Przetargi.pl
Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego chronionych i zagrożonych gatunków roslin, dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000

Leśny Bank Genów Kostrzyca ogłasza przetarg

  • Adres: 58535 Miłków, Miłków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 7131048 wew. 131 , fax. 757 131 754
  • Data zamieszczenia: 2018-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Leśny Bank Genów Kostrzyca
    Miłków 300
    58535 Miłków, woj. dolnośląskie
    tel. 75 7131048 wew. 131, fax. 757 131 754
    REGON: 23029624100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lbg.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: LEŚNICTWO

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego chronionych i zagrożonych gatunków roslin, dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem zamówienia jest usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego chronionych i zagrożonych gatunków roślin, dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000. 2) Planowaną liczbę gatunków oraz stanowisk do zbioru przedstawiono w załączniku nr 1 do SIWZ. 3) Rozliczenie usługi zbioru z poszczególnych stanowisk dokonane zostanie na podstawie ceny jednostkowej za stanowisko, określonej przez Wykonawcę w Formularzu cenowym oferty. 4) Zadaniem Wykonawcy jest: a. Odpowiednie zaplanowanie prac organizacyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem indywidualnych terminów owocowania gatunków na określonym stanowisku. b. Monitorowanie stanowisk tak, by zbiór nastąpił w najkorzystniejszym dla gatunku terminie – wizytacje, skorzystanie z informacji pracowników zarządców terenu lub inny sposób warunkujący prawidłowe określenie optymalnego terminu zbioru. c. Sprawdzenie kompletności dokumentacji dotyczącej zezwoleń i licencji niezbędnych do podjęcia zbioru i w razie jego braku wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji. d. Odpowiednio wcześniejsze powiadomienie Zamawiającego o planowanym terminie zbioru w celu umożliwienia nadzoru nad zbiorem oraz uzyskania licencji na zbiór nasion na terenie parków narodowych, który musi się odbyć w uzgodnieniu z pracownikami parków narodowych. e. Skompletowanie niezbędnego w trakcie zbioru wyposażenia i dotarcie do stanowiska, zbiór owocostanów lub nasion zgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu, bez uszkadzania roślin, zgodnie z niżej wymienionymi punktami (dokumentem pomocniczym do wykonania zbioru jest „Podręcznik zbioru nasion gatunków dziko rosnących opracowany przez ENSCONET” – załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. • Według zaleceń ENSCONET, optymalny ze względu na reprezentatywność próbek w banku nasion, jest zbiór z 50 osobników. Liczba ta musi być jednak zmodyfikowana w oparciu o warunki lokalne – wielkość stanowiska, obecność osobników obradzających, stan zachowania stanowiska itp. Należy dążyć do zbioru minimum 5000 nasion ze stanowiska z wyjątkiem małych populacji, zwłaszcza gatunków o wysokim stopniu zagrożenia. Nie należy jednak nigdy zebrać więcej niż 20% całkowitej liczby nasion w populacji dostępnych w dniu zbioru. • Zbiór powinien być dokonany z osobników wybranych losowo. Należy zapewnić jak najszerszy udział puli genowej populacji danego gatunku. Zaleca się unikanie zbierania materiału nasiennego tylko z osobników najobficiej obradzających, gdyż wpłynie to negatywnie na zróżnicowanie genetyczne próby. • Zbiór materiału nasiennego odbywa się różnymi technikami, zależnie od fizycznych właściwości samych nasion. Materiał nasienny należy zbierać do woreczków z dzianiny lub matowego papieru. • Opakowania próbek materiału nasiennego znakuje się w sposób umożliwiający ich identyfikację. • W celu wyeliminowania zbioru przedwczesnego zaleca się przeprowadzenie próby krojenia nasion, rozłupania owocni w celu stwierdzenia obecności nasion oraz ich dojrzałości. • Zebrane próbki mogą być wstępnie oczyszczone w terenie w celu określenia ilości nasion i przygotowania do transportu, jednak większość procesu czyszczenia realizowana będzie od momentu dostawy do siedziby Zamawiającego. f. Sporządzenie dokumentacji stanowiska (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej), którą stanowi Paszport zbioru wg załącznika nr 1 do Podręcznika zbioru ENSCONET (załącznik nr 2 do SIWZ), z zastrzeżeniem, że: • Szare pola należy wypełnić obowiązkowo. • W polu "Lokalność" należy podać adres leśny. • W polu "Uwagi" należy podać ogólny opis siedliska, ogólny opis populacji, jej kondycję zdrowotną, zagrożenia. • Dane GPS należy podać w układzie współrzędnych PUWG 1992. • Do paszportu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiska i pojedynczych okazów (jest to zamiennik wobec tradycyjnego zbioru okazu zielnikowego, aby nie narażać stanowiska i osobników na zniszczenie). • Do paszportu należy dołączyć szkic lokalizacji stanowiska (np. na podkładzie ogólnodostępnych dostępnych map). • Do dokumentacji należy dołączyć cyfrową warstwę punktów – stanowisk objętych postępowaniem w formacie shp. (shapefile). W tabeli atrybutów warstwy należy uwzględnić kolumny z kolejnym numerem i nazwą stanowiska, nazwą gatunkową (botaniczną oraz polską), koordynatorami w układzie PUWG 1992, a także informację czy pozyskano nasiona. g. Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska niezwłocznie po realizacji zbioru, do siedziby Zamawiającego, zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu się żywotności. h. W przypadku braku owocowania roślin na danym stanowisku lub zaniku stanowiska w przekroju całego sezonu wegetacyjnego należy sporządzić dodatkowy dokument do dokumentacji stanowiska: • W przypadku braku owocowania - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności w tym ilości wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska, udokumentowanie zdjęciami. • W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności, określenie obszaru inwentaryzacji, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska. 5) W sytuacji opisanej w pkt. h po odpowiednim udokumentowaniu, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie równe 30 % stawki brutto za zbiór na danym stanowisku, wskazanym w formularzu cenowym oferty. 6) Realizacja czynności wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia nie wymaga występowania pomiędzy Wykonawcą lub Podwykonawcą i zatrudnionymi przez te podmioty osobami pracowniczego podporządkowania w rozumieniu Kodeksu Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 1) Formularz ofertowy - załącznik nr 4 do SIWZ; 2) Formularz cenowy oferty - załącznik nr 3 do SIWZ; 3) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu. Z treści przedstawionego przez Wykonawcę wraz z ofertą dokumentu powinien jednoznacznie wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W oparciu o treść ww. dokumentu, Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 4) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5) Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 PZP przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP (załącznik nr 10 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach