Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.700.000,00 zł

Gmina Lipusz ogłasza przetarg

  • Adres: 83-424 Lipusz, Wybickiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6874515, 6874530, , fax. 58 6874591
  • Data zamieszczenia: 2020-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipusz
    Wybickiego 27
    83-424 Lipusz, woj. pomorskie
    tel. 58 6874515, 6874530, , fax. 58 6874591
    REGON: 19167522100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipusz.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.700.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 4.1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 1.700.000,00 zł” na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego z przeznaczeniem na dofinansowanie przebudowy dróg gminnych i budowę żłobka. 4.2. Klasyfikacja wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): CPV 66113000-5 usługi udzielenia kredytu 4.3. Termin uruchomienia kredytu: do 31.12.2020 r. 4.4. Uruchomienie kredytu będzie następowało: 4.4.1. w transzach, określonych przez Zamawiającego, 4.4.2. na pisemne polecenie Zamawiającego (dopuszcza się możliwość przesłania informacji za pomocą fax, wówczas każda ze stron winna potwierdzić zwrotnie otrzymanie informacji) 4.4.3. na konto bankowe Zamawiającego: Nr 93 8340 0001 0200 0475 2000 0004. 4.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów 4.6. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne ustalone jako suma marży zaproponowanej przez wykonawcę w ofercie i wskaźnika WIBOR 3M. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. 4.7. Stawka WIBOR 3M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i dla potrzeb realizacji zamówienia będzie przyjmowana wartość z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kolejny okres 4.8. Do obliczeń oprocentowania kredytu w ofercie należy przyjąć stawkę WIBOR 3M w wysokości 0,22% ustaloną na podstawie notowania z dnia 7-10-2020 r. 4.9. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 4.10. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 4.11. Spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu następować będzie w okresach miesięcznych na ostatni dzień miesiąca, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej 7 dni roboczych przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami za przekazaną informację. 4.12. Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 4.13. Spłata kapitału kredytu następować będzie w różnych ratach kwartalnych z karencją do I kwartału 2021 roku, wg poniższego harmonogramu; Lp. Termin spłaty Kwota kapitału 1 31.03.2021 30 000,00 2 30.06.2021 30 000,00 3 30.09.2021 30 000,00 4 31.12.2021 30 000,00 5 31.03.2022 35 000,00 6 30.06.2022 35 000,00 7 30.09.2022 35 000,00 8 31.12.2022 35 000,00 9 31.03.2023 42 500,00 10 30.06.2023 42 500,00 11 30.09.2023 42 500,00 12 31.12.2023 42 500,00 13 31.03.2024 87 500,00 14 30.06.2024 87 500,00 15 30.09.2024 87 500,00 16 31.12.2024 87 500,00 17 31.03.2025 62 500,00 18 30.06.2025 62 500,00 19 30.09.2025 62 500,00 20 31.12.2025 62 500,00 21 31.03.2026 62 500,00 22 30.06.2026 62 500,00 23 30.09.2026 62 500,00 24 31.12.2026 62 500,00 25 31.03.2027 62 500,00 26 30.06.2027 62 500,00 27 30.09.2027 62 500,00 28 31.12.2027 62 500,00 29 31.03.2028 42 500,00 30 30.06.2028 42 500,00 31 30.09.2028 42 500,00 32 31.12.2028 42 500,00 4.14. Za spłatę kredytu lub ich rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy – spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 4.15. W związku z udzieleniem kredytu wykonawca nie pobierze żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych, w tym prowizji związanej z rozpatrzeniem wniosku i udzieleniem kredytu. 4.16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu przed terminem bez żadnych dodatkowych opłat i prowizji. W przypadku wcześniejszej niż będzie to określone w umowie spłaty kredytu odsetki naliczone zostaną do momentu spłaty kredytu. 4.17. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4.18. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 4.19. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiającego, do specyfikacji dołącza się następujące dokumenty stanowiące załączniki nr 7a – 7e: 1. Uchwała Nr XVI/90/2020 Rady Gminy Lipusz z dnia 22 stycznia 2020 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 2. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu. 3. Uchwała Nr XXII/136/2020 Rady Gminy Lipusz z dnia 23 września 2020 r. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Lipusz na lata 2020-2028 4. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Lipusz za 2019 rok 5. Sprawozdania: Rb 27S, Rb 28S, Rb-N, Rb NDS, Rb Z za rok 2019 i II kwartał 2020 roku. 4.20. Warunki udzielenia zamówienia publicznego nie przewidują dodatkowych materiałów dla wykonawców. Zamawiający udostępni do wglądu wykonawcom dodatkowe dokumenty do zbadania zdolności kredytowej w siedzibie zamawiającego (pokój Nr 25 w godz. 8 do 14). 4.21. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykażę, że posiada: Zezwolenie komisji Komisji Nadzoru Bankowego na prowadzenie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe, a w przypadku Banku państwowego, pisemne oświadczenie, że Bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.5.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 8.5.6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, ze realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 8.5.7. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-22 i ust. 5 pkt. 1 i 2 ustawy (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) . 8.5.8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 8.5.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.5.10. Oświadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 8.5.11. Dokumenty, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszeniu o zamówieniu, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8.5.12. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8.5.13. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 8.5.14. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8.5.15. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo z określeniem jego zakresu. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8.5.16. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że Wykonawcami w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Pzp (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986), są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986). 8.5.17. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 8.5.18. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych (liderem). 8.5.19. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego dostarczenia umowy regulującej współpracę tych podmiotów (w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 8.5.20. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 poz. 1126)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach