ze zm.), w części dotyczącej realizowanych działań, j) przepływów na rachunkach bankowych związanych z Projektem POIG, k) poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego Projektu POIG, zasadności wydatków, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, l) posiadania przez beneficjenta i konsorcjantów Projektu POIG ścieżki audytu w zakresie finansowo-księgowym, m) zgodności informacji zawartych we wnioskach o płatność i w sprawozdaniach z zapisami w ewidencji księgowo-finansowej, n) sposobu przechowywania dokumentów zgromadzonych w ramach realizowanego Projektu, o) poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji uwzględniających wytyczne z Przewodnika w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2017-2013 dla beneficjentów i instytucji zaangażowanych we wdrażanie programu, p) sposobu monitorowania i realizacji celów Projektu POIG, q) sposobu udokumentowania i zatwierdzania wyników działalności badawczej, r) wdrożenia przez Beneficjenta i konsorcjantów zaleceń z przeprowadzonych kontroli i audytów oraz usunięcia nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, s) przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych, finansach publicznych i rachunkowości, t) przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, u) poprawności przeprowadzania procedur przetargowych, v) efektywności wydatkowania środków publicznych. 3.4 Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana dokumentacja poniesionych wydatków, a także pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu POIG na lata 2010-2013 i sporządzić raport w tym zakresie. Dobór próby dokumentów do weryfikacji powinien zostać wykonany przy zachowaniu zasady, iż badaniem zostanie objętych 25% całości dokumentacji do badania. 3.5 Dokumentacja audytowanego projektu znajduje się w 10 z 12 instytucji wymienionych w pkt 1.2 niniejszego rozdziału. Wykonawca zobligowany jest zbadać dokumenty u każdego uczestnika Projektu dysponującego dokumentami. 3.6 Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów. 3.7 Na podstawie przeprowadzonego audytu zewnętrznego wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia raportu obejmującego sprawozdanie z zakresu przeprowadzonego audytu, w którym przedstawi ocenę wraz z uzasadnieniem, w szczególności odnoszącą się do następujących kwestii: a) w jakim zakresie działania, na które przedstawiono wydatki, rzeczywiście zostały zrealizowane, b) w jakim zakresie wnioski o płatność złożone w ramach Projektu POIG na lata 2010-2013 są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie, c) w jakim zakresie wnioski o płatność złożone w ramach Projektu POIG na lata 2010-2013 są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, potwierdzającymi poniesienie wydatków (faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) poprzez badanie, czy stanowią podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych, w części dotyczącej realizacji działań, d) w jakim zakresie wnioski o płatność oraz sprawozdania z realizacji działań odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom POIG oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Sposób realizacji audytu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.igr.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach