Przetargi.pl
Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roślin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych, obszarów NATURA 2000, a także poza obszarami objętymi ochroną

Leśny Bank Genów Kostrzyca ogłasza przetarg

  • Adres: 58-535 Miłków, Miłków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7131048 wew. 131 , fax. 757 131 754
  • Data zamieszczenia: 2020-04-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Leśny Bank Genów Kostrzyca
    Miłków 300
    58-535 Miłków, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7131048 wew. 131, fax. 757 131 754
    REGON: 23029624100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/lbg_kostrzyca/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roślin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych, obszarów NATURA 2000, a także poza obszarami objętymi ochroną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa zbioru, wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roślin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych, obszarów NATURA 2000, a także poza obszarami objętymi ochroną. 2) Ogólne zadania Wykonawcy: a. Sprawdzenie kompletności dokumentacji dotyczącej zezwoleń i licencji niezbędnych do podjęcia zbioru i w razie jego braku wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji. b. Skompletowanie niezbędnego podczas zbioru wyposażenia, dotarcie do stanowiska, zbiór owocostanów lub nasion oraz fragmentów tkanek zgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniach. c. Odpowiednie zaplanowanie prac organizacyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem indywidualnych terminów wegetacji i owocowania gatunków na określonym stanowisku. d. Monitorowanie stanowisk tak, by zbiór nastąpił w najkorzystniejszym dla gatunku terminie – wizytacje, skorzystanie z informacji pracowników zarządców terenu lub inny sposób warunkujący prawidłowe określenie optymalnego terminu zbioru. e. Odpowiednio wcześniejsze powiadomienie Zamawiającego o planowanym terminie zbioru, w celu umożliwienia nadzoru nad zbiorem oraz uzyskania licencji na zbiór nasion na terenie parków narodowych, który musi się odbyć w uzgodnieniu z pracownikami parków narodowych. 3) Zbiór nasion Zadania Wykonawcy: a. Zbiór owocostanów lub nasion, bez uszkadzania roślin, zgodnie z niżej wymienionymi punktami (dokumentem pomocniczym do wykonania zbioru jest „Podręcznik zbioru nasion gatunków dziko rosnących opracowany przez ENSCONET”, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ: a) Według zaleceń ENSCONET, optymalny ze względu na reprezentatywność próbek w banku nasion jest zbiór z 50 osobników. Liczba ta musi być jednak zmodyfikowana w oparciu o warunki lokalne - wielkość stanowiska, obecność osobników obradzających, stan zachowania stanowiska itp. Należy dążyć do zbioru minimum 5000 nasion ze stanowiska, z wyjątkiem małych populacji, zwłaszcza gatunków o wysokim stopniu zagrożenia. Nie należy jednak nigdy zebrać więcej niż 20% całkowitej liczby nasion w populacji dostępnych w dniu zbioru. b) Zbiór powinien być dokonany z osobników wybranych losowo. Należy zapewnić jak najszerszy udział puli genowej populacji danego gatunku. Zaleca się unikanie zbierania materiału nasiennego tylko z osobników najobficiej obradzających, gdyż wpłynie to negatywnie na zróżnicowanie genetyczne próby. c) Zbiór materiału nasiennego należy przeprowadzać techniką dostosowaną do fizycznych właściwości samych nasion. Materiał nasienny należy zbierać do woreczków z tkaniny lub matowego papieru. d) Opakowania próbek materiału nasiennego znakuje się w sposób umożliwiający ich identyfikację. e) W celu wyeliminowania przedwczesnego zbioru zaleca się rozłupanie pojedynczych owocni (potwierdzenie występowania nasion) oraz przeprowadzenie próby krojenia nasion (ocena dojrzałości nasion). f) Zebrane próbki mogą być wstępnie oczyszczone w terenie w celu określenia ilości nasion i przygotowania do transportu, jednak większość procesu czyszczenia realizowana będzie od momentu dostawy do siedziby Zamawiającego. b. Sporządzenie dokumentacji stanowiska (w wersji zarówno papierowej, jak i elektronicznej), którą stanowi Paszport zbioru wg załącznika nr 1 do Podręcznika zbioru ENSCONET, z zastrzeżeniem, że: a) Szare pola należy wypełnić obowiązkowo. b) W polu "Lokalność" należy podać adres leśny. c) W polu "Uwagi" należy podać ogólny opis siedliska, ogólny opis populacji, jej kondycję zdrowotną, zagrożenia. d) Dane GPS należy podać w układzie współrzędnych PUWG 1992. e) Do paszportu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiska i pojedynczych okazów (jest to zamiennik wobec tradycyjnego zbioru okazu zielnikowego, aby nie narażać stanowiska i osobników na zniszczenie). f) Do paszportu należy dołączyć szkic lokalizacji stanowiska (np. na podkładzie ogólnodostępnych map). g) Do dokumentacji należy dołączyć cyfrową warstwę punktów - stanowisk objętych postępowaniem w formacie .shp (shapefile). W tabeli atrybutów warstwy należy uwzględnić kolumny z kolejnym numerem i nazwą stanowiska, nazwą gatunkową (botaniczną oraz polską), koordynatami w układzie PUWG 1992, a także informację czy pozyskano nasiona. c. Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska niezwłocznie po realizacji zbioru, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. d. W przypadku braku owocowania roślin na danym stanowisku lub zaniku stanowiska w przekroju całego sezonu wegetacyjnego należy sporządzić dodatkowy dokument do dokumentacji stanowiska: a) W przypadku braku owocowania - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności, w tym liczby wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska, udokumentowanie zdjęciami. b) W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności, określenie obszaru inwentaryzacji, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska. Wykonawca stwierdza zanik stanowiska po co najmniej jednej wizytacji stanowiska. e. W sytuacji opisanej w pkt. d, po odpowiednim udokumentowaniu, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie równe 30% stawki brutto za zbiór nasion na danym stanowisku, wskazanym w formularzu cenowym oferty. 4) Zbiór fragmentów tkanek Zadania Wykonawcy: a. Realizacja zbioru zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”, stanowiącą załącznik nr 2 do SIWZ. a) Dla każdego gatunku przewiduje się zbiór fragmentów roślin z maksymalnie 20 osobników. b) W sytuacji, gdy populacja będzie liczyć poniżej 20 osobników, zbiór dotyczyć będzie możliwie największej liczby osobników, bez szkody dla populacji. c) Każdorazowo liczba oraz wielkość pobranej próby będzie modyfikowana w oparciu m.in. o kondycję zdrowotną osobników i ich wielkość tak, aby nie spowodować zagrożenia dla populacji. d) Należy dążyć do pozyskania ok. 2-3 cm2 fragmentu tkanki (młodych, zdrowych fragmentów tkanek, najlepiej liści; ewentualnie dopuszcza się fragmenty łodyżek, wierzchołków pędu, pąków i płatków kwiatowych). e) Do pozyskania fragmentów danego okazu należy stosować nowe, sterylne ostrze skalpela (zmieniane dla każdego okazu na nowe). f) Zebrany materiał należy niezwłocznie umieścić w bibule znajdującej się w zamykanym strunowo woreczku z żelem krzemionkowym, w celu jak najszybszego wysuszenia tkanki roślinnej. g) Woreczek z fragmentem tkanki należy opisać w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację materiału, podając nazwę gatunku, stanowisko, z którego tkanki zostały pobrane, a także numer próby. h) Nadawanie numerów prób (odpowiadających numerom stanowisk) – zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej” (załącznik nr 2 do SIWZ). i) Woreczki z materiałem roślinnym, do czasu wysyłki do siedziby Zamawiającego należy przechowywać w pudełkach plastikowych szczelnie zamykanych, w suchym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej. b. Sporządzenie dokumentacji – fakt pozyskania fragmentów tkanek danego gatunku należy udokumentować w Paszporcie zbioru (ujęty w treści Załącznika nr 1 do SIWZ). c. Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska niezwłocznie po realizacji zbioru, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. d. W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska (co skutkować będzie brakiem możliwości zebrania fragmentów tkanek do analiz DNA) – przyjmuje się tok postępowania opisany w rozdziale „Zbiór nasion” pkt 3) ppkt d lit. b). e. Wykonawcy nie przysługuje częściowe wynagrodzenie z tytułu braku możliwości zbioru fragmentów tkanek. 5) Zamawiający zobowiązany jest do: a. Uzyskania i przekazania Wykonawcy zezwoleń właściwych organów administracyjnych, na terenie których zlokalizowane są stanowiska, na zbiór materiału nasiennego i fragmentów tkanek. b. Udostępnienia Wykonawcy woreczków strunowych z podsuszonym żelem krzemionkowym oraz ostrzy skalpeli do zbioru fragmentów roślin. c. Udostępnienia Wykonawcy plastikowych pudełek do transportu próbek do siedziby Zamawiającego. 6) Odbiór prac i rozliczenie z Wykonawcą a. Podstawą odbioru prac będzie podpisany przez obie Strony protokół odbioru prac bez zastrzeżeń, z określeniem ilości wykonanych prac oraz ich rozliczeniem na podstawie cen jednostkowych wskazanych w formularzu oferty. b. Protokół odbioru prac bez zastrzeżeń będzie podstawą do wystawienia przez Wykonawcę faktury.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Poza oświadczeniami, o których mowa w Sekcji III.3) niniejszego ogłoszenia Wykonawca składa: 1) formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ), formularz cenowy oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ),3) pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej, 4) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub kopii notarialnie potwierdzonej. 2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ). 3. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: (1) kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) ceny, terminu płatności zawartych w ofertach. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ww. informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach