Przetargi.pl
„Wykonanie aktualizacji użytków rolnych zalesionych na podstawie przepisów objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania „Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne” na terenie Powiatu Staszowskiego”

Powiat Staszowski - Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 28-200 Staszów, ul. Józefa Piłsudskiego
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 642 765 , fax. 158 642 211
  • Data zamieszczenia: 2020-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Staszowski - Starostwo Powiatowe
    ul. Józefa Piłsudskiego 7
    28-200 Staszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 642 765, fax. 158 642 211
    REGON: 83040924100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszowski.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie aktualizacji użytków rolnych zalesionych na podstawie przepisów objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania „Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne” na terenie Powiatu Staszowskiego”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest aktualizacja użytków rolnych zalesionych w 2013, 2014 i 2015 roku według oceny udatności w 2018 i 2019 roku w ramach działania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 „Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne”, sporządzenie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej niezbędnej do przeklasyfikowania z urzędu zalesionych gruntów rolnych na leśne oraz do aktualizacji danych ewidencji gruntów. Opracowanie dotyczy 60 działek położonych w 33 obrębach ewidencyjnych o łącznej powierzchni całkowitej 73,4755 ha (powierzchnia zalesienia 43,6302 ha), w powiecie staszowskim, w gminach: Osiek, Rytwiany, Łubnice, Oleśnica, Bogoria, Staszów, Szydłów i Połaniec, wykazanych w załączniku numer 1 do opisu przedmiotu zamówienia i załączniku nr 2 do projektu umowy. Przedmiotowe grunty zostały zalesione przez osoby fizyczne wiosną i jesienią 2014 roku oraz wiosną 2013 i 2015 roku na podstawie przepisów objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania „Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne”. Na mocy § 13 ust. 10 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Zalesianie gruntów rolnych oraz zalesianie gruntów innych niż rolne” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 153 ze zm.) oraz na podstawie art. 14 ust. 7 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 6 ze zm.). Przy realizacji przedmiotowego zadania, Wykonawcy zostaną udostępnione do wykorzystania materiały z Wydziału Geodezji i Ewidencji Gruntów Starostwa Powiatowego w Staszowie niezbędne do wykonania aktualizacji tj.: decyzje o przekwalifikowaniu gruntu rolnego na grunt leśny, protokoły oceny udatności uprawy leśnej oraz wykaz działek do aktualizacji i przeklasyfikowania. Przeklasyfikowanie zalesionych gruntów rolnych na grunty leśne i dokonanie ponownej klasyfikacji zmienionych użytków powinno nastąpić w ramach stosowanej procedury zgodnie z wymogami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 roku w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz. U. z 2012 r., poz. 1246). Zakres prac związanych z aktualizacją użytków i ponowną klasyfikacją gruntów zalesionych obejmuje w szczególności wykonanie takich czynności jak: a) opracowanie harmonogramu przeprowadzenia czynności klasyfikacyjnych w terenie, b) analizę materiałów stanowiących zasób geodezyjny i kartograficzny oraz akt postępowania administracyjnego w sprawach przekwalifikowania zalesionych gruntów rolnych, c) wykonanie gleboznawczej klasyfikacji zalesionych gruntów rolnych, d) przeprowadzenie czynności klasyfikacyjnych w terenie, w tym: - sporządzenie opisu fizjograficznego; - ustalenie zasięgu gruntów podlegających klasyfikacji; - badanie profili glebowych, w tym określenie uziarnienia w ich poszczególnych poziomach genetycznych oraz szczegółowe określenie na mapie ewidencyjnej miejsca przeprowadzania tych badań, - ustalenie typu siedliskowego lasu, jego drzewostanu, podszycia i runa na gruntach leśnych; - zaliczenie gruntów do odpowiedniego typu, rodzaju i gatunku gleby, rodzaju użytku gruntowego oraz klasy bonitacyjnej, - ustalenie zasięgu konturów typów gleb oraz klas bonitacyjnych, - opracowanie szkicu klasyfikacyjnego, - sporządzenie protokołów gleboznawczej klasyfikacji gruntów, - sporządzenie dokumentacji klasyfikacyjnej, e) opracowanie projektu ustalenia klasyfikacji zgodnie z § 8 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 roku w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Projekt ustalenia klasyfikacji powinien zawierać wszelkie materiały umożliwiające wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów, tj.: 1) mapę klasyfikacji, sporządzoną na kopii mapy ewidencyjnej, zawierającą: a) granice obszaru objętego klasyfikacją, b) ustalone granice zasięgów konturów typów gleb, c) ustalone granice zasięgów konturów klas bonitacyjnych, d) położenie odkrywek glebowych, e) dane opisowo-informacyjne: - oznaczenie jednostki ewidencyjnej i obrębu, - oznaczenie skali, - oznaczenia typów, rodzajów i gatunków gleb, rodzajów użytków gruntowych oraz klas bonitacyjnych, - numery konturów klas bonitacyjnych oraz odkrywek glebowych, 2) protokół klasyfikacji zawierający w szczególności: a) ogólną charakterystykę gruntów objętych klasyfikacją, w tym ukształtowanie terenu, jego wzniesienie nad poziom morza, ilość opadów atmosferycznych, stosunki wodne, istniejące budowle wodno-melioracyjne, dominujące rodzaje użytków gruntowych, typy gleb oraz dominujące klasy bonitacyjne, b) zestawienie opisów odkrywek glebowych charakteryzujących typy, rodzaje i gatunki gleb, rodzaje użytków gruntowych oraz klasy bonitacyjne, c) informację o mapie ewidencyjnej, d) podpisy klasyfikatora oraz właścicieli obecnych przy przeprowadzaniu czynności klasyfikacyjnych w terenie, e) datę jego sporządzenia, f) obliczenie powierzchni zmienionych użytków gruntowych i klas gleboznawczych, Obliczoną powierzchnię użytków i klas gleboznawczych wyrównać do powierzchni ewidencyjnej działki. g) sporządzenie wykazów zmian danych ewidencyjnych, Wykaz zmian gruntowych wykonać należy dla każdego obrębu oddzielnie w formie tabelarycznej zatytułowany „Aktualizacja lasów na terenie obrębu ......, gminy ….. ” zawierający: nazwisko i imię właściciela, adres zamieszkania; identyfikatory jednostki ewidencyjnej i obrębu; numer odpowiedniej jednostki rejestrowej; dotychczasowe dane ewidencyjne oraz dane ustalone w wyniku wykonanych prac tj. stan przed aktualizacją, stan po aktualizacji w użytkach i klasach, który będzie stanowił załącznik do decyzji o ustaleniu klasyfikacji do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów; imię, nazwisko, numer uprawnień zawodowych oraz podpis osoby, która sporządziła dokument, a także datę sporządzenia wykazu, h) opracowanie, skompletowanie i przekazanie do Starosty Staszowskiego dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji z urzędu o ustaleniu gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Materiały skompletować w formie jednego operatu dla poszczególnych jednostek ewidencyjnych z podziałem na obręby. i) opracowanie dokumentów geodezyjnych w formie klasycznej i cyfrowej. Wykonawca przekaże roboczą bazę konturów i użytków w formie elektronicznej (format txt, dxf, EWMAPA). W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu opracowane projekty ustalenia klasyfikacji w przedmiocie przeklasyfikowania gruntu rolnego na las, w tym mapy klasyfikacji oraz wykazy zmian gruntowych. Wykonawca pracy przedłoży uwierzytelnione mapy klasyfikacji w liczbie egzemplarzy odpowiadającej liczbie stron postępowania + 2 szt. tj. po 1 egzemplarzu do wydania decyzji administracyjnej oraz po 1 egzemplarzu do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów oraz wykazy zmian danych ewidencyjnych tj. po 1 egzemplarzu do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i po 1 egzemplarzu do akt sprawy. Dokumenty te są niezbędne do wydania decyzji o ustaleniu klasyfikacji. Operat z aktualizacji musi zawierać wszelkie materiały umożliwiające wprowadzenie zmian na mapie ewidencji gruntów. Należy w oparciu o rastry map ewidencyjnych nanieść zmienione użytki i kontury klasyfikacyjne na odpowiednie warstwy tematyczne. Obliczoną powierzchnię użytków i klas gleboznawczych wyrównać do powierzchni ewidencyjnej działki. Opracowaniem objąć należy działki z wykazu według wykazanej powierzchni (w załączniku numer 1 do opisu przedmiotu zamówienia i załączniku nr 2 do projektu umowy). Wszelkie odstępstwa od wykazu należy uzgodnić z Zamawiającym oraz uzasadnić w sprawozdaniu. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) nie ma żadnych czynności, które wymagają zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia. Wszystkie czynności klasyfikacyjne przeprowadza klasyfikator upoważniony przez Starostę. Jednostka wykonawstwa realizująca zamówienie, powinna posiadać osobę legitymującą się odpowiednimi kwalifikacjami z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Geodezyjnego pomiaru granic użytków gruntowych i klas gruntów powinna dokonać osoba posiadająca uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 2, o którym mowa w art. 43 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 276 ze zm.). W przypadku posiadania wymaganych rodzajów uprawnień w zakresie geodezji i klasyfikacji, Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia tych funkcji przez jedną osobę. Wykonawca jest zobowiązany zachować w tajemnicy wszelkie informacje, w których posiadanie wejdzie wykonując zamówienie. Wykonawca – zobowiązuje się przetwarzać powierzone mu dane osobowe zgodnie z Umową powierzenia przetwarzania danych osobowych – załącznik numer 1 do projektu umowy, Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz z innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego, które chronią prawa osób, których dane dotyczą. Opis przedmiotu zamówienia wg kodu CPV: • 71.35.43.00 - 7 Usługi badań katastralnych, • 71.35.40.00 - 4 Usługi sporządzania map, • 71.35.15.00 -8 Usługi badania gleby.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71354300-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 do SIWZ. 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty. 4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art. 26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy- przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienie. Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżeli Wykonawca złoży go wraz z ofertą. Ilekroć w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów (UOKK) jest mowa o: 1/ grupie kapitałowej – „rozumie się przez to wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę”. 2/ przedsiębiorcy - „rozumie się przez to przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a także: a) osobę fizyczną, osobę prawną, a także jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, organizującą lub świadczącą usługi o charakterze użyteczności publicznej, które nie są działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, b) osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu, c) osobę fizyczną, która posiada kontrolę, w rozumieniu pkt 4, nad co najmniej jednym przedsiębiorcą, choćby nie prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, jeżeli podejmuje dalsze działania podlegające kontroli koncentracji, o której mowa w art. 13 ustawy OKK, d) związek przedsiębiorców w rozumieniu art. 4 pkt 2 ustawy OKKiK, z wyłączeniem przepisów dotyczących koncentracji, 3/ związek przedsiębiorców – rozumie się przez to izby, zrzeszenia i inne organizacje zrzeszające przedsiębiorców o których mowa w pkt 2 jak również związki tych organizacji. Wykonawcy występujący wspólnie a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. b) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. c) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. d) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia została wybrana Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców e) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w rozdziale XIII SIWZ (ETAP I) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. f) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresie określonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie. g) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach