Przetargi.pl
Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych oraz dojazdów pożarowych na terenie Nadleśnictwa Ustka w 2020 roku

Nadleśnictwo Ustka ogłasza przetarg

  • Adres: 76-270 Ustka, ul. Słupska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 144 009
  • Data zamieszczenia: 2020-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ustka
    ul. Słupska 25
    76-270 Ustka, woj. pomorskie
    tel. 598 144 009
    REGON: 77052827100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_ustka/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka państwowa nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych oraz dojazdów pożarowych na terenie Nadleśnictwa Ustka w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych oraz dojazdów pożarowych na terenie leśnictw Nadleśnictwa Ustka w 2020 roku. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie infrastruktury leśnej w 2020 roku poprzez: bieżące utrzymanie dróg leśnych oraz dojazdów pożarowych na terenie Nadleśnictwa Ustka w 2020 roku. Zamówienie obejmuje: Naprawę dróg o nawierzchniach nieulepszonych 1) Do nawierzchni nieulepszonych zalicza się nawierzchnie: -gruntowe, -żużlowe, -tłuczniowe, -z płyt żelbetowych pełnych i ażurowych. 2) Zakres prac w ramach utrzymania i konserwacji dróg leśnych: a) Uzupełnianie lub naprawy nawierzchni dróg leśnych z: -mieszanką optymalną frakcji 0-31,5 mm, -tłuczniem betonowym frakcji 0-63 i/lub 0-31,5 mm, - płyt betonowych lub żelbetowych, - wykonanie robót polegających na profilowaniu i wyrównywaniu dróg o nawierzchniach nieulepszonych oraz podejmowaniu innych działań technicznych mających na celu zapewnienie właściwego stanu technicznego drogi oraz sprawności i bezpieczeństwa ruchu drogowego niezależnie od warunków atmosferycznych. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie zamówienia należy w szczególności: -ręczne i mechaniczne wyrównanie nawierzchni gruntowych, tłuczniowych, żużlowych, oraz z gruzu betonowego, - uzupełnienie gruntem, tłuczniem, żużlem, tłuczniem betonowym ubytków w nawierzchni lub miejsc wskazanych przez Zamawiającego, - ścinanie zawyżonych poboczy wraz z transportem nadmiaru gruntu, - mechaniczne zagęszczenie nawierzchni, - utrzymanie normatywnej głębokości rowów przydrożnych oraz normatywnego spadku skarp, - uzupełnianie ubytków nawierzchni z tłucznia betonowego, - naprawy nawierzchni z płyt żelbetowych typu YOMB, - wykonywanie poleceń Zamawiającego w zakresie utrzymania nawierzchni, - informowanie Zamawiającego o konieczności zorganizowania ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót oraz przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu. Orientacyjna długość dróg leśnych przeznaczonych do robót utrzymaniowych w 2020 r. wynosi 3 000,00 mb. Zamawiający zastrzega, że ilości prac wskazanych w formularzu ofertowym są ilościami szacunkowymi, służącymi do skalkulowania ceny oferty, porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację zamówienia w ilościach podanych w kosztorysie ofertowym. Ilości wykonanych robót w trakcie obowiązywania umowy mogą, dla poszczególnych pozycji, różnić się ilościowo od wartości podanych w kosztorysie ofertowym. Wykonawca obowiązany jest wykonać roboty zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz w oparciu o Ogólne Specyfikacje Techniczne opracowane przez Zamawiającego, stanowiace załącznik do niniejszej SIWZ. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Pozostałe informacje niezbędne do wykonania zamówienia: - Zamawiający będzie każdorazowo zlecał wykonanie robót, ze wskazaniem miejsca i terminu ich wykonania; - Ilość robót do wykonania będzie uzależniona od stanu technicznego nawierzchni; - Wykonawca zgłaszać będzie Zamawiającemu każdorazowo telefonicznie lub za pośrednictwem e-mail o przystąpieniu do wykonywania zleconych robót, - Wykonawca po przejęciu terenu, jeżeli zachodzi konieczność w trakcie wykonywania robót utrzymaniowych, zdejmie, przechowa i zabezpieczy majątek nadleśnictwa tj. Istniejące oznakowanie pionowe, elementy zabezpieczenia ruchu i inne wyposażenie pasa drogowego oraz ponownie; - Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów, i odpowiada za unieszkodliwianie odpadów pochodzących z robót. Na Wykonawcy ciążą wszystkie obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 701, z późn. zm.). - Przy realizacji zamówienia odpadami są materiały pochodzące z robót ziemnych i rozbiórki, które nie zostaną użyte do wbudowania na miejscu (wyjątek stanowią elementy stalowe, żeliwne, oraz inne materiały przydatne do ponownego wykorzystania). Wykonawca wywiezie odpady na wybrane przez siebie wysypisko na własny koszt. - Organizacja pracy podczas wykonywania robót stanowiących przedmiot zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie robót. Roboty należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze STWIOR, opisem przedmiotu stanowiącymi załączniki do SIWZ, a także zgodnie z zasadami wiedzy inżynierskiej oraz normami. Podstawą wyceny jest STWIOR oraz opis przedmiotu zamówienia W przypadku wątpliwości, Wykonawca obowiązany jest do wystąpienia do Zamawiającego celem dokładnego sprecyzowania danej pracy lub użytego materiału. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent lub dostawca) Zamawiający dopuszcza produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia na etapie realizacji robót stosownych dokumentów, potwierdzających równoważność tych materiałów lub urządzeń. Na podstawie art. 30 ust. 4 i 5 PZP, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji budowlanej za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1186 z póżn. zm.). Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: Roboty należy prowadzić w sposób gwarantujący spełnienie warunków i wymagań określonych w szczególności w: - Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz.1186 z późn. zm.), - Obowiązujących polskich norm i norm branżowych. - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. z 2009 r. nr 124, poz. 1030). - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U z 2010 r., nr 109, poz. 719). - Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 16 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tj. Dz.U. z 2003 r., nr 169, poz. 1650, ze zm). Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1.Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 2.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: pracowników wykonujących roboty ziemne, operatorów maszyn budowlanych, z uwagi na to iż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). 3. Roboty będą wykonywane na podstawie druków o nazwie „Zlecenie” wystawionych przez upoważnione przez Zamawiającego osoby na poszczególne etapy robót. W zleceniach określone zostanie miejsce, zakres, szacowana wartość oraz termin wykonania robót. 4. Przyjmuję się, że Wykonawca przystąpi do realizacji prac objętych danym zleceniem w terminie do dni od daty zawiadomienia telefonicznego lub pisemnego o konieczności wykonania prac będących przedmiotem zamówienia. 5. W przypadku wykonywania robót w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania prac do czas wystąpienia warunków umożliwiających kontynuację robót. Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawcę telefonicznie lub pisemnie o terminie wstrzymania i terminie wznowienia prac. 6. Odbiór ilościowo-jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwych terytorialnie leśniczych lub inne upoważnione przez Zamawiającego osoby na druku „Protokół odbioru robót”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232452-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych i 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ BNP PARiBAS SA nr rachunku: 83 2030 0045 1110 0000 0092 8550 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych oraz dojazdów pożarowych na terenie Nadleśnictwa Ustka w 2020 roku” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 3). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, to jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać formularz oferty (załącznik nr 7 do SIWZ), oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia a w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo, a także dokument potwierdzający wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach