Gmina Nowy Staw ogłasza przetarg
- Adres: 82230 Nowy Staw, ul. Bema
- Województwo: pomorskie
- Telefon/fax: tel. 552 715 110
- Data zamieszczenia: 2017-11-16
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Nowy Staw
ul. Bema 1
82230 Nowy Staw, woj. pomorskie
tel. 552 715 110
REGON: 52896500000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.600.000,00 zł. - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej kwocie 2.600.000,00 zł (słownie: dwa miliony sześćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem środków finansowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu miasta i gminy Nowy Staw oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów zgodnie z uchwałą Nr 297/XL/2017 Rady Miejskiej w Nowym Stawie z dnia 07 lipca 2017r, zmienionej Uchwałą Nr 311/XLIII/2017 Rady Miejskiej w Nowym Stawie z dnia 26 października 2017r. 2. Warunki kredytowania: 2.1. Termin uruchomienia kredytu: jednorazowo do 31.12.2017r. na rachunek bieżący Urzędu Miejskiego w Nowym Stawie w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie Filia w Nowym Stawie. 2.2. Okres kredytowania: od uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2030r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany okresu kredytowania. 2.3. Spłata kredytu nastąpi w ratach począwszy od dnia 30 września 2021r. (karencja w spłacie do 30 września 2021r.) wg harmonogramu spłat rat kapitałowych, który stanowi załącznik do SIWZ. W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 2.4. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następować będzie na koniec każdego miesiąca (bez karencji w spłacie). O wysokości odsetek do zapłaty od wykorzystanej części kredytu Bank poinformuje Zamawiającego pisemnie (np. mail, fax), przynajmniej na 5 dni przed terminem zapłaty. W przypadku, gdy termin płatności przypada w dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 2.5. Oprocentowanie kredytu: kwota kredytu oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę Wykonawcy. Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 1M notowana na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego okres, za który naliczane są odsetki, powiększony o stałą marżę banku. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). 2.6. Termin i sposób pobrania prowizji: Wykonawca nie będzie pobierał prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty oraz innych stosowanych przez Wykonawcę prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 2.7. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy). 2.8. Dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały WIBOR 1M z dnia 13.11.2017r.; stawka 1,66. 2.9. Zamawiający oczekuje, iż uruchomienie kredytu nie będzie wymagało odrębnych warunków kredytowych. 2.10. Wykonawca nie będzie wymagał dodatkowego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. 2.11. Zaświadczenia z ZUS i US o braku zaległości wobec tych instytucji Zamawiający przedłoży wybranemu Wykonawcy przed podpisaniem umowy. Sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2014, 2015, 2016 oraz III kwartał 2017 znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce PRAWO LOKALNE – SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDŻETU – SPRAWOZDANIA FINANSOWE. Informacje dotyczące wyboru Burmistrza znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce WYBORY I REFERENDA – WYBORY ORGANÓW SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO. Zaświadczenie o wyborze Burmistrza na stanowisko znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce ORGANY – WŁADZE MIASTA I GMINY Skarbnik Gminy został powołany z dniem 1 października 2009r. Uchwałą Nr 342/2009 Rady Miejskiej w Nowym Stawie z dnia 30 września 2009r w sprawie powołania Skarbnika Gminy Nowy Staw. Ww. Uchwała dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce PRAWO LOKALNE – UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ – V KADENCJA RADY MIEJSKIEJ 2006-2010. Sprawozdania „Rb”, tj.: 1) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego; okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 września roku 2017; 2) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego; okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 września roku 2017; 3) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jednostki samorządu terytorialnego; wg stanu na koniec III kwartału 2017 roku; 4) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do 30 września roku 2017; 5) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec III kwartału 2017 roku; a także opinie RIO, tj.: Uchwała Nr 132/g322/B/I/17 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 11 września 2017r w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Nowego Stawu informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2017 roku; znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce: PRAWO LOKALNE – SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDŻETU – SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2017 ROK Opinia Rio w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu miasta i gminy Nowy Staw za 2016 rok wraz z informacja o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl, w zakładce: PRAWO LOKALNE – SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDŻETU – SPRAWOZDANIA FINANSOWE ZA 2016 ROK - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi aktualny dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2017r., poz. 1876).
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę; 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych; 3. Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia- jeżeli dotyczy;
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- „Udzielenie Gminie kredytu długoterminowego w wys. 1.300.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań"
Dodano: 2024-03-21 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu Gminy Lubichowo w wysokości 2.000.000,00 zł
Dodano: 2023-12-27 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu Gminy Lubichowo w wysokości 2.000.000,00 zł
Dodano: 2023-11-17 - "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 1 950 000,00 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetu"
Dodano: 2023-10-18 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.799.000,00 zł
Dodano: 2023-09-13 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Przedszkola Miejskiego w Skórczu”
Dodano: 2022-10-13 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Lubichowo w wysokości 3.000.000,00 zł
Dodano: 2022-08-02 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego
Dodano: 2021-01-15 - Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 450.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
Dodano: 2020-12-01 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 1.550.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu w związku z ubytkiem w dochodach jednostki samorządu terytorialnego (gminy) będącego skutkiem wystąpienia COVID-19
Dodano: 2020-11-24