Przetargi.pl
Termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zmianę konwencjalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne - w procedurze zaprojektuj i wybuduj -

Gmina Krośnice ogłasza przetarg

  • Adres: 56-320 Krośnice, ul. Sportowa 4/20
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3846019 , fax. 071 3846015
  • Data zamieszczenia: 2014-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krośnice
    ul. Sportowa 4/20 4/20
    56-320 Krośnice, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3846019, fax. 071 3846015
    REGON: 93193470400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.krosnice.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zmianę konwencjalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne - w procedurze zaprojektuj i wybuduj -
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach poprzez zaprojektowanie i wybudowanie kotłowni wodnej, opalanej zrębkami drzewnymi białymi bez zanieczyszczeń podściółką i glebą na terenie Gminy Krośnice, zamieniając w ten sposób konwencjonalne źródło ciepła na źródło niekonwencjonalne. Nazwy i kody (CPV) grup, klas i kategorii robót: 45000000-7 - Roboty budowlane 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy 45111250-5 - Badanie gruntu 45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45112500-0 - Usuwanie gleby 45262210-6 - Fundamentowanie 45262300-4 - Betonowanie 45262310-7 - Zbrojenie 45262321-7 - Wyrównywanie podłóg 45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej 45213221-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów 45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych 45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych 45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wyk. stali 45223220-4 - Roboty zadaszeniowe 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych 45261300-7 - Kładzenie zaprawy i rynien 45261410-1 - Izolowanie dachu 45261420-4 - Uszczelnianie dachu 45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45262610-0 - Kominy przemysłowe 45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45317100-3 - Instalowanie elektrycznych urządzeń pompowych 45317200-4 - Instalowanie transformatorów elektrycznych 45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45317400-6 - Instalowanie urządzeń filtrujących 45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń 45343200-5 - Instalowanie sprzętu gaśniczego 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów 71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje 42164000-6 - Układy pomocnicze do kotłów grzewczych 42160000-8 - Układy kotłów grzewczych Zakres zamówienia obejmuje w szczególności opracowanie dokumentacji projektowej wraz z kompletem uzgodnień i pozwoleń oraz budowę, w oparciu o wykonaną dokumentację, nowego źródła ciepła wraz z przyłączem cieplnym do zespołu budynków szkolno-przedszkolnych w Krośnicach z uwzględnieniem następujących podstawowych elementów: 1. budowa kotłowni opalanej biomasa (2 kotły o mocy 950-999kW) wraz z magazynem paliwa, 2. budowa nowego przyłącza cieplnego, 3. budowa przyłącza energetycznego w obrębie działki oczyszczalni ścieków, 4. budowa oświetlenia terenu, 5. budowa przyłącza wod-kan, 6. budowa niezbędnych dróg i placów oraz wymaganego ogrodzenia terenu. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą w szczególności: - wykonanie niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz (w tym geologicznych), - wykonanie branżowych projektów budowlanych i wykonawczych: - kotłowni opalanej biomasą wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi części architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacyjnej i elektrycznej, - przyłącza cieplnego, - przyłącza energetycznego wraz z oświetleniem terenu, - przyłącza wod-kan, - dróg i placów, - wykonanie projektu AKPiA dla całości inwestycji, - opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - budowa nowej kotłowni opalanej zrębkami drzewnymi na działce oczyszczalni ścieków w Krośnicach, zgodnie z dokumentacja projektową zatwierdzoną przez Zamawiającego, - budowa przyłącza cieplnego, - budowa komina wolnostojącego, stalowego, izolowanego termicznie, - budowa niezbędnych dróg i placów wraz z ogrodzeniem i zagospodarowaniem wód deszczowych, - wykonanie niezbędnych robót towarzyszących (np. zorganizowanie placu budowy, biura, zaplecza budowy, uporządkowania terenu po pracach itp.), - pełnienie nadzoru nad pracami przez osoby uprawnione, - pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji (zasady i warunki pełnienia tego nadzoru określone są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji), - uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatacje systemu, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - uruchomienie, wykonanie rozruchu i regulacji oraz przekazanie kotłowni, sieci, - wykonanie instrukcji obsługi i eksploatacji, - dokonanie przeszkolenia personelu użytkownika wybudowanych instalacji, - w okresie gwarancyjnym przeglądy i usługi serwisowe zgodnie z wymaganiami producenta, jednak nie rzadziej niż 1 raz w roku. Wymagany czas reakcji na zgłoszoną awarię - 8 godzin od momentu zgłoszenia. Wykonawca będzie zobowiązany do podania formy zgłoszenia i potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia z podaniem osób odpowiedzialnych za potwierdzenie zgłoszenia, ich numerów telefonów, faksów i poczty elektronicznej (e-mail). Wykonawca musi mieć uprawnienia do serwisowania zamontowanych urządzeń. - sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, - uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Planowana inwestycja winna zostać zlokalizowana w miejscowości Krośnice, na działkach : 123_3, 429_1, 429_2, 430, 506_81, 506_88, 506_87, 506_32, 506_30, obręb Krośnice 0009. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania, założenia i wytyczne (w tym aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia oraz właściwości funkcjonalno użytkowe) zawiera załączony do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzór umowy oraz program funkcjonalno - użytkowy dla zadania pn: Termomodernizacja zespołu budynków szkolno - przedszkolnych w Krośnicach poprzez zamianę konwencjonalnego źródła energii na źródło niekonwencjonalne z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć, jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że w przypadku wskazanych z nazwy materiałów i wyrobów Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów) nie gorszej jakości niż opisane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wyrobu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy. Dodatkowe informacje: 1. Wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, celem uzyskania informacji, które mogą być przydatne dla przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania przedmiotu zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 2. Wykonawca zapewni obsługę geotechniczną i geodezyjną łącznie z założeniem osnowy realizacyjnej, geodezyjnym wytyczeniem, geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą. Koszt ww. obsługi ponosi Wykonawca. 3. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować teren budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. 4. W przypadku, gdy w programie funkcjonalno - użytkowym zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. 5. Gdziekolwiek w dokumentacji powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów, o ile w specyfikacji nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez zamawiającego. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez wykonawcę i przedłożone zamawiającemu do zatwierdzenia. 6. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej), zlokalizowanych na terenie budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury na własny koszt. 7. W przypadku konieczności skorzystania z cudzej nieruchomości do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych, Wykonawca obowiązany jest przed ich rozpoczęciem uzgodnić przewidywany sposób, zakres i terminy korzystania z sąsiedniej nieruchomości z jej właścicielem, a po zakończeniu robót wykonawca obowiązany jest naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości. 8. Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 9. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty wykonania wymaganych właściwymi przepisami prób, badań i pomiarów oraz koszty uzyskania od właściwych organów odpowiednich zaświadczeń. 10. Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach realizacji zadania robót, wymagające wywozu, nie nadające się do ponownego wykorzystania, pochodzące z robót rozbiórkowych, ziemnych, ewentualnej wycinki i karczowania drzew i krzewów, będą stanowiły własność Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest sukcesywnie zgodnie z postępem robót do ich przewiezienia i utylizacji na własny koszt. Koszt transportu, składowania i utylizacji należy uwzględnić przy sporządzaniu oferty. 11. Wykonawca zobowiązany jest zgłosić zamiar rozpoczęcia robót właściwym gestorom sieci, którzy dokonywali uzgodnień dokumentacji, pod których nadzorem mają być wykonywane roboty. Koszt nadzorów branżowych leży po stronie Wykonawcy. 12. Wykonawca w ofercie winien uwzględnić koszty odbioru urządzeń przez gestorów sieci. 13. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom i podmiotom trzecim, powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia. 14. Wykonawca nie może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu gwarancji i rękojmi za wady i usterki powstałe na skutek wad rozwiązań projektowych oraz za wady robót (obiektów) powstałe na skutek dostarczonej przez siebie dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40.000 zł (czterdzieści tysięcy złotych). Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 04.08.2014r. do godz. 10 00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wykonawca sam wybiera sobie formę wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gmina w Krośnicach w Banku Spółdzielczym w Miliczu o_Krośnice nr 77 9582 1023 2002 0200 0101 0004 z adnotacją: Zaprojektuj i wybuduj TERMOMODERNIZACJA Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego do dnia 04.08.2014r. do godz. 10:00. Wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty w formie oryginału. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta_poręczyciela oraz wskazywać termin obowiązywania, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Wadium wniesione przez jednego ze Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólną uważa się za wniesione prawidłowo. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, dokumenty wadialne (gwarancja) wystawione w walutach obcych innych niż złoty polski zostaną przeliczone przez Zamawiającego dla potrzeb oceny wniesienia wadium w wymaganej wysokości, według średniego kursu złotego dla danej waluty podanej przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje informacje. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem tego Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy zwróci wadium w przypadku wycofania oferty przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zgodnie z treścią przepisu art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego wyłącznie wtedy gdy: 1.odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2.Wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.krosnice.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach