Przetargi.pl
Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych

Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Kamieniec 10
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2012021 , fax. 018 2015351
  • Data zamieszczenia: 2014-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem
    ul. Kamieniec 10 10
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 018 2012021, fax. 018 2015351
    REGON: 00031151000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-zakopane.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługi polegające na odbiorze (wraz z załadunkiem), transporcie i unieszkodliwianiu odpadów medycznych z grupy 18 01 tj. głownie 18 01 02 oraz 18 01 03 od: 1) Szpitala i Przychodni Specjalistycznej położonych przy ulicy Kamieniec 10, 34-500 Zakopane, 2) Przychodni Specjalistycznej położonej przy ulicu Kamieniec Dolny 55, 34-470 Czarny Dunajec, na rzecz Szpitala Powiatowego im. dr Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem, ul. Kamieniec 10 przez okres trzech lat, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2. Zamawiający informuje, że podana poniżej ilości odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest wielkością wyliczoną w sposób szacunkowy, która w trakcie trwania umowy może ulec zmianie, zmniejszeniu w zależności od rzeczywistych, bieżących potrzeb Zamawiającego, i tak: 1) Odpady na miesiąc w średniej ilości - 4.000 kg, co szacunkowo przez cały okres trwania umowy daje ilość nie większą niż 144.000 kg. 3. Zamawiający zastrzega, że odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego w czasie obowiązywania umowy będzie się odbywać sukcesywnie wg następującego harmonogramu: 1) Odbiór wraz z załadunkiem, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z miejsc określonych powyżej w punkcie 1.1) oraz 1.2) odbywać się będzie trzy razy w tygodniu, tj. w poniedziałek, środę i piątek w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00 (oraz dodatkowo w uzgodnionym uprzednio terminie w okresie świąt i dni wolnych od pracy). Osobą uprawnioną do przekazania odpadów jest pracownik Sekcji Higieny Szpitalnej oraz pielęgniarka gabinetu zabiegowego. 2) Odbiór wraz z załadunkiem, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych z miejsc określonych powyżej w punkcie 1.3) SIWZ odbywać się będzie jeden raz w tygodniu, tj. w poniedziałek w dni robocze w godzinach od 7:00 do 15:00 (oraz dodatkowo w uzgodnionym uprzednio terminie w okresie świąt i dni wolnych od pracy). Osobą uprawnioną do przekazania odpadów jest pielęgniarka gabinetu zabiegowego. 4. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi posiadać uprawnienia niezbędne do wykonania usługi tj. zezwolenie do odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z wymogami ustawowymi dotyczącymi działalności będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U. z dnia 08 stycznia 2013 roku, poz.21 ze zm.). 5. Ponadto Zamawiający zastrzega, że Wykonawca zobowiązany będzie przez cały okres obowiązywania umowy do posiadania wszelkich niezbędnych zezwoleń dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz ich bieżącego aktualizowania i odnawiania z zachowaniem ciągłości uprawnień. Utrata bądź wygaśnięcie uprawnień skutkować będzie koniecznością wypowiedzenia umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania po każdym odbiorze wypełnionych i podpisanych kart przekazania odpadów z dokładnym oznaczeniem instalacji, w której wykonano unieszkodliwienie z podaniem jej lokalizacji, osobno dla każdego kodu i miejsca odbioru, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 08 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z dnia 28 grudnia 2010 roku, Nr 249 poz. 1673). Wykonawca dostarcza Zamawiającemu firmowe karty przekazania odpadów (druki samokopiujace) w ilości niezbędnej do realizacji niniejszego zamówienia. 7. Transport odpadów medycznych będzie odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych posiadającymi w tym względzie wszelkie upoważnienia zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z dnia 24 października 2011 roku, Nr 227 poz. 1367 ze zm.). Zamawiający zastrzega, że Wykonawca ubiegający się o niniejsze zamówienie musi dysponować odpowiednią liczbą środków transportu odpadów, zabezpieczającą świadczenie usługi w sposób ciągły, np. spowodowanych ewentualnymi awarami środka transportu. 8. Zakaźne odpady medyczne będą unieszkodliwiane w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki i technologii (BAT) poprzez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U. z dnia 08 stycznia 2013 roku, poz.21 ze zm.), posiadających wszelkie wymagane prawem pozwolenia i decyzje dopuszczające instalację do eksploatacji. Zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych we współspalarniach odpadów zgodnie z art.95 ust. 3 cytowanej wyżej ustawy o odpadach. 9. Instalacja Wykonawcy winna posiadać wolne moce przerobowe umożliwiające unieszkodliwienie odpadów odebranych od Zamawiającego. 10. Odpady muszą być unieszkodliwiane na terenie województwa małopolskiego. Dopuszcza się, aby odpady medyczne były unieszkodliwiane na obszarze innego województwa, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca unieszkodliwiania położonego na obszarze województwa małopolskiego. Dopuszcza się unieszkodliwianie odpadów medycznych na obszarze innego województwa niż małopolskie w najbliżej położonej instalacji w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze województwa małopolskiego lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych (tzw. zasada bliskości zgodnie z art. 20 ust. 4-6 wyżej cytowanej ustawy o odpadach). 11. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 4 wyżej cytowanej ustawy o odpadach wymaga od Wykonawcy wystawiania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych przez termiczne przekształcenie w spalarni odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu w/w dokumentu jeden raz w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę. Dokument ten będzie stanowił podstawę do zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy za zrealizowana usługę za dany miesiąc. W/w dokument musi być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 roku w sprawie dokumentu potwierdzajacego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z dnia 22 stycznia 2014 roku, poz. 107). Podane ilości kilogramów i rodzajów odpadów według kodów, które zostały unieszkodliwione muszą być zgodne z ilościami kilogramów i rodzajów odpadów według kodów wynikającymi z kart przekazania odpadów oraz inne dane zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Dokumenty należy wystawiać oddzielnie dla każdego miejsca odbioru odpadów. W przypadku odpadów innych niż zakaźne, podstawą do zapłaty za fakturę będą poprawnie wypełnione i podpisane karty przekazania odpadu. 12. Ponadto do faktury Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo dołączyć zestawienie ilości odebranych odpadów wg kodów i miejsc odbioru zawierające numery kart przekazania odpadu i ilość wskazaną na każdej karcie. 13. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu zbiorczych pojemników na odpady w ilości: 2 pojemniki o pojemności ok. 1m? na odpady z grupy 18 01 03 oraz 1 pojemnik o pojemności ok. 0,5 m? na odpady z grupy 18 01 02 - ilość pojemników oraz ich wielkość może ulec zmianie stosownie do potrzeb Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników w stanie czystym i sprawnych pod względem technicznym oraz dokonywać ich okresowego przeglądu, jak również dokonywać wymiany pojemników w przypadku ich zniszczenia lub uszkodzenia. 14. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność przed organami uprawnionymi do kontroli za prawidłowość odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych będących przedmiotem niniejszego postępowania i zobowiązuje się do wykonywania ich zaleceń w tym zakresie na własny koszt. 15. W przypadku zawarcia umowy będzie możliwość zmniejszenia zadeklarowanej przez Zamawiającego ilości odpadów oraz zmiany liczby punktów odbioru i częstotliwości odbioru odpadów stosownie do potrzeb Zamawiającego. 16. Wykonawca będzie odbierać odpady w opakowaniach dostarczonych przez Zamawiającego i nie będzie wnosić zastrzeżeń do rodzaju stosowanych przez Zamawiającego opakowań (obecnie stosowane są plastikowe pudełka na igły i strzykawki uniemożliwiające ponowne ich otwarcie lub wysypanie zawartości; pudełka gromadzone są w magazynie odpadów w workach foliowych koloru czerwonego). 17. Odpady ważone będą przez Zamawiającego, niemniej jednak Wykonawcy, w chwili odbioru odpadów, przysługuje prawo kontroli wagi przekazywanych odpadów w obecności pracownika Zamawiającego. 18. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy, ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczącego prowadzonej działalności w zakresie objętym przedmiotem postępowania na sumę gwarancyjną minimum 200.000,00 zł. Kopia polisy winna zostać dostarczona Zamawiającemu przy podpisywaniu umowy oraz każdorazowo w terminie 7 dni w przypadku jej odnowienia po upływie okresu obowiązywania poprzedniej polisy, pod rygorem rozwiązania umowy z winy Wykonawcy. 19. Realizacja usług objętych przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego misi być zgodna z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym w szczególności zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z dnia 23 października 2013 roku, poz. 1232 ze zm.), 2) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. z dnia 24 października 2011 roku, Nr 227 poz. 1367 ze zm.) 3) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U. z dnia 08 stycznia 2013 roku, poz.21 ze zm.), 4) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz.U. z dnia 04 sierpnia 2010 roku, Nr 139, poz. 940), 5) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 08 grudnia 2010 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z dnia 28 grudnia 2010 roku, Nr 249 poz. 1673), 6) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 roku w sprawie dokumentu potwierdzajacego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz.U. z dnia 22 stycznia 2014 roku, poz. 107).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905200008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu i składając ofertę przetargową Wykonawcy są zobowiązani wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie dziesięć tysięcy złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-zakopane.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach