Przetargi.pl
Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego wraz z wykonaniem poczty pneumatycznej oraz modernizacji podjazdu dla karetek w ramach projektu pn. "Modernizacja i doposażenie SOR oraz pracowni"

Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, Szpitalna 60
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 56 29 535
  • Data zamieszczenia: 2024-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach
    Szpitalna 60
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 56 29 535
    REGON: 790319362
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego wraz z wykonaniem poczty pneumatycznej oraz modernizacji podjazdu dla karetek w ramach projektu pn. "Modernizacja i doposażenie SOR oraz pracowni"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 – Modernizacja podjazdu dla karetek Szpitala Wojewódzkiego im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego wykonania określony jest w Załącznikach nr 5 do SWZ.2) Ilekroć w niniejszej SWZ przedmiot zamówienia został określony przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. intencją Zamawiającego było przedstawienie "typu" towaru spełniającego wymagania Zamawiającego. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry,standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niż wskazane w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.3) Zgodnie art. 95 ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawieumowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposóbokreślony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.).4) W szczególności następujących czynności: wykonanie robót wyburzeniowych, murarskich, wykończeniowych,konstrukcyjnych, robót w zakresie instalacji elektrycznych, oraz robót w zakresie instalacji sanitarnych,5) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od podpisania umowy imiennego wykazuww. osób wraz z określeniem wykonywanych przez nie czynności oraz oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie ich napodstawie umowy o pracę. Analogiczny wykaz osób wraz z oświadczeniem dotyczącym zatrudnienia ww. osób na podstawie umowę o pracę i niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć na każde żądanie Zamawiającego. Powyższy obowiązek dotyczy również wszystkichpodwykonawców uczestniczących w procesie realizacji zadań w ramach procedury.6) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udokumentowania przez Wykonawcę/Podwykonawcę faktu zatrudniania osób na podstawie umowy o pracę.7) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dotyczących zatrudniania pracowników przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość poinformowania o tym fakcie Państwowej Inspekcji Pracy, ponadtoupoważniony będzie do naliczenia kary umownej.8) Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać na funkcjonowanie obiektu. W trakcie prowadzenia robótbudowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki i czystości na terenie placu budowy, szlakachkomunikacyjnych oraz terenów sąsiednich. 9) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu.10) Zamawiający umożliwi Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót orazoceny warunków związanych z wykonaniem prac stanowiących przedmiot zamówienia. Wizja może być przeprowadzona powcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.11) Wszystkie materiały winien zapewnić Wykonawca robót budowlanych (koszt należy uwzględnić w ofercie).12) W zakres przedmiotu umowy wchodzą również te prace, których konieczność ujawni się w trakcie realizacji niniejszejumowy, a które w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawca robót budowlanych możeprzewidzieć zgodnie z wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi i administracyjnymi, jakrównież te, które można było przewidzieć na podstawie postanowień niniejszej umowy.13) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lubszczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę – należy przyjąć,że Zamawiający podał taki opis w celu określenia minimalnych parametrów, jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełnićwymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią one wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, a niewskazanie na konkretny wyrób danego producenta. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzysząwyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązaniarównoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry, standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niżwskazane w SWZ Zgodnie art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwośćzłożenia oferty. równoważnej, jednak pod warunkiem, że zaproponowany przez Wykonawcę produkt równoważny będziespełniał minimum wymogów tej samej klasy jakiej oczekuje Zamawiający, tzn. będzie odpowiadał wymaganiom opisanymprzez Zamawiającego w SWZ. Asortyment zaproponowany jako równoważny nie może odbiegać jakością, standardem,parametrami technicznymi od założonych przez Zamawiającego. Za asortyment równoważny Zamawiający uzna ten, któryposiada te same lub lepsze od opisanych w SWZ parametry techniczne i jakościowe, a jego zastosowanie w żaden sposóbnie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie aparatu zgodnie z jego przeznaczeniem. Wykonawca, który powołuje się narozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określoneprzez Zamawiającego (art. 101 ust. 5 ustawy Pzp). Ciężar dowodowy w zakresie udowodnienia równoważnościzaoferowanych rozwiązań z rozwiązaniami opisanymi poprzez wskazanie przykładowego znaku towarowego, patentu lubpochodzenia, spoczywa na Wykonawcy, składającym ofertę równoważną.14) Z uwagi na fakt, iż roboty budowlane będą prowadzone przy obiekcie czynnym, wszelkie prace należy wykonywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie, zgodnie z harmonogramem opracowanym przezWykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać na funkcjonowanie obiektu. W trakcie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki i czystości. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantującymożliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana zgoda Zamawiającego).15) Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, zwanym dalejharmonogramem, opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego.16) Wykonawca przygotuje w terminie 2 dni roboczych harmonogram i uzgodni go z Zamawiającym przed zawarciemumowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.17) Gwarancja za wykonane roboty i zainstalowane materiały minimum 36 miesięcy i 36 miesięcy rękojmi dotyczy cz. Ipostepowania i minimum 24 miesięcy i 24 miesiące rękojmi dotyczy cz. II.18) Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty.19) Miejsce realizacji: Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki.Część 2 – Modernizacja Szpitalnego Oddziału Ratunkowego z wykonaniem poczty pneumatycznej1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób jego wykonania określony jest w Załącznikach nr 6 do SWZ.2) Ilekroć w niniejszej SWZ przedmiot zamówienia został określony przez wskazanie znaków towarowych, patentów, pochodzenia itp. intencją Zamawiającego było przedstawienie "typu" towaru spełniającego wymagania Zamawiającego. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry, standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niż wskazane w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać w złożonej ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.3) Zgodnie art. 95 ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących roboty budowlane jeśli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.).4) W szczególności następujących czynności: wykonanie robót wyburzeniowych, murarskich, wykończeniowych, konstrukcyjnych, robót w zakresie instalacji elektrycznych, oraz robót w zakresie instalacji sanitarnych,5) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od podpisania umowy imiennego wykazu ww. osób wraz z określeniem wykonywanych przez nie czynności oraz oświadczeniem potwierdzającym zatrudnienie ich na podstawie umowy o pracę. Analogiczny wykaz osób wraz z oświadczeniem dotyczącym zatrudnienia ww. osób na podstawie umowę o pracę i niezaleganiu z wypłatą wynagrodzenia na dzień złożenia oświadczenia, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć na każde żądanie Zamawiającego. Powyższy obowiązek dotyczy również wszystkich podwykonawców uczestniczących w procesie realizacji zadań w ramach procedury.6) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udokumentowania przez Wykonawcę/Podwykonawcę faktu zatrudniania osób na podstawie umowy o pracę.7) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości dotyczących zatrudniania pracowników przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający zastrzega możliwość poinformowania o tym fakcie Państwowej Inspekcji Pracy, ponadto upoważniony będzie do naliczenia kary umownej.8) Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać na funkcjonowanie obiektu. W trakcie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki i czystości na terenie placu budowy, szlakach komunikacyjnych oraz terenów sąsiednich.9) Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantujący możliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu.10) Zamawiający umożliwi Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz oceny warunków związanych z wykonaniem prac stanowiących przedmiot zamówienia. Wizja może być przeprowadzona po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.11) Wszystkie materiały winien zapewnić Wykonawca robót budowlanych (koszt należy uwzględnić w ofercie).12) W zakres przedmiotu umowy wchodzą również te prace, których konieczność ujawni się w trakcie realizacji niniejszej umowy, a które w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawca robót budowlanych może przewidzieć zgodnie z wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi i administracyjnymi, jak również te, które można było przewidzieć na podstawie postanowień niniejszej umowy.13) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lubszczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę – należy przyjąć,że Zamawiający podał taki opis w celu określenia minimalnych parametrów, jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią one wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, a nie wskazanie na konkretny wyrób danego producenta. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim wskazaniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". W związku z tym, dopuszczalne jest zaoferowanie przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego, które zagwarantuje nie gorsze parametry, standardy techniczno-jakościowe oraz funkcjonalne niż wskazane w SWZ Zgodnie art. 101 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty. równoważnej, jednak pod warunkiem, że zaproponowany przez Wykonawcę produkt równoważny będzie spełniał minimum wymogów tej samej klasy jakiej oczekuje Zamawiający, tzn. będzie odpowiadał wymaganiom opisanym przez Zamawiającego w SWZ. Asortyment zaproponowany jako równoważny nie może odbiegać jakością, standardem, parametrami technicznymi od założonych przez Zamawiającego. Za asortyment równoważny Zamawiający uzna ten, który posiada te same lub lepsze od opisanych w SWZ parametry techniczne i jakościowe, a jego zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie aparatu zgodnie z jego przeznaczeniem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 101 ust. 5 ustawy Pzp). Ciężar dowodowy w zakresie udowodnienia równoważności zaoferowanych rozwiązań z rozwiązaniami opisanymi poprzez wskazanie przykładowego znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, spoczywa na Wykonawcy, składającym ofertę równoważną.14) Z uwagi na fakt, iż roboty budowlane będą prowadzone przy obiekcie czynnym, wszelkie prace należy wykonywać wsposób niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie, zgodnie z harmonogramem opracowanym przezWykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego. Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać nafunkcjonowanie obiektu. W trakcie prowadzenia robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do zachowania estetyki iczystości. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania prac budowlanych i instalacyjnych w sposób gwarantującymożliwość bieżącej eksploatacji całego obiektu. Wymagane technologią warunkowe, chwilowe przerwy w dostawach poszczególnych mediów dla części szpitala niebędącej przedmiotem inwestycji, należy ograniczyć do niezbędnego minimum, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana zgoda Zamawiającego).15) Przedmiot zamówienia należy wykonywać zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, zwanym dalej harmonogramem, opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego.16) Wykonawca przygotuje w terminie 2 dni roboczych harmonogram i uzgodni go z Zamawiającym przed zawarciem umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.17) System poczty pneumatycznej jest przeznaczony do transportu materiałów biologicznych z poszczególnych obszarówszpitala, zamówienie obejmuje wykonanie rozbudowy istniejącego sytemu poczty pneumatycznej w Szpitalu Wojewódzkim im. dr. Ludwika Rydygiera. Rozbudowa polegać będzie na dodaniu na oddziale SOR stacji nadawczo-odbiorczej wraz z doprowadzeniem rurociągu poczty oraz włączeniem go do już istniejącej w szpitalu sieci poczty pneumatycznej, oraz wykonaniu projektu pełnobranżowego wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego wszystkich niezbędnych pozwoleń iuzgodnień ( o ile dotyczy).18) Po wykonaniu robót Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu pełna dokumentacje powykonawczą w tym również na montaż i instalację poczty pneumatycznej.19) Gwarancja za wykonane roboty i zainstalowane materiały minimum 36 miesięcy i 36 miesięcy rękojmi dotyczy cz. I postepowania i minimum 24 miesięcy i 24 miesiące rękojmi dotyczy cz. II.20) Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty.21) Miejsce realizacji: Szpital Wojewódzki im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki.22) Miejsce realizacji zamówienia: kod NUTS: PL 843.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach