Przetargi.pl
„Świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie gminy Złoty Stok w 2024 r.”

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 57-250 Złoty Stok, pl. Adama Mickiewicza 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8 175 288; 74 8 175 740 , fax. 74 8 175 288; 74 8 175 740
  • Data zamieszczenia: 2023-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    pl. Adama Mickiewicza 1
    57-250 Złoty Stok, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8 175 288; 74 8 175 740, fax. 74 8 175 288; 74 8 175 740
    REGON: 005811335
  • Adres strony internetowej zamawiającego: zlotyops.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie gminy Złoty Stok w 2024 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie gminy Złoty Stok, w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r. zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomo-cy społecznej ( Dz. U. z 2023 r., poz. 901 ze zm.) i Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005 r., nr 189, poz. 1598 ze zm.). 1) Planowana ilość usług-szacowana liczba osób objętych usługami:a) usługi opiekuńcze dla około 3 osób ( około 45 godzin miesięcznie)b) usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla 3 osób (około 60 go-dzin miesięcznie)c) Szacowana liczba godzin i osób objętych usługami, odzwierciedla obecną ilość osób wy-magających usług opiekuńczych i usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psy-chicznymi. Liczba ta może ona ulec zmianie i nie można określić jej dokładnie ze wzglę-du na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność liczby świadczeniobiorców i ich potrzeb z uwagi na ich zmieniający się stan zdrowia, sytuację życiową, dlatego Zama-wiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości świadczonych usług lub osób. Rzeczywista liczba godzin świadczenia usług uzależniona będzie od po-trzeb Zamawiającego. Wszelkie zmiany dotyczące realizacji usług Zamawiający zgłaszał będzie Wykonawcy. Wykonawca oświadcza, iż nie będzie dochodził roszczeń finanso-wych co do faktycznej ilości wykonywanych usług. Wynagrodzenie wykonawcy ma cha-rakter wynagrodzenia ryczałtowo-ilościowego, którego wysokość zostanie każdorazowo (miesięcznie) ustalona na podstawie wykonanych i rozliczonych usług. Zamawiający za-płaci za faktycznie zrealizowane godziny. 2) Zakres usług opiekuńczych obejmuje:a) pielęgnację i dbanie o higienę osobistą klienta, który nie może tego wykonać samodzielnie (mycie/kąpanie, toaleta osobista, pampersowanie, ubieranie i rozbieranie, pomoc przy zmianie pozycji, zapobieganie odleżynom itd),b) dbanie o czystość bielizny pościelowej i odzieży klienta, c) mierzenie temperatury, tętna i ciśnienia oraz zmiana opatrunków,d) podawanie leków wg zaleceń lekarskich, iniekcję insuliny zgodnie z zaleceniem lekarza,e) zakup art. spożywczych i innych potrzebnych w gospodarskie domowym, f) dostarczanie i/lub przygotowywanie posiłków, w tym co najmniej raz dziennie posiłku go-towanego,g) pomoc przy spożywaniu posiłków, h) utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy ( bieżące porządki, wietrzenie pomieszczeń, mycie okien),i) wykonywanie prania w razie potrzeby w tym bielizny osobistej, j) palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody itd.,k) załatwianie spraw urzędowych ( m.in. opłacanie rachunków, wyrabianie dokumentów),l) prowadzenie na bieżąco zeszytu wydatków i rozliczeń z wydanych pieniędzy podopiecz-nego,m) zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach klienta, wykupienie leków,n) zapewnienie kontaktów ze środowiskiem, podtrzymywanie indywidulanych zainteresowań, w miarę możliwości organizowanie wolnego czasu, dostarczanie pra-sy/książek, towarzyszenie na spacerach, pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami, organizowanie kontaktów międzysąsiedzkich, pomoc w poruszaniu się np. w dojściu do lekarza czy na zabiegi itd.,o) inne zgodne z potrzebami klienta – mieszcząc się w zakresie świadczenia usług opiekuńczych. 3) Zakres usług specjalistycznych, w tym dla osób zaburzeniami psychicznymi obejmuje m.in.:a) zajęcia rehabilitacyjne i rewalidacyjno-wychowawcze, b) rehabilitację fizyczną i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu (m.in. terapia pedagogiczna, rehabilitacja ruchowa i fizjoterapia),c) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,d) terapię logopedyczną, e) pielęgnację jako wsparcie procesu leczenia,f) pomoc mieszkaniową. 4) Czynności nadzoru nad powierzonymi usługami wykonywane w trakcie realizacji zamówienia i przy realizacji przedmiotu zamówienia przez koordynatora usług opiekuńczych, a w szczególności:a) osobisty i bezpośredni nadzór nad wykonywaniem usług opiekuńczych (koordynator musi być obecny na terenie gminy Złoty Stok, nie dopuszcza się koordynowania przez telefon na odległość lub przez inne środki komunikacji elektronicznej);b) opracowywanie harmonogramu usług;c) wprowadzania nowych pracowników w środowisko w miejscu wykonywania usług (u klientów ośrodka);d) stały kontakt telefoniczny w dniach i godzinach pracy Zamawiającego;e) stały kontakt koordynatora z pracownikami socjalnymi OPS w kwestii klientów ośrodka oraz z właściwymi pracownikami OPS w kwestii świadczenia usług, faktur i spraw administracyjnych;f) na każde wezwanie Zamawiającego stawianie się w siedzibie OPS w kolejny dzień roboczy licząc od dnia wezwania;g) niedopuszczalnym jest utrzymywanie kontaktów poprzez skrytkę pocztową lub tylko w formie pisemnej przesyłanej pocztą. W przypadku braku bezpośredniego kontaktu z koordynatorem Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo rozwiązania umowy z wykonawcą z wyłącznej jego winy. Wykonawca musi posiadać na terenie miasta Złoty Stok lub powiatu ząbkowickiego stacjonarnego punktu tak aby istniała stała możliwość bezpośredniego kontaktu z koordynato-rem i załatwiania wszelkich spraw merytorycznych, administracyjnych i innych związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych w tym specjalistycznych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Usługi świadczone będą przez okres 12 miesięcy, od dnia zawarcia umowy, najwcześniej od dnia 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. od poniedziałku do piątku. Usługi w szczególnych przypadkach mogą być świadczone w soboty i dni wolne od pracy. UWAGA: W przypadku zmiany przepisów prawa, określających wymagania w zakresie przygotowania zawodowego kadry, wymaganego przy świadczeniu usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić świadczenie tych usług przez kadrę spełniającą zmienione wymogi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85311200-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 usługę w zakresie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, opisany w ust. IV niniejszej SWZ, w wymiarze co najmniej 3000 godzin.Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:a) co najmniej 2 osobami do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi ( m.in. logopeda, fizjoterapeuta, pedagog specjalny), posiadającymi kwalifikacje do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2005.189.1589);b) co najmniej jedną osobą (koordynatorem usług opiekuńczych posiadającą, co najmniej wykształcenie średnie oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w koordynowaniu usługami opiekuńczymi, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej).Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, musi być spełniony przez Wykonawcę samodzielnie lub przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie, a w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców występujących wspólnie. Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach