Przetargi.pl
usługa audytu zewnętrznego dla projektu BUDOWA DROGI ZBIORCZEJ W TURKU OD ULICY UNIEJOWSKIEJ DLA ALEI JANA PAWŁA II, ZWIĘKSZAJĄCEJ DOSTĘPNOŚĆ TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, działanie 2.2, schemat II)

Burmistrz Miasta Turku ogłasza przetarg

  • Adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 289 61 00 , fax. 063 289 61 11
  • Data zamieszczenia: 2009-07-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Turku
    ul. Kaliska 59 59
    62-700 Turek, woj. wielkopolskie
    tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11
    REGON: 00052658700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miastoturek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługa audytu zewnętrznego dla projektu BUDOWA DROGI ZBIORCZEJ W TURKU OD ULICY UNIEJOWSKIEJ DLA ALEI JANA PAWŁA II, ZWIĘKSZAJĄCEJ DOSTĘPNOŚĆ TERENÓW TURECKIEJ STREFY INWESTYCYJNEJ (WRPO 2007-2013, działanie 2.2, schemat II)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007-2013, działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), schemat II. Drogi w granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich. Tytuł projektu: Budowa drogi zbiorczej w Turku od ul. Uniejowskiej do Alei Jana Pawła II, zwiększającej dostępność terenów Tureckiej Strefy Inwestycyjnej. Zakres rzeczowy projektu obejmuje budowę: - drogi gminnej wzdłuż zachodniej granicy Tureckiej Strefy Inwestycyjnej na odcinku od ul. Uniejowskiej do Alei Jana Pawła II o długości 2 455 m z kanalizacją teletechniczną, - 3 skrzyżowań typu rondo w punktach węzłowych z drogami: krajową nr 72, powiatową 4520P i wojewódzką 470, - 3 skrzyżowań teowych, - 2 skrzyżowań czterowylotowych, - 2 obiektów inżynierskich (przepustów). Okres realizacji projektu: 27.02.2009 r. - 30.11.2011 r. Całkowita wartość kosztorysowa projektu wynosi 27 206 450,91 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 10 955 103,11 PLN oraz Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011 - 698 494,60 PLN. Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu podzielona będzie na dwa etapy, tj. po zrealizowaniu: 50% rzeczowej realizacji projektu (01.07-31.08 2010 r. - etap I) 100% rzeczowej realizacji projektu (01.08-30.09 2011 r. - etap II) Zakres audytu: 1. Ocena gotowości organizacyjnej beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym: a) wielkość i przygotowanie kadr, b)sprzęt niezbędny do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji, e)istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania, f)wzory dokumentów, g)bezpieczeństwo IT. 2.Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane na rzecz beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji inwestycji z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji inwestycji z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instytucje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji inwestycji z zapisami wniosku o dofinansowanie oraz umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4. Wizyta na miejscu realizacji inwestycji, w tym sprawdzenie: a) zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym (istnienie wybudowanej inwestycji), b) poprawności/prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, c) promocji unijnego źródła dofinansowania (zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i obowiązującymi beneficjenta przepisami, wytycznymi i podręcznikami). 5. Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji (zgodnie z umową, zapewnienie kompletności dokumentacji i możliwości odtworzenie przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach). 6. Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi. 7. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). 8.Analiza powodzenia projektu. 9. Czynności doradcze. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: - uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 11 Ministra Finansów z dnia 26 czerwca 2006 r., dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz - Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działanie 1.7 i Priorytetów II-VI z dn. 21 lutego 2008 r., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do: 1)przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), 2)prowadzenia audytu w sposób uwzględniający m.in. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji) 3)dokumentowania audytu poprzez m.in. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki, protokoły z wywiadów i spotkań) 4)organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami, protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań), 5)wyznaczenia osoby - osób do kontaktów z Zamawiającym ( komunikacja w formie pisemnej) 6)sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt. VI Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działanie 1.7 i Priorytetów II-VI z dn. 21 lutego 2008 r., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl . 7)stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informujących o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Badaniem audytowym objąć należy 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. Miejsce przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu: budynek Urzędu Miejskiego w Turku przy ul. Kaliskiej 59, 62-700 Turek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 4000,00 PLN (słownie złotych: cztery tysiące)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania, mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy łącznie spełnią następujące warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a mianowicie którzy: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, to znaczy wykonawca musi spełnić następujący warunek: dysponować co najmniej 2 osobami spełniającymi wymogi określone w art. 58 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zm.) lub posiadającymi zaświadczenie o zdaniu egzaminu na audytora wewnętrznego, o którym była mowa w art. 35k ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 ze zm.), z których przynajmniej jedna zobowiązana jest legitymować się uprawnieniami określonymi w art. 58 pkt 5 lit. a), b), c) d), przy czym wystarczające jest posiadanie jednej z tych kwalifikacji zawodowych lub posiadać zaświadczenie o zdaniu egzaminu na audytora wewnętrznego oraz posiadać udokumentowane doświadczenie w zakresie badania co najmniej jednego projektu finansowanego ze środków publicznych. Doświadczenie należy udokumentować referencjami / zaświadczeniami wystawionymi przez podmioty zlecające badania audytowe. Osoby tworzące zespół audytorski powinny spełniać wszystkie wymogi określone w art. 58 pkt 1) - 4) ustawy o finansach publicznych. 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o złożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia oraz zawarte w nich informacje, według zasady: wykonawca spełnia lub nie spełnia warunek. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą należy złożyć dokumenty wskazane w § 1 ust. 1 pkt 2, 3, w § 1 ust. 2 pkt 5 (ewentualnie 5a), 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 ze zm.), z zastrzeżeniem wynikającym z § 2 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3 ww. rozporządzenia oraz oświadczenie w sprawie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miastoturek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach