Przetargi.pl
Usługi leśne na terenie Drawieńskiego Parku Narodowego w roku 2010

Drawieński Park Narodowy ogłasza przetarg

  • Adres: 73-220 Drawno, ul. Leśników 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7682051 , fax. 095 7682510
  • Data zamieszczenia: 2009-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Drawieński Park Narodowy
    ul. Leśników 2 2
    73-220 Drawno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 095 7682051, fax. 095 7682510
    REGON: 00621579900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka budzetowa Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi leśne na terenie Drawieńskiego Parku Narodowego w roku 2010
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki rezerwatowej zgodnie z zakresem w art. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r Nr 92 poz. 880 z póź. zm.) w roku 2010 polegające min. na ochronie i pielęgnacji ekosystemów leśnych parku - rodzaj prac: pozyskanie drewna, zrywka drewna, podsadzenia pod okapem drzewostanu, poprawki, pielęgnacja gleby, czyszczenia wczesne, czyszczenia późne, melioracje agrotechniczne, ochrona lasu, turystyczne zagospodarowanie lasu, prace związane z ochroną przeciwpożarową. Ochronie ekosystemów nieleśnych lądowych parku polegające na: wykaszaniu traw i odkrzaczaniu. Ochronie dziedzictwa kulturowego parku polegające na uczytelnianiu miejsc historycznych. Ochronie gatunkowej roślin poprzez odkrzaczanie i wykaszanie oraz ochronie gatunkowej zwierząt polegające na wywieszaniu budek, dokarmianiu itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Pakiet nr 1 - (O.O. Sitno) - 2600 zł Pakiet nr 2 - (O.O. Pustelnia) - 2800 zł Pakiet nr 3 - (O.O. Knieja) - 3000 zł Pakiet nr 4 - (O.O. Dębina) - 1900 zł Pakiet nr 5 - (O.O. Ostrowiec) - 2100 zł Pakiet nr 6 - (O.O. Kamienna) - 1500 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), a spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 w/w ustawy, a więc: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Celem spełnienia warunku zwartego w art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi wskazać, iż: a) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 usługę w zakresie usług związanych z gospodarką rezerwatową i o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia dla danej części, na którą wykonawca składa ofertę. Przez usługę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia zamawiający będzie uważał prace wykonywane na obszarach chronionych w których zakres wchodziły: - prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna, - prace z zakresu hodowli lasu - prace z zakresu ochrony lasu - prace z zakresu p.poż. - prace z zakresu wykaszania roślinności w ekosystemach nieleśnych Wykazane usługi muszą być o wartości jednej usługi nie mniejszej niż: Pakiet nr 1 - (O.O. Sitno) - 150.000 zł Pakiet nr 2 - (O.O. Pustelnia) - 150.000 zł Pakiet nr 3 - (O.O. Knieja) - 200.000 zł Pakiet nr 4 - (O.O. Dębina) - 150.000 zł Pakiet nr 5 - (O.O. Ostrowiec) - 150.000 zł Pakiet nr 6 - (O.O. Kamienna) - 100.000 zł Jeśli Wykonawca składać będzie ofertę na więcej jak na jedną część dla każdej części musi wykazać inną usługę o wartości minimum składanej oferty dla danej części. Jeśli wykonawca składa ofertę na dwie części opisane w tej SIWZ i wykonał jedną usługę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o sumie wartości tych dwu części na które składa ofertę może wykazać tą samą usługę dla tych części na które składa ofertę. Wykonawca nie może sumować usług o mniejszej wartości jak dana część zamówienia opisana w SIWZ celem uzyskania wartości spełniającej warunek. b) dysponują/będą dysponować odpowiednim potencjałem kadrowym umożliwiającym prawidłowe i terminowe wykonanie robót objętych niniejszym zamówieniem, odpowiednio dla poszczególnych części zamówienia. Wykonawca składający ofertę na więcej jak na jedną część zamówienia nie może wykazać tych samych osób na więcej jak na jedną część zamówienia. Dla poszczególnych części wykonawca musi spełniać następujące warunki: - wykonawca musi dysponować dwoma pracownikami z uprawnieniami drwala operatora pilarek spalinowych (pilarza) na każdą składaną część zamówienia. c) dysponują/będą dysponować sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia. Wykonawca składający ofertę na więcej jak na jedną część zamówienia nie może wykazać tych samych urządzeń/sprzętu na więcej jak na jedną część zamówienia. Dla poszczególnych części wykonawca musi spełniać następujące warunki: - wykonawca musi dysponować minimum czterema pilarkami spalinowymi na każdą część zamówienia, - jednym ciągnikiem z urządzeniem zrywkowym (lub 2 parami koni zrywkowych) na każdą część zamówienia, - trzema wykaszarkami ręcznymi na wysięgniku na każdą część zamówienia, - jednym ciągnikiem z przyczepą do przewozu materiałów na każdą część zamówienia, - jedną kosiarką rotacyjną (na każdy pakiet nr 1, 5, 6) - jedną grabiarką (na każdy pakiet nr 1, 5, 6) d) Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie mniejszą jak 20 000 zł, na każdą część zamówienia przez cały okres obowiązywania umowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 SIWZ Formularz oferty 2) Kalkulacje ofertowe opracowane na podstawie opisu przedmiotu zamówienia i wypełnione zgodnie z n/w załącznikami: Załącznik nr 2.1 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 1 - (O.O. Sitno) Załącznik nr 2.2 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 2 - (O.O. Pustelnia) Załącznik nr 2.3 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 3 - (O.O. Knieja) Załącznik nr 2.4 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 4 - (O.O. Dębina) Załącznik nr 2.5 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 5 - (O.O. Ostrowiec) Załącznik nr 2.6 SIWZ Formularz obliczenia ceny dla Pakietu nr 6 - (O.O. Kamienna) 3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w tym oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), Załącznik nr 3 SIWZ- oświadczenie wykonawcy. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych, Wykonawca musi złożyć następujące dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 1 - 8 Ustawy PZP, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: 1) Wykaz wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie np. referencje, listy polecające, protokoły odbioru i inne zawierające wartości, zakres przedmiotu, termin wykonywania i odbiorców usług. Wykonawca musi wskazać, iż: a) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 1 usługę w zakresie usług związanych z gospodarką rezerwatową i o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia dla danej części na którą wykonawca składa ofertę. Przez usługę o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia zamawiający będzie uważał prace wykonywane na obszarach chronionych w których zakres wchodziły: - prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna, - prace z zakresu hodowli lasu - prace z zakresu ochrony lasu - prace z zakresu p.poż - prace z zakresu wykaszania roślinności w ekosystemach nieleśnych Wykazane usługi muszą być o wartości jednej usługi nie mniejszej niż: Pakiet nr 1 - (O.O. Sitno) - 150.000 zł Pakiet nr 2 - (O.O. Pustelnia) - 150.000 zł Pakiet nr 3 - (O.O. Knieja) - 200.000 zł Pakiet nr 4 - (O.O. Dębina) - 150.000 zł Pakiet nr 5 - (O.O. Ostrowiec) - 150.000 zł Pakiet nr 6 - (O.O. Kamienna) - 100.000 zł Jeśli Wykonawca składać będzie ofertę na więcej jak na jedną część dla każdej części musi wykazać inną usługę o wartości minimum składanej oferty dla danej części. Jeśli wykonawca składa ofertę na więcej części (pakietów) i wykonał jedną usługę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o sumie wartości tych części na które składa ofertę może wykazać tą samą usługę dla tych części na które składa ofertę. Wykonawca nie może sumować usług o mniejszej wartości jak dana część zamówienia opisana w SIWZ celem uzyskania wartości spełniającej warunek. Wykonawca wypełnia - załącznik nr 4 SIWZ wykaz usług 2) Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia oraz dokumentami potwierdzającymi ich kwalifikacje zawodowe, (uprawnienia do pracy pilarką, zaświadczenia i świadectwa ukończenia kursów pilarz operator pilarek spalinowych - drwal lub inne równoważne dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje). Wykaz należy sporządzić zgodnie z n/w załącznikami: - załącznik nr 5 SIWZ wykaz osób Ze złożonego w/w załącznika ma wynikać, że wykonawca dysponuje minimum dwoma pracownikami z doświadczeniem pilarza na każdą składaną część zamówienia. Wykonawca składający ofertę na więcej jak na jedną część zamówienia nie może wykazać tych samych osób na więcej jak na jedną część zamówienia. W przypadku gdy osoby wymienione w wykazie nie są pracownikami wykonawcy, wykonawca ma przedstawić dla wszystkich części pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia osób (np. zgodnie z Załącznikiem nr 5a SIWZ) 3) Wykaz niezbędnych do wykonania narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca. - załącznik nr 6 SIWZ wykaz sprzętu Ze złożonego w/w załącznika ma wynikać, że wykonawca dysponuje minimum: - czterema pilarkami spalinowymi na każdą część zamówienia, - jednym ciągnikiem z urządzeniem zrywkowym (lub 2 parami koni zrywkowych) na każdą część zamówienia, - trzema wykaszarkami ręcznymi na wysięgniku na każdą część zamówienia, - jednym ciągnikiem z przyczepą do przewozu materiałów na każdą część zamówienia, - jedną kosiarką rotacyjną (na każdy pakiet nr 1, 5, 6) - jedną grabiarką (na każdy pakiet nr 1, 5, 6) Wykonawca składający ofertę na więcej jak na jedną część zamówienia nie może wykazać tych samych urządzeń/sprzętu na więcej jak na jedną część zamówienia. 4. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia zamawiający żąda złożenia : Polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu (może być oświadczenie wykonawcy), że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę nie mniejszą jak 20 000 zł (dla jednej części zamówienia). W przypadku składania oferty na kilka części - na sumę odpowiadającą wielokrotności 20 000zł i ilości wybranych pakietów. 5. Oświadczenie o części zamówienia, którą Wykonawca powierzy podwykonawcom wraz z określeniem zakresu rzeczowego i procentowego udziału finansowego w realizacji zadania - załącznik nr 7 SIWZ. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) w rozdz. 7. pkt. 7.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 7. Dokumenty, o których mowa w pkt. 7.6. SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7. SIWZ, zastępuje się je sądowym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 9. Oferty wspólne przedstawione przez wykonawców składających się z dwóch lub więcej przedsiębiorstw jako partnerów (np. konsorcjum), będą musiały spełniać następujące wymagania: a) oferta będzie zawierać informacje wymienione w punkcie 7.1. pkt 3 i 7.2 SIWZ dla każdego partnera konsorcjum, b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich partnerów. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa - treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dpn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach