Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Studzienice na lata 2019-2030 w kwocie 800.000,00 zł

Gmina Studzienice ogłasza przetarg

  • Adres: 77-143 Studzienice, Kaszubska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 216 593, , fax. 598 216 610
  • Data zamieszczenia: 2019-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Studzienice
    Kaszubska 9
    77-143 Studzienice, woj. pomorskie
    tel. 598 216 593, , fax. 598 216 610
    REGON: 77097955900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.studzienice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Studzienice na lata 2019-2030 w kwocie 800.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie złotówkowego kredytu długoterminowego dla Gminy Studzienice na lata 2019 - 2030, w wysokości 800.000,00 zł (osiemset tysięcy złotych 00/100) na warunkach i zasadach określonych w niniejszej SIWZ, który będzie wypłacany w transzach na każdorazowe żądanie Zamawiającego. a) Okres kredytowania liczony jest od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego (Kredytobiorcy) do dnia 31.12.2030 r. b) Kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. c) Zaciągnięcie i spłata kredytu nastąpi w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat. d) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, ani kosztami niż określone w SIWZ, w szczególności w związku z udzieleniem kredytu Wykonawca nie pobierze żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych, w tym prowizji związanej z rozpatrzeniem wniosku i udzieleniem kredytu. e) Kredyt będzie wypłacany na rzecz Zamawiającego w maksymalnie trzech transzach. Wykorzystanie kredytu następować będzie poprzez składanie przez Zamawiającego dyspozycji wypłaty w tradycyjnej formie papierowej. f) Transze kredytu zostaną przekazane na rachunek Zamawiającego prowadzony przez Bank Polska Kasa Opieki – Spółka Akcyjna O/Bytów 72 1240 3783 1111 0000 4080 8822. g) Każda wypłata na rzecz Zamawiającego środków z kredytu będzie powodowała obniżenie kwoty kredytu dostępnego. h) Kwota faktycznie wykorzystanego kredytu zostanie ustalona według stanu na dzień 31.12.2019 r. i) Ostateczny termin spłaty kredytu wyznacza się na 31.12.2030 r. j) Termin spłaty kredytu, jak również terminy spłaty rat kapitałowych, wynikające z poniższego harmonogramu, zastrzeżone są na korzyść Zamawiającego. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. k) Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty udzielanego kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek innych opłat i prowizji (kosztów Zamawiającego) liczonych od niewykorzystanej kwoty kredytu. l) W celu umożliwienia porównania ofert, przy ich sporządzaniu należy przyjąć założenie uruchomienia całości kredytu i wykorzystania całości kredytu jednorazowo w dniu 13.12.2019 r. 1.1. Spłata kapitału: a) Spłata rat kapitałowych kredytu nastąpi w latach 2019-2030 w ratach kwartalnych z dochodów własnych budżetu gminy. b) Wysokość poszczególnych rat oraz terminy spłat określa poniższy harmonogram: Lp. Termin spłaty Kwota 1 31.12.2019 0,00 zł 2 31.03.2020 0,00 zł 3 30.06.2020 0,00 zł 4 30.09.2020 0,00 zł 5 31.12.2020 0,00 zł 6 31.03.2021 0,00 zł 7 30.06.2021 0,00 zł 8 30.09.2021 0,00 zł 9 31.12.2021 0,00 zł 10 31.03.2022 0,00 zł 11 30.06.2022 0,00 zł 12 30.09.2022 0,00 zł 13 31.12.2022 0,00 zł 14 31.03.2023 0,00 zł 15 30.06.2023 0,00 zł 16 30.09.2023 0,00 zł 17 31.12.2023 0,00 zł 18 31.03.2024 0,00 zł 19 30.06.2024 0,00 zł 20 30.09.2024 0,00 zł 21 31.12.2024 0,00 zł 22 31.03.2025 0,00 zł 23 30.06.2025 0,00 zł 24 30.09.2025 0,00 zł 25 31.12.2025 0,00 zł 26 31.03.2026 0,00 zł 27 30.06.2026 0,00 zł 38 30.09.2026 0,00 zł 39 31.12.2026 0,00 zł 30 31.03.2027 0,00 zł 31 30.06.2027 0,00 zł 32 30.09.2027 0,00 zł 33 31.12.2027 0,00 zł 34 31.03.2028 0,00 zł 35 30.06.2028 0,00 zł 36 30.09.2028 0,00 zł 37 31.12.2028 0,00 zł 38 31.03.2029 108.488,00 zł 39 30.06.2029 108.488,00 zł 40 30.09.2029 108.488,00 zł 41 31.12.2029 108.488,00 zł 42 31.03.2030 91.512,00 zł 43 30.06.2030 91.512,00 zł 44 30.09.2030 91.512,00 zł 45 31.12.2030 91.512,00 zł SUMA 800.000,00 zł c) W przypadku, gdy termin spłaty raty kapitałowej przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy lub sobotę Zamawiający dokona wpłaty raty w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego. d) Zamawiający wymaga zastosowania karencji w spłacie rat kapitałowych kredytu od daty wypłaty pierwszej transzy do dnia 31.12.2028 r. e) Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia spłat poszczególnych rat kapitałowych, jak również spłatę rat w wysokości innej niż przedstawiona w harmonogramie, z zachowaniem okresu kredytowania (bez ponoszenia dodatkowych kosztów). 1.2. Spłata odsetek. a) odsetki od udzielonego kredytu Zamawiający będzie spłacał w ratach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego miesiąca z wyłączeniem sobót. b) w przypadku, gdy termin spłaty odsetek przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy lub sobotę, Zamawiający dokona zapłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. c) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 1.3. Oprocentowanie kredytu, marża, prowizja: a) oprocentowanie kredytu ustalone będzie według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stopa bazowa, powiększonej o stałą marżę banku, gdzie: - stopa bazowa - WIBOR 3M dla trzymiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych z ostatniego dnia notowań dla miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym następuje spłata kolejnej raty odsetkowej, - marża banku - stała dla całego okresu kredytowania, b) oprocentowanie naliczane będzie wyłącznie od kwoty aktualnego zadłużenia Kredytobiorcy w okresach miesięcznych, począwszy od dnia wypłacenia kredytu do dnia poprzedzającego spłatę kredytu włącznie przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, a w roku przestępnym - 366 dni, c) dla potrzeb składanej oferty i porównania ofert w kryterium cenowym Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu, jako sumę stawki WIBOR 3M w wysokości 1,71 % z dnia 14.11.2019 r. i stałej marży banku. Wyliczoną stopę oprocentowania należy przyjąć, jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 3M z dnia 14.11.2019 r. oraz założenie jednorazowego uruchomienia kredytu ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty w niniejszym przetargu, d) prowizja od zaangażowanego kredytu będzie wynosiła - 0%. Zabezpieczenia kredytu: Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy. 1.5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 1.6. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 1.7. Zamówienia uzupełniające. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy. 1.8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 1.9. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 1.10. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 91a, 91c, 91d Ustawy. 1.11. Wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia 1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przez Wykonawcę lub podwykonawcę czynności w zakresie realizacji zamówienia (tj. osób oddelegowanych do wykonywania zamówienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wykonujących czynności techniczno-formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu, w tym m.in. prowadzenia rachunku kredytobiorcy, naliczanie odsetek, ustalanie bieżących sald) i których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w ust. 1 i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, datę zawarcia umów o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakres obowiązków pracownika i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, zakres obowiązków pracownika, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy. 4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej, o której mowa w § 13 ust. 4 umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek, uważa się za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.). W przypadku banku państwowego należy przedłożyć pisemne oświadczenie, że Bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów. W przypadku rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy należy przedłożyć właściwy dokument na podstawie, którego bank rozpoczął działalność. W przypadku banków zagranicznych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe, w miejsce w/w dokumentów należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w formie oddziału. W przypadku instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe w miejsce w/w dokumentów należy przedstawić odpowiedni dokument z kraju siedziby banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz dowód otrzymania przez Komisję Nadzoru Finansowego od właściwych władz nadzorczych państwa macierzystego stosownego zawiadomienia/informacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 11 pkt 12-22 oraz ust. 5 pkt 1 Ustawy) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b Ustawy) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, według załącznika nr 3 do SIWZ. b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. c) Formularz ofertowy – według załącznika nr 1 do SIWZ, d) formularz cenowy – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, e) pełnomocnictwo – jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach