Przetargi.pl
Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów w Dobroszycach

Gmina Dobroszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 56-410 Dobroszyce, ul. Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3141167, 3141173 , fax. 713 141 276
  • Data zamieszczenia: 2020-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobroszyce
    ul. Rynek 16
    56-410 Dobroszyce, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3141167, 3141173, fax. 713 141 276
    REGON: 93193477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dobroszyce.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów w Dobroszycach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów w Dobroszycach” Przedmiot zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy PZP opisany jest za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, wg wykazu: a) Projekt budowalny i wykonawczy – „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów, w tym budowa ciągu pieszo – jezdnego, parkingu wraz z oświetleniem i drogą dojazdową /kat. XXII/, budynku wielofunkcyjnego /kat. XVII/, wiaty rekreacyjnej /kat. V/ oraz odcinka sieci wodociągowej /kat. XXVI/ z przyłączem i instalacją przeciwpożarową- I ETAP” b) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów, w tym budowa ciągu pieszo – jezdnego, parkingu wraz z oświetleniem i drogą dojazdową /kat.V/, oraz sieci wodociągowej /kat. XXVI/ z przyłączem i instalacją przeciwpożarową” c) Przedmiar robót „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów, w tym budowa ciągu pieszo – jezdnego, parkingu wraz z oświetleniem i dojazdem, budynku wielofunkcyjnego oraz odcinka sieci wodociągowej” d) Dokumentacja badań podłoża gruntowego „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów, w tym budowa ciągu pieszo – jezdnego, parkingu wraz z oświetleniem i drogą dojazdową /kat. V/, oraz sieci wodociągowej /kat. XXVI/ z przyłączem i instalacją przeciwpożarową” Załączony w SIWZ przedmiar robót nie jest podstawą do sporządzenia przez Wykonawcę wyceny, a ma jedynie charakter pomocniczy, informacyjny i uzupełniający przedmiot zamówienia. Ilości i zakres prac wskazany w przedmiarze robót nie jest wiążący dla Wykonawcy, co oznacza, że nie musi on korzystać z załączonego do SIWZ przedmiaru robót. Podstawą wyceny jest projekt wykonawczy. Przedmiar robót należy korygować do ilości robót zgodnie z projektem wykonawczym. Zgodnie z zapisem § 1 ust. 4 wzoru umowy „Dokumenty wymienione w ust. 2 oraz ust. 3 niniejszej umowy należy traktować jako dokumenty wzajemnie się uzupełniające”. 1.2 Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące budowę punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów wraz z infrastrukturą na działkach nr ew. gr. 408/3, 408/4, 403, 391/1 w miejscowości Dobroszyce, będącymi własnością Inwestora. Przedsięwzięcie inwestycyjne jest zgodne z decyzją o ustaleniu celu publicznego nr 10/2017 z dnia 22.05.2017r. Przedmiotowy obszar nie jest zlokalizowany na terenie objętym ochroną w trybie ustawy o ochronie przyrody, nie jest to również teren objęty ochroną zabytków. Teren inwestycji nie leży w obszarze zagrożonym powodzią, ani w terenie górniczym. Zakres robót budowlanych etapu I : a) Budynek wielofunkcyjny (roboty ogólnobudowlane i instalacyjne) b) Wyposażenie budynku wielofunkcyjnego c) Cały zakres oświetlenia terenu wraz z systemem monitoringu d) Przyłącze kanalizacji sanitarnej wraz ze zbiornikiem prefabrykowanym na ścieki typu szambo e) Nawierzchnie utwardzone przy budynku wielofunkcyjnym z kostki betonowej, zagospodarowanie placu wokół budynku wielofunkcyjnego i wiaty, zieleń f) Droga dojazdowa wzdłuż cmentarza wykonana z kruszywa łamanego, które zostanie wykorzystane jako podbudowa dla ostatecznej nawierzchni drogi, g) Chodnik dojściowy wzdłuż cmentarza wykonany z kostki betonowej h) Miejsca postojowe o nawierzchni z kruszywa łamanego, które zostanie wykorzystane jako podbudowa dla ostatecznej nawierzchni miejsc postojowych i) Plac manewrowy wykonany z nawierzchni kruszywa łamanego, które zostanie wykorzystane jako podbudowa dla ostatecznej nawierzchni placu j) Wiata rekreacyjna k) Elementy małej architektury l) Budowa WLZ do budynku m) Uporządkowanie placu budowy UWAGA! Sieć wodociągowa z hydrantem p.poż. oraz przyłącze wodne do budynku nie są przedmiotem robót w/w zamówienia. ELEMENTY WCHODZĄCE W SKŁAD ETAPU I ZAZNACZONE SĄ NA PROJEKCIE ZAGOSPODAROWANIA TERENU ZIELONĄ PRZERYWANĄ LINIĄ. 1.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) Budynek wielofunkcyjny Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie budynku informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów na działce nr ew. gr 408/4 obręb Dobroszyce. Parametry budynku: - powierzchnia zabudowy – 98,72 m2 - powierzchnia użytkowa budynku – 58,46 m2 - kubatura budynku – 425 m3 Budynek informacji turystycznej oraz obsługi turystów i rowerzystów został zaprojektowany jako obiekt jednokondygnacyjny, z dachem dwuspadowym o kącie nachylenia połaci 30o, pokryty blachą trapezową powlekaną. Budynek ten posiada również wiatę o powierzchni 38,51m2, w której składowane oraz naprawiane będą rowery przeznaczone do wypożyczenia. Instalacje budynku: Instalacja kanalizacji sanitarnej zobrazowana jest na rysunku P-2 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak), ścieki bytowe będą odprowadzane do prefabrykowanej studni zbiorowej. Instalacja centralnego ogrzewania zobrazowana jest na rysunku P-1 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak), budynek będzie ogrzewany za pomocą grzejników elektrycznych, zasilane za pomocą przewodów typu Euro wpiętych do gniazdek elektrycznych. Instalacje elektryczne znajdują się na rysunku E1 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak), pod względem estetycznym doboru opraw i łączników instalacyjnych oświetlenia dokona Inwestor. W pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności należy stosować oprawy i osprzęt o stopniu ochrony nie mniejszym niż IP44, a na zewnątrz nie mniej niż IP65. Łączniki montować na wysokości 1,4m od podłogi. Wszystkie gniazda powinny być wyposażone w bolce ochrony PE, należy montować je na wysokości 0,30m dla grzejników i podgrzewaczy, a w łazienkach i pomieszczeniach gospodarczych na wys. 1,2m. Obiekt zasilany z sieci elektroenergetycznej na podstawie umowy z TAURON Dystrybucja. Instalacja odgromowa i uziemienie przedstawione jest na rysunku E2 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak). W budynku zapewniona będzie instalacja wentylacji mechanicznej wg. rysunku P-4 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak). Instalacja wodociągowa doprowadzająca wodę użytkową do przyborów sanitarnych oraz podgrzewaczy przepływowych zaprojektowana jest na rys. P-3(Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak). Doprowadzana jest ona do budynku za pomocą przyłącza wodnego PE Ø32 (według odrębnego opracowania, poza etapem I). Przed zabetonowaniem należy przeprowadzić próbę szczelności na ciśnienie 1,5 razy większe od max. ciśnienia roboczego. W instalacji mogą występować znaczące prędkości przepływu wody, więc należałoby zastosować izolacje akustyczne. Uwaga! Ocieplenie ścian zewnętrznych budynku za pomocą styropianu grubości 16cm, nie wełny mineralnej jak jest to opisane w projekcie wykonawczym. W dokumentacji wykonawczej – „Warunki ochrony przeciwpożarowej budynku wielofunkcyjnego” omyłkowo napisano o 3 wyjściach ewakuacyjnych. Budynek wyposażony jest w 2 wyjścia co przedstawione jest na rzucie parteru (Rys. nr 2 Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak) b) Wyposażenie budynku wielofunkcyjnego Zestawienie wyposażania budynku znajduje się w przedmiarze robót wg opracowania Mirosława Musielaka. Wykonawca ma obowiązek uzgodnienia z Zamawiającym wszystkich materiałów, kolorów, rodzajów, typów proponowanych urządzeń, wyposażenia, materiałów, roślinności przed zamówieniem / zastosowaniem / wbudowaniem. Wszelki zamawiany sprzęt, wyposażenie – należy uzgodnić z Zamawiającym przed dostawą i montażem Uwaga! Pozycje 1 oraz 2 przedmiaru robót- „Wyposażenie stałe budynku” są poza zakresem zamówienia. c) Cały zakres oświetlenia terenu wraz z systemem monitoringu Kamery monitoringu (szt.4) montować na słupach oświetlenia terenu wg. planu zagospodarowania terenu. Oświetlenie zewnętrzne wg. PZT (szt.8), oprawy oświetleniowe typu LED 36W zamontować bezpośrednio na słupie aluminiowym. Słup posadowiony na fundamencie betonowym. Sterowanie oświetleniem za pomocą automatu zmierzchowego. d) Zbiornik prefabrykowany na ścieki typu szambo Zbiornik prefabrykowany, żelbetowy, jednokomorowy o objętości użytkowej 10m3. O konstrukcji wg. rysunków: Z-1, Z-2, Z-3 (Dokumentacja wykonawcza Mirosław Musielak). Umieścić w przygotowanym wykopie 4,30m2 na głębokości 3,80m. Po zamontowaniu wszystkich elementów zbiornika przeprowadzić próbę szczelności instalacji. e) Nawierzchnie utwardzone przy budynku wielofunkcyjnym z kostki betonowej, chodnik dojściowy wzdłuż cmentarza wykonany z kostki betonowej Nawierzchnie utwardzone na PZP oznaczone są jako projektowana komunikacja, powierzchnia nawierzchni z kostki brukowej betonowej wynosi 437m2, powierzchnia chodnika dojściowego wzdłuż cmentarza z kostki wynosi 132m2, na PZP chodnik oznaczony również jako projektowana komunikacja. f) Miejsca postojowe, droga dojazdowa wzdłuż cmentarza oraz plac manewrowy o nawierzchni z kruszywa łamanego Droga dojazdowa wzdłuż cmentarza oraz plac manewrowy mają łączną powierzchnie 545m2. Powierzchnia miejsc postojowych znajdujących się w etapie I wynosi 160m2. Elementy te będą wykonane jako podbudowa z kruszywa łamanego, w kolejnym etapie wykonana będzie ostateczna nawierzchnia tych elementów, docelowo będą to płyty betonowe ażurowe oraz kostka betonowa. Powierzchnia zieleni, wg PZT oznaczona jako zieleń niska wynosi 480m2. Wykonanie jej jest planowane jako trawniki dywanowe na gruncie kat. I-II bez nawożenia. Uwaga! Przejścia dla pieszych jak i ich nawierzchnie z kostki betonowej stanowią kolejny etap robót. g) Wiata rekreacyjna Wiata jest na planie prostokąta o wymiarach 6,5m x 4,5m, wewnątrz możliwe jest przyszłościowe usytuowanie ławek oraz stołów. Obiekt wolnostojący w konstrukcji drewnianej, posadowiony na stopach betonowych, na całej powierzchni wiaty zaprojektowano nawierzchnie z kostki betonowej. Dach dwuspadowy, symetryczny o kącie nachylenia połaci 30o stopni. Pokrycie dachu planowane jako blacha trapezowa powlekana. Konstrukcja wiaty wykonana z drewna modrzewiowego klasy C24, należy zabezpieczyć ją przed działaniem ognia, wilgoci, grzybów oraz owadów poprzez impregnacje. Samo pokrycie drewna w kolorze orzech włoski. Uwaga! Ujęta w przedmiarze robót instalacja odgromowa wiaty nie jest przedmiotem zamówienia. h) Elementy małej architektury W ramach elementów małej architektury znajdują się: 2 ławki żeliwne z drewnianymi siedziskami, 2 stojaki na rowery, 3 kosze na śmieci, zasadzenie 15 sztuk krzewów iglastych na terenach zielonych, 2 tablice informacyjne np. z dibondu, gr. 3mm o powierzchni 1x2m na słupkach stalowych ocynkowanych malowanych proszkowo – treść tablic zostanie ustalona z Zamawiającym; - wstępna treść tablicy montowanej na działce od frontu budynku: informacja o zrealizowanym projekcie/ inwestycji, cel projektu, logotypy instytucji dotujących (musi pojawić się w widocznym miejscu na placu budowy do 10 dni od dnia podpisania umowy) - wstępna treść drugiej tablicy dotyczyć będzie mapy szlaków turystycznych / rowerowych na obszarach: Gminy Dobroszyce i Lokalnej Grupy Działania Dobra Widawa., Uwaga! Z przedmiaru robót należy zredukować ilość ławek żeliwnych z drewnianymi siedziskami z ilości 4 szt. na 2 szt. 1.4 Wymagania Zamawiającego odnośnie materiałów i jakości wykończenia wnętrz: a) należy zastosować płytki ceramiczne ścienne do sanitariatów i pomieszczeń zaplecza o następujących parametrach: wymiary alternatywnie: 598x 1198 / 10 mm, bądź 598x 298 / 10 mm, bądź 598x 148 / 10 mm, wykończenie: lappato, rektyfikowane, kolor: różne odcienie szarości bądź beżu (do uzgodnienia z Zamawiającym), gres barwiony w masie, ścieralność: wgłębna < 110 mm3, antypoślizgowość : co najmniej R10 B, płytki ceramiczne prasowane na sucho o małej nasiąkliwości wodnej Eb ≤ 0,5%, grupa Bla, właściwości użytkowe: reakcja na ogień - A1FL, siła łamiąca ≥ 7,5 mm [N] wynosi ≥ 3500 N, uwalnianie substancji niebezpiecznych - dla: kadm < 0,001 mg/dm2, ołów < 0,005 mg/dm2, wg normy EN 14411: 201 b) należy zastosować płytki ceramiczne podłogowe o następujących parametrach: wymiary: 598x598 / 10 mm, wykończenie: lappato bądź mat, rektyfikowane, kolor: różne odcienie szarości bądź beżu (do uzgodnienia z Zamawiającym), gres barwiony w masie, ścieralność: wgłębna < 110 mm3, antypoślizgowość : co najmniej R10 B, płytki ceramiczne prasowane na sucho o małej nasiąkliwości wodnej Eb ≤ 0,5%, grupa Bla, właściwości użytkowe: reakcja na ogień - A1FL, siła łamiąca ≥ 7,5 mm [N] wynosi ≥ 3500 N, uwalnianie substancji niebezpiecznych - dla: kadm < 0,001 mg/dm2, ołów < 0,005 mg/dm2, wg normy EN 14411: 2012; c) wysokość cokolików do 15 cm, powierzchnia płytek powinna licować z tynkiem na ścianie, d) fugi pomiędzy płytkami muszą być grubości do 2 mm w kolorze uzgodnionym z Zamawiającym; e) w toaletach męskiej i damskiej należy: - zastosować umywalki ceramiczne z półpostumentem - wkleić lustra ścienne nad umywalkami o szerokości umywalki oraz wysokości 80 cm (obrzeża luster powinny być wykończone powierzchniowo fazą o szer. 10 mm), - należy zastosować baterie montowane w umywalkach z czasowo regulowanym wypływem wody, f) na ścianach i sufitach w sanitariatach oraz pomieszczeniu socjalnym należy zastosować farby akrylowe hydrofobowe, w kolorach uzgodnionych z Zamawiającym, g) na pozostałych ścianach i sufitach należy zastosować farby akrylowe w kolorach uzgodnionych z Zamawiającym, h) należy przewidzieć różne zestawienia kolorów farb i płytek w pomieszczeniach – do uzgodnienia z Zamawiającym, i) wymagania odnośnie stolarki drzwiowej : - nie należy stosować opisanych w projekcie wykonawczym ościeżnic drzwi wewnętrznych z MDF, należy natomiast zastosować ościeżnice stalowe malowane w wybranym kolorze skrzydeł drzwiowych - wszystkie drzwi muszą spełniać wymagania – DO BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ do pomieszczeń nieogrzewanych, skrzydło drzwi: o konstrukcji ramowej, której ramiaki są wykonane z płyty MDF oklejonej czterostronnie laminatem HPL w kolorze antracyt lub grafit, wypełnienie - płyta wiórowa otworowa, w drzwiach do sanitariatów należy zastosować tuleje wentylacyjne w kolorze srebrnym, parametry techniczne: klasa mechaniczna – 3 dla drzwi wewnątrzlokalowych lub wewnętrznych wejściowych wg PN EN 1192, klamka ze stali nierdzewnej z zamkiem patentowym do wszystkich pomieszczeń, w sanitariatach należy zastosować „blokadę WC”. Alternatywnie Wykonawca może zastosować drzwi metalowe. UWAGA! Zamawiający wyjaśnia, że obliczona przez Wykonawcę cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty bezpośrednie i pośrednie niezbędne dla terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie ofertowej wszystkie posiadane informacje o przedmiocie zamówienia, a szczególnie informacje, wymagania i warunki podane w niniejszej SIWZ wraz ze wszystkimi załącznikami. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do zmiany wynagrodzenia ryczałtowego określonego w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 7 000,00zł. (słownie: siedem tysięcy 00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert; 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym Oleśnica, o/Dobroszyce nr rachunku 09 9584 1034 2004 0400 3001 0001, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271.74.2020 – „Utworzenie punktu informacji turystycznej oraz obsługi rowerzystów i turystów w Dobroszycach“. 3. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII pkt. 2 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach