Przetargi.pl
Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pn: „Budowa dróg gminnych w m. Przewłoka na terenie Gminy Ustka w ramach Programu na rzecz zwiększenia szans rozwojowych Ziemi Słupskiej...."

Wójt Gminy Ustka ogłasza przetarg

  • Adres: 76-270 Ustka, ul. Dunina 24
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Ustka
    ul. Dunina 24
    76-270 Ustka, woj. pomorskie
    REGON: 770979878
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pn: „Budowa dróg gminnych w m. Przewłoka na terenie Gminy Ustka w ramach Programu na rzecz zwiększenia szans rozwojowych Ziemi Słupskiej...."
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług nadzoru inwestorskiego w ramach zadania/umowy pn: „Budowa dróg gminnych w m. Przewłoka na terenie Gminy Ustka w ramach Programu na rzecz zwiększenia szans rozwojowych Ziemi Słupskiej” – budowa drogi Przewłoka - Grabno i budowa ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż drogi gminnej Grabno – Przewłoka, finansowana z dotacji budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi, zwanym zamiennie przedmiotem zamówienia.2. Zadanie inwestycyjne objęte przedmiotem umowy obejmuje wykonanie robót budowlanych budowy drogi Przewłoka – Grabno i budowy ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż drogi gminnej Grabno - Przewłoka.3. Szczegółowy zakres przedmiotu umowy określa projekt umowy oraz opis przedmiotu zamówienia załącznik nr 8A, który stanowi integralną część umowy. 4. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania czynności wskazanych w pkt. 5.1 SWZ, z należytą starannością w oparciu o aktualne unormowania prawne wynikające z art. 25 i 26 Ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) oraz wszelkimi innymi przepisami prawa obowiązującymi w zakresie nadzoru budowlanego, zgodnie z obowiązującymi standardami, zasadami sztuki oraz etyką zawodową.5. Do podstawowych obowiązków i czynności Wykonawcy należy pełnienie nadzoru zgodnie z art. 25 i n. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym w szczególności:kontrola zgodności wykonania robót budowlanych z projektem, pozwoleniem na budowę, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną oraz postanowieniami umownymi;1) kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowywanych elementów i stosowanych materiałów zgodnie z aktualnymi przepisami i normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania;2) kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem oraz terminowości ich wykonania;3) kontrola ilości i wartości wykonanych robót przed odbiorem zakończonego etapu/przedmiotu umowy;4) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, książek obmiarów i dokonywanie wpisów stwierdzających wszystkie zdarzenia mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót; kontrola prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów, kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót;5) koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzenie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzenie wykonania nadzoru. 1) weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy przebudowy na roboty dodatkowe, uzupełniające lub zamienne i przekazywanie Zamawiającemu w terminie do 3 dni od dnia ich otrzymania; 2) kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót; 3) w razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący podwyższenie kosztów budowy bądź mogących narazić Zamawiającego (inwestora) na straty, inspektor nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy i podejmuje odpowiednie decyzje, które wpisuje do dziennika budowy, wyznaczając termin ich wykonania i zawiadamia o nich na piśmie inwestora (Zamawiającego), wykonawcę i autora projektu; 4) bieżąca weryfikacja przedłożonych przez wykonawcę robót atestów, deklaracji, certyfikatów jakości, itp. (weryfikacja wniosków materiałowych) pod kątem ich zgodność z dokumentacją projektową oraz przepisami prawa; 5) dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu; 6) dokonanie odbioru końcowego i uczestniczenie w procedurze uzyskania pozwolenia na użytkowanie; 7) dokonywanie inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad; 8) sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót oraz Zamawiającego o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót naprawczych; 9) sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru; 10) sprawdzenie i akceptacja przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy robót dotyczących ilości i wartości wykonanych robót (Zamawiający będzie się rozliczał z wykonawcą robót budowlanych w oparciu o metodę ryczałtową. Obowiązkiem inspektora nadzoru będzie co miesięczne potwierdzanie faktycznie wykonanych prac. Na tej podstawie Zamawiający będzie dokonywał płatności częściowych na rzecz Wykonawcy robot budowlanych); 11) poświadczenie terminu zakończenia robót; 12) powiadomienie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy oraz ich ocena merytoryczna i formalno-prawna; 13) sprawdzenie rozliczenia ostatecznej kwoty umownej należnej Wykonawcy robót; 14) przekazywanie informacji Zamawiającemu o konieczności wydania Wykonawcy robót budowlanych pisemnego polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót; 15) przygotowanie dokumentów/wyjaśnień niezbędnych do przedłożenia instytucji kontrolującej – w zakresie związanym z pełnieniem obowiązków inspektora nadzoru. 16) weryfikowanie i opiniowanie wniosków składanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie: 17) zmiany terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane,a) konieczności i wartości wykonania robót dodatkowych,b) konieczności i wartości wykonania robót uzupełniających,c) konieczności i wartości wykonania robót zamiennych,d) sposobu spełnienia świadczenia przez Wykonawcę robót; 18) weryfikacja poprawności sporządzania przez Wykonawcę robót budowlanych kosztorysów robót: zamiennych/ zaniechanych/ dodatkowych/ uzupełniających; 19) wykonywanie innych obowiązków niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego; 20) reprezentowanie Zamawiającego na placu budowy i informowanie Zamawiającego na bieżąco o okolicznościach mogących mieć wpływ na sposób wykonania prac, termin realizacji, koniecznych zmianach mających wpływ na wartość umowy z wykonawca robót budowlanych; 21) zweryfikowanie i sprawdzenie dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę robót. Wykonawca będzie odpowiadał za dopilnowanie kompletności i potwierdzał zgodność stanu określonego w dokumentacji powykonawczej z faktycznie wykonanymi robotami. Inspektor Nadzoru zobowiązany jest złożyć oświadczenie w powyższym zakresie na dzień zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego; 22) zrealizowanie wszelkich innych poleceń i zarządzeń Zamawiającego nie wymienionych powyżej, które będą niezbędne do prawidłowej realizacji inwestycji; 23) wsparcie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów.6. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 oraz w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2, jeżeli zamawiający przewiduje takie wymagania:Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących usługi polegające na pełnieniu nadzoru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 ze zm)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach