Przetargi.pl
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego działalności statutowej ośmiu wydziałów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wraz ze sprawozdaniem

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 60-637 Poznań, ul. Wojska Polskiego 28
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8487023, 8487043 , fax. 061 8487043, 8487145
  • Data zamieszczenia: 2014-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    ul. Wojska Polskiego 28 28
    60-637 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8487023, 8487043, fax. 061 8487043, 8487145
    REGON: 00000184400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.au.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego działalności statutowej ośmiu wydziałów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu wraz ze sprawozdaniem
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa audytowa, będąca celem zamówienia jest działaniem wynikającym z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dn. 29.09.2011 w sprawie przeprowadzenia audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz. U. 2011, nr207, poz.1237) oraz ustawy o finansowaniu nauki (Dz.U. 2010, nr 96, poz. 615, z póżn. zm.) a w szczególności: utrzymanie potencjału badawczego uczelni utrzymanie specjalnych urządzeń badawczych w jednostkach organizacyjnych uczelni. działalność w zakresie prowadzenia badan naukowych, prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych służących rozwojowi młodych naukowców a także uczestników studiów doktoranckich, finansowanych w wewnętrznym trybie konkursowym. Zakres zadań: 1 Celem zamówienia Audyt działalności statutowej jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia oraz wydanie przez audytora opinii w zakresie:wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z prowadzona działalnością naukową,poprawności dokumentowania i ewidencyjnego wyodrębnienia operacji gospodarczych oraz opracowania sprawozdań,adekwatności i skuteczności systemu zarządzania i kontroli audytowanego podmiotu - uczelni, w obszarze działalności objętej audytem, Prawidłowości rozliczania otrzymanych dotacji. Audyt powinien obejmować:Sprawdzenie działalności z jednego roku, z okresu 3 lat, poprzedzających rok prowadzenia audytu, wybranego na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka w odniesieniu do uczelni. Celami szczegółowymi audytu jest sprawdzenie czy:1.podstawy prawne działalności uczelni są przestrzegane 2.system kontroli wewnętrznej jest adekwatny oraz działa efektywnie,3.plan rzeczowo-finansowy oraz budżet jednostki został prawidłowo zrealizowany,4.zatwierdzenie wyników działalności badawczej oraz sposób ich udokumentowania jest prawidłowy,5.przestrzegane są przepisy o zamówieniach publicznych, finansach publicznych i rachunkowości w zakresie dotyczącym działalności statutowej,6.przestrzegane są przepisy w zakresie dyscypliny finansów publicznych, 7.rzetelne są dane zawarte we wnioskach o przyznawanie środków finansowych na działalność statutowa, 8.wydatki sfinansowane z dotacji statutowej były celowe i zasadne,9.były przeprowadzone wyodrębnienia w ewidencji księgowej wydatków realizowanych ze środków finansowych na działalność statutowa 10zalecenia i wnioski z wcześniejszych kontroli i audytów zostały wdrożone 11.właściwa jest poprawność ewidencji księgowej.3. Podejście do audytu:3.1 Audyt powinien być przeprowadzony na podstawie powszechnie akceptowanych standardów audytu. Oferenci są zobowiązani w treści oferty wskazać zbiór dokumentów, które będą stosować podczas audytu3.2 Wybór szczególnych obszarów audytu zostanie dokonany na podstawie udokumentowanej analizy ryzyka 3.3 Audytor jest zobowiązany do należytego dokumentowania przeprowadzonych czynności,3.4 Na podstawie przeprowadzonych czynności audytorskich oraz opracowanej dokumentacji, audytor jest zobowiązany do przygotowania sprawozdania z audytu i przekazania go Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zakończenia audytu. 3.5 Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej:1)datę sporządzenia 2)nazwę i adres audytowanego podmiotu 3)nazwę i numer projektu - w przypadku audytu projektu 4)oświadczenie audytora o niezależności od audytowanego projektu 5)imiona, nazwiska i określenie uprawnień audytorów 6)cele audytu 7)podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu 8)termin, w którym przeprowadzono audyt 9)zwięzły opis działań audytowanego przedmiotu w obszarze objętym audytem 10)zwięzłą ocenę sytuacji ekonomicznej audytowanego przedmiotu - nie dotyczy audytu projektu 11)informacje o wynikach badania sprawozdania finansowego audytowanego przedmiotu, w przypadku, gdy obowiązek jego badania wynikał z innych przepisów - nie dotyczy audytu projektu 12)ocenę adekwatności i skuteczności systemu zarzadzania i kontroli w obszarze działalności audytowanego podmiotu objętym audytem 13)informacje o metodzie doboru i wielkości próby do badania 14)zaprezentowanie wyników badan, w których stwierdzono nieprawidłowości 15)określenie kwoty uzyskanych, rozliczonych i przechodzących na kolejny rok środków dotacji statutowej 16)określenie kwoty nierozliczonych środków dotacji statutowej podlegających zwrotowi 17)określenie nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu oraz analizę ich przyczyn i skutków 18) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu 19)podpisy audytorów, a w przypadku, gdy audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna posiadająca osobowość prawną - nazwę jednostki.3.6 Wszystkie strony sprawozdania powinny być ponumerowane i parafowane.3.7 Wnioski i opinie zawarte w sprawozdaniu powinny wynikać z dokumentacji audytorskiej.3.8 Dokumentacja audytu jest przekazywana jednostce przez audytora w terminie 7 dni od daty zakończenia audytu i jest przechowywana przez Zamawiającego prze okres dwóch lat od dnia jej otrzymania.3.9 Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji głównej: Dział Nauki UP, III piętro, p. 313-15, Collegium Maximum, ul. Wojska Polskiego 28, Poznań 3.10 Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji Wydziałów:Wydział Rolnictwa i Bioinżynierii, Wydział Leśny Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt Wydział Technologii Drewna Wydział Ogrodnictwa i Architektury krajobrazu, Wydział Nauk o Żywności i Żywieniu, Wydział melioracji i Inżynierii Środowiska Wydział Ekonomiczno - Społeczny Siedziby sekretariatów dziekanatów ww wydziałów - budynek Collegium Maximum, piętra I i II.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach