Przetargi.pl
Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej w Morągu

Urząd Miejski w Morągu ogłasza przetarg

  • Adres: 14-300 Morąg, ul. 11 Listopada 9
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 7572231 , fax. 089 7572120
  • Data zamieszczenia: 2015-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Morągu
    ul. 11 Listopada 9 9
    14-300 Morąg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 7572231, fax. 089 7572120
    REGON: 00068778700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.morag.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej w Morągu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest bieżące (cykl jednoroczny) utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej w Morągu, obejmującej 71 830,60 m? trawników, 3 413 szt. krzewów różanych - wysadzonych na pow. 819 m?, żywopłoty (6 399,10 m? pow. do cięcia i 1 892,30 m? pow. do pielenia), 939 szt. drzew (około 607 szt. młodych), 1 051 szt. skupin krzewów oraz 1 545 szt. bylin wraz z wrzosami wysadzonych na pow. 171,66 m? Wykaz trawników i kwietników miejskich - do bieżącej konserwacji i utrzymania w ciągu roku. L.p. = Nr Planu sytuacyjnego Nazwa trawnika Powierzchnia trawnika [m?] Różanki pow. [m?] sztuki Żywopłot pow. pielenia [m?] pow. cięcia [m?] Drzewka ilość [szt.] Skupiny ilość [szt.] Byliny i wrzosy pow. [m?] sztuki 1 2 3 4 5 6 7 8 1. ul. Mickiewicza/ ul. 11 Listopada 1 415 - 133 406 25 - - 2. ul. 3 Maja/ ul. Mickiewicza 197 134 735 60 213 15 - - 3. ul. Mickiewicza (przy sklepie Biedronka) 80 - - 10 - - 4. ul. Mickiewicza (przy MDK) 240 - - 11 140 - 5. ul. Dąbrowskiego/ ul. 3 Maja 1 767 135 306 132 392 6 - - 6. Park Sportowo - Rekreacyjny 31 683 - 39,50 126,30 391 551 171,66 1 545 7. ul. Warmińska/ ul. Kaszubska 1 181 - 88 244 36 - - 8. ul. Kwiatowa/ ul. Mickiewicza/ Dworzec 953 51 250 91 272 12 - - 9. ul. Kajki 3 573 144 806 163 600 38 - - 10. ul. Dąbrowskiego/ ul. Szpitalna 1 677 64 180 - 34 - - 11. Pergola 5 867 67 375 303 974 23 - - 12. ul.11 Listopada 4, 4A, 5 720 45 216 - 9 - - 13. Pałac Dohnów 7 708 - 360 1 243 23 - - 14. Pl. Jana Pawła II/ ul. Krzywa 1 260 179 545 133 492 140 - - 15. ul. Dworcowa/ ul. 3 Maja 1 597 - - 22 190 - 16. ul. Zbożowa (Plac zabaw, boisko) 1 580 - 76 229 35 - - 17. Kol. Warszawska (Tor rolkowy) 5 200 - 173,80 820,80 - - - 18. ul. Mickiewicza 8A 287 - 26 84 - - - 19. ul. Kaszubska/ ul. Leśna/ ul. Kujawska 826 - 66 199 18 - - 20. ul. Witosa/ ul. Daszyńskiego 464,60 - - 44 - - 21. ul. Warmińska/ - ul. Dworcowa 627 - 38 76 19 - - 22. ul. Warmińska (przy Przychodni) 1 235 - - 22 - - 23. ul. Wróblewskiego/ ul. Prusa 475 - - 6 140 - 24. ul. Pułaskiego 14 - - 10 28 - - - 25. ul. Sienkiewicza (przy Orliku) 890 - - - - - 26. ul. Wróblewskiego/ ul. Rubinowa 253 - - - 30 - 27. ul. Dworcowa 7 75 - - - - - 28. RAZEM: 71 830,60 819 3 413 1 892,30 6 399,10 939 1 051 1wień: 77310000-6 Bieżące (cykl jednoroczny) utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej w Morągu, obejmującej 71 830,60 m? trawników, 3 413 szt. krzewów różanych - wysadzonych na pow. 819 m?, żywopłoty (6 399,10 m? pow. do cięcia i 1 892,30 m? pow. do pielenia), 939 szt. drzew (około 607 szt. młodych), 1 051 szt. skupin krzewów oraz 1 545 szt. bylin wraz z wrzosami wysadzonych na pow. 171,66 m? Wykaz trawników i kwietników miejskich - do bieżącej konserwacji i utrzymania w ciągu roku. L.p. = Nr Planu sytuacyjnego Nazwa trawnika Powierzchnia trawnika [m?] Różanki pow. [m?] sztuki Żywopłot pow. pielenia [m?] pow. cięcia [m?] Drzewka ilość [szt.] Skupiny ilość [szt.] Byliny i wrzosy pow. [m?] sztuki 1 2 3 4 5 6 7 8 1. ul. Mickiewicza/ ul. 11 Listopada 1 415 - 133 406 25 - - 2. ul. 3 Maja/ ul. Mickiewicza 197 134 735 60 213 15 - - 3. ul. Mickiewicza (przy sklepie Biedronka) 80 - - 10 - - 4. ul. Mickiewicza (przy MDK) 240 - - 11 140 - 5. ul. Dąbrowskiego/ ul. 3 Maja 1 767 135 306 132 392 6 - - 6. Park Sportowo - Rekreacyjny 31 683 - 39,50 126,30 391 551 171,66 1 545 7. ul. Warmińska/ ul. Kaszubska 1 181 - 88 244 36 - - 8. ul. Kwiatowa/ ul. Mickiewicza/ Dworzec 953 51 250 91 272 12 - - 9. ul. Kajki 3 573 144 806 163 600 38 - - 10. ul. Dąbrowskiego/ ul. Szpitalna 1 677 64 180 - 34 - - 11. Pergola 5 867 67 375 303 974 23 - - 12. ul.11 Listopada 4, 4A, 5 720 45 216 - 9 - - 13. Pałac Dohnów 7 708 - 360 1 243 23 - - 14. Pl. Jana Pawła II/ ul. Krzywa 1 260 179 545 133 492 140 - - 15. ul. Dworcowa/ ul. 3 Maja 1 597 - - 22 190 - 16. ul. Zbożowa (Plac zabaw, boisko) 1 580 - 76 229 35 - - 17. Kol. Warszawska (Tor rolkowy) 5 200 - 173,80 820,80 - - - 18. ul. Mickiewicza 8A 287 - 26 84 - - - 19. ul. Kaszubska/ ul. Leśna/ ul. Kujawska 826 - 66 199 18 - - 20. ul. Witosa/ ul. Daszyńskiego 464,60 - - 44 - - 21. ul. Warmińska/ - ul. Dworcowa 627 - 38 76 19 - - 22. ul. Warmińska (przy Przychodni) 1 235 - - 22 - - 23. ul. Wróblewskiego/ ul. Prusa 475 - - 6 140 - 24. ul. Pułaskiego 14 - - 10 28 - - - 25. ul. Sienkiewicza (przy Orliku) 890 - - - - - 26. ul. Wróblewskiego/ ul. Rubinowa 253 - - - 30 - 27. ul. Dworcowa 7 75 - - - - - 28. RAZEM: 71 830,60 819 3 413 1 892,30 6 399,10 939 1 051 171,66 1 545 Wyszczególnienie robót i czynności objętych zzynności objętych zamówieniem 1. Stałe utrzymywanie trawników w stanie wykoszonym - maksymalna wysokość trawy - 8 cm, powierzchnia koszenia - 71 830,60 m? a) Skoszoną trawę należy wygrabić, zebrać w pryzmy i wywozić do miejsca jej utylizacji na bieżąco, b) Nie dopuszcza się zalegania skoszonej lub spryzmowanej trawy w miejscach objętych przedmiotem zamówienia. Musi być ona zebrana i wywieziona, najpóźniej do godziny 12.00, dnia następnego po koszeniu, c) Koszenie trawników obejmuje także usuwanie samosiewów, odrostów korzeniowych i pniowych z drzew rosnących na utrzymywanych trawnikach, chwastów wokół drzew, krzewów, lamp, znaków drogowych, barierek, obiektów małej architektury itp., d) Trawniki przy skupiskach krzewów, bylin i żywopłotach oraz przy obiektach małej architektury należy kosić z należytą starannością tak, aby nie uszkodzić roślin oraz elementów architektonicznych. Miejsca trudnodostępne należy dokosić ręcznie, e) Prace uważa się za wykonane, jeżeli trawa będzie skoszona, wygrabiona i wywieziona. W razie stwierdzenia zaniedbań Wykonawca ma obowiązek poprawienia prac w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie (jednak nie dłuższym niż 2 dni), inaczej prace uważa się za niewykonane. 2. Stałe utrzymywanie żywopłotów w stanie przyciętym - maksymalna wysokość odrostów - 10 cm, pow. do cięcia - 6 399,10 m? a) Ukształtowanie pokroju naturalnego lpokroju naturalnego lub całkowicie sztucznego tj. cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, bez wypukłości i zagłębień lub cięcie pielęgnacyjne na formowaniu krzewów zgodnie z ich naturalnym pokrojem. W czasie wykonywania tej czynności należy usunąć gałęzie suche, połamane, stare, krzyżujące się i zagęszczające. Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, wywieźć i zutylizować. 3. Stałe utrzymywanie żywopłotów w stanie wypielonym, pow. do pielenia - 1 892,30 m? 4. Stałe utrzymywanie kwietników - różanek, w stanie wypielonym, pow. do pielenia 819 m? 5. Przycięcie pędów róż wiosną - 3 413 szt. 6. Przycięcie róż jesienią - 3 413 szt. 7. Okopczykowanie krzewów róż jesienią - 3 413 szt. 8. Przykrycie krzewów róż gałęziami przed zimą (łącznie z pozyskaniem gałęzi świerkowych) - 3 413 szt. 9. Odkrycie krzewów róż z gałęzi świerkowych (łącznie z wywiezieniem) - 3 413 szt. 10. Rozkopczykowanie róż na wiosnę - 3 413 szt. 11. Stałe utrzymywanie wypielonych mis przy młodych drzewkach, na terenie zieleńców - 708 szt. 12. Wygrabienie zanieczyszczeń z trawników wiosną i ich wywóz -powierzchnia do sprzątania- 71 830,60 m? 13. Wygrabienie zanieczyszczeń i liści z trawników jesienią i ich wywóz - pow. do sprzątania -71 830,60 m? a) Jesienne wygrabianie liści, uschniętych traw, owocostanów, mchów oraz likwidacja kretowisk z trawników, terenów zadrzewionych i zakrzewionych. Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, przewieźć i zutylizować. Prace uważa się za wykonane, jeżeli liście zostaną usunięte z całej powierzchni przeznaczonej do grabienia. W razie stwierdzenia przez Zamawiającego nienależytego wykonania prac Wykonawca ma obowiązek ich poprawienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego (max do 2 dni), inaczej prace uważa się za niewykonane. 14. Obcinanie i formowanie koron młodych drzew w okresie ich spoczynku - tj. zimą - 607szt. 15. Stałe obcinanie odrostów przy drzewach - wg potrzeb 16. Stałe utrzymywanie obciętych obrzeży trawników - na stykach z krawężnikami drogowymi i obrzeżami trawnikowymi - 12 035,50 mb 17. Nawożenie na powierzchni 819 m? krzewów róż w okresie letnim nawozem mineralnym Azofoska o łącznej dawce rocznej - 450 kg nawozu wliczając zakup nawozów (ze skł. Kz) 18. Wykonanie oprysków krzewów róż środkami chemicznymi (łącznie z ich zakupem + Kz) zapobiegającym chorobom - minimum trzy opryski w cyklu rocznym, łącznie z roślinami z sąsiedztwa, na których znajdują się szkodniki objęte zkodniki objęte zabiegiem zwalczania 19. Stałe utrzymywanie czystości polegające na: - usuwanie z podłoża połamanych gałęzi opadłych po gwałtownych wichurach, jak również usuwanie wiszących lub obłamanych w trakcie wichur konarów. - zbieraniu papierów, kamieni, folii, puszek, butelek, szkła, gałęzi i innych zanieczyszczeń znajdujących się na całej powierzchni terenów do utrzymania zaznaczonych na załącznikach graficznych, w tym również ze schodów (za wyjątkiem muszli koncertowej i placu przed muszlą koncertową) 20. Podlewanie młodych drzewek przy ratuszu oraz posadzonych w pojemnikach w razie wystąpienia suszy. a) Podlewanie Wykonawca zobowiązany jest wykonywać na bieżąco wg potrzeb wynikających z warunków pogodowych. 21. W okresie zimowym, stałe odśnieżanie schodów i posypywanie ich piaskiem w celu usunięcia ślizgości w nast. miejscach: a) park sportowo-rekreacyjny, b) przejście w murze na Pergoli - dojście do Starego Miasta, c) zieleniec na skrzyżowaniu ulicy Dąbrowskiego i ulicy 3-go Maja, d) zieleniec przy ul. Kajki, e) przy pomniku PRL przy ul. Krzywej, f) Pałac Dohnów. 22. Pielenie skupin krzewów - 1051 szt. 23. Dwukrotne (kwiecień i czerwiec) obsadzenie kwiatami jednorocznymi (wraz z pielęgnacją i podlewaniem): - 4 stojaków usytuowanych przy Ratuszu Miejskim w Morągu - 6 donic usytuowanych przy Urzędzie Miejskim w Morągu a) Pielenie i spulchnianie gleby; b) Usuwanie przekwitłych kwiatów/kwiatostanów; c) Podlewanie wg potrzeb zgodnie ze sztuką ogrodniczą; d) Obcięcie brzegów kwietników; e) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.); f) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin; g) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. h) Nie dopuszcza się! Przesuszenia lub przemoczenia, gleby, zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu stojaków i donic oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie. Materiał roślinny do obsadzeń zabezpiecza Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt - gatunek, ilość, miejsce i termin nasadzeń uzgadnia z zamawiającym. Materiał roślinny powinien mieć dobrze rozwinięty system korzeniowy, być zdrowy, bez oznak chorobowych i żerowania szkodników, z wyraźnie wybarwionymi pąkami kwiatowymi. 24. Pielęgnacja roślin w donicach kwiatowych (8 kompletów) na terenie Morąga - dwukrotne obsadzenie kwiatami jednorocznymi (kwiecień i czerwiec) - podlewanie 12 razy w miesiącu a) Pielenie i spulchnianie gleby; b) Usuwanie przekwitłych kwiatów/kwiatostanów; c) Obcięcie brzegów kwietników; d) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.); e) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin; f) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować. g) Nie dopuszcza się! Przesuszenia lub przemoczenia, gleby, zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu donic oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie. Materiał roślinny do obsadzeń zabezpiecza Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt - gatunek, ilość, miejsce i termin nasadzeń uzgadnia z zamawiającym. Materiał roślinny powinien mieć dobrze rozwinięty system korzeniowy, być zdrowy, bez oznak chorobowych i żerowania szkodników, z wyraźnie wybarwionymi pąkami kwiatowymi. 25. Pielenie i pielęgnacja roślin w Labiryncie zlokalizowanym na terenie Parku Sportowo- Rekreacyjnego (ilość roślin 1200 szt. wysadzonych na powierzchni 1133 m?) a) Pielenie i spulchnianie gleby. b) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, wywieźć i zutylizować. c) Nawożenie nawozami mineralnymi i podlewanie. 26. Pielenie i pielęgnacja bylin wraz z wrzosami - 1 545 szt. a) Pielenie i spulchnianie gleby. b) Usuwanie przekwitłych kwiatów. c) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, wywieźć i zutylizować. d) Nawożenie nawozami mineralnymi i podlewanie. e) Zabezpieczenie roślin na okres zimowy oraz wiosenne odkrycie roślin. 27. Pielęgnacja różanek rosnących wzdłuż ul. Dąbrowskiego na odcinku od ronda na skrzyżowaniu ulic: Dąbrowskiego i 3 Maja do wieży ciśnień (powierzchnia ok. 45,5 m?) - 3 razy w miesiącu a) zbieranie papierów i zanieczyszczeń, b) wygrabianie liści i zanieczyszczeń, c) pielenie i przycinanie róż. 28 . Obsadzenie kwiatami jednorocznymi małego ronda oraz murku przy wejściu do Parku Sportowo-Rekreacyjnego od strony parkingu przy ul. 11 listopada (pierwsze obsadzenie w kwietniu - 300 szt. bratków, drugie obsadzenie w czerwcu - 300 szt. begonii) 29. Obsadzenie kwiatami jednorocznymi gat. begonia (500 szt.) ronda na skrzyżowaniu ulic: Dąbrowskiego i 3 Maja - II termin (I termin obsadzenia ronda kwiatami jednorocznymi realizowany jest w kwietniu w ramach umowy na utrzymanie rond z Województwem Warmińsko-Mazurskim) 30. Pielęgnacja skarp przy rzeczce Morążek w Parku Sportowo-Rekreacyjnym (powierzchnia ok. 960 m?) - 3 razy w miesiącu a) wykaszanie skarp b) wygrabianie skoszonej trawy, c) oczyszczanie wody z trawy i innych drobnych zanieczyszczeń, 31. Systematyczne niszczenie chwastów w obrębie placu zabaw w Parku Sportowo-Rekreacyjnym (powierzchnia ok. 2 528 m?.) a) pielenie chwastów, b) wygrabianie i zbieranie suchych chwastów, Obszar objęty zamówieniem przedstawiony w formie graficznej zawarty został w załączniku nr 1 do umowy oraz zbiorczo w formie opisowej w dokumencie pod nazwą Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące 00/100) w terminie do dnia 16.11.2015 r. do godz. 09.00. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Urząd Miejski w Morągu, Bank Millennium S.A. O/Morąg 32 1160 2202 0000 0000 6193 4146, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) Gwarancji bankowej 4) Gwarancji ubezpieczeniowej 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) W zależności od wybranej formy wadium (ust.9.2 pkt 2-5) - zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego (parter- pokój nr 12). W przypadku braku możliwości dostarczenia oryginału do kasy zamawiającego, oryginał dokumentu należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Morąg reprezentowaną przez Burmistrza Miasta Morąga, 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: 1) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawy pzp) 6) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej (art.46 ust.4a ustawy pzp). 7) Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Stosowanie środków ochrony roślin, które nie są szkodliwe dla pszczół
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/morag_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach