Przetargi.pl
Usługa outsourcingu wydruków z drukarek szpitalnych dla UCK.

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne ogłasza przetarg

  • Adres: 80952 Gdańsk, ul. Dębinki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 491 248 , fax. 58 3492074, 3461178
  • Data zamieszczenia: 2017-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
    ul. Dębinki 7
    80952 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 491 248, fax. 58 3492074, 3461178
    REGON: 28864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uck.gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa outsourcingu wydruków z drukarek szpitalnych dla UCK.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie i utrzymanie przez okres 24 miesięcy systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących użytkowanych przez Zamawiającego obejmującego: a. zapewnienie ciągłości pracy urządzeń drukujących, w tym ich naprawy, konserwacje i przeglądy oraz wymiana w sytuacji stwierdzenia nieopłacalności dalszej eksploatacji; b. udostępnienie i prowadzenie przez Wykonawcę, w oparciu o jego serwery, serwisu umożliwiającego: • zdalne monitorowanie stanu zużycia materiałów eksploatacyjnych dla poszczególnych urządzeń drukujących (w zależności od technologii urządzenia) z wykorzystaniem natywnych mechanizmów raportujących urządzeń drukujących (podłączonych bezpośrednio do sieli LAN Zamawiającego) lub oprogramowania (agentów) zainstalowanego u Zamawiającego, na które to monitorowanie Wykonawca udziela Zamawiającemu prawa użytkowania – podsystem monitorowania; • raportowanie ilości wydruków dla poszczególnych urządzeń drukujących – podsystem raportowy na wszystkich urządzeniach Zamawiającego; c. zapewnienie Zamawiającemu poprzez przeglądarkę WWW dostępu do serwisu Wykonawcy umożliwiającego podgląd monitorowanych urządzeń oraz generowanych raportów; d. śledzenie i analizowanie przez Wykonawcę stanów zużycia materiałów eksploatacyjnych urządzeń drukujących Zamawiającego ( w zależności od technologii urządzenia ) oraz na tej podstawie płynną ich dostawę (z wyjątkiem papieru); e. odbiór i utylizację zużytych części i materiałów eksploatacyjnych; w zamian za comiesięczną opłatę: ― uwzględniającą koszt wydruku jednej strony A4/A3 ujednoliconą dla wszystkich urządzeń Zamawiającego; ― obliczaną na podstawie ilości wykonanych wydruków raportowanych do serwisu Wykonawcy. 2. Szacowana ilość stron A4 wydruku w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 12.200.000,00 (dwanaście milionów dwieście tysięcy) stron w okresie dwóch lat. 3. Wdrożenie i uruchomienie systemu musi nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia podpisania umowy. 4. Przedmiotem usługi objęte będą posiadane przez Zamawiającego urządzenia oraz urządzenia drukujące oraz urządzenia dostarczone przez Wykonawcę w ramach realizacji niniejszej Umowy. 5. Wykonawca musi zapewnić możliwość dodatkowo użyczenia następujących typów urządzeń: a) drukarka laserowa A4, dupleksowa z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku (możliwość drukowania recept 1/3 A4 (210x99 mm), zgodnie z rozporządzeniem); b) urządzenie wielofunkcyjne mono (drukarka, kopiarka, skaner, fax), urządzenie laserowe, monochromatyczne, dupleksowe z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku, skaner automatyczny dupleksowy z możliwością skanowania do katalogu sieciowego; c) urządzenie wielofunkcyjne kolorowe (drukarka, kopiarka, skaner, fax), urządzenie laserowe, kolorowe, dupleksowe z dwoma podajnikami umożliwiającymi automatyczny wybór podajnika w zależności od formatu wydruku, skaner automatyczny dupleksowy z możliwością skanowania do katalogu sieciowego; 6. Maksymalna ilość dodatkowych urządzeń w okresie trwania umowy wynosi 200 szt. 7. Wszystkie typy urządzeń muszą posiadać sterowniki do systemu wydruku CUPS postawionego na systemie Linux. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo pierwokupu użyczonych urządzeń po cenie oszacowanej na podstawie wartości określonej w protokole użyczenia i stopnia ich zużycia, po zakończonej umowy. 9. Zamawiający przekaże Wykonawcy do dalszej eksploatacji urządzenia drukujące, zgodnie z Załącznikiem nr 8 10. System zarządzania musi zapewniać: a) pełną kontrolę kosztów wydruków dla poszczególnych urządzeń drukujących; b) pełną kontrolę ilości wydruków (stron) dla poszczególnych urządzeń drukujących; c) pełną kontrolę stanów materiałów eksploatacyjnych poszczególnych urządzeń drukujących; d) możliwość kontroli papieru do wydruków; e) prognozę stanów materiałów eksploatacyjnych w oparciu o historię ilości wydruków. f) zarządzanie wirtualnym magazynem Zamawiającego w zakresie ilości tonerów nowych oraz tonerów zużytych znajdujących się w magazynie Zamawiającego. Zarządzanie musi odbywać się z poziomu panelu administracyjnego; g) udostępnienie informacji dot. uszkodzenia materiałów drukujących (tonerów), generowanych z poziomu chipa tonera; h) możliwość wygenerowania historii zmiany materiałów eksploatacyjnych z poziomu pojedynczego urządzenia w okresie min. pełnych 12 miesięcy; i) możliwość wygenerowania historii ilości wydrukowanych stron z poziomu pojedynczego urządzenia w okresie min. pełnych 12 miesięcy; j) możliwość generowania tzw.: "Miejsc Powstawania Kosztów - MPK" poprzez przypisanie wybranego urządzenia Zamawiającego do wskazanej przez niego lokalizacji (klinika, oddział, zakład, dział, pokój, piętro, osoba); k) instalacja systemu musi odbywać się za pomocą agenta skanującego poszczególne sieci lub podsieci Zamawiającego; l) udostępnienia informacji o płatnościach online w czasie rzeczywistym z podziałem na kwoty faktur opłaconych, nieopłaconych i przeterminowanych; m) możliwość współpracy z już użytkowanymi przez Zamawiającego urządzeniami, połączonymi za pomocą połączeń LAN lub USB; n) brak konieczności instalacji serwerów jak i innej ingerencji w sieć Zamawiającego; o) możliwość podglądu w czasie rzeczywistym za pomocą przeglądarki www parametrów pracy systemu (tzw: ”indywidualny panel administracyjny„) umożliwiający Zamawiającemu wgląd w jego pracę z poziomu pojedynczej drukarki. 11. Zamawiający jest zwolniony z potrzeby „ręcznego” kontrolowania stanu liczników - nie dopuszcza się możliwości odczytywania liczników urządzeń manualnie oraz przekazywania tej informacji Wykonawcy. 12. Dostawa materiałów eksploatacyjnych odbywać się ma automatycznie do magazynu Zamawiającego bez dodatkowych zleceń lub zamówień z jego strony, jednakże Zamawiający zastrzega sobie taką możliwość w szczególnych przypadkach. 13. W momencie startowego uruchomienia systemu Wykonawca wygeneruje raport początkowy informujący o stanie liczników poszczególnych urządzeń drukujących. 14. Wykonawca zobowiązany jest do odkupu materiałów eksploatacyjnych, znajdujących się w magazynie Zamawiającego (stan na dzień zawarcia Umowy). Zamawiający przekaże Wykonawcy raport stanu magazynowego materiałów eksploatacyjnych wraz z ich wyceną, co będzie stanowić załącznik do faktury VAT. 15. Wymagania techniczne Zamawiającego: a) Brak konieczności instalacji serwerów w infrastrukturze serwerowej Zamawiającego. b) Możliwość instalacji oprogramowania agenta w środowisku Windows oraz Linux. c) Możliwość komunikacji agenta z urządzeniem drukującym za pomocą połączeń LAN oraz USB zarówno w środowisku Windows jak i Linux. d) W przypadku konieczności podłączenia do sieci LAN urządzenia drukującego Zamawiającego lub użyczonego od Wykonawcy w miejscu, gdzie nie ma wystarczającej ilości gniazd sieciowych, Wykonawca użyczy Zamawiającemu przełącznik sieciowy i/lub tzw. printserver. e) Zamawiający nie dopuszcza ingerencji Wykonawcy w swoje środowisko sieciowe. f) Zakres danych przesyłanych od agentów zainstalowanych u Zamawiającego do serwera Wykonawcy może obejmować tylko i wyłącznie informacje związane z stanem pracy urządzeń drukujących – niedopuszczalne jest przesyłanie jakichkolwiek informacji związanych z treścią wydruków. g) System musi posiadać funkcje synchronizacji struktury organizacyjnej z domeną Active Directory Zamawiającego. h) System musi umożliwić instalację w chmurze obliczeniowej. Komunikacja z serwerami Wykonawcy musi być szyfrowana. i) Transmisja danych od agentów do serwera musi być szyfrowana jednym ze standardowych algorytmów kryptograficznych (np. DES, 3DES, AES, IDEA, BLOWFISH, TWOFISH, SERPENT). j) Przypisanie przez Wykonawcę poszczególnych urządzeń drukujących w podsystemie raportowym do lokalizacji i miejsc powstawania kosztów zgodnie z wykazem dostarczonym przez Zamawiającego po podpisaniu umowy. k) Systemu musi zapewniać automatyczne skanowanie sieci komputerowej w celu wykrycia nowych urządzeń. l) Podsystemy monitorowania i raportowania powinny zapewniać: ― prezentację informacji o urządzeniu drukującym: producent, model, numer seryjny, lokalizacja, ośrodek powstawania kosztów; ― generowanie raportów dziennych, tygodniowych, miesięcznych wraz z możliwością podziału na format papieru, duplex, simplex oraz wydruk kolorowy i monochromatyczny dla poszczególnych urządzeń Zamawiającego; ― tworzenie sumarycznego wykresu oraz raportu ilości wydruków z możliwością wyboru zakresu dat (historia); ― generowanie raportu miesięcznego ilości i kosztu wydruków (stron) dla każdego urządzenia z agregacją względem ośrodków powstawania kosztów; ― eksport raportów drukowania do plików CSV; ― śledzenie zużycia materiałów eksploatacyjnych w urządzeniach drukujących jak również możliwość zliczania ilości wydrukowanych stron. m) System musi zapewnić automatyczne monitorowanie nowych urządzeń drukujących zainstalowanych na wcześniej monitorowanych stacjach roboczych i serwerach wydruków. W takim przypadki informacja o podłączeniu nowego urządzenia musi być automatycznie przesłana do serwera centralnego, gdzie administrator podejmie decyzje o jej sklasyfikowaniu. n) System musi dostarczać funkcjonalność zabezpieczenia poufności wydruków poprzez zwalnianie prac po wprowadzeniu przez użytkownika numerycznego kodu pin lub karty zbliżeniowej. o) System musi umożliwić zastosowanie różnego rodzaju czytników kart zbliżeniowych w ramach jednej instalacji systemu. p) Zamawiający nie dopuszcza instalacji kilku aplikacji, dostęp do panelu systemu musi być przez przeglądarkę WWW. q) System musi umożliwiać obsługę SNMP v3. r) Zamawiający nie dopuszcza możliwości instalacji oprogramowania monitorującego wykorzystującego technologię odczytu ilości wykonanych stron z poziomu bufora wydruków systemu Windows (spooler). s) Nie dopuszcza się instalowanie wielu aplikacji. Wszystkie funkcjonalności muszą zostać spełnione przez jeden system zarządzania . Jeden rodzaj agenta (tylko jeden agent) musi być odpowiedzialny za skanowanie i komunikację urządzeń połączonych za pomocą połączeń USB, LPT i LAN . Nie dopuszcza się możliwości instalacji wielu agentów. t) W przypadku połączenia drukarek za pomocą portu USB , oprogramowanie monitorująco-zliczające musi udostępniać status poszczególnego urządzania tj. minimum informacje (alerty) dotyczące : błędów urządzenia , niskiego poziomu materiału drukującego , kończącego się papieru, zacięcia papieru , statusu drukowania, status gotowości, status przejścia urządzenia w stan uśpienia, aktualny stan poziomu materiału eksploatacyjnego, licznik całkowity urządzenia . Nie dopuszcza się oprogramowania wykorzystującego jedynie komunikację z portem USB w technologii PJL. u) Oprogramowanie zliczające musi posiadać możliwość doboru ręcznego min. 15 różnych profili o różnej zasadzie działania (OID-Object IDentifier) dla urządzeń drukujących połączonych za pomocą połączeń USB, nie dopuszcza się oprogramowania wykorzystującego możliwość automatycznego doboru profili bez możliwości ich ręcznej konfiguracji. v) Oprogramowanie zliczająco monitorujące musi mieć możliwość odczytu zbieranych informacji z urządzeń drukujących Zamawiającego tekstem otwartym (skrypt otwarty) JSON / ASCII. w) Oprogramowanie musi mieć możliwość odczytu plików w standardzie SOAP, MARS, MARVEL (HP), LEDM, PML oraz współpracy z interfacem POSIX. x) System zarządzania musi posiadać funkcjonalność: ― obliczenia w czasie rzeczywistym na podstawie zużycia materiałów eksploatacyjnych, pokrycia strony dla każdej drukarki w całym środowisku bez względu na typ połączenia urządzenia drukującego ze stacją roboczą tj. LPT, USB oraz LAN oraz pozwalać w czasie rzeczywistym i z zakresem dat wygenerować raport z procentowym pokryciem stron dla każdej drukarki oraz średnim pokryciem dla wszystkich z rozróżnieniem na kopie mono i kolor. ― określania ceny pojedynczej kopi z dokładnością do 4 miejsca po przecinku. ― wysyłania informacji przez Zamawiającego, związanej z zarządzaniem systemem i pracą drukarek do Biura Obsługi Klienta z poziomu systemu zarządzania drukiem bez konieczności korzystania z serwerów i domen poczty zewnętrznej. y) Oprogramowanie musi zapewnić zintegrowany dostęp do panelu serwisowego wskazującego następujące informacje dotyczące napraw urządzeń serwisowanych:  status naprawy w czasie rzeczywistym  dane zgłaszającego  lokalizację sprzętu drukującego będącego w naprawie (wskazanie miejsca w którym znajduje się uszkodzone urządzenie u Zamawiającego)  model urządzenia drukującego wraz z numerem seryjnym  opis usterki (z możliwością wypełnienia opisu usterki przez Zamawiającego)  możliwość wyszczególnienia części niezbędnych do naprawy urządzenia drukującego (edytowalny przez Wykonawcę)  opis naprawy urządzenia drukującego (wypełniany przez serwis Wykonawcy)  data zgłoszenia serwisowego (możliwość zgłoszenia akcji serwisowej przez Zamawiającego za pomocą przeglądarki www)  data przyjęcia zgłoszenia serwisowego (wypełnia serwis Wykonawcy)  data wykonania naprawy (wypełnia serwis Wykonawcy)  data wydania drukarki z serwisu (wypełnia serwis Wykonawcy )  możliwość dodania załącznika (dodania strony testowej z urządzenia celem określenia awarii , brudnego druku etc.)  możliwość dodania załącznika przez serwis urządzeń drukujących (wydruk testowy z urządzenia drukującego świadczący o poprawnym wykonaniu usługi serwisowej) 16. Wykonawca, którego oferta będzie oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, będzie zobowiązany do przedstawienia oferowanego oprogramowania monitorującego. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany będzie do prezentacji i testów systemu, a mianowicie: 1. Wykonawca zaprezentuje oferowane przez siebie oprogramowanie monitorujące pod kątem spełnienia przez nie wymagań opisanych w treści SIWZ. 2. Prezentacja oprogramowania odbędzie się w formie demonstracji działania oprogramowania w środowisku Zamawiającego . 3. Zamawiający będzie oceniał posiadanie wymaganych funkcjonalności wg kryterium spełnia/nie spełnia. W przypadku nie spełnienia przez zaoferowany prze Wykonawcę system monitorowania druku, którejkolwiek z wymaganych funkcjonalności, Zamawiający ma prawo do rozwiązania Umowy. 4. Wykonawca zostanie poinformowany o terminie prezentacji minimum 5 dni przed jej rozpoczęciem. Na wniosek Wykonawcy, Zamawiający może udostępnić pomieszczenie dzień przed planowanym terminem prezentacji. 5. W celu przeprowadzenia prezentacji Zamawiający przygotuje pomieszczenie wyposażone w zasilanie, projektor oraz połączenie z siecią Internet. 6. Porządek prezentacji: a) wstęp - ogólna charakterystyka systemu, b) prezentacja oprogramowani pod kątem wymagań opisanych w treści SIWZ wraz z oceną poszczególnych funkcji systemu. 7. Przewidywany czas prezentacji – 3h. Przebieg prezentacji oraz ocena spełniania wymagań zostanie przedstawione w postaci pisemnego protokołu z prezentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79800000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach