Przetargi.pl
UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1.000 000,00 ZŁ z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu związanego z realizacją wydatków

Gmina Niedrzwica Duża ogłasza przetarg

  • Adres: 24-220 Niedrzwica Duża, ul. Lubelska 30
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 5175085 , fax. 081 5175085
  • Data zamieszczenia: 2013-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niedrzwica Duża
    ul. Lubelska 30 30
    24-220 Niedrzwica Duża, woj. lubelskie
    tel. 081 5175085, fax. 081 5175085
    REGON: 00054052900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niedrzwicaduza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI DO 1.000 000,00 ZŁ z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu związanego z realizacją wydatków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Udzielenie kredytu długoterminowego w roku 2013 na finansowanie planowanego deficytu budżetu związanego z realizacją wydatków w kwocie do 1 000 000,00 złotych - słownie: jeden milion złotych 00/100, z okresem spłaty 10 lat. 2. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: a)Kwota kredytu: do 1 000 000,00 zł. b)Uruchomienie kredytu -do dnia 25.12.2013 r. c)Zamawiający nie przewiduje prowizji z tytułu udzielenia kredytu (zgodnie z art. 69 ust.2 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe Dz. U. 2012 poz. 1376). d)Koszty oprocentowania - wyliczone będą w oparciu o stałą stopę oprocentowania kredytu złotowego, równą stawce WIBOR 3M z dnia 26.09.2013 r. w wysokości 2,67 %, powiększoną o marżę proponowaną przez bank, wyrażoną w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku), niezmienną w okresie obowiązywania umowy, e)Proponowany harmonogram spłat pożyczki w kwocie do 1.000.000,00 zł: NR RATY KWOTA DATA PŁATNOŚCI 1 100.000,-zł 31-01-2015 2 100.000,-zł 30-04-2015 3 100.000,-zł 30-07-2015 4 100.000,-zł 31-10-2015 5 100.000,-zł 31-01-2016 6 100.000,-zł 30-04-2016 7 100.000,-zł 30-07-2016 8 100.000,-zł 31-10-2016 9 100.000,-zł 31-01-2017 10 100.000,-zł 30-04-2017 11 100.000,-zł 30-07-2017 12 100.000,-zł 31-10-2017 13 100.000,-zł 31-01-2018 14 100.000,-zł 30-04-2018 15 100.000,-zł 30-07-2018 16 100.000,-zł 31-10-2018 17 100.000,-zł 31-01-2019 18 100.000,-zł 30-04-2019 19 100.000,-zł 30-07-2019 20 100.000,-zł 31-10-2019 21 100.000,-zł 31-01-2020 22 100.000,-zł 30-04-2020 23 100.000,-zł 30-07-2020 24 100.000,-zł 31-10-2020 25 100.000,-zł 31-01-2021 26 100.000,-zł 30-04-2021 27 100.000,-zł 30-07-2021 28 100.000,-zł 31-10-2021 29 100.000,-zł 31-01-2022 30 100.000,-zł 30-04-2022 31 100.000,-zł 30-07-2022 32 100.000,-zł 31-10-2022 33 100.000,-zł 31-01-2023 34 100.000,-zł 30-04-2023 35 100.000,-zł 30-07-2023 36 100.000,-zł 31-10-2023 37 100.000,-zł 31-01-2024 38 100.000,-zł 30-04-2024 39 100.000,-zł 30-07-2024 40 100.000,-zł 31-10-2024 3. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 4.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia faktycznie uruchomionego kredytu. 5.W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu, przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 6.Splata rat odsetkowych będzie następowała w terminach kwartalnych na koniec miesiąca kończącego kwartał. Odsetki naliczane będą na koniec kwartału, a płacone do 20 -ego dnia miesiąca następującego po kwartale. Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku. Pierwsza płatność odsetek w dniu 31.03.2014 r. - dotyczy odsetek od kredytu za 2013 r. 7.Ustala się okres karencji w spłacie kapitału - do dnia 31.01.2015 r. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia kosztów. 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia kosztów. 10.Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Niedrzwica Duża 53 8687 0009 2001 0000 0130 0001. 11.Zamawiający informuje, że zamieści w terminie do 15.10.2013 r. na stronie internetowej BIP opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości zaciągnięcia kredytu. 12.Zamawiający informuję, że dla porównywalności ofert należy przyjąć datę 30.10.2013 roku jako termin uruchomienia kredytu. 13.Zamawiający potwierdza możliwość zastosowania kalendarza rzeczywistego do naliczenia odsetek oraz do obliczenia ceny oferty, celem porównywalności złożonych ofert. 14.Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. II. Informacje dodatkowe dla Wykonawców 1.Gmina Niedrzwica Duża posiada udziały w spółce prawa handlowego na łączną kwotę 5 155 000,00 zł. 2.Gmina Niedrzwica Duża nie wyemitowała papierów wierzycielskich 3.Zamawiający informuje, że w ramach udzielonego kredyty realizowane będą wydatki majątkowe. 4.Wójt Gminy Niedrzwica Duża informuje, że Gmina Niedrzwica Duża nie korzysta z wykupu wierzytelności. 5.Ostatnia uchwała wraz z załącznikami zmieniająca uchwałę budżetową na rok 2013 r. znajduje się na stronie internetowej Urzędu Gminy w zakładce BIP, w zakładce Sesje Rady Gminy. 6.Wójt Gminy Niedrzwica Duża potwierdza, iż prawnym zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji, które zostaną podpisane przez wójta gminy wraz z kontrasygnata Skarbnika. Prosimy o informację czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN): NIE Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania w bankach. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN): NIE Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy w JST prowadzony był program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. NIE Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach. NIE Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN): NIE Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa). NIE Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu JST wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego: wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN): 9 497,26 wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): 0 wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): 49 wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ist.1 pkt.2 UoFP z budżetu państwa (w tys. PLN): 160 w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): 0 wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji (w tys. PLN): 0 w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): 0 Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się, że JST musiała zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy dofinansowania. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN): 395 wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ist.1 pkt.2 UoFP z innych źródeł (w tys. PLN): 109 Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na: wartość zawartych umów (w tys. PLN): 160
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugniedrzwicaduza.bip.lubelskie.pl/index.php?id=81
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach