Przetargi.pl
Termomodernizacja Komendy Powiatowej PSP w Krośnie Odrzańskim

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz. ogłasza przetarg

  • Adres: 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 830 108
  • Data zamieszczenia: 2020-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz.
    ul. Sienkiewicza
    66-600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie
    tel. 683 830 108
    REGON: 97121873900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.psp.powiatkrosnienski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Komendy Powiatowej PSP w Krośnie Odrzańskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie termomodernizacji i remontu budynku Komendy Powiatowej PSP w Krośnie Odrzańskim, z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii, zgodnie z niniejszą specyfikacją (wraz ze wzorem umowy), Programem funkcjonalno-użytkowym. Wykonana termomodernizacja powinna spełnić co najmniej parametry ekologiczne określone w audycie energetycznym (w zakresie zmniejszenia poziomu emisji oraz efektywności energetycznej) i być z nim zgodna. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania: • dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę (Zamawiający nie narzuca zakresu dokumentacji projektowej i dopuszcza zarówno sporządzenie dokumentacji w trybie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2018 r. poz. 1935), (dokumentacje do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia mogą być stosowane w terminie 12 miesięcy od 19 września 2020 r., czyli od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 471) jak i w trybie rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego). • specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), • dokumentacji powykonawczej wraz z obliczeniami przedstawiającymi osiągnięcie efektu ekologicznego oraz ekonomicznego wykonanej termomodernizacji, • harmonogramu rzeczowo-finansowego na realizację robót budowlanych określające grupy , • termomodernizacji zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zamawiającego projektami wykonawczymi, PFU, SIWZ oraz audytami. W zakresie jest również uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robót budowlanych i dostaw na podstawie w/w opracowań w tym ew. pozwolenia na budowę. Przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać informację od Zamawiającego o zatwierdzeniu dokumentacji projektowej. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania: • dokumentacji projektowej obejmującej co najmniej: - projekty w podziale na branże wg wymagań prawnych w zakresie obszarów termomodernizowanych (wg aktualnych przepisów prawa budowlanego), - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - wykonanie certyfikatu energetycznego dla obiektu, • harmonogramu rzeczowo-finansowego na realizację robót budowlanych, • wykonania zadania termomodernizacji zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zamawiającego dokumentami projektowymi, PFU, SIWZ oraz audytami, W zakresie jest również uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie w/w opracowań w tym ew. pozwolenia na budowę. Przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać informację od Zamawiającego o zatwierdzeniu dokumentacji projektowej. Przed zgłoszeniem zakończenia robót Wykonawca przedstawi: • dokumentację powykonawczą, • certyfikat energetyczny, Dokumentacja projektowa musi być zatwierdzona przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i polskimi normami. Dokumentację należy dostarczyć Zamawiającemu w 5 egzemplarzach. Dokumentację wymienioną powyżej wraz z kopią pełnej dokumentacji formalno-prawnej (uzyskane uzgodnienia, opinie, warunki techniczne przyłączy itp.) należy przekazać Zamawiającemu dodatkowo w wersji elektronicznej na CD, zapisaną w formacie PDF. Wykonawca winien przedstawić kolorystykę elewacji uwzględniająca minimum 6 kolorów, przy czym kolory ciemne jedynie dla uwydatnienia lub podkreślenia niewielkich elementów architektonicznych elewacji (do akceptacji Zamawiającego). Kolor tynku winien posiadać stopień odporności na promieniowanie słoneczne powyżej 25 %. Wykonawca powinien również uzyskać wszelkie niezbędne pozwolenia, certyfikaty itp., wynikające z wykonywanej dokumentacji oraz prowadzonych robót. Dane ogólne budynku: Obiekt będący przedmiotem niniejszego opracowania zlokalizowany jest w Krośnie Odrzańskim przy ul. Sienkiewicza 2a, na działce nr 277. Budynek strażnicy został wzniesiony w latach 70 -tych XX wieku, w technologii tradycyjnej. W późniejszym okresie podlegał dobudową. Obecnie jest to obiekt składający się z trzech funkcjonalnie połączonych budynków. Starsza cześć Strażnicy jest obiektem o dwóch kondygnacjach nadziemnych i podpiwniczeniem, kryta dachem płaskim, do niej przylega najnowsza cześć obiektu - dwukondygnacyjna, niepodpiwniczona. Kolejną częścią obiektu jest budynek warsztatowo-garażowy z częścią biurowo-socjalną - parterowy. Na poniższym schemacie przedstawiono budynek z podziałem na w/w części. Część III - starsza część obiektu, II - najnowsza rozbudowa, I - budynek parterowy. Instalacja grzewcza budynku zasilana jest z istniejącego kotła gazowego na gaz ziemny firmy Buderus. Instalacja centralnego ogrzewania w II części budynku została wymieniona na nową wykonaną z rur miedzianych, część I i III budynku wykonana z rur stalowych w złym stanie technicznym. Grzejniki starego typu, żeberkowe, żeliwne oraz typu Fawier’a o dużej bezwładności cieplnej. Brak przygrzejnikowych zaworów termostatycznych, zaworów regulacyjnych oraz automatyki pogodowej. Ciepła woda użytkowa wytwarzana jest wraz z c.o. W obiekcie znajduje się instalacja solarna, ale jest ona od lat nieeksploatowana i nie przewiduje się jej ponownego uruchomienia. Wentylacja w obiekcie grawitacyjna. Oświetlenie oparte na źródłach żarowych i jarzeniowych. Obiekt nie jest ujęty pod ochroną Konserwatora Zabytków, ani też nie znajduje się w strefie ochronnej. Dane techniczne: • Powierzchnia zabudowy 1038 m2 • Powierzchnia użytkowa ( ogrzewana) 1642 m2 • Kubatura 9939m3 Kubatura ogrzewana 5522 m3 • Wysokość kondygnacji ( w świetle ścian - średnio) 3,36 m • Wysokość budynku ( w najwyższym punk 10,05 m Termomodernizacja budynku obejmuje: 1) wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, w tym: - wykonanie termomodernizacji, w zakresie: wymiana stolarki okiennej, izolacja stropodachów, izolacja ścian zewnętrznych zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym, - wykonanie modernizacji kotłowni w zakresie wynikającym z audytu i programu funkcjonalno-użytkowego, - wykonanie robót budowlanych w pomieszczeniu kotłowni związanych z modernizacją źródła ciepła. - wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 40 kW (lub równoważnej zapewniającej uzysk energii 38000 kWh/rok) wraz z układem pomiarowo-rozliczeniowym i zdalnym monitorowaniem, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, - instalację przyłączanego obiektu od miejsca rozgraniczenia własności urządzeń elektroenergetycznych Wykonawca winien wykonać we własnym zakresie, zgodnie z uzgodnionym z energetyką projektem i zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, - teren budowy powinien być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczeństwo pracowników i osób trzecich, - Wykonawca uzgodni z Inwestorem godziny pracy, w których będą prowadzone roboty - działalność związana z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób minimalizujący uciążliwość prac dla otoczenia. Przedmiotowa inwestycja musi spełniać warunki ochrony przed pozbawieniem dostępu do drogi publicznej oraz przed pozbawieniem możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz ze środków łączności. 2) Montaż instalacji i urządzeń elektrycznych, w tym podłączenie instalacji fotowoltaiki do sieci elektroenergetycznej, zgodnie z warunkami uzyskanymi od miejscowego operatora sieci dystrybucyjnej w sposób gwarantujący, iż cała energia wyprodukowana z PV będzie skonsumowana na potrzeby strażnicy. 3) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania zmodernizowanego obiektu i instalacji. W trakcie prób należy zweryfikować na drodze pomiarów osiągniętą sprawność elektryczną systemu fotowoltaicznego w odniesieniu do sprawności deklarowanej przez producenta elementów układu fotowoltaiki. 4) Dostarczenie instrukcji obsługi systemu grzewczego (kotłowni w zmodernizowanym zakresie oraz projektowanych OZE oraz dokumentacji powykonawczej). 5) Przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wyposażenia objętego przedmiotem zamówienia. 6) Zapewnienie nadzoru autorskiego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podczas realizacji całego przedsięwzięcia. Inwestycję należy przeprowadzić w warunkach obiektu czynnego (funkcjonująca jednostka ratownicza – gaśnicza) i należy zabezpieczyć budowę w celu możliwości bezpiecznego korzystania z obiektu. Parametry techniczne opisanych prac zawarte są w audycie termomodernizacyjnym będącym załącznikiem do niniejszej dokumentacji oraz PFU. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający wymaga, żeby w wyniku realizacji inwestycji wszystkie przyjmowane współczynniki przenika ciepła U, zostały przyjęte z wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii według normy WT 2021, stosownie do zapisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. z 2019 poz. 1065). Powyższe wymaganie należy uwzględnić przy kalkulacji ceny ofertowej. UWAGA: ZAMAWIAJĄCY WYŁĄCZA Z ZAKRESU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ ELEKRYCZNĄ W ZAKRESIE OŚWIETLENIA I INSTLACJI ZWIĄZANYCH Z OŚWIETLENIEM, W ZWIĄZKU Z CZYM NIE NALEŻY WYCENIAĆ PRAC OKREŚLONYCH W PFU – W SEKCJACH 3.7. Wymagania dotyczące wymiany oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne ORAZ 6.1. Modernizacja oświetlenia wbudowanego oraz część dotyczącą wykonania nowej nawierzchni przed budynkiem określonej w PFU – w sekcji 4.7 Wykonanie nowej nawierzchni przed budynkiem. UWAGI OGÓLNE: Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania nieistotnych zmian na etapie wykonawstwa oraz zatwierdzania rozwiązań pod względem estetycznym i kolorystycznym. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania przedmiot umowy w stanie wolnym od wad i usterek oraz dostarczy wszelką dokumentację wbudowanych materiałów, potwierdzeń dokonania prac zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi dla danego typu obiektów. W przypadku gdy przedmiot zamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wszędzie, gdzie wskazano takie elementy należy dorozumiewać użycie zwrotu „lub równoważne”. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy własne lub znaki towarowe, należy je traktować wyłącznie jako przykład, który dokładnie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia. Zamawiający jednocześnie zwraca uwagę, że użycie w dokumentacji nazw własnych lub znaków towarowych do opisu szczegółowego zakresu przedmiotu zamówienia: • ma tylko i wyłącznie ułatwić Wykonawcom odczytanie przedmiotowej dokumentacji pod kątem funkcjonalności oczekiwanych rozwiązań; • nie ma celu ograniczenia konkurencji przez narzucanie lub sugerowanie konkretnych rozwiązań. Wszelkie nazwy własne użyte w dokumentacji technicznej oraz dokumentach przetargowych określają wymagany standard, jakości towarów i usług. Dopuszcza się możliwość przedstawienia w ofercie rozwiązań równoważnych o walorach nie gorszych niż opisane w SIWZ. Za równoważne uznaje się rozwiązania, jak również elementy, materiały, urządzenia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych (w tym głównie gwarantujące osiągnięcie efektu termomodernizacyjnego) takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia (nie gorszych), lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 10.1 SIWZ, w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, na podstawie przesłanek określonych w pkt 10.4 SIWZ w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o którym mowa w pkt 11.1 oraz 11.2 SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 11.1 oraz 11.2 SIWZ. 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 11.1 oraz 11.2 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach