Przetargi.pl
Świadczenie usług przewozowych w lokalnej komunikacji publicznego transportu zbiorowego Gminy Suszec w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2019 r

Międzygminny Związek Komunikacyjny ogłasza przetarg

  • Adres: 44335 Jastrzębie-Zdrój, ul. Przemysłowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 47-63-474 , fax. 324 763 474
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Międzygminny Związek Komunikacyjny
    ul. Przemysłowa 1
    44335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
    tel. 032 47-63-474, fax. 324 763 474
    REGON: 27150664300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzkjastrzebie.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: ZWIĄZEK JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług przewozowych w lokalnej komunikacji publicznego transportu zbiorowego Gminy Suszec w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2019 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZGODNIE Z PKT. 3 SIWZ: 3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia pn.: „Świadczenie usług przewozowych w lokalnej komunikacji publicznego transportu zbiorowego Gminy Suszec w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2019 r.”. zwanego dalej zamówieniem. 3.2. W ramach realizacji PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA wykonawca zobowiązany jest m.in. do: a) świadczenia usług przewozowych na liniach komunikacyjnych: • L1: Mizerów – Mizerów – Mizerów • L2: Mizerów – Suszec – Mizerów • L3: Mizerów – Rudziczka – Mizerów zgodnie z rozkładem jazdy lokalnej komunikacji Gminy Suszec (zał. nr 11 do SIWZ) , po określonych trasach według załączników mapowych ( zał. nr 8, 9 i 10 do SIWZ) autobusami typu B i typu C, w okresie obowiązywania umowy, b) posiadania przez cały okres obowiązywania umowy ważnej licencji (lub zezwolenia) na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, c) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na łączną kwotę równą co najmniej 200.000,00 zł, d) dysponowania 3 autobusami tj. jednym dużym i dwoma małymi, w tym: • AUTOBUS DUŻY TYPU „B”: jeden, o pojemności co najmniej 60 miejsc, • AUTOBUS MAŁY TYPU „C”: jeden, o pojemności co najmniej 20 miejsc, • AUTOBUS MAŁY TYPU „C”: jeden rezerwowy, o pojemności co najmniej 30 miejsc, e) realizacji usług przewozowych autobusami typu B i typu C wykazanymi w ofercie wykonawcy, które m.in.: • przez cały okres obowiązywania umowy będą sprawne technicznie, będą posiadać ważne badania techniczne oraz będą posiadać ważne ubezpieczenie OC i NNW. • będą wyprodukowane nie wcześniej niż w 2001 r. • będą posiadać ogrzewanie całej przestrzeni pasażerskiej. Przy temperaturze zewnętrznej poniżej + 5 stopni C, pojazd powinien być ogrzewany. Ogrzewanie powinno być również załączane lub wyłączane w zależności od potrzeb zgłaszanych przez pasażerów • wewnątrz będą posiadać obowiązujący rozkład jazdy, informację o taryfie, regulamin przewozu osób i bagażu, a także informację w zakresie przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług w zakresie publicznego transportu oraz terminy rozpatrywania skarg i reklamacji. Informację o realizacji skarg Wykonawca przekaże do Zamawiającego w terminie zgodnym z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym. • będą oznakowane w sposób widoczny dla pasażera z zewnątrz, będą posiadać tablice kierunkowe, numer linii komunikacyjnej oraz nazwę Zamawiającego lub Wykonawcy. f) pozyskania na swój koszt wszelkich niezbędnych zaświadczeń, zezwoleń, koncesji, zgód, w tym na korzystanie z przystanków komunikacyjnych, wymagane przepisami prawa do prowadzenia usług przewozowych będących przedmiotem zamówienia, g) zapewnienia należytej jakości obsługi pasażerów, a w szczególności pod względem: • bezpieczeństwa pasażerów, • przestrzegania regularności, punktualności kursowania autobusów zgodnie z rozkładem jazdy, • komfortowych warunków podróży pasażerów (ogrzewanie, wentylacja, oświetlenie przestrzeni pasażerskiej), • podejmowania działań ułatwiających korzystanie ze środków transportu osobom niepełnosprawnym, • utrzymania czystości i estetyki autobusów, h) prowadzenia dokumentacji zawierającej: • codzienną ewidencję kursów wykonanych i nie wykonanych, • informację o trasie (czy była zgodna z rozkładem jazdy czy konieczny był objazd – liczba kilometrów wykonanego objazdu i trasa), • informację o godzinach jazdy (czy były zgodne z rozkładem jazdy czy były opóźnienia, bądź przyśpieszenia), • informację o liczbie sprzedanych biletów miesięcznych i jednorazowych. Kserokopię w/w dokumentacji potwierdzoną za zgodność z oryginałem Wykonawca przekazuje do Urzędu Gminy Suszec, do 5-ego dnia każdego miesiąca realizowanego w ramach umowy. Zamawiający lub pracownik Urzędu Gminy Suszec może w każdej chwili przeprowadzić kontrolę dokumentacji, i) dystrybucji i sprzedaży biletów wyłącznie wg taryfy określonej uchwałą nr 5/I/2017 Zarządu Międzygminnego Związku komunikacyjnego z siedzibą w Jastrzębiu Zdroju z dnia 25 stycznia 2017 r. w sprawie ustalenia promocyjnych cen biletów na Komunikację Lokalną w Gminie Pawłowice, Strumień i Suszec. Dochód ze sprzedaży biletów jednorazowych i miesięcznych stanowi przychód Wykonawcy, j) zapewnienia kierowcy autobusu taką ilość biletów aby zawsze nimi dysponował. Sprzedaż przez kierowcę biletów niezgodnych z taryfą bądź pobieranie pieniędzy od pasażerów bez wydania biletu jest zabronione. k) kontroli biletowej pasażerów wsiadających przednimi drzwiami do autobusu, l) podawania do publicznej wiadomości rozkładów jazdy na wszystkich wymienionych w rozkładzie jazdy przystankach komunikacyjnych oraz w środku autobusu, m) informowania Zamawiającego o utrudnieniach w ruchu drogowym i związanych z tym objazdach i opóźnieniach, n) informowania Zamawiającego o kolizjach drogowych lub wypadkach, w których autobus uczestniczył, o) podstawienia do 30 minut autobusu rezerwowego w razie awarii autobusu wykonującego usługę przewozową, p) uzgodnienia zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych z właścicielem tych obiektów lub ich zarządzającym. 3.3 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo pasażerów na całej trasie przewozu oraz ponosi pełną odpowiedzialności za szkody wynikłe z ruchu pojazdów wobec pasażerów i osób trzecich na zasadach określonych w ustawie prawo przewozowe, w kodeksie cywilnym oraz w innych przepisach powszechnie obowiązujących. Kierujący autobusami pracownicy Wykonawcy legitymować się będą dokumentami określonymi w Prawie o ruchu drogowym oraz w Ustawie o transporcie drogowym. Wykonawca zapewni, że każdy kierowca autobusu będzie: • prowadzić autobus zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, przestrzegać punktualności odjazdów zgodnie z rozkładem jazdy i zatrzymywać się na wszystkich przystankach komunikacyjnych wymienionych w rozkładzie jazdy, • współpracować z Zamawiającym i Urzędem Gminy Suszec, • odnosić się do pasażerów w sposób grzeczny i kulturalny, • zabierać z przystanku komunikacyjnego każdego pasażera ( z wyjątkiem osoby ewidentnie nietrzeźwej lub z bagażem nie odpowiadającym przepisom), w tym dobiegającego z przodu autobusu zanim ruszył z przystanku, z zastrzeżeniem, że w przypadku przepełnienia autobusu kierowca może nie zabrać pasażera, • na uzasadnione sytuacją nadzwyczajną żądanie pasażera (związaną np. z zagrożeniem bezpieczeństwa pasażera, utratą przedmiotów o dużej wartości materialnej, wybraniem niewłaściwej linii przy jednoczesnym braku skomunikowania na najbliższym przystanku, itp.) umożliwiać mu opuszczenie autobusu także w innym miejscu, poza przystankiem wyznaczonym rozkładem jazdy, o ile nie spowoduje to naruszenia przepisów o ruchu drogowym, • niezwłocznie informować telefonicznie policję bezpośrednio o zauważonym lub zgłoszonym przez pasażera zagrożeniu bezpieczeństwa publicznego w autobusie, w tym o chuligańskich lub przestępczych zachowaniach pasażerów i w miarę możliwości niezwłocznie podejmować działania zmierzające do ograniczenia takich zagrożeń i ich skutków, • kierowca będzie informowany niezwłocznie przez wykonawcę o poważnych utrudnieniach w ruchu drogowym powodujących opóźnienia w kursowaniu autobusu i objazdach, • w razie awarii autobusu informować pasażerów o terminie jej usunięcia i spodziewanym czasie opóźnienia, a w przypadku braku możliwości szybkiego usunięcia awarii, informować pasażerów o podstawieniu autobusu rezerwowego, wskazanego w ofercie wykonawcy, • przy temperaturze zewnętrznej poniżej + 50C, załączać ogrzewanie autobusu, • po zmroku załączać oświetlenie autobusu tak, aby zapewnić pasażerom możliwość łatwego odczytania informacji umieszczonych w autobusie. 3.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia w dowolnym czasie, sam lub z udziałem Policji, stanu technicznego pojazdu oraz jego oznaczenia. 3.5 Zamawiający zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy m.in. w przypadku: • niższego niż 90% stopnia świadczenia usług przewozowych w skali miesiąca, • w razie utraty przez WYKONAWCĘ uprawnień nadanych ustawą o transporcie drogowym, z zastrzeżeniem postanowień określonych w §8 zał. 6 do SIWZ. Rozwiązanie umowy w trybie natychmiastowym z winy WYKONAWCY upoważnia ZAMAWIAJACEGO do naliczenia kary umownej wskazanej w (§7 istotnych postanowień umowy (zał. nr 6 do SIWZ). 3.6 Wykonawca na wniosek Zamawiającego sporządzi i przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne dla celów sprawozdawczych, rozliczeniowych. 3.7 Wynagrodzenie miesięczne wypłacone Wykonawcy, obliczane będzie w następujący sposób: - cena za jeden wozokilometr dla autobusu typu B w kwocie brutto określonej w ofercie wykonawcy pomnożona przez ilość faktycznie wykonanych wozokilometrów autobusem typu B w danym miesiącu, - cena za jeden wozokilometr dla autobusu typu C w kwocie brutto określonej w ofercie wykonawcy pomnożona przez ilość faktycznie wykonanych wozokilometrów autobusem typu C w danym miesiącu. Planowana do wykonania ilość wozokilometrów w okresie obowiązywania umowy to ok. 56 tys. km, przy czym dla autobusu dużego typu B – zakłada się ok. 23 tys. wozokilometrów, a dla autobusu małego typu C – ok. 33 tys. wozokilometrów. Rozliczenie świadczonych usług przewozowych następować będzie w okresach miesięcznych. Zakres rzeczowy świadczenia usług przewozowych może ulec zmianie tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu w przypadku, gdy: • wynikać to będzie z potrzeb przewozowych (dodatkowy nowy kurs lub likwidacja kursu, likwidacja linii, zmiana trasy linii) lub • wynikać to będzie z sytuacji nadzwyczajnych niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy takich jak zamkniecie ruchu na drodze, wypadek drogowy, klęska żywiołowa, itp. (zmiana trasy linii związana ze zmianą organizacji ruchu, wyznaczonymi objazdami) Autobus duży typu B będzie obsługiwać linię L2 komunikacji lokalnej tylko w roku szkolnym, a poza okresem szkolnym linię tę będzie obsługiwać autobus mały typu C. W cenie ofertowej wykonawca winien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na jej wysokość, a w szczególności: • zmiany cen paliwa, • długość trasy, • dodatkowe kursy, objazdy, • tzw. przejazdy puste – powrotne z bazy i do bazy, • przestoje pojazdu, • koszty zatrudnienia kierowcy, • koszty wytwarzania, sprzedaży i kontroli biletów przez kierowców, • koszty związane z opłatami za zatrzymywanie się na przystankach komunikacyjnych, • koszty związane z zamieszczaniem na przystankach komunikacyjnych rozkładów jazdy również po wprowadzonych zmianach. 3.8 Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodnie z postanowieniami określonymi w pkt. 16 SIWZ. 3.9 Zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Stosownie do powyższego wymogu: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) kierowców autobusów, w ilości osób zapewniającej zgodną z warunkami SIWZ realizację przedmiotu zamówienia, Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście czynności wymienione w ppkt. a). 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 3.9.1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 3.9.1) w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wynagrodzenia). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: a) w przypadku nie przedstawienia zamawiającemu w wyznaczonym terminie informacji o których mowa w pkt. 3.9.3) lit. a) – b), wykonawca będzie płacił każdorazowo zamawiającemu karę w wysokości 1.000,00 zł; b) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy; c) w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 3.9.3) lit. a) – b), zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane w umowie w §7 istotnych postanowień umowy (zał. nr 6 do SIWZ), w tym jak za nienależyte wykonanie zamówienia; d) w przypadku nie wywiązania się wykonawcy z obowiązku zatrudniania osób wykonujących czynności opisane przez Zamawiającego na podstawie umowy o pracę, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej zamawiającemu, w wysokości 10% wynagrodzenia brutto wykonawcy. 3.10 Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): Kod CPV Nazwa 60112000-6 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunku: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję (lub zezwolenie) na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz.1414 ze zm.). Na potwierdzenie spełnienia w/w warunku Wykonawca złoży dokumenty wskazane w pkt. 6.2) ppkt. 4 SIWZ (dokumenty te na podst. art. 26 ust.2f należy złożyć wraz z ofertą).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYMAGANE DOKUMENTY: - WYMIENIONE W PKT.: 7.3 SIWZ - TŁUMACZENIA (JEŻELI DOTYCZY); 6.1.5 SIWZ - ZOBOWIAZANIE (JEŻELI DOTYCZY); 7.13 i 7.14 i 12.5 SIWZ - PEŁNOMOCNICTWA (JEŻELI DOTYCZY); 12.3 SIWZ - formularz oferty - ZAŁ. 1

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach