Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego złotowego w kwocie do 1.100.000 PLN

Gmina Lipusz ogłasza przetarg

  • Adres: 83424 Lipusz, ul. Wybickiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6874515, 6874530 , fax. 58 6874591
  • Data zamieszczenia: 2018-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipusz
    ul. Wybickiego 27
    83424 Lipusz, woj. pomorskie
    tel. 58 6874515, 6874530, fax. 58 6874591
    REGON: 19167522100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lipusz.biuletyn,net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego złotowego w kwocie do 1.100.000 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Ustalenia ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. b) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. c) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. d) Nie przewiduje się zastosowania aukcji elektronicznej. e) Zamawiający nie przeprowadzał dialogu technicznego. f) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. g) Zamawiający nie przewiduje zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ust Pzp. 4.2 Kody klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Wspólny słownik zamówień (CPV): 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu 4.3 Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego złotowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie do 1.100.000 PLN” Przedmiotem zamówienia jest udzielenie przez podmiot działający na podstawie polskiego prawa bankowego kredytu długoterminowego złotowego w kwocie do 1.100 000 PLN słownie złotych: jeden milion sto tysięcy złotych 00/100 PLN. Kredyt zostanie przeznaczony na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipusz z przeznaczeniem na dofinansowanie odbudowy dróg gminnych i przebudowy dachu budynku remizy straży pożarnej w miejscowości Lipusz. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje udzielenie kredytu w wysokości do 1 100 000,00 zł wypłaconego w dwóch transzach w następujących terminach: I transza w wysokości 600.000,00 zł - zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 31.10.2018 r. (Termin uruchomienia I transzy kredytu stanowi jedno z kryterium oceny ofert). II transza w wysokości do 500.000,00 zł – zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego do 15.11.2018 r. 1. Zamawiający zastrzega możliwość ograniczenia kwoty kredytu oraz możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, także w okresie karencji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 2. Okres kredytowania od 31.10 2018 do 31.12.2023 r. 3. Planowany okres karencji w spłacie kapitału od 31.10.2018 r. do 30.03.2019 r. 4. Planowany okres karencji w spłacie odsetek od 31.10.2018 r. do 30.12.2018 r. 5. Terminem udzielenia kredytu jest dzień podpisania umowy kredytowej. 6. Data uruchomienia kredytu: do 31.10.2018 r. 7. W związku z udzieleniem kredytu wykonawca nie pobierze żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych, w tym prowizji związanej z rozpatrzeniem wniosku i udzieleniem kredytu. 8. Wypłata kredytu będzie dokonywana na rachunek kredytowy kredytobiorcy, na podstawie wniosku kredytobiorcy o uruchomieniu transzy kredytu. 9. Spłata kredytu i odsetek następować będzie kwartalnie, z uwzględnieniem następujących warunków: a) karencja w spłacie odsetek do 30.12.2018 r. (pierwsza wpłata odsetek nastąpi 31.12.2018 r.) b) karencja w spłacie kapitału do 30.03.2019 roku (pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 31.03.2019 r.): Lp. Termin spłaty Kwota spłaty 1 31.03.2019 17.500,00 2 30.06.2019 17.500,00 3 30.09.2019 17.500,00 4 31.12.2019 17.500,00 5 31.03.2020 17.500,00 6 30.06.2020 17.500,00 7 30.09.2020 17.500,00 8 31.12.2020 17.500,00 9 31.03.2021 75.000,00 10 30.06.2021 75.000,00 11 30.09.2021 75.000,00 12 31.12.2021 75.000,00 13 31.03.2022 100.000,00 14 30.06.2022 100.000,00 15 30.09.2022 100.000,00 16 31.12.2022 100.000,00 17 31.03.2023 65.000,00 18 30.06.2023 65.000,00 19 30.09.2023 65.000,00 20 31.12.2023 65.000,00 Razem: 1.100.000,00 10. Rata kredytu i odsetki będą płatne kwartalnie, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca. Jeżeli ostatni dzień w miesiącu będzie dniem ustawowo wolnym od pracy, termin ten ulega przesunięciu na pierwszy dzień roboczy po tym dniu. 11. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M i powiększona, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku (do dwóch miejsc po przecinku). Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 3M w wysokości 1,72% ( z dnia 27.09.2018 r.) . Przedstawiona w ofercie marża nie może ulec zwiększeniu i będzie wiążąca w całym okresie kredytowania. 12. Zmiana stawki WIBOR 3M będącej podstawą naliczania odsetek, następować będzie pierwszego dnia każdego kwartału, w kwartalnych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkę z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. 13. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na 20-ty dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. Okres obrachunkowy, dla którego każdorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu będzie obowiązywał przez okres kwartału, od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest stała. 14. Zamawiający nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcę prowizji i opłat z tytułu przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji. 15. Wykonawca będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 16.zamówienie nie może być powierzone podwykonawcom. 17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 19. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 20. Uruchomienie kredytu: - uruchomienie środków z kredytu nastąpi na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego kierowanych do banku, najpóźniej 1 dnia od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji o jego uruchomieniu — czas uruchomienia kredytu stanowi kryterium oceny oferty. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat - przy czym o powyższej zmianie wykonawca zostanie powiadomiony z minimum 3 dniowym wyprzedzeniem za pomocą faksu, emaile, potwierdzonym następnie pisemnie, - Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat od niewykorzystanej części kredytu, - w przypadku niewykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 21. Zabezpieczeniem kredytu Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel „ in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu przez Gminę Lipusz będzie dostępna przed podpisaniem umowy. UWAGA! Wszelkie niezbędne dokumenty potrzebne do sporządzenia oferty będą do wglądu w Urzędzie Gminy w Lipuszu u p.Skarbnik. 4.4. Zatrudnienie. 1. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie: - osoba prowadząca obsługę Zamawiającego jako kredytobiorcę, - osoba wskazana do kontaktów z Zamawiającym w czasie realizacji zamówienia 2. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2016 roku poz. 1666 ze zmianami). 3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed rozpoczęciem robót oraz w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany w przypadku zmian zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie robót wskazanych w ust. 1 składał Zamawiającemu oświadczenie o sposobie zatrudnienia osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 1. - załącznik nr 5 do SIWZ „potwierdzenie zawarcia umowy o pracę”. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia wyżej wymienionych osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności, w szczególności poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia wyżej wymienionych osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 5. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczeń o których mowa w ust. 3 zawartych przez Wykonawcę lub podwykonawców z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa w ust. 1 w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z ust. 2 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na umowę o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w umowie, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykażę, że posiada: Zezwolenie komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub inne dokumenty potwierdzające działalność w zakresie przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe. W stosunku do instytucji kredytowych i banków zagranicznych – dokumenty potwierdzające zezwolenia na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub inny dokument równoważny potwierdzający prawo działania na terenie Polski. Zamawiający będzie je oceniał: posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do „wykonywania działalności kredytowej - spełnia, brak zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności kredytowej - nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z zobowiązania potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wnikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wvkonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, Wykonawcy muszą udokumentować, że: a) nie podlegają wykluczeniu z postępowania, każdy z Wykonawców musi wskazać brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. b) łącznie spełniają warunki określone w art. 22 ust lb ustawy spełniają warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia publicznego oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób: 1) partnerzy ustanawiają i wskazują pełnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2) oferta musi być podpisana w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkich Partnerów; 3) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem; Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach , o których mowa w art. 24 ust 5 pkt 1. PZp Zamawiający żąda odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego rozdziału, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby, której dokument miał dostarczyć, złożone przed notariuszem lub miejsce zamieszania tej osoby. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w terminie 5 dni od wezwania aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 7. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności wymaganych w niniejszym rozdziale dokumentów lub oświadczeń w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8. Dokumenty inne niż oświadczenia, składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Pełnomocnictwo o ile takie występuje,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach