Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Liniewo

Gmina Liniewo ogłasza przetarg

  • Adres: 83420 Liniewo, ul. Dworcowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 878 520 , fax. 586 878 522
  • Data zamieszczenia: 2017-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Liniewo
    ul. Dworcowa 3
    83420 Liniewo, woj. pomorskie
    tel. 586 878 520, fax. 586 878 522
    REGON: 19167519000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.liniewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Liniewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ”Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Liniewo” w sposób zapewniający osiągniecie przez Gminę Liniewo odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz wyposażenie nieruchomości w worki (dopuszcza się zamiennie zastosowanie pojemnika/pojemników) do odbioru frakcji segregowanych tj. szkła, papieru oraz łącznie tworzyw sztucznych i metali. Odpady będą odbierane z: - położnych na terenie Gminy Liniewo nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, - położonych na terenie Gminy Liniewo nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, - punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Na terenie Gminy Liniewo zameldowanych na pobyt stały i czasowy jest 4673 mieszkańców (dane na dzień 10-10-2017), przy czym zdeklarowanych jest 3811 osób. Wielkość ta na bieżąco aktuali-zowana na podstawie składanych deklaracji lub korekt deklaracji o wysokości opłaty za gospoda-rowanie odpadami, w której to właściciele nieruchomości określą liczbę osób zamieszkałych. Liczba nieruchomości zamieszkałych około 1011, w tym budynków jednorodzinnych około 995 oraz lokali w budynkach wielorodzinnych (Orle, Głodowo) wynosi: ok. 160. Liczba nieruchomości niezamieszkałych wynosi: ok 70 nieruchomości. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne w całym okre-sie obowiązywania umowy. Uwaga: Na terenie Gminy Liniewo od 01-01-2018 nie przewiduje się odbierania odpadów z nieruchomości letniskowych i wykorzystywanych na cele wypoczynkowo-rekreacyjne. W okresie od 01-01-2017 do dnia 31-08-2017 odebrano odpady komunalne z ww. nieruchomości w ilości: 83,8 Mg z czego odpadów komunalnych 20 03 01- 81,48Mg, 20 02 01 -2,32 Mg. Szacuje się, że do końca roku 2017 odebranych zostanie około 120 Mg. Częstotliwość odbierania odpadów. Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszka-łych z częstotliwością nie mniejszą niż: • odpady zmieszane (niesegregowane) odbierane są: nie rzadziej niż co 2 tygodnie w okresie letnim, w okresie zimowym co 4 tygodnie, przy czym okres letni i okres zimowy jest określony w odpowiedniej uchwale Rady Gminy Liniewo. • odpady selektywnie zebrane: papier, tworzywa sztuczne odbierane są nie rzadziej niż co 4 tygodnie, natomiast szkło nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, • popioły odbierane są nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie w okresie zimowym, • odpady ulegające biodegradacji odbierane są: w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, w okresie zimowym z wyznaczonych punktów zbiorczych nie rzadziej niż co 4 tygo-dnie. Zabrania się Wykonawcy łączenia odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości objętych system z nieruchomościami nie objętymi systemem gospodarowania odpadów. W zabudowie wielorodzinnej Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne dodatkowo na każ-de zgłoszenie Zamawiającego w przypadku zapełnienia pojemników dostarczonych przez Zama-wiającego. Zamawiający dopuszcza wstawienie dodatkowych pojemników przez Wykonawcę w celu eliminacji sytuacji, w której dojdzie do przepełnienia pojemników. Z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych odpady odbierane będą w zależności od potrzeb na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego. Przedmiot zamówienia, w szczególności obejmuje: a) odbieranie przez Wykonawcę wszystkich zgromadzonych odpadów zmieszanych komunalnych oraz odpadów selektywnie zebranych w pojemnikach i workach na odpady z miejsca ich ustawie-nia na terenie nieruchomości lub innego miejsca wskazanego w deklaracji zgodnie z art. 6n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289) przez właściciela nieruchomości, b) odbieranie przez Wykonawcę odpadów wystawionych, np. w workach (tzw. „nadwyżki”) pozostawione obok pojemników, przy czym nie dotyczy to odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych (dotyczy to zabudowy zamieszkałej). c) uprzątnięcie przez Wykonawcę odpadów komunalnych, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania, a także odpadów wywianych lub wyrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu), d) dokonywanie mycia pojemników co najmniej dwa razy w roku w szczególności na początku okresu letniego i zimowego, e) odstawianie przez Wykonawcę, po opróżnieniu, pojemników na odpady w miejscu ich ustawie-nia, f) sprawdzanie każdorazowo przez Wykonawcę zawartości pojemników na surowce tj. papier, szkło i tworzywa sztuczne łącznie zbierane z metalami oraz odpady zmieszane w celu sprawdzenia prawidłowości prowadzonej segregacji. W przypadku stwierdzenia, że w pojemniku (odpowiedniej frakcji) znajdują się, odpady inne niż wynika to z jego przeznaczenia, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować ten fakt oraz niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego, g) niezwłoczne informowanie przez Wykonawcę Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach: - umieszczania w pojemnikach na odpady zbierane selektywnie tj. papier, szkło i tworzywa sztuczne łącznie zbieranymi z metalami odpadów zmieszanych, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów i budowlanych, leków i chemikaliów, zużytego sprzętu elektronicznego, baterii i akumulatorów, zużytych opon oraz w okresie letnim odpadów zielonych i ulegających biodegradacji, - umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie, odpadów pochodzących z działalności gospodarczej, w tym odpadów medycznych i opakowaniowych, - niemożności odebrania z nieruchomości odpadów komunalnych ze względu na brak współdzia-łania właściciela nieruchomości z Wykonawcą, h) niezwłoczne informowanie przez Wykonawcę Zamawiającego o innych nieprawidłowościach niż opisane w pkt f) - g) niniejszego ustępu związanych z postępowaniem z odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, np. brakiem wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady (np. w związku z kradzieżą, zniszczeniem itp.) lub brakiem przygotowania pojemników do odbioru, i) przekazywanie przez Wykonawcę odebranych odpadów komunalnych zmieszanych oraz pozo-stałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz zagospodaro-wania w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. i) sporządzanie przez Wykonawcę miesięcznych raportów w formie papierowej zawierających dla odpadów komunalnych informację o: - ilości (masie) odebranych odpadów komunalnych, - miejscu zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych, - ilości (masie) i rodzaju odpadów wysegregowanych w instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania – informacja składana w sprawozdaniach, - ilości (masie) i rodzaju odpadów skierowanych do składowania, w tym również informację o ilości (masie) odpadów powstałych po mechaniczno-biologicznym przetworzeniu zmieszanych odpadów, - ilości (masie) i rodzaju odpadów przeznaczonych do recyklingu lub innego rodzaju zagospoda-rowania. j) zapewnianie przez Wykonawcę dostawy worków foliowych do odbioru odpadów selektywnych (papier, szkło, tworzywa sztuczne z łącznie zbieranymi metalami) w gospodarstwach indywidualnych i na nieruchomościach niezamieszkałych. Worki należy dostarczyć w kolorze i opisie zgodnym z obowiązującym przepisami prawa. Pojemność worków i ilość dopasować do potrzeb indywidualnych właścicieli nieruchomości. k) odbieranie i transportowanie przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie w taki sposób, aby nie dopuścić do zmieszania tych odpadów. l) wykonawca w czasie trwania umowy zobowiązany będzie do dostarczenie do 30 kpl pojemników na odpady do nieruchomości zgłoszonych przez Zamawiającego. Przez komplet należy rozumieć 2 koszy o pojemności 240 ltr ( czarny brązowy) oraz stelaża do montażu worków, których właścicielem pozostanie Wykonawca. Odpady należy odbierać w terminach określonych w harmonogramie. W przypadku szczególnych utrudnień wynikających z warunków atmosferycznych (ulewy, zawieje i zamiecie śnieżne, itp.) w terenach o trudnym dostępie (wybudowania) dopuszcza się zmianę harmonogramu i odbieranie odpadów w dniach następnych. O zmianie należy natychmiast powiadomić Zamawiającego. Ewentualne zmiany harmonogramu należy uzgodnić z Zamawiającym. W zabudowie rozproszonej (wybudowania) w szczególności w rejonach, w których drogi są nieutwardzone (gruntowe) należy stosować pojazdy o mniejszej ładowności i masie własnej, tak by nie dochodziło do uszkadzania dróg; regulacja ta ma także zastosowanie w okresie zimowym. Odbiór i transport odpadów należy przeprowadzać specjalistycznym sprzętem różnym dla po-szczególnych frakcji odpadów w sposób zapobiegający ich zmieszaniu, rozsypaniu, wywianiu, wylaniu itp. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w termi-nach ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 – 22.00. Obowiązujące przepisy prawa miejscowego dotyczące gospodarki odpadami dostępne są na stronie internetowej zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, od-padów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania z nieruchomości objętych systemem do RIOPK-u przewidzianego dla Gminy Liniewo w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości se-lektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania od-padów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami- ustawa z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w sposób zapewniający : a) ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do skła-dowania, b) osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego zużycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. 3. Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednio prace przy realizacji przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). Wykonawca w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do zatrudnienia na warunkach określonych powyżej na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę co najmniej: - osoby zatrudnionej na umowę o pracę posiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony- minimum 3 osoby, - osoby zatrudnionej na umowę o pracę bezpośrednio realizującą prace związane z zagospodarowaniem i odbiorem odpadów komunalnych – minimum 5 osób, - osobę zatrudnioną na umowę o prace do obsługi interesantów oraz urzędu gminy- pracownik biurowy- minimum 1 osoba. Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia ww osób na każdym etapie realizacji umowy. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni od otrzymania wezwania Zamawiającego złożyć następujące dowody potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związanych z realizacją zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego ( oświadczanie składane jest bez wezwania Zamawiającego w dniu zawarcia umowy) zawierające: informacje kto składa oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazania, że osoby objęte wezwaniem wykonują czynności na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób , rodzaju umowy o pracę z wymiarem etatu. Oświadczenie musi być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub Podwykonawcy, -poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowaną w sposób zapewniających ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; – zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; – poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wymaganych przez Zamawiającego, na zasadach wskazanych powyżej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia ww. osób na każdym etapie realizacji umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) 2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3 Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) Gwarancjach bankowych d) Gwarancjach ubezpieczeniowych e) Poręczeniach udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r., Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 4 Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: 48 8340 0001 0100 1876 2000 0003 z adnotacją „Wadium - ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY LINIEWO. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w for-mie oryginału w osobnej kopercie dołączonej do koperty z ofertą. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwa-runkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 89 ust 1 pkt7b Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najko-rzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadze-nia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli zachodzą okoliczności o których mowa w art. 4 ust. 4a lun 5 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający szczegółowe warunki udziału w postępowaniu, tj.: a) Wykonawca spełni warunek jeżeli posiada wpis do rejestru działalności regulowanej (prowadzonej przez Wójta Gminy Liniewo) w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Liniewo, zgodnie z przepisami art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), b) posiadają aktualne zezwolenie właściwego organu na transport odpadów obejmujące odpady (w zakresie objętym przedmiotem zamówienia). 2. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez Zamawiającego, w oparciu o informacje zawarte w: a) oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, b) dokumencie potwierdzającym posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności - wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Liniewo. Dokument wskazany w lit. a) każdy z wykonawców dołącza do oferty. Pozostałe dokumenty składa wyłącznie wykonawca wezwany do ich złożenia przez Zamawiającego – nie należy ich dołączać do oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz OFERTA - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust 2 ustawy, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy), 3) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – zgodnie ze wzorem załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach