Przetargi.pl
„Wycinka drzew, frezowanie pni drzew oraz cięcia pielęgnacyjne drzew w Parku Radolińskich w Jarocinie”

Gmina Jarocin ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Al. Niepodległości
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 499 500 , fax. 627 472 225
  • Data zamieszczenia: 2020-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jarocin
    Al. Niepodległości 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 627 499 500, fax. 627 472 225
    REGON: 25085470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://jarocin.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wycinka drzew, frezowanie pni drzew oraz cięcia pielęgnacyjne drzew w Parku Radolińskich w Jarocinie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na wykonaniu pielęgnacji koron drzew i usunięciu drzew zlokalizowanych na terenie Parku Miejskiego w Jarocinie wraz z frezowaniem pni drzew. Zamówienie podzielone zostało na 2 części: 1) Część zamówienia nr 1 – cięcia pielęgnacyjne drzew: obejmuje prace polegające na usunięciu posuszu z drzew w obrębie ciągów komunikacyjnych, polan, miejsc wypoczynku użytkowników parku oraz w obrębie istniejących parkingów i/lub chodników biegnących wokół Parku Radolińskich oraz sąsiednich boisk sportowych. Prace należy wykonywać metodą alpinistyczną. W uzasadnionych przypadkach prace należy wykonać z wykorzystaniem wysięgnika koszowego (np. utrudniony dostęp do drzewa), ale po wcześniejszej akceptacji INTZ. Prace będą prowadzone w celu poprawy bezpieczeństwa w parku, w związku z czym Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia lustracji w parku w celu oszacowania ilości drzew, które wymagają przeprowadzenia cięć. Dopuszcza się przerobienie, zrębkowanie gałęzi za pomocą specjalistycznego sprzętu (rębaków). Powstały urobek ze zrębkowania należy rozplantować lub wywieźć do utylizacji - decyzję o tym na bieżąco podejmuje INTZ. Po wykonaniu prac teren wokół należy uporządkować (każdego dnia), teren po pracach należy doprowadzić do stanu jak najbardziej zbliżonego do tego, jaki miał miejsce przed ich rozpoczęciem - szczególnie dotyczy to runa parkowego, rabat, trawników, łąk kwietnych. Uporządkowany teren po wykonaniu prac musi zostać doprowadzony do stanu pierwotnego (przed wykonaniem prac). 2) Część zamówienia nr 2 – usunięcie drzew: obejmuje wycinkę drzew oraz frezowanie pni drzew zlokalizowanych w miejscach reprezentacyjnych, na polanach, przy ścieżkach oraz innych w Parku Radolińskich w Jarocinie. Wykonawca ma zastosować technikę cięcia sekcyjnego za pomocą technik alpinistycznych i spuszczania kontrolowanego gałęzi/konarów/części pnia za pomocą lin na ziemię, w celu wykluczenia zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz innych drzew. Ścinka sekcyjna polega na odcięciu piłą mechaniczną gałęzi, konarów i części pnia oraz opuszczeniu ich na linach, ew. przewróceniu reszty pnia przy użyciu liny, pocięciu pni na odcinki dogodne do transportu, ułożeniu konarów i gałęzi w stosy a następnie ich zrębkowaniu oraz wywozie. Ścinka sekcyjna drzew z użyciem podnośnika koszowego możliwa jest wyłącznie w miejscach zaakceptowanych przez INTZ przed rozpoczęciem prac. Na pozostałym terenie wskazane jest ścinanie drzew za pomocą technik alpinistycznych. Po ścięciu drzewa pniak należy wyfrezować na głębokość min. 25 cm poniżej poziomu gruntu, następnie miejsce frezowania wyrównać ziemią urodzajną oraz odpowiednio zagęścić. Teren uprzątnąć a powstały urobek z frezowania rozplantować lub wywieźć do utylizacji. Teren po wykonanych pracach należy doprowadzić do stanu jak najbardziej zbliżonego do tego, jaki miał miejsce przed ich rozpoczęciem - szczególnie dotyczy to runa parkowego, rabat, trawników, łąk kwietnych. Uporządkowany teren po wykonaniu prac musi zostać doprowadzony do stanu pierwotnego (przed wykonaniem prac). Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania prac będących przedmiotem zamówienia zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności z ustawą o ochronie przyrody oraz ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami), aktualną wiedzą techniczną i ogrodniczą, należytą starannością i w oparciu o obowiązujące normy oraz zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. 5.1.2. Odpady zebrane i wytworzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, należy dostarczyć do Zakładu Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. w Jarocinie Wielkopolskiego Centrum Recykling, Witaszyczki 1a, 63-200 Jarocin. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy z odbiorcą odpadów na koszt własny. Roślinność istniejąca w parku, nie przeznaczona do usunięcia, znajdująca się w miejscach newralgicznych (np. przy alejkach) powinna być przez Wykonawcę zabezpieczona przed uszkodzeniem. WAŻNE! Obecnie na terenie parku prowadzone są prace w ramach zadania pn. „Rewaloryzacja zieleni w Parku Radolińskich w Jarocinie wraz z przebudową ścieżek parkowych oraz wymianą elementów małej architektury” oraz „Rewitalizacja, konserwacja, renowacja i adaptacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie, tj. rewitalizacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego (ścieżka edukacyjna) i adaptacja kwatery I na cele kulturalne”, w związku z powyższym konieczne jest prowadzenie prac ze szczególną uwagą i ostrożnością – obowiązek zabezpieczenia roślinności, w tym drzew, krzewów, bylin, trawników, łąk kwietnych. Jeżeli roślinność, która ma być zachowana, zostanie uszkodzona lub zniszczona przez Wykonawcę, to powinna być ona odtworzona na koszt Wykonawcy, w sposób zaakceptowany przez Zleceniodawcę w tym w szczególności przez wykonawców realizowanych zadań o których mowa powyżej. Harmonogram prowadzonych prac oraz inne kwestie organizacyjne muszą być ustalone podczas przekazania placu budowy w porozumieniu z Wykonawcami realizowanych na terenie parku zadań „Rewaloryzacja zieleni w Parku Radolińskich w Jarocinie wraz z przebudową ścieżek parkowych oraz wymianą elementów małej architektury” oraz „Rewitalizacja, konserwacja, renowacja i adaptacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego w Jarocinie, tj. rewitalizacja zabytkowego założenia pałacowo-parkowego (ścieżka edukacyjna) i adaptacja kwatery I na cele kulturalne”. Wszystkie prace należy wykonywać w taki sposób aby ograniczyć do minimum możliwość zagęszczania gruntu na obszarze rzutu korony drzewa. Prowadzenie prac nie może powodować uciążliwości wobec osób postronnych oraz zagrażać bezpieczeństwu lub życiu osób, np. poprzez składowanie gałęzi, itp. m.in. na ścieżkach, chodnikach, drogach oraz trawnikach czy rabatach. 5.2. Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 77300000-3 usługi ogrodnicze. 77211500-7 usługi pielęgnacji drzew. 77211400-6 usługi wycinania drzew. 5.3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części zamówienia nr 1 i 2 przedstawia Tom III SIWZ (STWiOP). 5.4. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Wzór umowy dla części zamówienia nr 1 oraz części zamówienia nr 2. 5.5. Informacja nt. wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a: 5.5.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących prace związane z przedmiotem zamówienia. Ww. prace obejmują: m.in. dla części zamówienia nr 1 - prace z zakresu pielęgnacji koron drzew, dla części zamówienia nr 2 prace z zakresu usunięcia drzew, frezowania pni drzew w Parku Radolińskich w Jarocinie. Powyższy wymóg nie dotyczy osób odnośnie których Wykonawca wykaże, ze ww. czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz co do zasady nie ma on zastosowania do Kierownika prac. Wymóg ten nie dotyczy także osób samozatrudnionych oraz wspólników spółki, którzy sami realizują prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 5.5.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5.5.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.5.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 5.5.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 5.5.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 5.5.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 złotych za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku określonego w pkt 5.5.1. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie krótszym niż 7 dni, żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. 5.5.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 5.6. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia, b) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10 Tomu I (IDW) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1 Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP). DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 1: Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. DLA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA NR 2: Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 16.2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 16.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 16.3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 61 1090 1131 0000 0001 0268 7712 z dopiskiem WADIUM - „Wycinka drzew, frezowanie pni drzew oraz cięcia pielęgnacyjne drzew w Parku Radolińskich w Jarocinie” – CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA NR …. Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie dokumentu elektronicznego w postaci gwarancji bankowej / poręczeniowej, spełniającego wymogi rozporządzenia dot. elektronicznego dokumentu bankowego. Dokument ten winien być utrwalony na elektronicznym nośniku informacji i podpisany za pomocą podpisu elektronicznego przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia, w sposób który zapewniałby przez cały okres przechowywania dokumentu (czyli co najmniej przez okres wymaganego zabezpieczenia oferty wadium) możliwość dokonania kontroli integralności dokumentu, weryfikacji podpisu elektronicznego (lub danych identyfikujących) oraz możliwość odczytania wszystkich informacji zawartych w gwarancji wadialnej. Natomiast po upływie okresu przechowywania - usunięty z nośnika, tak aby nie było możliwe odtworzenie dokumentu. Wykonawca może doręczyć dokument elektroniczny (e-gwarancję bankową) poprzez fizyczne przekazanie nośnika informacji z dokumentem w ofercie (np. płyta CD, pendrive, komputerowy dysk wymienny) lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, poprzez e-mail. 16.3.2. Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 16.4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 16.5. Zwrot wadium 16.5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 16.5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16.5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w pkt. 16.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 16.5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 16.6. Utrata wadium 16.6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16.6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ofertę stanowi prawidłowo wypełniony i podpisany formularz „Oferta” oraz następujące załączniki: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 2) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 10.2. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 4) Pełnomocnictwo lub inny dokument, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz. U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach