Przetargi.pl
Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Starym Luboszu

Gmina Kościan ogłasza przetarg

  • Adres: 64-000 Kościan, Młyńska 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościan
    Młyńska 15
    64-000 Kościan, woj. wielkopolskie
    REGON: 411050586
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gminakoscian.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Starym Luboszu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Starym Luboszu. Obiekt składa się z budynku klasowego (segment „A”), łącznika z zapleczem sportowym (segment „B”) oraz sali gimnastycznej (segment „C”). Łączna kubatura segmentów A i B, które podlegają termomodernizacji wynosi 3670,0 m3, w segmencie C przewidziano wyłącznie montaż nagrzewnic. 1/ Część 1 obejmuje roboty branży budowlanej (wewnętrzne i zewnętrzne) oraz branży sanitarnej polegające na: termomodernizacji ścian fundamentowych i cokołu, ścian zewnętrznych, dachu, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, robotach remontowych zewnętrznych, remoncie pomieszczeń higieniczno - sanitarnych i kotłowni, robotach odtworzeniowych wewnętrznych, remoncie instalacji c.o. i kotłowni wraz z modernizacją instalacji c.w.u., modernizacji instalacji wodociągowej i hydrantowej, kanalizacji sanitarnej.Szczegółowy zakres prac do wykonania w Części 1: • Wykonanie wzmocnień istniejących spoin ścian fundamentowych; • Wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych; • Montaż systemowych doświetlaczy piwnicznych po rozbiórce istniejących; • Rozbiórka komina murowanego i zastąpienie go systemowym kominem; • Zamurowanie otworów wentylacyjnych zewnętrznych stropodachu; • Czyszczenie i udrożnienie kominów wentylacyjnych oraz wymiana rurowych wywiewek; • Docieplenie w strefie cokołu i ścian fundamentowych styropianem XPS o gr. 14cm wraz z położeniem tynku mineralnego i malowaniem; • Docieplenie w strefie ścian przyziemia i piętra styropianem EPS grafitowym o gr. 16cm wraz z położeniem tynku silikatowego i malowaniem; • Docieplenie stropodachu jako niewentylowanego styropianem EPS gr. 20 cm;• Docieplenie attyk, kominów wentylacyjnych murowanych;• Wykonanie hydroizolacji i paroizolacji dachów jako niewentylowanych; • Wymiana poszycia na płyty PIR gr. 16cm; • Wymiana i wykonanie nowych obróbek blacharskich oraz opierzeń kominów;• Wymiana i wykonanie nowych rynien i rur spustowych wraz z podłączeniem do istniejącej zewnętrznej instalacji kanalizacji deszcz.; • Wymiana okien na nowe z PVC, z nawiewnikami; • Wymiana drzwi na nowe z PVC; • Demontaż krat stalowych; • Wymiana parapetów zewnętrznych na nowe; • Wykonanie opaski żwirowej wokół części budynku oraz odtworzenie chodników w wyniku odsłonięcia ścian fundamentowych; • Montaż stalowych drabin zewnętrznych z koszem; • Montaż liter przestrzennych z nazwą szkoły na elewacji; • Demontaż istniejącej i wykonanie nowej zabezpieczającej barierki; • Remont schodów zewnętrznych przed wejściem głównym i zejściem do piwnicy; • Wykonanie nowej attyki i warstw dachu nad wejściem głównym; • Demontaż istniejących i montaż nowych daszków nadwejściowych; • Demontaż istniejącej konstrukcji zadaszenia przed wejściem tylnym i wykonanie nowego zadaszenia;• Zastosowanie zbrojenia zszywającego prętami spiralnymi; • Wykonanie sufitów podwieszanych modułowych kasetonowych;• Remont wybranych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych; • Remont instalacji c.o. i kotłowni (budowa nowej instalacji grzewczej z rurami izolowanymi, nowymi grzejnikami płytowymi, i głowicami termostatycznymi, modernizacja instalacji kotłowni i wymiana starych kotłów gazowych na nowe);• Modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej;• Montaż nagrzewnic w sali gimnastycznej; • Modernizacja instalacji zimnej wody użytkowej.Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Starym Luboszu. Obiekt składa się z budynku klasowego (segment „A”), łącznika z zapleczem sportowym (segment „B”) oraz sali gimnastycznej (segment „C”). Łączna kubatura segmentów A i B, które podlegają termomodernizacji wynosi 3670,0 m3.Część 2 obejmuje roboty branży elektrycznej.Szczegółowy zakres prac do wykonania w Części 2: • Rozbudowa istniejącej rozdzielnicy głównej, • Budowa nowej instalacji oświetleniowej z wymianą opraw na LED, • Budowa instalacji zasilania projektowanych urządzeń sanitarnych, • Budowa instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:- część 1 pn. Roboty branży budowlanej (wewnętrzne i zewnętrzne) oraz branży sanitarnej – 20.000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100)- część 2 pn. Roboty branży elektrycznej - 2.000,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące 00/100).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru wykonawcy.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Gminę Kościan z siedzibą przy ul. Młyńskiej 15, 64-000 Kościan” W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego.Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści wskazanie adresu e-mail lub adresu pocztowego na który zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu wadium.Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy zamawiającego nr BS Kościan 08 8666 0004 0106 1997 2000 0006 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania i numer/y części zamówienia której/których dotyczy), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego zamawiającego z wykonawcą i utratę przez wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.6. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Dot. 1 części zamówieniaWykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion zł 0 groszy).Wartości podane w dokumentach, w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP dla danej waluty z daty na jaką przedłożony dokument będzie potwierdzał wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, wykonawca przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed powyżej określoną datą.Dot. 2 części zamówieniaZamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) WykonawcyDot. 1 części zamówieniaZamawiający uzna, że wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 1.600.000,00 zł netto (słownie: jeden milion sześćset tysięcy zł) i obejmującej swym zakresem roboty ociepleniowe/dociepleniowe (pionowe), z jednoczesnym uwzględnieniem, że powierzchnia powyżej określonego ocieplenia/docieplenia, wykonanego w ramach tej roboty budowlanej wyniosła minimum 800 m2.Do ustalenia powyższej wartości robót budowlanych (w celu wykazania spełnienia powyższego warunku) nie należy wliczać wartości robót dot. instalacji elektrycznej (jeżeli takie były wykonywane).Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami określającymi, że te roboty zostały wykonane należycie.W przypadku, gdy wartość zrealizowanych robót została określona w innej walucie niż PLN, to należy ją przeliczyć na zł wg średniego kursu NBP z dnia podpisania umowy dot. wykazanej roboty.Dot. 2 części zamówieniaZamawiający uzna, że wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże wykonanie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na/obejmującej swym zakresem wykonanie instalacji elektrycznej w (na, dla) obiekcie/tu budowlanym/ego kubaturowym/ego, o wartości (wykonanej instalacji) minimum 150.000,00 zł netto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł),Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie roboty wykonane w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, które zostaną poparte dowodami określającymi, że te roboty zostały wykonane należycie.W przypadku, gdy wartość zrealizowanych robót została określona w innej walucie niż PLN, to należy ją przeliczyć na zł wg średniego kursu NBP z dnia podpisania umowy dot. wykazanej roboty.UWAGA: W celu wykazania spełnienia powyższych warunków wykonawca może wykazać tą/te samą/e robotę na część 1 i 2, jeżeli wpisuje się ona w warunki udziału zarówno, odpowiednio w części 1 i 2 zamówienia.b) OsóbDot. 1 części zamówieniaMinimalne warunki dotyczące kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia:Wykonawca musi wykazać dysponowanie minimum po jednej osobie mogącej wykonywać samodzielną funkcję techniczną w budownictwie polegającą na:- kierowaniu budową (w branży konstrukcyjno-budowlanej),- kierowaniu robotami budowlanymi (w branży sanitarnej),na przedmiotowej inwestycji.Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez jedną/kilka osóbW związku z powyższym osoba/osoby ta/te zobowiązana/e jest/są posiadać odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z późn. zm.) w specjalności:- konstrukcyjno-budowlanej (bez ograniczeń);- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ( bez ograniczeń);lub odpowiadające im (tzn. umożliwiające pełnienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;lub być osobą/osobami mogącą/ymi pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa powyżej na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z późn. zm).Ze względu na zmieniające się przepisy prawa w zakresie wydawania uprawnień budowlanych, ich różny zakres i nazewnictwo Zamawiający informuje, że ocena tych uprawnień musi odbywać się poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalają one na pełnienie funkcji kierownika budowy/kierownika robót na tej konkretnej budowie?Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostać skierowana do realizacji zamówienia.Dot. 2 części zamówieniaMinimalne warunki dotyczące kwalifikacji osób skierowanych do realizacji zamówienia:Wykonawca musi wykazać dysponowanie minimum jedną osobą mogącej wykonywać samodzielną funkcję techniczną w budownictwie polegającą na kierowaniu robotami na przedmiotowej inwestycji.W związku z powyższym osoba/osoby ta/te zobowiązana/e jest/są posiadać odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z późn. zm.) w specjalności:- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń);lub odpowiadające im (tzn. umożliwiające pełnienie ww. samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na przedmiotowym zadaniu), ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa;lub być osobą/osobami mogącą/ymi pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa powyżej na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz 2351 z późn. zm).Ze względu na zmieniające się przepisy prawa w zakresie wydawania uprawnień budowlanych, ich różny zakres i nazewnictwo Zamawiający informuje, że ocena tych uprawnień musi odbywać się poprzez udzielenie sobie odpowiedzi na pytanie: czy pozwalają one na pełnienie funkcji kierownika robót na tej konkretnej budowie?Ponadto osoba/y ta/te powinna/y zostać skierowana do realizacji zamówienia.UWAGA: W celu wykazania spełnienia powyższych warunków Wykonawca może wskazać te/tą same/ą osoby/osobę zarówno na część 1 jak i 2 zamówienia jeżeli posiada ona stosowne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach