Przetargi.pl
Świadczenie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Tuszyn w okresie od 01 stycznia 2016 r. do 30 września 2016 r.

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, ul. Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6143325 , fax. 042 6143069
  • Data zamieszczenia: 2015-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    ul. Piotrkowska 2/4 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 042 6143325, fax. 042 6143069
    REGON: 59064830400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Tuszyn w okresie od 01 stycznia 2016 r. do 30 września 2016 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminie Tuszyn, pow. Łódzki Wschodni, woj. łódzkie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), a także zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami 2012 przyjętego uchwałą nr XXVI/481/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012, uchwały nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012 Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2012 r. poz. 2366 z późn. zm. i przepisami prawa miejscowego 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do: 1) odbierania bezpośrednio sprzed nieruchomości zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, w tym: a) każdej ilości zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w przystosowanych do tego pojemnikach. b) odpadów segregowanych zgromadzonych w workach lub pojemnikach w następujących frakcjach, ilościach i terminach określonych w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ: w kolorze niebieskim, przeznaczonym na makulaturę (papier, tekturę, gazety, książki...), w kolorze żółtym, przeznaczonym na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, w kolorze zielonym, przeznaczonym na szkło (bez podziału na kolorowe i białe). w kolorze pomarańczowym, przeznaczonym na odpady zielone/bio. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór odpadów bezpośrednio sprzed nieruchomości w ilości max. 6 worków o poj. 120 l lub pojemników o poj. 120 l lub 3 pojemników o poj. 240 l miesięcznie (w dwóch terminach). w kolorze szarym lub czarnym, z przeznaczeniem na popiół. Popiół może być również gromadzony na nieruchomościach w przeznaczonych do tego pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór popiołu bezpośrednio sprzed nieruchomości. Ww. worki muszą posiadać napisy informujące o przeznaczeniu worka. c) odpadów budowlanych i remontowych powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych lub remontowych nie wymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu. Odpady remontowe i budowlane odbierane będą od właściciela nieruchomości w ramach ponoszonej przez niego opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w ilości do 500 kg w ciągu roku na każdą nieruchomość. Odbiór odbywać się będzie na indywidualne zamówienie właściciela nieruchomości kierowane do Urzędu Miasta w Tuszynie. Wykonawca dostarczy właścicielowi nieruchomości w ciągu 2 dni roboczych odpowiedni pojemnik w miejsce wskazane przez Zamawiającego. d) odpadów wiekogabarytowych i elektroodpadów oraz zużytych opon w formie zbiórki zorganizowanej dwa razy w roku (pierwszy termin w okresie wiosennym, drugi termin w okresie jesiennym). Zużyte opony, odpady wielkogabarytowe i elektroodpady będą odbierane bezpośrednio sprzed nieruchomości mieszkańca w ilości maksymalnie 4 szt. rocznie na każdą nieruchomość. Odbiór nie dotyczy opon pochodzących od pojazdów rolniczych, budowlanych, jak również opon z pojazdów o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 tony. 2) Zapewnienia bez dodatkowej opłaty worki na odpady segregowane, które przekazać należy właścicielowi nieruchomości przy odbiorze odpadów segregowanych. Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów segregowanych pozostawi przy wejściu na nieruchomość nowe puste worki w ilości odpowiadającej liczbie i frakcji odebranych worków. W przypadku wystawienia odpadów w innych workach Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w tych workach i pozostawić worki na wymianę zgodnie z frakcją odebranych odpadów. 3) Zapewnienia nieodpłatnie worka do pojemnika na odpady zmieszane wymienianego przy każdorazowym opróżnianiu pojemnika, dostosowanego wielkością do rozmiarów pojemnika. 4) Zamawiający nakłada również na wykonawcę obowiązek zapewnienia dodatkowych worków dla właścicieli którzy zgromadzą większą ilość odpadów segregowanych bądź z różnych przyczyn nie będą posiadać worka na odpowiednią frakcję odpadów, a także dla mieszkańców którzy zgłoszą do systemu nowe nieruchomości. Dostęp do takich worków będzie zapewniony wówczas zgodnie z oświadczeniem wykonawcy złożonym w ofercie. Wykonawca przy każdorazowym odbiorze odpadów segregowanych pozostawi przy wejściu na nieruchomość nowe puste worki w ilości odpowiadającej liczbie i frakcji odebranych worków. W przypadku wystawienia odpadów w innych workach Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w tych workach i pozostawić worki na wymianę zgodnie z frakcją odebranych odpadów. 5) odbierania z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK, zlokalizowanego w Kruszowie przy ul. Wolborskiej każdej ilości odpadów dostarczonych przez mieszkańców w podziale na następujące frakcje: a) papier i tekturę, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe; b) zużyte baterie i akumulatory; c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte żarówki i świetlówki; d) odpady budowlane i rozbiórkowe; e) meble i inne odpady wielkogabarytowe; f) zużyte opony; g) odpady zielone; h) popiół; i) chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin, rozpuszczalniki, w tym opakowania po tych środkach). j) przeterminowane leki Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia PSZOKU w odpowiednie pojemniki służące do selektywnego zbierania ww. odpadów. Odbiór winien nastąpić w terminie 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub telefonicznie. 6) Odbioru selektywnie zgromadzonych odpadów (przeterminowane leki i baterie) z pojemników zlokalizowanych w siedzibie Urzędu Miasta służących dla mieszkańców gminy Tuszyn. Odbiór winien nastąpić w terminie 3 dni roboczych od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub telefonicznie. 7) Zagospodarowania wszystkich odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego w tym zakresie prawa. Odebrane od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Tuszyn zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone należy bezpośrednio przekazać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych zlokalizowanych w regionie III, która zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXXV/687/13 z dnia 26.04.2013 r. z późn. zm. otrzymała status RIPOK (zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 9e i 6d ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Nazwę instalacji Wykonawca wskaże w ofercie. Selektywnie zebrane odpady komunalne należy przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Za prawidłowe gospodarowanie odpadami zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa odpowiada Wykonawca; 8) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy. 9) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 10) Prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia. a) Jako załącznik do faktury Wykonawca załączy karty przekazania odpadów (zgodnie z obowiązującym wzorem) do instalacji znajdujących się w wykazie istniejących Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ujętych w Planie gospodarki odpadami województwa łódzkiego, oraz karty przekazania odpadów segregowanych do instalacji posiadających odpowiednie zezwolenia na odbieranie bądź odzysk odpadów. b) Ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującym prawem. c) Sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. d) Zestawienia ilości odebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych, z uwzględnieniem adresu nieruchomości, w ujęciu objętościowym. e) Zestawienia ilości poszczególnych rodzajów odebranych z PSZOK w ujęciu wagowym lub objętościowym. 11) Kontroli przestrzegania obowiązku selektywnego zbierania odpadów. 12) Odbiór odpadów będzie się odbywał na podstawie zatwierdzonego harmonogramu odbioru odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy jest opracowanie harmonogramu odbioru odpadów, uzgodnienie go z Zamawiającym, wydrukowanie ulotek z tym harmonogramem i dostarczenie ich do wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze gminy Tuszyn. 13) Odbiór odpadów będzie się odbywał z nieruchomości objętych wykazem, który zostanie przekazany przez Zamawiającego. 14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim podczas realizacji zamówienia, w tym za uszkodzenia pojemników do gromadzenia odpadów powstałe w wyniku świadczonej przez niego usługi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki świadczenia usługi, częstotliwość odbioru odpadów i inne istotne dla tego postępowania informacje zostały określone w załączniku nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8850,00 zł. słownie osiem tys. osiemset pięćdziesiąt zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej z kilku form zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp., zgodnie z zapisami SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: dostęp do dodatkowych worków na terenie gminy Tuszyn
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tuszyn.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach