Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni na obszarze Śródmieścia Jarocina w roku 2024

GMINA JAROCIN ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627499502 , fax. 62 747 22 25
  • Data zamieszczenia: 2024-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA JAROCIN
    AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 627499502, fax. 62 747 22 25
    REGON: 250854702
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni na obszarze Śródmieścia Jarocina w roku 2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem umowy są prace polegające na bieżącym utrzymaniu i pielęgnacji zieleni na obszarze Śródmieścia Jarocina w roku 2024 w zakresie utrzymania skwerów i innych terenów zieleni, w szczególności prace w zakresie różnych prac ogrodniczych i porządkowych szczegółowo określonych w załączniku nr 4 do umowy (tj. dokumentacji dotyczącej przedmiarów, harmonogramu i częstotliwości prac).Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia polegających na wykonywaniu prac ujętych w § 1 ust. 1, należy realizować zgodnie z następującymi dokumentami:1) zał. nr 1 – Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru prac dotyczących bieżącego utrzymania i pielęgnacji terenów zieleni na obszarze Gminy Jarocin;2) zał. nr 2 – Mapa przedstawiająca zakres przestrzenny zamówienia;3) zał. nr 3 – Mapy powykonawcze lub projektowe;4) zał. nr 4 – Formularz ofertowy – dokumentacja w zakresie przedmiarów, harmonogramu i częstotliwości prac;5) Specyfikacja Warunków Zamówienia.Wykonawca niezwłocznie po przyjęciu zlecenia obowiązany jest informować pismem doręczonym Zamawiającemu lub poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Przedstawiciela Zamawiającego o wszelkich znanych mu okolicznościach uniemożliwiających lub utrudniających wykonanie Zlecenia.Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania prac wskazanych w załączniku nr 4 na zlecenie Zamawiającego. Harmonogram prac rozpisany w załączniku nr 4 ma charakter poglądowy i nie może stanowić roszczeń ze strony Wykonawcy.Wykonawca zobowiązany jest stosować się do wskazówek i poleceń Zamawiającego. Powstałe odpady Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do spółki Wielkopolskie Centrum Recyklingu – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Jarocinie (Witaszyczki, ul. im. Mariusza Małynicza 1, 63-200 Jarocin) lub zagospodarować na własną odpowiedzialność zgodnie z przepisami prawa. Koszty związane z zagospodarowaniem powstałych w trakcie prac odpadów będzie pokrywał Wykonawca.Zamawiający ponosi koszty zużycia wody.Wykonawca ponosi koszty niezbędnych badań (np. badań gruntu) lub zakupu narzędzi niezbędnych do realizacji umowy, np. zakup nawozów.Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania prac będących przedmiotem umowy zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności z ustawą o ochronie przyrody), aktualną wiedzą techniczną i ogrodniczą, należytą starannością i w oparciu o obowiązujące normy oraz zgodnie z wytycznymi Zamawiającego.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe dostosowanie się do zaleceń Zamawiającego, które spowodują uszkodzenie lub zniszczenie zieleni.Wykonawca odpowiada za właściwe oznakowanie i zabezpieczenie prowadzonych prac oraz za wprowadzenie zmian w organizacji ruchu w związku z wykonywanymi pracami.Prowadzenie prac nie może powodować uciążliwości wobec osób postronnych oraz zagrażać bezpieczeństwu lub życiu osób, np. poprzez składowanie odpadów, itp. m.in. na chodnikach i ulicach.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót w przedmiocie umowy, zapewnienie warunków BHP oraz metody organizacyjno-techniczne, jak również odpowiada za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami.Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody powstałe na terenie prac pozostające w związku przyczynowym lub spowodowane robotami prowadzonymi przez Wykonawcę.W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia nawierzchni ścieżek i roślin znajdujących się w ich pobliżu Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia szkód i odtworzenia nawierzchni i roślinności na swój koszt.Po wykonaniu prac teren wokół należy uporządkować w terminie 1 dnia od zakończenia prac, a powstałe w wyniku prac odpady np. skoszona trawa, chwasty, gałęzie i inne wywieźć z terenu prac.Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego telefonicznie lub mailowo o rozpoczęciu wykonywania prac najpóźniej dzień przed ich rozpoczęciem.Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania cotygodniowych raportów mailowych z wykonywanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną, które należy przesłać w pierwszym dniu roboczym następnego tygodnia na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego.Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadamiać Zamawiającego o wadach i usterkach ujawnionych przy wykonaniu prac.Wykonawca zapewnia, że zapoznał się należycie z opisem przedmiotu zamówienia określonym w §1 oraz dokumentami, o których mowa w ust. 2, i że są one wystarczające oraz stanowią podstawę do kompletnego zrealizowania przedmiotu umowy.Szczegółowy opis zamówienia przedstawia także projekt umowy oraz jej pozostałe załączniki.Wykonawca w ramach świadczonych usług zobligowany jest do zapewnienia sobie miejsca do przechowywania sprzętu i narzędzi ogrodniczych, pomieszczeń sanitarnych (w razie potrzeby).2. Wspólny Słownik Zamówień CPV: Główny kod CPV: 77.30.00.00-3 – Usługi ogrodniczeDodatkowe kody CPV77.31.00.00-6 – Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych77.34.20.00-9 – Przycinanie żywopłotów2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części. Biorąc pod uwagę charakter przedmiotu zamówienia stwierdzić należy, że jest on niepodzielny. Podział realizacji zamówienia na części spowodowałby zwiększenie kosztów, trudności realizacyjne oraz ryzyko opóźnienia terminów, jak również miałby charakter sztuczny i niecelowy. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.5. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:1 000,00 ZŁ (słownie: jeden tysiąc złotych i 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto nr 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem WADIUM – „Bieżące utrzymanie i pielęgnacja zieleni na obszarze Śródmieścia Jarocina w roku 2024”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Jarocin,Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę, polegającą na pielęgnacji zieleni na terenach zieleni publicznej znajdującej się na obszarze wpisanym do rejestru zabytków o wartości minimum 25.000,00 zł brutto.b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówieniaWykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującymi osobami: kierownika prac – osobę posiadająca uprawnienia zgodnie z art. 37 b ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U z. 2022 poz. 840) tj. studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmował zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające zdobycie wiedzy i umiejętności dot. prac konserwatorskich lub restauratorskich w zabytkowych parkach oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury, minimum jedna osoba techniczna do wykonywania samodzielnych prac – osoba spełniająca wymagania zawarte w art. 37 b ust. 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U z. 2022 poz. 840) tj. osoba, która posiada świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, albo co najmniej 9 miesięcy brała udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach będącym instytucją kultury minimum jedna osoba, które posiadają wykształcenie ogrodnicze lub minimum 3 letni staż pracy w branży związanej z utrzymaniem terenów zieleni; minimum jedna osoba posiadającymi aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu stosowania środków ochrony roślin.c) warunek dotyczący narzędzi niezbędnych do realizacji zamówieniaWykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji przedmiotu zamówienia następującym sprzętem: samochód dostawczy do masy całkowitej do 3,5t – min. 1 szt., nożyce do żywopłotów – min. 1 szt., dmuchawy/odkurzacze – min. 1 szt.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcyw inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach