Przetargi.pl
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Kwiatowa 10
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 738 14 91 , fax. 95 738 14 95
  • Data zamieszczenia: 2015-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Kwiatowa 10 10
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 95 738 14 91, fax. 95 738 14 95
    REGON: 21022150800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim. 2. Kod CPV: 71520000-9 usługi nadzoru budowlanego; 71540000-5 usługi zarządzania budową; 71247000-1 nadzór nad robotami budowlanymi; 71310000-4 doradcze usługi inżynieryjne i budowlane. 3. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu dla robót budowlanych realizowanych dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim., tj. kompleksowa obsługa prawna, finansowa i techniczna zadania inwestycyjnego wraz z rozliczeniem środków przeznaczonych na jego realizację, obejmująca w szczególności: 3.1. w zakresie całościowego i kompleksowego zarządzania realizacją Inwestycji w celu zapewnienia terminowej realizacji zadania przez Generalnego Wykonawcę, zgodnie z postanowieniami zawartej z nim umowy i zrealizowania celu umowy: a) Inżynier Kontraktu będzie przestrzegał przepisów obowiązującego prawa polskiego. Będzie zawsze działał lojalnie i bezstronnie, jako doradca Zamawiającego, zgodnie z zawartą umową, z należytą dbałością i starannością, zgodnie z najlepszą praktyką zawodową; b) do obowiązków Inżyniera Kontraktu należy organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie cotygodniowych narad koordynacji budowy oraz wszelkich innych spotkań z Uczestnikami Inwestycji odbywanymi w czasie realizacji zadania; c) wypełnianie uprawnień Zamawiającego przewidzianych dla Inżyniera Kontraktu i członków zespołu Inżyniera Kontraktu w umowie z Generalnym Wykonawcą; d) regularne, w zakresie określonym umową, raportowanie i przekazywanie informacji do Przedstawiciela Zamawiającego w sprawach związanych z Inwestycją, w tym w kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji inwestycji, postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji Inwestycji; e) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy aktualizacji Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji robót budowlanych oraz ocena pod kątem rzetelności i wiarygodności; f) proponowanie uzgodnień sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych; g) opiniowanie podwykonawców zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę i kontrolowanie sposobu wykonywania umowy przez Generalnego wykonawcę pod kątem zabezpieczenia Zamawiającego przed ryzykiem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za roszczenia podwykonawców; h) egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy kompletnej dokumentacji dotyczącej podwykonawców, w tym oświadczeń o niezaleganiu z płatnościami przez Generalnego Wykonawcę oraz wszelkich innych dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarządzania ryzykiem solidarnej odpowiedzialności Zamawiającego za roszczenia podwykonawców; i) dokonywanie comiesięcznej oceny zaawansowania robót budowlanych wykonanych przez Generalnego Wykonawcę w tym przygotowywanie i wystawianie dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami; j) prowadzenie dokumentacji fotograficznej postępu robót; k) analiza i akceptacja faktur wystawianych przez Generalnego Wykonawcę pod kątem ich zgodności z dokumentami rozliczeniowymi oraz współpraca z Zamawiającym w sprawach związanych z dokonywaniem płatności na rzecz Generalnego Wykonawcy; l) doradztwo Zamawiającemu w czasie realizacji Inwestycji w zakresie związanym z całościowym zarządzaniem Inwestycją w kwestiach dotyczących prawa, finansów, sprawach projektowych i technicznych; m) bieżący monitoring postępu w realizacji Inwestycji zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego Projektem Budowlanym, Wykonawczym i projektami warsztatowymi Generalnego Wykonawcy oraz harmonogramem realizacji inwestycji; n) sprawdzanie i weryfikacja wszelkiej dokumentacji i korespondencji przekazywanej przez Generalnego Wykonawcę pod kątem merytorycznym; o) ocenianie wszelkich roszczeń i problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych i zgłaszanych przez Generalnego Wykonawcę oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne; p) organizowanie i dokumentowanie narad problemowych w sprawach mających istotnych wpływ na realizację celu umowy; q) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych, instalacji oraz urządzeń; oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów jak również uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie; r) odbiór od Generalnego Wykonawcy robót, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej; s) egzekwowanie opracowania przez Generalnego Wykonawcę instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń i instalacji oraz dostarczenie tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego i przeprowadzenie szkoleń personelu Zamawiającego związanych z dalszą eksploatacją obiektu; t) realizacja w okresie obowiązywania umowy uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, oraz egzekwowanie roszczeń Zamawiającego wobec Generalnego Wykonawcy, w zakresie w/w wad; u) podejmowanie wszelkich działań w ramach zadania niezbędnych do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, którego realizacja jest objęta umową; v) uczestniczenie w komisji przekazującej obiekty (Inwestycję) do użytkowania; w) wykonanie czynności związanych z inwestorską obsługą księgowości zadania, a mianowicie: bieżące prowadzenie księgowości inwestycyjnej, bieżące prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej - statystycznej, sporządzanie protokołów PT (przekazanie środka trwałego), rozliczanie finansowe Inwestycji. 3.2. w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, za pośrednictwem zespołu inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o wymaganych specjalnościach: a) zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami zgodnie z polskim Prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi; b) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; c) sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Generalnego Wykonawcę; d) sprawdzenie czy używane przez Generalnego Wykonawcę urządzenia i materiały posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane kontraktem, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych zgodnie z projektami i STWiOR, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; e) sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Generalny Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami podpisanej z nim umowy; f) w razie konieczności - odbywanie badań i inspekcji w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów; g) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie), w tym w razie potrzeby, wymiany sprzętu; h) żądanie od Generalnego Wykonawcy robót, kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (w przypadkach istotnych za zgodą Zamawiającego); i) przedkładanie Zamawiającemu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24 godzin, wszystkich oświadczeń i zapytań wraz z propozycją odpowiedzi dostarczonych przez Generalnego Wykonawcę; j) weryfikowanie robót zamiennych lub dodatkowych w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania. Zostaną one zgłoszone Zamawiającemu do akceptacji; k) udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; l) wydawanie Generalnemu Wykonawcy, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; m) nadzór nad wszystkimi próbami - wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Generalnego Wykonawcę świadectw prowadzonych prób; n) sprawdzenie, weryfikacja i akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót; o) udział w czynnościach odbiorowych robót budowlanych i kompletnych instalacji oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów jak również współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie; p) odbiór od Generalnego Wykonawcy robót, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej; q) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy; r) reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z Dokumentacją projektową, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej; s) sprawdzania i zapewniania jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; t) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestnictwo w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowania i udziału w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych; opracowanie końcowego rozliczenia robót budowlanych; u) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; v) wykonanie obowiązków inspektora przypisane Zamawiającemu zgodnie z umową; w) ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowy, bieżący przebieg Inwestycji, prowadzenie rejestru prowadzonych prac i ich terminów, wprowadzanie zapisów do dziennika budowy, nadzorowanie jego prawidłowego przechowywanie i dokonywania wpisów; x) działanie zgodnie z dokumentacją budowlaną i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich Uczestników Procesu inwestycyjnego; y) zapewnienie w tajemnicy informacji dotyczących wykonywanej Inwestycji; z) bezzwłoczne informowanie Zamawiającego o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót. 3.3. w zakresie wykonywania przez cały zespół Inżyniera Kontraktu innych czynności związanych z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Inwestycji, niezbędnych, według Inżyniera Kontraktu lub uznania Zamawiającego, do prawidłowej realizacji umowy, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, mając na uwadze osiągnięcie celu zawartej umowy: a) usługi doradcze dotyczące realizacji Inwestycji, w zakresie ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego oraz BHP, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; b) wszelkie inne czynności, związane z kompleksowym zarządzaniem całością zadań przy realizacji Inwestycji, niezbędne do prawidłowej realizacji umowy, umowy z Generalnym Wykonawcą oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego. 4. Opis realizacji zadania inwestycyjnego, którego dotyczy nadzór Inżyniera Kontraktu. 4.1. Miejsce realizacji zadania: Krosno Odrzańskie przy ulicy Baczyńskiego, działka nr 1225/20 oraz 1225/2 i 235 (zjazd z działki i przyłącze telekomunikacyjne). 4.2. Główne parametry techniczne obiektów, których dotyczy inwestycja: a) powierzchnia działki - 6.712 m2 b) powierzchnia zabudowy budynków - 1.539,34 m2 c) powierzchnia użytkowa budynków - 3.021,49 m2 w tym: - budynek główny - 2.600,93 m2 - garaże, magazyny i budynek socjalny z kojcami - 420,56 m2 d) powierzchnia ciągów pieszo-jezdnych - 1.036,00 m2 e) powierzchnia parkingów - 775,90 m2 f) powierzchnia placów i chodników - 657,76 m2 g) powierzchnia biologicznie czynna - 2.703,00 m2 h) powierzchnia placu manewrowego - 1.825,0 m2 i) ilość miejsc postojowych (łącznie dla interesantów, pracowników policji, pojazdów służbowych) - 62, w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych. 4.3. Na terenie działki przewidziano budowę następujących obiektów: a) Budynek główny ze strzelnicą kulową i masztem antenowym na dachu - administracyjny, murowany, trzykondygnacyjny, niepodpiwniczony, z dachem płaskim, infrastruktura techniczna wewnętrzna. b) Budynek socjalny z kojcami dla psów oraz z częścią garażową - murowany, z elewacją z profili aluminiowo-szklanych, parterowy, niepodpiwniczony, z dachem płaskim, infrastruktura techniczna wewnętrzna. c) Budynek garażowo-magazynowy z myjnią bezdotykową - murowany, parterowy, niepodpiwniczony, z dachem płaskim, infrastruktura techniczna wewnętrzna. d) Elementy małej architektury takie, jak : czołowa ściana żelbetonowa z napisem POLICJA, pylon o konstrukcji stalowej, maszty flagowe, stojaki na rowery, kosze na odpady, ławki, ogrodzenie, bramy wjazdowe, agregat prądotwórczy, słupy oświetleniowe, osłona śmietnikowa, tor przeszkód dla psów z ogrodzonym wybiegiem, oznakowanie poziome i znaki drogowe, sygnalizatory świetlne przy zjeździe, tereny zielone, infrastruktura techniczna zewnętrzna, przyłącza. 4.4. Zakres robót. a) Roboty przy budynku głównym ze strzelnicą kulową i masztem antenowym na dachu: ziemne, fundamentowe z izolacjami, budowlane, instalacje sanitarne i elektryczne (w tym osprzęt), Węzeł Cieplny, Strzelnica Kulowa, rozprowadzenie instalacji elektrycznych, sanitarnych, teletechnicznych, wentylacji mechan. i klimatyzacji na poszczególnych kondygnacjach, montaż konstrukcji dachu, maszt antenowy, obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe, roboty wykończeniowe. b) Roboty przy budynku socjalnym z kojcami - ziemne, fundamentowe z izolacjami, budowlane, instalacje sanitarne i elektryczne (w tym osprzęt), elewacje, kojce dla psów, obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe, roboty wykończeniowe. c) Roboty przy budynku garażowo- magazynowym z myjnią bezdotykową - ziemne, fundamentowe z izolacjami, budowlane, instalacje sanitarne i elektryczne (w tym osprzęt), elewacje, obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe, roboty wykończeniowe. d) Przyłącza instalacji cieplnej, wodnej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjne, telefoniczne. e) Doprowadzenie instalacji elektrycznych, teletechnicznych i sanitarnych do budynków, rozprowadzenie instalacji. f) Wykonanie wjazdu na działkę, drogi wewnętrzne, parkingi, chodniki, oznakowanie poziome i znaki drogowe, sygnalizatory świetlne przy zjeździe. g) Odprowadzenie wód opadowych, kanalizacja deszczowa. h) Zagospodarowanie terenu, w tym - czołowa ściana żelbetonowa z napisem POLICJA, pylon o konstrukcji stalowej, maszty flagowe, stojaki na rowery, kosze na odpady, ławki, ogrodzenie, bramy wjazdowe, agregat prądotwórczy, słupy oświetleniowe, osłona śmietnikowa, tor przeszkód dla psów z ogrodzonym wybiegiem, teren zielony. 5. Szczegółowy opis realizacji zadania inwestycyjnego, którego dotyczy nadzór Inżyniera Kontraktu zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, w tym z Dokumentacją projektową, która zostanie przekazana w wersji elektronicznej (na płycie CD) Wykonawcom zaproszonym do złożenia oferty. Dokumentację projektową w wersji papierowej wybrany Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. 6. Termin realizacji umowy: od dnia zawarcia umowy do dnia upływu okresu gwarancji i/lub rękojmi udzielonych przez Generalnego Wykonawcę na warunkach opisanych w umowie nr 43/ZP/2014 zawartej w dniu 16.12.2014r. z Generalnym Wykonawcą (tj. 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót), która będzie stanowiła załącznik do zawartej umowy. Termin realizacji umowy dzieli się na: a. pierwszą część - od dnia zawarcia umowy do uprawomocnienia się pozwolenia na użytkowanie nowobudowanego obiektu - nie dłużej niż 3 miesiące od dnia podpisania, bez uwag, protokołu końcowego odbioru robót budowlanych dot. nadzorowanej inwestycji. Przewidywany termin realizacji pierwszej części wynika z umowy nr 43/ZP/2014 zawartej z Generalnym Wykonawcą w/w zadania: do 30.09.2016r. Zamawiający zastrzega, iż termin realizacji pierwszej części może ulec przedłużeniu lub skróceniu, co uzależnione jest od postępu robót oraz zmiany umowy z Generalnym Wykonawcą. W takim przypadku Inżynier Kontraktu obowiązany będzie do dalszego, nieprzerwanego, świadczenia obowiązków wynikających z umowy w ramach wynagrodzenia umownego. b. drugą część - w okresie gwarancji i/lub rękojmi udzielonych przez Generalnego Wykonawcę. W ramach tej czynności Inżynier Kontraktu zobowiązany będzie między innymi uczestniczyć w ewentualnych czynnościach związanych z usuwaniem wad, usterek, nieprawidłowości, w tym wspierać Zamawiającego w egzekwowaniu obowiązków Wykonawcy wynikających z rękojmi i/lub gwarancji, uczestniczyć w przeglądzie pogwarancyjnym, czynnie wspierać Zamawiającego w rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z realizacją umowy w tym: merytorycznych, finansowych lub prawnych. 7. Wymagany okres gwarancji i rękojmi: Inżynier Kontraktu odpowiedzialny będzie wobec Zamawiającego z tytułu rękojmi za wszelkie nieprawidłowości i wady w wykonaniu przedmiotu umowy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi Inżynier Kontraktu udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres: - 60 miesięcy od dnia zakończenia całego zadania, tj. od dnia podpisania, bez uwag, protokołu końcowego odbioru wszystkich robót budowlanych dot. nadzorowanej inwestycji - na czynności podjęte w ramach części pierwszej terminu realizacji umowy; - 24 miesięcy na czynności podjęte w ramach części drugiej terminu realizacji umowy, przy czym termin ten biegnie osobno dla każdej czynności od dnia jej wykonania. 8. Termin płatności: 30 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zgodnej z umową i prawidłowo wystawionej faktury VAT/ rachunku do siedziby Zamawiającego; płatność na podstawie faktur/ rachunków częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 75 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca (zaproszony do złożenia oferty) zobowiązany będzie do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w kwocie 4.000,00 zł (słownie: cztery tysięcy złotych 00/100). Szczegóły dotyczące sposobu i formy wnoszenia wadium będą zawarte w SIWZ i są zgodne z art. 45 - 46 ustawy P.z.p.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas stawienia się Kierownika Zespołu Inżyniera Kontraktu w siedzibie Zamawiającego w odpowiedzi na niezaplanowane wezwanie (czas reakcji)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach