Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.500.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu.

Gmina Miasto Reda ogłasza przetarg

  • Adres: 84-240 Reda, Gdańska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 6788023, , fax. 58 6783124
  • Data zamieszczenia: 2020-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Reda
    Gdańska 33
    84-240 Reda, woj. pomorskie
    tel. 58 6788023, , fax. 58 6783124
    REGON: 19167516100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.reda.pl/zamowienia/tryby

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 2.500.000 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do wysokości 2 500 000 PLN z terminem wypłaty do 31.12.2020 roku. Szczegółowy opis zamówienia: 1.1 Oprocentowanie kredytu składa się ze stałej przez cały okres kredytowania marży banku ustalonej z dokładnością do 2 miejsc po przecinku oraz zmiennej stawce WIBOR 3M ustalonej na okres 1-go miesiąca dokładnością do 2 miejsc po przecinku, wyznaczonej ostatniego dnia roboczego miesiąca i obowiązującej od 1-go pierwszego dnia następnego miesiąca. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M na ten dzień należy stosować stawkę WIBOR 3M z dnia poprzedzającego, w którym wystąpiło notowanie stawki WIBOR 3M. Suma stałej marży banku i zmiennej stawki WIBOR 3M stanowi miesięczną stawkę bazową, która obowiązuje od każdego 1-go dnia następnego miesiąca. Dla wyliczenia ceny oferty należy przyjąć przez cały okres kredytowania stawkę WIBOR 3M w wysokości 0,70 1.2 Spłata udzielonego kredytu nastąpi do 31.12.2025 r. 1.3 Karencja w spłacie kapitału do 31.01.2021 roku. 1.4 Początek spłaty kapitału przypada w dniu 31.01.2021 roku. 1.5 Kredyt (kapitał) spłacany będzie w miesięcznych ratach, którego termin upływa ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od dnia 31.01.2021r. Raty kapitałowe płatne w 60 równych ratach, tj. w okresie od 31 stycznia 2021r. do 31 grudnia 2025r. określonych z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. Wyrównanie wysokości rat nastąpi w ostatniej racie. Spłata ostatniej raty przypada na 31.12.2025r. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu upływać będzie w dniu wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, spłata kredytu następować będzie ostatniego dnia roboczego miesiąca. Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że spłata miesięcznych rat przypadać będzie ostatniego dnia każdego miesiąca. 1.6 Odsetki płatne w okresach miesięcznych - ostatniego dnia miesiąca od wartości faktycznie wykorzystanego kredytu za rzeczywistą liczbę dni w miesiącu. Zamawiający wyklucza możliwość naliczania odsetek od kredytu postawionego do dyspozycji. Spłata odsetek następuje od miesiąca w którym udzielono kredytu za taką ilość dni, za jaką Zamawiający dysponował środkami Banku. W przypadku, gdy termin spłaty odsetek upływać będzie w dniu wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, splata odsetek następować będzie ostatniego dnia roboczego miesiąca. Odsetki w żadnym przypadku nie podlegają kapitalizacji. Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że spłata miesięcznych odsetek przypadać będzie ostatniego dnia każdego miesiąca 1.7 Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok i miesiąc liczy rzeczywistą liczbę dni 365/366. 1.8 Zabezpieczeniem udzielonego kredytu jest weksel własny In blanco. 1.9 Zamawiający nie dopuszcza żadnych innych kosztów niż marża banku i oprocentowanie. 1.10 Zamawiający zachowuje prawo do rezygnacji z kredytu lub jego części oraz do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji lub opłat za aneks. Kwota odsetek obniży się odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. 1.11 Ewentualna zmiana harmonogramu spłat kredytu nie spowoduje żadnych kosztów po stronie zamawiającego a w szczególności nie będą z tego tytułu naliczane żadne prowizje lub opłaty. 1.12 Zamawiający otrzymuje bez dodatkowych opłat harmonogram spłat, który stanowić będzie załącznik do umowy. 1.13 Zamawiający otrzymuje w każdym miesiącu w terminie umożliwiającym zapłatę bez zwłoki w całym okresie spłaty kredytu, zawiadomienie o wysokości oprocentowania przypadającym do zapłaty wyrażonym w PLN i w aktualnej stawce WIBOR 3M oraz stałej marży banku bez żadnych opłat. Pożądany okres określa się na 7 dni. 1.14 Kredyt zostanie udzielony i przekazany Zamawiającemu na jego pisemny wniosek nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od jego złożenia. 1.15 Dla celów przygotowania oferty należy przyjąć, że uruchomienie kredytu nastąpi w terminie 20.12.2020 roku w wysokości 2.500.000 zł, 1.16 Waluta Kredytu – złoty polski – PLN. 1.17 Zamawiający wyraża zgodę na złożenie kontrasygnaty Skarbnika Miasta do umowy, weksla wraz z deklaracją wekslową. 1.18 Zamawiający wyklucza potrzebę składania odrębnego wniosku o udzielenie kredytu. Dla oceny zdolności kredytowej Gminy Miasta Redy w załączniku nr 8 do SIWZ udostępnione zostaną następujące dokumenty: 1. Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie JST za ostatnie 2 lata (2018 i 2019 rok). 2. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za ostatnie 2 lata. 3. Rb-UZ roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych 2 lata. 4. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za 2 ostatnie lata. 5. Rb-27S roczne z wykonania dochodów budżetowych za ostatnie 2 lata. 6. Rb-28S roczne sprawozdanie z wykonania wydatków budżetowych za ostatnie 2 lata. 7. Uchwała nr XV/170/2019 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie Budżetu Miasta na 2020 rok. 8. Uchwała nr XV/169//2019 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Redy. 9. Uchwała nr XV/162/2019 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie zaciągnięcia w 2020 roku kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu. 10. Uchwała RIO w sprawie opinii o wykonaniu budżetu za rok 2019 rok, 11. Na mocy art. 15 zo ust.2 ustawy z dnia 31 marca 2020r o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020 poz. 568) – nie wymaga się uzyskania opinii regionalnej izby obrachunkowej (RIO) o możliwości spłaty zobowiązań, o ile zobowiązania te były przewidziane w prognozie kwoty długu i jednostka uzyskała pozytywną opinię RIO o tej prognozie, 12. Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu oraz prawidłowości planowanej kwoty długu w latach 2020-2031, 13. Zestawienie zbiorcze wykazu mienia komunalnego na 31.12.2019r. 14. Zestawienie zobowiązań z tytułu kredytów na 31.12.2018 i 31.12.2019r. wg instytucji kredytującej. Wymóg Zatrudnienia: Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ( Dz. U. 2019 poz. 1040 ze zm.). Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług związanych z wykonaniem całego zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wymóg zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę dotyczy osób bezpośrednio wykonujących czynności związane z wykonaniem usługi, zgodnie ze strukturą organizacyjną Wykonawcy. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia, wskazane wyżej czynności. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 500 zł za każdą osobę wykonującą wskazane powyżej czynności i nieposiadającą umowy o pracę określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zmiany do umowy: Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać ich wyjaśnienie i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. Zmiany danych o których mowa w § 13 ust 1 pkt 2. Zmiany nr rachunku bankowego o który mowa w § 2 ust 1. Zmiany harmonogramu spłat kredytu o którym mowa w § 8 ust 2. Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, b) rezygnacja przez Kredytobiorcę z realizacji umowy. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej umowy. Zmiany niniejszej umowy do swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe (Dz. U z 2016, poz 1988 z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca jest zobowiązany, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (https://bip.reda.pl/zamowienia/tryby), przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, (Załącznik nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach