Przetargi.pl
Wybór Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Kwiatowa 10
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 738 14 41 , fax. 95 738 14 35
  • Data zamieszczenia: 2014-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Kwiatowa 10 10
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 95 738 14 41, fax. 95 738 14 35
    REGON: 21022150800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wybór Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze. 2. Kod CPV: 71520000-9 usługi nadzoru budowlanego; 71540000-5 usługi zarządzania budową; 71247000-1 nadzór nad robotami budowlanymi; 71310000-4 doradcze usługi inżynieryjne i budowlane. 3. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla robót budowlanych, realizowanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze., tj. kompleksowa obsługa prawna, finansowa i techniczna zadania inwestycyjnego wraz z rozliczeniem środków przeznaczonych na jego realizację. 4. Opis realizacji zadania inwestycyjnego, którego dotyczy nadzór Inżyniera Kontraktu zawiera zał. nr 1 do SIWZ. 5. Do zadań Inżyniera Kontraktu należy w szczególności: 5.1. w zakresie całościowego i kompleksowego zarządzania realizacją Inwestycji, w celu zapewnienia terminowej realizacji zadania przez Generalnego Wykonawcę (tj. Wykonawcę zadania pn. Przebudowa z modernizacją Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze), zgodnie z postanowieniami zawartej z nim umowy i zrealizowania celu umowy: a) organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie narad koordynacji budowy i narad koordynacji projektowej oraz wszelkich innych spotkań z Uczestnikami Inwestycji odbywanymi w czasie realizacji zadania; b) udział w pracach nad sporządzeniem projektu budowlanego i wykonawczego; c) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych dla Inżyniera Kontraktu i członków zespołu Inżyniera Kontraktu w umowie z Generalnym Wykonawcą; d) regularne, w zakresie określonym umową, raportowanie i przekazywanie informacji do Przedstawiciela Zamawiającego w sprawach związanych z Inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji Inwestycji; e) współdziałanie z Zamawiającym w sprawach techniczno-prawnych; i) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy aktualizacji Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji Inwestycji oraz ich ocena pod kątem rzetelności i wiarygodności; j) proponowanie uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych; k) opiniowanie podwykonawców zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę i kontrolowanie sposobu wykonywania umowy przez Generalnego Wykonawcę pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za roszczenia podwykonawców; l) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy kompletnej dokumentacji dotyczącej podwykonawców, w tym oświadczeń o niezaleganiu z płatnościami oraz wszelkich innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarządzania ryzykiem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za roszczenia podwykonawców; m) dokonywanie comiesięcznej oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Generalnego Wykonawcę w tym przygotowywanie i wystawianie dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami; n) analiza i akceptacja faktur wystawianych przez Generalnego Wykonawcę pod katem ich zgodności z dokumentami rozliczeniowymi oraz współpraca z Zamawiającym, w sprawach związanych z dokonywaniem płatności na rzecz Generalnego Wykonawcy; o) doradztwo Zamawiającemu w czasie realizacji Inwestycji w zakresie związanym z całościowym zarządzaniem Inwestycją w kwestiach dotyczących prawa, finansów, sprawach projektowych i technicznych; p) bieżący monitoring postępu w realizacji Inwestycji zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym i zatwierdzonym przez Zamawiającego Projektem Budowlanym i Wykonawczym i projektami warsztatowymi oraz Harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji Inwestycji; q) sprawdzanie wszelkiej dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez Generalnego Wykonawcę pod kątem merytorycznym; r) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów narastających podczas wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; s) organizowanie i dokumentowanie narad problemowych w sprawach mających istotnych wpływ na realizację celu umowy; t) udział w czynnościach odbiorowych i próbach odbiorowych robót budowlanych instalacji oraz urządzeń; u) egzekwowanie opracowania przez Generalnego Wykonawcę instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń i instalacji oraz dostarczenie tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego i przeprowadzenie szkoleń personelu Zamawiającego związanych z dalszą eksploatacją Obiektu; v) realizacja w okresie obowiązywania umowy uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, oraz egzekwowanie roszczeń Zamawiającego wobec Generalnego Wykonawcy, w zakresie w/w wad; w) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta umową; 5.2. w zakresie nadzoru nad opracowywaniem Projektów Wykonawczych przez Generalnego Wykonawcę: a) koordynacja spływu, procesu oceny i weryfikacji Projektu Wykonawczego, projektów warsztatowych i dokumentacji powykonawczej pod kątem zgodności z Programem Funkcjonalno - Użytkowym i stanem rzeczywistym; b) współpraca z Projektantem związana z pełnieniem przez Projektanta nadzoru autorskiego w toku realizacji Projektu, oraz nadzoru nad zgodnością Projektu Wykonawczego z Programem Funkcjonalno-Użytkowym; c) bieżąca koordynacja obiegu Projektów Wykonawczych pomiędzy Uczestnikami Projektu, zgodnie z następującym trybem: - Generalny Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wykonane części Projektu Wykonawczego do weryfikacji i zatwierdzenia, - Zamawiający przekazuje Projektantowi otrzymane części Projektu Wykonawczego do weryfikacji, - Projektant przekazuje Zamawiającemu zweryfikowane części Projektu Wykonawczego do zatwierdzenia, - Zamawiający przekazuje Generalnemu Wykonawcy zweryfikowane przez Projektanta i zaakceptowane przez siebie części Projektu Wykonawczego; d) informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach związanych z opracowywaniem Projektu Wykonawczego, projektów warsztatowych lub innej dokumentacji oraz łącznym obiegiem tej dokumentacji pomiędzy Uczestnikami Zadania i Zamawiającym; e) czynności administracyjne związane z realizacją Inwestycji i wykonywaniem umowy przez Generalnego Wykonawcę w szczególności prowadzenie korespondencji, rejestrowanie przesyłanej dokumentacji projektowej, uzgadnianie terminów spotkań, rejestrowanie napływającej dokumentacji projektowej, itp.; f) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania głównego objętego niniejszym punktem niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta umową; 5.3. w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane, za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o wymaganych specjalnościach: a) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami zgodnie z polskim Prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi; b) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; c) sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja Projektów Wykonawczych poszczególnych instalacji zaprojektowanych przez Generalnego Wykonawcę, egzekwowanie zgodności opracowania Projektów Wykonawczych z wymogami Zamawiającego zawartymi w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, dokumentacji przetargowej na roboty budowlane, z zasadami wiedzy technicznej; d) sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Generalnego Wykonawcę; e) sprawdzenie czy używane przez Generalnego Wykonawcę urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane kontraktem, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub o gorszych niż założone parametrach techniczno - użytkowych; f) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Generalny Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami podpisanej z nim umowy; g) w razie konieczności odbywanie badań i inspekcji w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów; h) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), w tym, w razie potrzeby, wymiany sprzętu lub materiałów; i) żądanie od Generalnego Wykonawcy robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); j) przedkładanie Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin, wszystkich oświadczeń i zapytań (wraz z propozycją odpowiedzi) dostarczonych przez Generalnego Wykonawcę; k) weryfikowanie robót zamiennych lub dodatkowych w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone i zaakceptowane przez Zamawiającego; l) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; m) wydawanie Generalnemu Wykonawcy, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; n) nadzór nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Generalnego Wykonawcę świadectw prowadzonych prób; o) akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; p) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych oraz kompletnych instalacji oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie; q) odbiór od Generalnego Wykonawcy robót, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej celem uzyskania niezbędnych decyzji, w tym np. pozwolenia na użytkowanie; r) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy; s) reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Dokumentacją, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; t) sprawdzania i zapewniania jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub o gorszych niż założone parametrach techniczno-użytkowych; u) sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowania i udziału w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; v) sprawdzania i potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; w) wykonanie obowiązków inspektora przypisane Zamawiającemu zgodnie z umową; x) ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowy, bieżący przebieg Inwestycji, prowadzenie rejestru prowadzonych prac i ich terminów, wprowadzanie zapisów do dziennika budowy, nadzorowanie jego prawidłowego przechowywanie i dokonywania wpisów, y) działanie zgodnie z dokumentacją budowlaną i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich Uczestników Procesu Inwestycyjnego, z) zapewnienie w tajemnicy informacji dotyczących wykonywanej Inwestycji, aa) bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót; 5.4. w zakresie wykonywania przez cały zespół Inżyniera Kontraktu innych czynności związanych z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Inwestycji, niezbędnych, według Inżyniera Kontraktu lub uznania Zamawiającego, do prawidłowej realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, mając na uwadze osiągnięcie celu przedmiotu niniejszego zamówienia: a) usługi doradcze dotyczące realizacji Inwestycji, w zakresie ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego oraz BHP, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; b) wszelkie inne czynności, związane z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Inwestycji, niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. 6. Miejsce realizacji zadania: Komenda Miejska Policji w Zielonej Górze, ul. Partyzantów 40, działka ewid. 330/2; ul. Batorego 90, działka ewid. 99/3. Obiekt jest eksploatowany i nie może zostać wyłączony z użytkowania. 7. Termin płatności: 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zgodnej z umową i prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego; płatność na podstawie faktur częściowych. 8. Wymagany okres gwarancji: 36 miesięcy od zakończenia całego zadania, tj. od dnia podpisania, bez zastrzeżeń, protokołu końcowego odbioru robót budowlanych dot. nadzorowanej inwestycji. 9. Szczegóły dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia, oraz sposobu rozliczeń i płatności i innych uregulowań prawnych zawiera Projekt umowy - zał. nr 7 do SIWZ. 10. Wszystkie załączniki do SIWZ stanowią jej integralna część.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wymagana kwota wadium wynosi 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy P.z.p. 4. Wadium w formie pieniężnej uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie rachunku bankowego Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać na rachunek: NBP O/O Zielona Góra 96 1010 1704 0037 1113 9120 0000 DO OFERTY ZALECA SIĘ ZAŁĄCZYĆ KSEROKOPIĘ PRZELEWU, KTÓRA MUSI BYĆ POTWIERDZONA PRZEZ BANK, Z WYJĄTKIEM DOKUMENTÓW WYGENEROWANYCH AUTOMATYCZNIE PRZEZ BANK I NIE WYMAGAJĄCYCH DODATKOWYCH POTWIERDZEŃ BANKU 6. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji - oryginał dokumentu należy złożyć w kasie KWP, ul. Kwiatowa 10, Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Zespołu ds. Zamówień Publicznych. KSEROKOPIĘ DOKUMENTU ZALECA SIĘ DOŁĄCZYĆ DO SKŁADANEJ OFERTY, POTWIERDZONĄ ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM (PODPISEM LUB PARAFKĄ) PRZEZ WYKONAWCĘ LUB OSOBĘ PRZEZ NIEGO UPOWAŻNIONĄ 7. Zwrot wadium następuje zgodnie z art. 46 ust. 1 - 4 ustawy P.z.p. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli (art. 46 ust. 5 pkt 1 - 3 ustawy P.z.p.): a) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy P.z.p. lub pełnomocnictw, chyba że udowodnił, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (art. 46 ust. 4a ustawy P.z.p.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubuska.policja.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach