Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowej usługi pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji dla Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, w ramach projektu pn. „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia”

Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-401 Gdańsk, Al. Gen. Hallera
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 583 412 593 , fax. 583 449 955
  • Data zamieszczenia: 2020-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zespół Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku
    Al. Gen. Hallera 17
    80-401 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 583 412 593, fax. 583 449 955
    REGON: 22009525000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyk.gda.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowej usługi pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji dla Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, w ramach projektu pn. „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie kompleksowej usługi pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji dla Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, w ramach projektu pn. „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” 1. Informacje wstępne. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi w zakresie pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji dla Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, w ramach projektu pn. „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia” w zakresie inwestycji o nowy budynek składający się sal wykładowych wraz z łącznikiem, windą, klatką schodową i zagospodarowaniem terenu. 2. Wykonawca będzie świadczył usługę kompleksowego nadzoru inwestorskiego, na którą będzie się składać, w szczególności: 1) usługa świadczenie kompleksowej usługi pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi przy realizacji inwestycji dla Wojewódzkiego Zespołu Szkół Policealnych Nr 2 w Gdańsku 80-401 Gdańsk, Al. Gen. J. Hallera 17, w ramach projektu pn. „Rozwój infrastruktury wojewódzkich zespołów szkół policealnych w Gdańsku, Gdyni i Słupsku poprzez rozbudowę, modernizację i zakup wyposażenia”, przy zastosowaniu odpowiedniej jakości materiałów i technologii, kosztów realizacji oraz zgodności z dokumentacją projektową i wydanymi decyzjami zezwalającymi na prowadzenie robót, 2) organizowanie procesu inwestycyjnego, 3) koordynacja i nadzór nad realizacją zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz zgodnie z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę oraz dokumentacją projektową, 4) zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie realizacji Przedmiotu zamówienia przy pomocy osób, które w toku wykonywania Etapu I pełniły będą funkcje inspektora nadzoru w branżach: a) konstrukcyjno – budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych i telekomunikacyjnych, dopuszcza się łączenie wyżej wymienionych funkcji. 5) wskazania koordynatora czynności związanych z prowadzaniem nadzoru inwestorskiego spośród osób, o których mowa w pkt. 4) 6) pełna współpraca z projektantem / firmą która sporządziła projekt. 3. Opis inwestycji: 1) zakres robót budowlanych (główny): a) dobudowa łącznika między budynkami (nowoprojektowanym i istniejącym), b) winda wraz z klatką schodową dobudowaną do szczytu istniejącego budynku, c) budowa drogi dojazdowej i miejsc parkingowych wzdłuż nowego budynku - częściowa d) remont istniejącego parkanu od Al. Gen. J. Hallera i ogrodzenie całego terenu płotem z paneli stalowych - częściowa e) dobudowa nowego budynku z czterema salami dydaktycznymi, f) budynek nowoprojektowany będzie zlokalizowany na dz. nr 1242/2 obręb 044. Będzie to budynek parterowy niepodpiwniczony z dachem płaskim połączony z istniejącym budynkiem za pomocą łącznika. W budynku znajdować się będą: 2 sale dydaktyczne, jedna sala komputerowa, jedna sala opiekuna medycznego, hall, pomieszczenia komunikacyjne i gospodarcze oraz węzły sanitarne. Dwie sale będą miały możliwość czasowego połączenia dla zaaranżowania auli. Do ściany szczytowej istniejącego budynku zostanie dobudowana klatka schodowa i winda elektryczna przylegająca do ciągu komunikacyjnego istniejącego budynku. W związku z rozbudową istniejącego budynku, wzdłuż nowoprojektowanego budynku zostanie wykonana droga dojazdowa z miejscami parkingowymi zakończona placem manewrowym dla straży pożarnej. Dojazd do szkoły odbywać się będzie od strony ul. Okrzei. Droga dojazdowa, z funkcją drogi pożarowej wykonana zostanie w formie ciągu pieszo-jezdnego. 2) Przedsięwzięcie dotyczące WZSP nr 2 w Gdańsku zgodnie z warunkami określonymi w § 3 ust.1 pkt 55 a lub b oraz § 3 ust.1 pkt 60 rozporządzenia RM z 9.11.2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 3) Szczegółowy zakres i opis wymagań wobec inwestycji zawiera dokumentacja techniczna, która powinna zostać przekazana Wykonawcy po podpisaniu umowy. 4. Narady koordynacyjne dla każdej z lokalizacji: 1) Wykonawca jest zobowiązany do zwoływania narad koordynacyjnych w toku realizacji Robót budowlanych, z częstotliwością i w terminach, według stwierdzonych przez Wykonawcę potrzeb, nie rzadziej jednak niż 2 razy w każdym miesiącu kalendarzowym. 2) Narady koordynacyjne będą odbywały się w siedzibie Zamawiającego. O zwołaniu narady koordynacyjnej Wykonawca obowiązany jest powiadomić Zamawiającego nie później niż na 3 dni robocze przed planowanym terminem odbycia narady. Zamawiającemu oraz innym osobom wskazanym przez Zamawiającego przysługuje prawo do uczestnictwa w naradach, jednak ich absencja, niezależnie od przyczyn, nie będzie skutkować brakiem możliwości przeprowadzenia narady. 3) Celem nard koordynacyjnych będzie w szczególności: a) omawianie lub wyjaśnianie bieżących spraw dotyczących zaawansowania i wykonania robót, b) ocena postępu robót budowlanych i sprawdzenie czy jest on zgodny z harmonogramem robót, c) rozwiązywanie problemów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych, w tym w związku z ewentualnymi wadami dokumentacji, niezgodnością stanu faktycznego ze stanem projektowym, wadliwością wykonawstwa w zakresie robót budowlanych, zaistnieniem okoliczności nie przewidzianych na etapie projektowania. 4) Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności sporządzonych przez wykonawcę Robót budowlanych protokołów z narad wraz z listą obecności, które następnie przekazywane będą Zamawiającemu oraz uczestnikom narad, którzy w ich toku zgłoszą takie żądanie. 5. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Do zakresu obowiązków Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie należało w szczególności: 1) Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlano- wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa, w tym m.in. przepisami techniczno-wykonawczymi, w zakresie BHP, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz poprzez egzekwowanie zgodności prowadzonych robót budowlano z przyjętymi terminami oraz założeniami finansowymi; 2) Pełna współpraca z Zamawiającym, w tym szczególności przygotowanie i udostępnianie na żądanie wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących robót oraz udzielanie koniecznych wyjaśnień; Zapoznanie się z dokumentacją projektową przekazaną przez Zamawiającego niezbędną do prowadzenia robót budowlanych; 3) Powiadomienie organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzającym przyjęcie obowiązków na budowie. 4) Udział w przekazaniu Wykonawcy terenu budowy, a także dokumentów formalno- prawnych budowy; 5) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu; 6) Zatwierdzanie materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym przede wszystkim z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dla wszystkich asortymentów robót; 7) Uczestniczenie przy przeprowadzeniu wszystkich prób, pomiarów i sprawdzeń, 8) Podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej, w tym przede wszystkim w projektach budowlanych, projektach budowlanych wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót; 9) Udział w kontrolach zarządzanych przez Zamawiającego na terenie budowy; 10) Wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy. Powyższe dotyczy również zatrudnionych podwykonawców; 11) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych, ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych, 12) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 13) Organizowanie, przeprowadzanie i dokonanie czynności odbiorów częściowych oraz wstępnego i ostatecznego dla poszczególnych części wykonywanych robót budowlanych od wykonawcy robót budowlanych, 14) Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót pisemnych poleceń z ich wpisem potwierdzonym do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych; 15) Żądanie od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub pozwoleniem na budowę; 16) Bieżąca kontrola terminowości wykonywanych robót. Kontrola zgodności wykonywanych robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót. Podejmowanie działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji; 17) Organizowanie i prowadzenie narad technicznych w razie potrzeby lub na życzenie Zamawiającego przy udziale wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego wraz ze sporządzeniem protokołów z narad i przekazaniem tego protokołu stronom. Celem narad będzie przegląd osiągniętego postępu robót, przegląd harmonogramów rzeczowo- finansowych i planów odnośnie dalszej działalności, stanu załogi, sprzętu, bezpieczeństwa, wyposażenia, dostaw materiałów, płatności, obecnych i przewidywanych trudności 18) Konsultowanie z Zamawiającym podejmowanych decyzji technicznych związanych z realizacją robót budowlanych, a polegających na kontroli zaawansowania robót, stosowanej technologii, innych możliwościach wykonania robót z zastosowaniem równoważnych materiałów i rozwiązań systemowych w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej 19) Nadzorowanie budowy w takich odstępach czasu, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna; 20) Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; 21) Uzgadnianie z Wykonawcą i Zamawiającym zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji; 22) Sprawdzenie i akceptacja faktur wykonawcy robót oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót budowlanych w zakresie fakturowania robót finansowanych przez jednostkę finansującą (Zamawiającego). 23) Sprawdzanie pod względem merytorycznym protokołów odbioru i dokumentów finansowych wystawionych przez Wykonawcę robót na podstawie faktycznie wykonanych robót. 24) Współpraca z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek/wad w dokumentacji projektowej i uzyskania zgody na ewentualne zmiany w zakresie projektu budowlanego; 25) Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów budowy; 26) Uczestnictwo w komisji odbioru końcowego inwestycji. 27) Przygotowanie w imieniu Zamawiającego kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do właściwego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i przekazanie kopii wniosku z potwierdzoną datą wpływu PINB dla Zleceniodawcy, udział w czynnościach i spotkaniach zmierzających do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 28) Zapobieganie roszczeniom Wykonawcy robót. 29) Identyfikowanie wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony wykonawcy robót i stron trzecich i informowanie o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 30) Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stenem faktycznym na terenie budowy. 31) W przypadku, gdy do czasu zakończenia inwestycji, o których mowa w Rozdziale I ust. 1 powyżej wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a wykonawcą robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Wykonawcy co do przedmiotu sporu. 32) Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji. 33) zawiadomienia organu architektoniczno-budowlanego i projektanta o rozpoczęciu budowy, 34) sprawdzenie ewentualnego wykazu materiałów przedłożonych przez Wykonawcę Robót budowlanych, pod względem zgodności z zamówieniem na Roboty budowlane, dokumentacją projektową oraz dopuszczeniem do stosowania w budownictwie. 7. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji tj. możliwości zwiększenia Przedmiotu zamówienia polegającego na świadczeniu kompleksowej usługi pełnienia w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego przy robotach budowlanych polegających na ułożeniu warstwy ścieralnej z betonowej kostki brukowej na podsypce cementowo-piaskowej, który szczegółowo został opisany w Zadaniu nr 2 w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ (dalej jako „OPZ”) – dokumentacji postępowania na wykonanie robót budowlanych objętych przedmiotowym nadzorem. Link do dokumentacji postępowania http://bip.pkm-sa.pl/a,15040,wykonanie-robot-budowlanych-polegajacych-na-rozbudowie-modernizacji-oraz-zagospodarowaniu-przylegleg.html. Pozostałe uregulowania dotyczące prawa opcji zostały opisane w § 9 wzoru umowy stanowiącej Załącznik nr 5 do SIWZ. Warunkiem uruchomiania prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w terminie nie krótszym niż 60 dni (ok. 2 miesiące) przed terminem zakończenia zadania podstawowego w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez Zamawiającego zakresie. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w przypadku gdy zleci wykonanie prawa opcji dla wykonawcy inwestycji będącej przedmiotem nadzoru inwestorskiego. 8. Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednią wiedzę, kwalifikacje, uprawnienia, zasoby i doświadczenie niezbędne do należytego wykonania Nadzoru Inwestorskiego oraz zobowiązuje się wykonać je z najwyższą starannością, w zgodności z wszystkimi mającymi zastosowanie przepisami prawa oraz zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i szczególnym uwzględnieniem jego interesów. 9. przedmiotu zamówienia, zgodnie z aktualnymi „Wytycznymi w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”. 10. Z uwagi na fakt, że Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Wykonawca zobowiązuje się do oznaczenia wszelkiej dokumentacji, związanej z realizacją w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020., Wykonawca - na wezwanie podmiotu uprawnionego do przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji projektu - zobowiązany jest do udostępnienia temu podmiotowi dokumentów, w tym dokumentów finansowych, związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 11. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia żadnych wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). 2) Zgodnie z art. 12 ustawy Prawo budowlane działalność obejmującą wykonywanie czynności przy realizacji przedmiotowego zamówienia może wykonywać osoba pełniąca samodzielną funkcję techniczną w budownictwie. 3) Samodzielną funkcję techniczną w budownictwie mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające „uprawnienia budowlane”. Uprawnienia budowlane przyznawane są imiennie. W związku z powyższym do opracowania projektu budowlanego nie jest wymagane nawiązanie stosunku pracy pod kierownictwem pracodawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności składając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – przykład zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp. W związku z powyższym Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ dotyczące tych podmiotów 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1 powyżej. 6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 oraz nr 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 8. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 9. Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 8 powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.. 11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach