Przetargi.pl
Termomodernizacja i remont budynku Strażnicy w Gubinie wraz z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii.

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz. ogłasza przetarg

  • Adres: 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 830 108
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrz.
    ul. Sienkiewicza
    66-600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie
    tel. 683 830 108
    REGON: 97121873900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.psp.powiatkrosnienski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja i remont budynku Strażnicy w Gubinie wraz z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie termomodernizacji i remontu budynku strażnicy w Gubinie, z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii, zgodnie z niniejszą specyfikacją (wraz ze wzorem umowy), Programem funkcjonalno-użytkowym. Wykonana termomodernizacja powinna spełnić co najmniej parametry ekologiczne określone w audycie energetycznym (w zakresie zmniejszenia poziomu emisji oraz efektywności energetycznej) i być z nim zgodna. Obiekt jest zabytkiem i wymaga uzyskania decyzji LWKZ na prowadzenie prac. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania: • dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę (Zamawiający nie narzuca zakresu dokumentacji projektowej i dopuszcza zarówno sporządzenie dokumentacji w trybie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2018 r. poz. 1935), (dokumentacje do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia mogą być stosowane w terminie 12 miesięcy od 19 września 2020 r., czyli od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 471) jak i w trybie rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego). • specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), • dokumentacji powykonawczej wraz z obliczeniami przedstawiającymi osiągnięcie efektu ekologicznego oraz ekonomicznego wykonanej termomodernizacji, • harmonogramu rzeczowo-finansowego na realizację robót budowlanych określające grupy , • termomodernizacji zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zamawiającego projektami wykonawczymi, PFU, SIWZ oraz audytami. W zakresie jest również uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robót budowlanych i dostaw na podstawie w/w opracowań w tym ew. pozwolenia na budowę. Przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać informację od Zamawiającego o zatwierdzeniu dokumentacji projektowej. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania: • dokumentacji projektowej obejmującej co najmniej: - projekty w podziale na branże wg wymagań prawnych w zakresie obszarów termomodernizowanych (wg aktualnych przepisów prawa budowlanego), - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, - wykonanie dokumentacji powykonawczej, - wykonanie certyfikatu energetycznego dla obiektu, • harmonogramu rzeczowo-finansowego na realizację robót budowlanych, • wykonania zadania termomodernizacji zgodnie z opracowanymi i zatwierdzonymi przez Zamawiającego dokumentami projektowymi, PFU, SIWZ oraz audytami, W zakresie jest również uzyskanie wszelkich pozwoleń oraz wykonanie robót budowlanych na podstawie w/w opracowań w tym ew. pozwolenia na budowę. Przed przystąpieniem do prac termomodernizacyjnych Wykonawca jest zobowiązany uzyskać informację od Zamawiającego o zatwierdzeniu dokumentacji projektowej. Przed zgłoszeniem zakończenia robót Wykonawca przedstawi: • dokumentację powykonawczą, • certyfikat energetyczny, Dokumentacja projektowa musi być zatwierdzona przez Zamawiającego. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi i polskimi normami. Dokumentację należy dostarczyć Zamawiającemu w 5 egzemplarzach. Dokumentację wymienioną powyżej wraz z kopią pełnej dokumentacji formalno-prawnej (uzyskane uzgodnienia, opinie, warunki techniczne przyłączy itp.) należy przekazać Zamawiającemu dodatkowo w wersji elektronicznej na CD, zapisaną w formacie PDF. Wykonawca winien przedstawić kolorystykę elewacji uwzględniająca minimum 6 kolorów, przy czym kolory ciemne jedynie dla uwydatnienia lub podkreślenia niewielkich elementów architektonicznych elewacji (do akceptacji Zamawiającego). Kolor tynku winien posiadać stopień odporności na promieniowanie słoneczne powyżej 25 %. Wykonawca powinien również uzyskać wszelkie niezbędne pozwolenia, certyfikaty itp., wynikające z wykonywanej dokumentacji oraz prowadzonych robót. Dane ogólne budynku: Budynek, na którym planuje się przeprowadzenie termomodernizacji i remontu oraz teren, na którym planuje się montaż instalacji fotowoltaicznej zlokalizowane są na działce nr 248/1; obręb nr 5, gmina Gubin – obszar miejski. Główny budynek Strażnicy jest obiektem niepodpiwniczonym, składającym się z dwóch części: - część niższa - dwukondygnacyjna, w której zlokalizowane są garaże oraz na piętrze część socjalna - część wyższa - o czterech kondygnacjach nadziemnych stanowiąca zaplecze administracyjno – biurowe. Budynek Strażnicy jest obiektem wzniesionym prawdopodobnie w okresie międzywojennym XX wieku, w technologii tradycyjnej, ze ścianami murowanymi z cegły pełnej, z oblicówką z cegły klinkierowej. Stropodach nad niższą częścią jest wykonany jako stropodach przełazowy (pomiędzy stropem właściwym a zadaszeniem jest ok. 50 cm przestrzeń). Warstwa zewnętrzna wykonana jako stop drewniany kryty papą. Nad wyższą częścią budynku stropodach niewentylowany typu Ackermanna ocieplony w ostatnich latach styropapą. Stolarka okienna i drzwiowa na profilach PCV. Najnowsze okna - wymienione na w ostatnim czasie znajdują się na II i III piętrze, pozostała stolarka przewidywana do wymiany ze względu na stan techniczny. Budynek jest ogrzewany z instalacji centralnego ogrzewania, wodnej, dwururowej zasilanej z kotłowni na paliwo gazowe, w garażu nagrzewnice wodne. Ciepła woda użytkowa wytwarzana przy punktach poboru z pojemnościowych podgrzewaczy gazowych. Wentylacja w obiekcie grawitacyjna. Oświetlenie oparte na źródłach żarowych i jarzeniowych. Obiekt jest ujęty w wykazie Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków oraz znajduje się na terenie otoczenia zabytków - miasta Gubin, wpisanego do rejestru zabytków decyzją z dnia 15-09-1955 r. pod numerem 62, dlatego też wszelkie prace muszą uzyskać stosowną zgodę Konserwatora Zabytków na ich przeprowadzenie. Budynek kotłowni jest obiektem parterowym, w którym zlokalizowane są pomieszczenia kotłowni, pralni oraz magazynu. Budynek kryty stropodachem płaskim. Kotłownia wyposażona jest w kocioł grzewczy niskotemperaturowy na paliwo gazowe marki Buderus o mocy 154 kW. Dane techniczne: Powierzchnia zabudowy 542 m2 Powierzchnia użytkowa ( ogrzewana) 1300 m2 Kubatura 4950 m3 Kubatura ogrzewana 5693 m3 Wysokość kondygnacji ( w świetle ścian - średnio) 3,89 m Wysokość budynku 8,5 m Termomodernizacja budynku obejmuje: 1) wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, w tym: - wykonanie termomodernizacji, w zakresie: wymiana stolarki okiennej, izolacja stropodachów, zgodnie z audytami energetycznymi i programem funkcjonalno-użytkowym, - wykonanie modernizacji kotłowni w zakresie wynikającym z audytów i programu funkcjonalno-użytkowego, - wykonanie robót budowlanych w pomieszczeniu kotłowni (wymiana kotła). Wykonawca winien wykonać we własnym zakresie, zgodnie z uzgodnionym z energetyką projektem i zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, - teren budowy powinien być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczeństwo pracowników i osób trzecich, - Wykonawca uzgodni z Inwestorem godziny pracy, w których będą prowadzone roboty - działalność związana z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób minimalizujący uciążliwość prac dla otoczenia. Przedmiotowa inwestycja musi spełniać warunki ochrony przed pozbawieniem dostępu do drogi publicznej oraz przed pozbawieniem możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz ze środków łączności. Dostarczenie instrukcji obsługi systemu grzewczego (kotłowni w zmodernizowanym zakresie oraz dokumentacji powykonawczej). Przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wyposażenia objętego przedmiotem zamówienia. Zapewnienie nadzoru autorskiego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podczas realizacji całego przedsięwzięcia. Inwestycję należy przeprowadzić w warunkach obiektu czynnego (funkcjonująca jednostka ratownicza – gaśnicza) i należy zabezpieczyć budowę w celu możliwości bezpiecznego korzystania z obiektu. Parametry techniczne opisanych prac zawarte są w audycie termomodernizacyjnym będącym załącznikiem do niniejszej dokumentacji oraz PFU. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający wymaga, żeby w wyniku realizacji inwestycji wszystkie przyjmowane współczynniki przenika ciepła U, zostały przyjęte z wymagań izolacyjności cieplnej i innych wymagań związanych z oszczędnością energii według normy WT 2021, stosownie do zapisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. z 2019 poz. 1065). Powyższe wymaganie należy uwzględnić przy kalkulacji ceny ofertowej. UWAGA: ZAMAWIAJĄCY WYŁĄCZA Z ZAKRESU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ ELEKRYCZNĄ W ZAKRESIE OŚWIETLENIA I INSTLACJI ZWIĄZANYCH Z OŚWIETLENIEM, W ZWIĄZKU Z CZYM NIE NALEŻY WYCENIAĆ PRAC OKREŚLONYCH W PFU – W SEKCJACH 3.7. Wymagania dotyczące wymiany oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne oraz 6.1. Modernizacja oświetlenia wbudowanego. ZAMAWIAJĄCY WYŁĄCZA Z ZAKRESU ZAMÓWIENIA - wykonanie modernizacji kotłowni w zakresie wynikającym z audytów i programu funkcjonalno-użytkowego, - wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 40 kW wraz z układem pomiarowo-rozliczeniowym i zdalnym monitorowaniem, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym. Wykonanie robót budowlanych w pomieszczeniu kotłowni związanych z modernizacją źródła ciepła należy ograniczyć tylko do wymiany niskotemperaturowego kotła gazowego na nowy kocioł gazowy kondensacyjny o mocy 110 kW. UWAGI OGÓLNE: Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania nieistotnych zmian na etapie wykonawstwa oraz zatwierdzania rozwiązań pod względem estetycznym i kolorystycznym. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania przedmiot umowy w stanie wolnym od wad i usterek oraz dostarczy wszelką dokumentację wbudowanych materiałów, potwierdzeń dokonania prac zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi dla danego typu obiektów. W przypadku gdy przedmiot zamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wszędzie, gdzie wskazano takie elementy należy dorozumiewać użycie zwrotu „lub równoważne”. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy własne lub znaki towarowe, należy je traktować wyłącznie jako przykład, który dokładnie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia. Zamawiający jednocześnie zwraca uwagę, że użycie w dokumentacji nazw własnych lub znaków towarowych do opisu szczegółowego zakresu przedmiotu zamówienia: • ma tylko i wyłącznie ułatwić Wykonawcom odczytanie przedmiotowej dokumentacji pod kątem funkcjonalności oczekiwanych rozwiązań; • nie ma celu ograniczenia konkurencji przez narzucanie lub sugerowanie konkretnych rozwiązań. Wszelkie nazwy własne użyte w dokumentacji technicznej oraz dokumentach przetargowych określają wymagany standard, jakości towarów i usług. Dopuszcza się możliwość przedstawienia w ofercie rozwiązań równoważnych o walorach nie gorszych niż opisane w SIWZ. Za równoważne uznaje się rozwiązania, jak również elementy, materiały, urządzenia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych (w tym głównie gwarantujące osiągnięcie efektu termomodernizacyjnego) takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia (nie gorszych), lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Obowiązek ten w pełni obciąża wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach