Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej wraz z rozbudową, przebudową, nadbudową budynku ośrodka zdrowia w Gibach ( Dziemianówka 7)

Gmina Giby ogłasza przetarg

  • Adres: 16-506 Giby, 74A
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 5165 038
  • Data zamieszczenia: 2023-01-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Giby
    74A
    16-506 Giby, woj. podlaskie
    tel. 87 5165 038
    REGON: 790671082
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.giby.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej wraz z rozbudową, przebudową, nadbudową budynku ośrodka zdrowia w Gibach ( Dziemianówka 7)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego. Przedmiotem zmówienia jest jedno zadanie , na które składa się program funkcjonalno-użytkowy:- Termomodernizacji budynków użyteczności publicznej wraz z rozbudową, przebudową, nadbudową budynku ośrodka zdrowia w Gibach,- Kotłowni i sieci cieplnej w miejscowości Giby.Programy funkcjonalno- użytkowe stanowią załącznik do SWZ – Załącznik nr 9Zakres zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie inwestycji: prac budowlanych oraz wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej- projekt budowlany, techniczny i projekty wykonawcze wraz z uzyskaniem wszelkich uzgodnień i pozwoleń oraz fizycznej realizacji inwestycji pod nazwą” Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej wraz z rozbudową, przebudową, nadbudową budynku ośrodka zdrowia w Gibach (Dziemianówka 7) oraz zagospodarowania terenu wraz z niezbędną infrastrukturą na działkach nr 1300/2, 744/3, 743/6, 744/2, 745/2, 742/8, 742/9, 742/7 położonych w Dziemianówce. Zakres obejmuje również wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, pełnienie nadzoru autorskiego i zrealizowanie robót budowlanych, zgodnie z wykonaną dokumentacją , obowiązującymi przepisami i wytycznymi Zamawiającego na „ Kotłownie i sieć cieplną w miejscowości Giby”. Kotłownia ma być zlokalizowana w piwnicy gminnego ośrodka zdrowia (Dziemianówka 7), zasilająca rozdzielczą sieć cieplną. Odbiorcami ciepła będą budynki będące w zasobach Gminy Giby. W pracach projektowych należy przewidzieć możliwość rozbudowy sieci cieplnej w przyszłości. Zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w dokumentacji technicznej muszą być zaprojektowane uniwersalnie i uwzględniać potrzeby różnych użytkowników, w tym użytkowników z niepełnosprawnościami. Dokumentacja techniczna sporządzona przez Wykonawcę winna uwzględniać zapisy art. 100 Ustawy Pzp. tj. „W przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiającego, opis przedmiotu inwestycji sporządza się, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zadania. Jeżeli wymagania wynikają z aktu prawa Unii Europejskiej, przedmiot inwestycji, w zakresie wymagań dotyczących dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, opisuje się przez odesłanie do tego aktu” oraz wymagania postawione w art. 6 Ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062). Zakres zamówienia obejmuje wykonanie aktualnych map do celów projektowych na obszary objęte zamówieniem oraz wykonanie niezbędnych badań podłoża gruntowego do ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie wszelkie koszty nadzorów, opinii, opłat i sporządzenia dokumentacji wymaganych przez właścicieli sieci, dróg lub urządzeń, w tym ewentualną konieczność wykonania na czas budowy objazdów, przejazdów , koszt ich zaprojektowania , wykonania, utrzymania i likwidacji, koszty zajęcia pasa drogowego na czas prowadzenia robót, uzgodnienia, w tym uzgodnienia z właścicielami gruntów, otrzymania wszelkich decyzji środowiskowych, w tym pozwolenia na budowę, pozwolenia na użytkowanie obiektów ( po wykonaniu realizacji zadania). Zakres robót obejmuje ponadto odtworzenie nawierzchni drogowych w pasie prowadzonych robót na warunkach wydanych przez właściwych administratorów dróg. W przypadku wystąpienia kolizji projektowanych obiektów i sieci z drzewami lub krzewami Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt wystąpi i uzyska zgodę na wycinkę kolidującej zieleni. Koszt zagospodarowania wraz z kosztami towarzyszącymi np. załadunek, transport, rozładunek, opłaty za składowanie i utylizację odpadów, itp. ponosi Wykonawca.Przedmiot zamówienia obejmuje również:-urządzenia oraz oznakowania terenu budowy (w tym dostarczenie i montaż tablic informacyjnych z realizacji projektu),-w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji umowy - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego,-zapewnienia dozoru terenu budowy, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,-umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom zamawiającego, -sporządzenie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej,Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów i urządzeń spełniających standardy jakości określone w dokumentacji technicznej.Integralną częścią niniejszej specyfikacji są programy funkcjonalno-użytkowe, które określają rozwiązania architektoniczne i konstrukcyjne, parametry techniczne, jakościowe, standard, sposób wykonania. Podane dane należy uwzględnić na etapie przygotowania oferty i wykonawstwa. Integralną częścią SWZ jest projekt umowy – załącznik nr 5.W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia/programach funkcjonalno-użytkowych Polskich norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia/programach funkcjonalno-użytkowych odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując opis przedmiotu zamówienia/programy funkcjonalno-użytkowe powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zmówienia, w programach funkcjonalno-użytkowych zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w opisie przedmiotu zamówienia.Rozwiązanie równoważne winno mieć nie gorsze parametry techniczne jak rozwiązania wykazane w opisie przedmiotu zamówienia/programach funkcjonalno-użytkowych użyte przez Zamawiającego.Pod pojęciem „parametry” rozumie się m.in. funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość.Proponowane przez Wykonawcę rozwiązania równoważne będą w równoważnym stopniu spełniać wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia/programach funkcjonalno-użytkowych ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach, Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu, o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z opisem przedmiotu zamówienia.Wszystkie zastosowane materiały i urządzenia powinny być nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021r., poz. 2351 t.j.) oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy i wymaganiom dokumentacjiPrzedsięwzięcie współfinansowane jest z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zwany dalej „Polski Ład”. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, nie zostaną mu przyznane. Wykonawca ma również w zakresie realizacji zamówienia dostarczyć i zamontować tablice informacyjne przed rozpoczęciem robot i po ich zakończeniu zgodnie ze wzorem dostarczonym przez Zamawiającego. Wykonawca zamówienia przed podpisaniem umowy przedstawi obligatoryjnie wstępny harmonogram inwestycji zgodnie z załącznikiem nr 4, uwzględniającym warunki finansowania zadania z programu Polski Ład. Ostateczny harmonogram zaakceptowany przez Zamawiającego docelowo będzie stanowił załącznik umowy.Odpady powstające z rozbiórek prac budowlanych Wykonawca zagospodaruje na własny koszt, zgodnie z ustawą o odpadach, uzgadniając poszczególne frakcje odpadów z Zamawiającym, przy czym odpady nadające się do ponownego użycia takie jak okna, drzwi wewnętrzne, wejściowe, parapety, piec c.o. itp. podlegają zwrotowi dla Zamawiającego, (Wykonawca przekaże je Zamawiającemu, po wcześniejszym uzgodnieniu, ocenie przydatności podanej przez Inwestora)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium.1) Zamawiający określa wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 125 000 zł, (słownie zł: sto dwadzieścia pięć tysięcy)2) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.z 2020 r. poz. 299).3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 70 9354 0007 0000 0000 1212 0021.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.4) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 10 000 000,00 zł.4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże:a) należyte wykonanie usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej jednego zamówienia obejmującego swoim zakresem opracowanie dokumentacji projektowej na:- budowę, rozbudowę lub przebudowę budynku o kubaturze co najmniej 1000 m3 oraz- budowę, rozbudowę lub przebudowę kotłowni o mocy min. 600 kW,b) doświadczenie potwierdzone wykazaniem wykonania robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej w swoim zakresie budowę, rozbudowę lub przebudowę budynku o kubaturze co najmniej 1 000 m3- co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem budowę, rozbudowę lub przebudowę kotłowni o mocy min. 600 kW, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;c) dysponowanie osobami mającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji, jaka zostanie im powierzona (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego) : kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który pełnił samodzielną funkcję techniczną (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. 2019 r. poz. 831 ze zm.) na stanowisku kierownika budowy branży konstrukcyjno-budowlanej ,- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalnościinstalacyjnej w zakresie instalacji cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (sieci i instalacje sanitarne) kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji teletechnicznych kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowejd) dysponowanie osobami mającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania oraz posiadającymi doświadczenie jako projektant w specjalnościach (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego): architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (sieci i instalacje sanitarne), instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych, w specjalności drogowejUwagi:1. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.3. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach