Przetargi.pl
Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Nadleśnictwie Goleniów - Leśnictwo Olszanka - kompleks Święta.

Nadleśnictwo Goleniów ogłasza przetarg

  • Adres: 72-100 Goleniów, ul. Parkowa 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 4182856, 4182459 , fax. 091 4182919
  • Data zamieszczenia: 2016-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Goleniów
    ul. Parkowa 1 1
    72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 4182856, 4182459, fax. 091 4182919
    REGON: 81053911400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.goleniow.szczecin.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadajaca Osobowości Prawne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Nadleśnictwie Goleniów - Leśnictwo Olszanka - kompleks Święta.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) obejmujące prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Goleniów w roku 2016 - Leśnictwo Olszanka - kompleks Święta. Prace obejmują pozyskanie i zrywkę surowca drzewnego z niżej wymienionych oddziałów: 10-10-1-12-823 - a -00 10-10-1-12-835 - a -00 10-10-1-12-837 - a -00 10-10-1-12-838 - a -00 10-10-1-12-838 - c -00 Maksymalny rozmiar wszystkich rodzajów usług przedstawia się następująco: Łączna masa drewna przeznaczona do pozyskania - 3352 m3 Łączna masa drewna przeznaczona do zrywki - 3352 m3 Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Goleniów, przy czym realizacja zamówienia będzie się odbywała w granicach administracyjnych leśnictwa Olszanka. 1. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia: 1)Podstawowe akty prawne: - ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) -ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 627 z późn. zm.) -rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141 z późn. zm.) -rozporządzenie Ministra Środowiska z dna 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.) -rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.). - ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (tekst jednolity Dz. U. Nr 455 z późniejszymi zmianami). 2) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad wynikających z niżej wymienionych dokumentów: -Zasady hodowli lasu - wprowadzone zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. -Instrukcja ochrony lasu - wprowadzona zarządzeniem nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r. -Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r. -Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu - wprowadzoną zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r. - Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC, PEFC. (http://pl.fsc.org, http://www.pefc-polska.pl) Ww. dokumenty są dostępne na stronie internetowej pod adresem http://www.szczecin.lasy.gov.pl/zalaczniki-do-siwz 3)Wykonawca obowiązany będzie przestrzegać przy realizacji przedmiotu zamówienia następujących norm: Normy na surowiec drzewny: -PN-93/D-02002 Surowiec drzewny. Podział, terminologia i symbole, -PN-D-95000:2002 Surowiec drzewny. Pomiar, obliczanie miąższości i cechowanie -PN-92/D-95008 Surowiec drzewny. Drewno wielkowymiarowe liściaste. Wspólne wymagania i badania -PN-91/D-95018 Surowiec drzewny. Drewno średniowymiarowe. Wspólne wymagania i badania -PN-91/D-95019 Surowiec drzewny. Drewno małowymiarowe, Wspólne wymagania i badania -PN-79/D-01011 Drewno okrągłe. Wady -PN-D-02006 Surowiec drzewny. Odbiorcza kontrola jakości według metody alternatywnej. Normy i warunki techniczne na surowiec drzewny: -Zarządzenie nr 41 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie wprowadzenia warunków technicznych na drewno wielkowymiarowe sklejkowe -Zarządzenie nr 72 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 września 2013 r. w sprawie wprowadzenia warunków technicznych na drewno wielkowymiarowe iglaste -Zarządzenie nr 74 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 września 2013 r. w sprawie zasad odbioru i obrotu drewna iglastego wyrabianego w kłodach w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych -Zarządzenie nr 33 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Ramowych warunków technicznych na drewno średniowymiarowe ogólnego przeznaczenia - S2AP -Zarządzenie nr 34 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Ramowych warunków technicznych na drewno średniowymiarowe użytkowe - S2B -Zarządzenie nr 35 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie wprowadzenia Ramowych warunków technicznych na drewno małowymiarowe iglaste do przerobu mechanicznego - M1PO -Zarządzenie nr 10 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 5 kwietnia 2011 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania ramowych warunków technicznych na drewno średniowymiarowe energetyczne -Zarządzenie nr 29 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 czerwca 1993 r. w sprawie wprowadzenia norm na surowiec drzewny obowiązujących w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe: -Ramowe warunki techniczne na drewno okleinowe -Ramowe warunki techniczne na drewno łuszczarskie -Ramowe warunki techniczne na słupy teletechniczne. Ww. dokumenty są dostępne na stronie internetowej pod adresem http://www.szczecin.lasy.gov.pl/zalaczniki-do-siwz 2.Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1)Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego (dalej: Zlecenie). Zlecenie określać będzie zakres prac do wykonania, termin ich realizacji, lokalizację (adres leśny), a w przypadku zaistnienia takiej potrzeby również szczególne wymagania co do sposobu wykonania prac stanowiących przedmiot Zlecenia objętych odbiorami pakietowymi. Ilość surowca do wykonania w ramach pozyskania i zrywki drewna wskazana w Zleceniu jest wartością szacunkową. Wykonaniem Zlecenia w zakresie dot. danej lokalizacji jest wykonanie zabiegu określonego w Zleceniu w tej lokalizacji. W uzasadnionych przypadkach pozycja może zostać zlecona w częściach, w tym przypadku zlecenie posiadać będzie adnotację część i za realizację takiego zlecenia uważa się wykonanie szacunkowej miąższości drewna określonej w treści zlecenia. 2)Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszelkich nieczystości, śmieci z powierzchni, na której wykonywane były prace, oraz zniesienia na powierzchnię cięć odpadów pozostałych po pozyskaniu z przyległych dróg i rowów melioracyjnych. 3)Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego do sprzętu hydraulicznego i do smarowania pił łańcuchowych oraz zestawów do pochłaniania oleju w urządzeniach eksploatowanych na terenie lasów. 4)Do smarowania pił łańcuchowych w eksploatowanych urządzeniach Wykonawca będzie zobowiązany stosować olej biodegradowalny o parametrze biodegradacji nie gorszym niż 60%. Wymagane jest określenie biodegradowalności zgodnie z metodyką badań opisaną w Rozporządzeniu Komisji (WE) NR 440/2008 z dnia 30 maja 2008 r. (test przesiewowy OECD A-C) ustalającej metody badań zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). 5)Wyznacznikiem szacunkowej ilości objętościowych lub wagowych zużywanego oleju biodegradowalnego do smarowania pił łańcuchowych będzie przewidywana masa pozyskania w m3 wynikająca z planu pozyskania drewna, przy uwzględnieniu poniższych norm: - przy użyciu pilarki wynosi 0,05 litra na 1 m3 pozyskiwanego drewna, - przy użyciu harwestera wynosi 0,02 litra na 1 m3 pozyskiwanego drewna. 6)Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić faktury zakupowe oleju wraz z Kartą charakterystyki preparatu niebezpiecznego potwierdzającego stopień biodegradowalności kupionego oleju, adekwatnie do ilości m3 pozyskanego drewna. Zamawiającemu służyć będzie prawo do weryfikacji olei używanych do smarowania układów tnących, a Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić Zamawiającemu możliwość pobrania próbek oleju w ilości niezbędnej do przeprowadzenia badań jego parametrów. Koszty badań laboratoryjnych pokryją: - Zamawiający, jeżeli parametr biodegradowalności jest nie niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej, - Wykonawca, jeżeli parametr jest niższy niż 60% według metodyki badań jak wskazano powyżej. 7)Wykonawca podczas wykonywania prac zobowiązany będzie posiadać odpowiednie zestawy do pochłaniania oleju, które znajdują się na wyposażeniu urządzeń mechanicznych (harwester, forwarder, ciągnik, przyczepa z urządzeniem dźwigowym i inne, oraz pilarki w miejscu ich tankowania), a których użytkowanie może spowodować skażenie środowiska olejem podczas wykonywania prac w lesie oraz podczas dojazdu i powrotu z powierzchni roboczej. Dopuszcza się posiadanie i używanie przez pilarzy kanistrów z bezpiecznymi końcówkami (dozownikami), uniemożliwiającymi rozlanie oleju i mieszanki paliwowej (przelanie) podczas tankowania pilarki (zastępczo za maty pochłaniające olej i paliwo). 8)Wykonawca obowiązany jest w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dokonać oznakowania pozycji zakazem wstępu zgodnie z art. 26 ustawy o lasach. W szczególności Wykonawca jest zobowiązany do właściwego oznaczenia tablicami ostrzegawczymi powierzchni, na których wykonywane będą prace obejmujące pozyskanie, zrywkę drewna i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych oraz innych prac przewidzianych instrukcją wskazaną w pkt. 1. p-pkt 2) Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z właściwym leśniczym. 9)Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia maszynami, gabarytami przystosowanymi do charakteru drzewostanu gwarantującymi wykonanie zabiegu bez szkód w drzewostanie. 3.Wykonawca może powierzyć realizację części przedmiotu zamówienia podwykonawcom w zakresie niepodlegającym ograniczeniu osobistego wykonania. 4. Zamawiający zastrzega sobie na etapie realizacji przedmiotu zamówienia prawo do: 1)zmniejszenia rozmiaru prac jednak w zakresie nie większym aniżeli 30% wartości zamówienia, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych interesem Zamawiającego, a także w przypadku wystąpienia innych ważnych przyczyn, w szczególności: przyczyn przyrodniczych, zmiany popytu i koniunktury na rynku drewna, okoliczności wywołanych przez klęski żywiołowe i katastrofy naturalne 2)zmiany lokalizacji wykonania poszczególnych prac - w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych interesem Zamawiającego 3) zmiany procentowego udziału (do 20 % w stosunku do planowanego) poszczególnych kategorii (W-S-M) sortymentów drzewnych oraz rodzaju drewna. Wyżej wymienione zmniejszenia rozmiaru prac, zmiany lokalizacji, zmiany procentowego udziału poszczególnych kategorii sortymentów drzewnych oraz rodzaju i gatunku drewna w stosunku do zakresu zamówienia nie stanowi zmiany umowy ani niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań, a w związku z tym nie jest podstawą do podnoszenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 5. Podczas realizacji zamówienia stosowane będą poniższe zasady: 1) Pozyskanie drewna rozliczane będzie z zastosowaniem stawek w zł/m3 - odrębnie dla grup kategorii cięć i rozliczeniowych stawek przyjętych w wyniku przetargu. 2)Zrywka drewna rozliczana będzie z zastosowaniem stawki w zł/m3 przyjętej w wyniku przetargu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) w terminie przewidzianym na składanie ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: 1.Bank BGŻ oddział w Szczecinie 44203000451110000000546490 2.Bank PEKAO S.A./O Goleniów 05124038391111000044140737 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: Usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Nadleśnictwie Goleniów - Leśnictwo Olszanka - kompleks Święta. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. Dokument należy złożyć w oryginale. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone do oferty lub złożone przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 20). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a PZP Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecin/nadl_goleniow/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach