Przetargi.pl
Usługi w zakresie przeglądu i naprawy sprzętu lotniskowego 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie w 2019 r. – Nr 62/19/N

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08-521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
  • Data zamieszczenia: 2019-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08-521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
    REGON: 61456920000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi w zakresie przeglądu i naprawy sprzętu lotniskowego 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie w 2019 r. – Nr 62/19/N
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie przeglądu i naprawy sprzętu lotniskowego 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie w 2019 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się poniżej oraz w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ; a także w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części stanowiącym Załącznik Nr 1a do SIWZ i w ogólnych warunkach umowy (dla poszczególnych części zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ). Sprzęt lotniskowy podlegający przeglądom okresowym i naprawom: oczyszczarki lotniskowe (zabudowa), odkurzacze lotniskowe (zabudowa), polewarko-zmywarki (zabudowa), zgarniacze śniegu (zabudowa) Szczegółowy wykaz sprzętu lotniskowego podlegający przeglądom okresowym: a) oczyszczarki lotniskowe - CJS 914 SUPER II na sam MERCEDES ACTROS o nr SL-13006 (zabudowa), - TJS 560 na sam. MERCEDES ACTROS o nr SL-13020 (zabudowa), - TJS 560 na sam. MERCEDES ACTROS o nr SL-13021(zabudowa), b) odkurzacze lotniskowe - AS 990 na sam. MERCEDES AXOR 1824 o nr SL-40333 (zabudowa), - AS 750 M-1 na sam. VOLVO FM7 o nr L-01538 (zabudowa), c) polewarko-zmywarki - MPZ 8000 na sam. MERCEDES AXOR 1824 o nr IN-30014 (zabudowa), - ORION PP-2 na sam. MAN TGM 26.290 o nr fab. 47 (zabudowa), d) zgarniacze śniegu - na sam. MERCEDES UNIMOG U400: HIAB ŻURAW nr fab. BL099HP00001, kosiarka UNA 500, Głowica odśnieżająca KFS- 950 (zabudowa), - na sam. MERCEDES UNIMOG U400 HIAB ŻURAW nr fab. BL099HP00005 kosiarka UNA 500, Głowica odśnieżająca KFS- 950 (zabudowa), 2. Dla każdej pozycji sprzętu lotniskowego, wymienionego w załączniku nr 1a do SIWZ – szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części – Wykonawca zobowiązany jest do wykonania jednorazowego przeglądu – w zakresie określonym w kolumnie „opis przeglądu” za cenę wskazaną w formularzu ofertowym – załączniku Nr 1 do SIWZ (cena brutto przeglądu). Cena uwzględnia wszelkie koszty związane z wykonaniem przeglądu, tj. m.in. koszty dojazdu do Zamawiającego, koszty materiałów i płynów eksploatacyjnych (oleje, smary) i innych części niezbędnych do wykonania przeglądu, robocizny; w przypadku konieczności dostarczenia sprzętu do stacji obsługi Wykonawcy koszty z tym związane ponosi Wykonawca; oraz wszelkie inne koszty, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe. W ramach realizowanej usługi Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania gotowości do przystąpienia do wykonywania usługi przeglądu i naprawy (usunięcia usterki lub awarii - w przypadku stwierdzenia podczas przeglądu sprzętu konieczności naprawy sprzętu powstałej z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada oraz w przypadku zlecenia napraw awaryjnych przez Zamawiającego). Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania gotowości do przystąpienia do wykonywania usługi przeglądu i naprawy (usunięcia usterki lub awarii) na każde zgłoszenie mailowe/faksowe Zamawiającego - przez okres obowiązywania umowy na poziomie zadeklarowanym w formularzu ofertowym – załączniku nr 1 do SIWZ – maksymalnie 5 dni kalendarzowych od chwili otrzymania zgłoszenia wysłanego mailem lub faksem na adres/numer Wykonawcy, w ciągu których wykonawca jest w stanie przystąpić do wykonywania usługi przeglądu i naprawy (usunięcia usterki lub awarii), tzn.: - w przypadku przeglądu – Wykonawca zobowiązany jest w tym terminie stawić się u Zamawiającego i rozpocząć realizację przeglądu; - w przypadku przeglądu i stwierdzenia podczas przeglądu sprzętu konieczności naprawy sprzętu powstałej z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada - Wykonawca zobowiązany jest w tym terminie stawić się u Zamawiającego i rozpocząć realizację przeglądu, a jeżeli zajdzie taka potrzeba – również w dniu stawienia się w celu wykonania przeglądu - zdiagnozować usterkę lub awarię; - w przypadku zlecenia napraw awaryjnych przez Zamawiającego - Wykonawca zobowiązany jest w tym terminie stawić się u Zamawiającego i zdiagnozować usterkę lub awarię. 3. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 niezależne części: Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje 3 zadania: Część I – Usługa w zakresie przeglądu i naprawy odkurzacza lotniskowego AS750 M-1 na sam. VOLVO FM7 o nr L-01538 (zabudowa), odkurzacza lotniskowego AS 990 na sam. MERCEDES AXOR 1824 o nr SL-40333 (zabudowa), oczyszczarki lotniskowej CJS 914 SUPER II na sam MERCEDES ACTROS o nr SL-13006 (zabudowa), oczyszczarki lotniskowej TJS 560 na sam. MERCEDES ACTROS o nr SL-13021(zabudowa), oczyszczarki lotniskowej TJS 560 na sam. MERCEDES ACTROS o nr SL-13020 (zabudowa), polewarko-zmywarki MPZ 8000 na sam. MERCEDES AXOR 1824 o nr IN-30014 (zabudowa) Część II – Usługa w zakresie przeglądu i naprawy zgarniacza śniegu na sam. MERCEDES UNIMOG U400: HIAB ŻURAW nr fab. BL099HP00001, kosiarka UNA 500, Głowica odśnieżająca KFS-950 (zabudowa), zgarniacza śniegu na sam. MERCEDES UNIMOG U400: HIAB ŻURAW nr fab. BL099HP00005, kosiarka UNA 500, Głowica odśnieżająca KFS-950 (zabudowa), Część III – Usługa w zakresie przeglądu i naprawy polewarko-zmywarki ORION PP-2 na sam. MAN TGM 26.290 o nr fab. 47 (zabudowa) 4. Przewidywany zakres zamówienia w zakresie napraw sprzętu lotniskowego (usunięcia usterki lub awarii - w przypadku stwierdzenia podczas przeglądu sprzętu konieczności naprawy sprzętu powstałej z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada oraz w przypadku zlecenia napraw awaryjnych przez Zamawiającego): - przewidywany maksymalny zakres zamówienia w zakresie napraw sprzętu lotniskowego (przewidywana szacunkowa kwota brutto na koszty robocizny – roboczogodzin oraz potrzebnych części zamiennych): część I: 19.463,64 zł brutto, część II: 3.075,00 zł brutto, część III: 588,34 zł brutto Planowana kwota może ulec zwiększeniu – w sytuacji, gdy wybrana w danej części oferta Wykonawcy w zakresie przeglądów sprzętu lotniskowego będzie niższa niż szacowana. Planowana kwota może ulec zmniejszeniu – w sytuacji, gdy wybrana w danej części oferta Wykonawcy w zakresie przeglądów sprzętu lotniskowego będzie wyższa niż szacowana. 5. Uregulowania odnoszące się do podwykonawców: 5.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi (na podst. art. 36 a) ust. 2 ustawy Pzp). Wykonawca zgodnie z art. 36a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.) może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku zamawiający zgodnie z art. 36b. ust. 1 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załączniku Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców (o ile są znane). 5.2. Zgodnie z art. 36ba ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec tego podwykonawcy (odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy). Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5.3. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonane tego zamówienia. 5.4. Postanowienia dotyczące wymagań zamawiającego co do umów o podwykonawstwo oraz zasad zawierania takich umów zawarte zostały w ogólnych warunkach umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). 5.5. Umowa o podwykonawstwo będzie musiała określać, jaki zakres czynności zostanie powierzony podwykonawcom. 5.6. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących podwykonawców, które następują w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie wykonawca zamierza powierzyć realizację dostaw. 6. Wymogi dotyczące zatrudnienia: 6.1. Działając zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy: czynności przeglądu i naprawy (konieczność naprawy stwierdzona przy dokonanym przeglądzie i naprawy awaryjne) sprzętu lotniskowego. Inne ewentualne osoby, które nie wykonują czynności, o których mowa w zdaniu poprzednim nie muszą być zatrudnione na umowę o pracę – pozostaje to w gestii Wykonawcy. Poprzez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w okresie realizacji przedmiotu umowy osób wykonujących czynności przeglądu i naprawy (konieczność naprawy stwierdzona przy dokonanym przeglądzie i naprawy awaryjne) sprzętu lotniskowego. Sposób weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz sankcje dla Wykonawcy: 6.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 6.1 czynności Zamawiający uprawniony jest do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w. wymogów; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia wykonawca przedstawi zamawiającemu: 1) w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt. 6.1., a których dotyczy obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z wymogami Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia; wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 2) na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wybrane przez Zamawiającego z poniżej wskazanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 6.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, o których mowa w punkcie 6.1, a których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1000 z późn. zm.) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych(Dz. U. z 2018 r. poz.1000 z poźn. zm.). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. W określonych wyżej dokumentach dane osobowe i inne dane należy oznaczyć jako chronione, niepodlegające udostępnianiu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w pkt. 6.1, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 200,00 zł (słownie: dwieście złotych) za każdy stwierdzony przypadek. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę będzie traktowane jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w ust. 6.1. W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 6.3. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto. 6.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy, przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50110000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium dla żadnej z części zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dla każdej części: I, II, III: Część A Oświadczenia składane wraz z ofertą: 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ - pkt I); 2. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ - pkt I ). 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 3 i nr 2 do SIWZ - pkt II). 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (niebędących podmiotem, na którego zasoby powołuje się wykonawca), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 3 do SIWZ - pkt III). Oświadczenia, o których mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Część B 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji z otwarcia ofert, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy: 7.1. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzoru Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy). Dla każdej części: I, II, III: 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i składać się w szczególności z: 1.1. wypełnionego formularza ofertowego sporządzonego na wzorze stanowiącym - Załącznik Nr 1 do SIWZ; wraz z formularzem ofertowym Wykonawca złoży także: 1.2. oświadczenia - w formie pisemnej (oryginał) pod rygorem nieważności (zgodnie z wzorem stanowiącym Załączniki Nr 2 i 3 do SIWZ); 1.3. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do złożenia (podpisania) oferty i jej załączników, jeżeli prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. (W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa). 1.4. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej (nie dotyczy); 1.5. pełnomocnictwo w przypadku podmiotów występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) - należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego) należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 1.6. Inne dokumenty wymagane przez obowiązujące przepisy. 1.7. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Przedmiotowe zobowiązanie (w oryginale) wykonawca musi załączyć do oferty. 2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 6. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców; c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 7. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, to zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedłożenia umowy regulującej ich współpracę w zakresie obejmującym wykonanie zamówienia (np. umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum). Zaleca się, aby z treści tej umowy wynikały w szczególności: zasady współdziałania, zakres współuczestnictwa i podziału obowiązków wykonawców w wykonaniu przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi zlecone Podwykonawcy w trakcie realizacji umowy lub jej zmiany w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy. Umowa ta powinna być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Jeżeli Zamawiający w terminie 3 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy podwykonawcą lub jej zmiany nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą, jak też zmian do tych umów, wymagana jest każdorazowo pisemna zgoda Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach