Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Osowej Sieni

Gmina Wschowa ogłasza przetarg

  • Adres: 67-400 Wschowa, Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 655408600
  • Data zamieszczenia: 2024-06-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wschowa
    Rynek 1
    67-400 Wschowa, woj. lubuskie
    tel. 655408600
    REGON: 411050787
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawschowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Osowej Sieni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego zadania pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Osowej Sieni”. 2. Źródła finansowania:Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zgodnie z otrzymaną Promesą wstępną nr Edycja8/2023/177/PolskiLad w związku z Wnioskiem o dofinansowanie z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zwanego dalej „Programem”, z dnia 25 lipca 2023r. nr Edycja8/2023/177/PolskiLad, złożonym przez GMINA WSCHOWA z przeznaczeniem na realizację Inwestycji: „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Osowej Sieni”. 3. Lokalizacja inwestycji: dz. nr ew. 337 obręb Osowa Sień, nr 0010. 4. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Osowej Sieni wraz z budynkiem Sali gimnastycznej. Zakres prac obejmuje: -wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi koniecznymi dokumentami oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń na realizację inwestycji;-wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych oraz dachu; -wykonanie elewacji budynku;-wykonanie pokrycia dachowego oraz obróbek blacharskich z wymianą orynnowania i rur spustowych;-wymianę stolarki okiennej i drzwiowej (w zakresie koniecznym); -modernizację instalacji c.o. oraz c.w.u; -modernizację instalacji elektrycznej z osprzętem;-montaż paneli fotowoltaicznych oraz pompy ciepła; -prace towarzyszące, które nie zostały ujęte na etapie wnioskowania, a będą konieczne do realizacji na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, która zawierać będzie szczegółowy zakres prac niezbędnych do wykonania w procesie inwestycyjnym. 5. Przedmiot umowy obejmuje kompleksowe wykonanie usług architektonicznych i inżynieryjnych w zakresie projektowania, uzyskanie niezbędnych opinii, uzgodnień i pozwoleń oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych, na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego, udostępnionego przez Zamawiającego, SWZ. 6. Zakres robót: -docieplenia ścian zewnętrznych metodą lekką mokrą z użyciem styropianu,-docieplenie ścian fundamentowych z użyciem styropianu oraz wykonanie ich izolacji przeciwwilgociowej,-docieplenia dachu metodą wdmuchiwania granulatu wełny mineralnej,-wykonania elewacji budynku,-wykonania pokrycia dachowego oraz obróbek blacharskich z wymianą orynnowania i rur spustowych, a także remontem kominów, wymianą wyłazów dachowych i wykonaniem nowej instalacji odgromowej,-wymiany stolarki okiennej na okna PCV wraz z parapetami zewnętrznymi i wewnętrznymi,-wymiany stolarki drzwiowej na PCV lub aluminiowe z wyłączeniem zespołu głównych drzwi wejściowych do budynku szkoły,-modernizacji instalacji grzewczej: wymiana grzejników, montaż zaworów i głowic termostatycznych, wymiana rurarzu, automatyczne odpowietrzanie układu, montaż automatyki regulacyjnej, w tym pogodowej,-modernizacji instalacji ciepłej wody użytkowej poprzez wymianę elektrycznych podgrzewaczy c.w.u., rurarzu oraz montaż baterii energooszczędnych samozamykających z ograniczonym czasem wypływu wody (standardowo 8 sek.),-modernizacji instalacji elektrycznej poprzez jej wymianę wraz z osprzętem (rozdzielnice, zabezpieczenia, okablowanie, gniazda, włączniki itd.) wraz z dostosowaniem do przyłączenia instalacji ogniw fotowoltaicznych (PV),-modernizacji instalacji oświetlenia wewnętrznego w budynku szkoły i biblioteki polegającej na wymianie istniejącego oświetlenia na energooszczędne oparte na technologii LED,-modernizacji budowlanej pomieszczenia kotłowni w zakresie odnowienia i naprawy ścian, podłóg i sufitów wszystkich pomieszczeń kotłowni, wykonania nowych posadzek oraz wszelkich elementów budowlanych niezbędnych z punktu widzenia przeznaczenia pomieszczenia na źródło ciepła, także wykonania izolacji przeciwwilgociowej dla wszystkich przegród,-budowy źródła ciepła opartego o pompy ciepła oraz niezbędne urządzenia towarzyszące, w tym m.in. elektryczny piec szczytowy i zasobniki wody grzewczej,-budowy instalacji ogniw fotowoltaicznych (PV) złożonej z paneli monokrystalicznych krzemowych o mocy 49 kWp, automatyka, instalacja elektryczna, układ pomiarowo-rozliczeniowym, system zdalnego monitorowania (z licencją dla co najmniej 2 operatorów), konstrukcja wsporcza, uchwyty mocujące, instalacja odgromowa oraz akumulatory energii elektrycznej, wpięcie do sieci, zabezpieczenie przed wypływem energii do sieci (jeżeli będzie wymagane),-wszelkich prac towarzyszących, które będą konieczne do realizacji na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej oraz audytów energetycznych.7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno – Użytkowy dalej PFU stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ. Dokumenty dotyczące przedmiotu zamówienia można pobrać ze strony https://platformazakupowa.pl/transakcja/946991.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym we Wschowie.nr: 41 8669 0001 0008 7258 4000 0033 z dopiskiem na blankiecie przelewu:WADIUM „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Osowej Sieni” RZP.271.13.2024.Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib;2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;3) kwotę gwarancji/poręczenia;4) termin ważności gwarancji/poręczenia;5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp tj.:1. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2. wykonawca, którego oferta została wybrana:-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.6. Gwarancja/poręczenie powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe;7. Gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;8. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert.c.d. zapisów dot. wadium - SWZ, Rozdział IX.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ;2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.2. Warunki udziału w postępowaniu.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej : 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, modernizacji, przebudowie lub remoncie budynku o kubaturze minimum 1000m3 i wartości nie niższej niż 1.500.000,00 PLN brutto w zakres którego wchodziło docieplenie ścian zewnętrznych lub wykonanie elewacji budynku oraz budowa, modernizacja, przebudowa lub remont co najmniej jednej z instalacji: c.o., c.w.u. lub elektrycznej; 1 robotę polegającą na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy co najmniej 30kWp.Ponadto Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.UWAGA: Zamawiający wyjaśnia, iż zgodnie z wyrokiem TSUE z 04.05.2017 r. w sprawie C-387/14 Esaprojekt, Wykonawca samodzielnie składający ofertę w postępowaniu, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia zawodowego, może polegać na zasobach w postaci doświadczenia grupy Wykonawców (Konsorcjum), której był członkiem przy realizacji innego zamówienia, jeżeli faktycznie i konkretnie uczestniczył w jego realizacji.b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj.: Projektantem branży architektonicznej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Projektantem branży konstrukcyjno – budowlanej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Projektantem branży sanitarnej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Projektantem branży elektrycznej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia; Kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do kierowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia;Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość, aby jedna osoba wykonywała więcej niż jedną funkcję wymaganą przez Zamawiającego pod warunkiem posiadania wszystkich wymienionych kwalifikacji, uprawnień. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień do projektowania i kierowania robotami w poszczególnych specjalnościach.Osoba wyznaczona na Kierownika budowy i kierownika robót musi posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 682 ze zm.)- zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019, poz. 831) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z uwzględnieniem art.104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 725 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.334) – w zakresie umożliwiającym pełnienie funkcji kierownika budowy, w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach