Przetargi.pl
Studium wykonalności zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa basenu miejskiego w Białymstoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2020-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 05065864000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Studium wykonalności zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa basenu miejskiego w Białymstoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium wykonalności zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa basenu miejskiego w Białymstoku, tj. analizy prawno–finansowej oraz ekonomiczno-funkcjonalnej przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego. 2. Opracowanie powinno zawierać analizy: popytu (identyfikacja i ilościowe określenie społecznego zapotrzebowania na realizację planowanej inwestycji), modeli zarządzania możliwych do zastosowania w Białymstoku, kosztów realizacji i eksploatacji w kontekście możliwości finansowania oraz późniejszego utrzymania obiektu, przy uwzględnieniu funkcji i wielkości obiektu. Efektem analizy powinna być jednoznaczna rekomendacja zasadności realizacji inwestycji w jednym z poniższych wariantów oraz modeli organizacyjno-prawnych bądź uzasadnienie odstąpienia od realizacji przedsięwzięcia. 3. Zakres merytoryczny opracowania powinien zawierać m.in. : 1) Analizę / diagnozę rynku: sportowego, rekreacyjnego (w skali miasta, regionu, Polski, oraz obiektów funkcjonujących za granicą Polski w promieniu 200 km od Białegostoku). 2) Oszacowanie popytu i zainteresowania potencjalnych użytkowników (analiza popytu) wraz z analizą zasadności realizacji planowanego przedsięwzięcia w rozbiciu na trzy warianty, ze wskazaniem optymalnej wielkości obiektu przy uwzględnieniu celów, potrzeb i popytu: a) Wariant I – basen olimpijski 50x25 m + basen rekreacyjny 25x16 m kryty; b) Wariant II – basen olimpijski 50x25 m z możliwością podziału + basen rekreacyjny 25x16 m kryty + baseny i tereny rekreacyjne wewnętrzne i zewnętrzne (takie jak: aquapark, w tym np.: saunaria, termy, tereny rekreacyjne i wypoczynkowe, siłownia i fitness, funkcje gastronomiczne, itp); c) Wariant III – basen olimpijski 51,3x25 m wielofunkcyjny z ruchomym dnem i możliwością podziału + baseny i tereny rekreacyjne wewnętrzne i zewnętrzne (takie jak: aquapark, w tym np.: saunaria, termy, tereny rekreacyjne i wypoczynkowe, siłownia i fitness, funkcje gastronomiczne, itp.); 3) Analizę i wskazanie optymalnej wielkości i lokalizacji terenu niezbędnego do realizacji inwestycji (wszystkie ww. warianty) w oparciu o potencjalne (nie więcej niż 3) lokalizacje wskazane przez Zamawiającego. Potencjalne lokalizacje inwestycji zostaną wskazane Wykonawcy przy zawieraniu umowy. Wskazanie kluczowych wartości. 4) Analizę i wskazanie optymalnej wielkości basenów oraz terenów rekreacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych przewidzianych dla wariantów II i III. 5) Wskazanie rekomendowanego wariantu realizacji inwestycji oraz przedstawienie m.in.: a) Schematu funkcjonalnego obiektu. Wskazanie kluczowych elementów, funkcji i ich wielkości w stosunku do całości obiektu, w tym wskazanie optymalnej wielkości trybun. b) Analizy kosztów realizacji inwestycji oraz przewidywanych kosztów eksploatacji. c) Zasadności i możliwości realizacji inwestycji w podziale na etapy, przeprowadzenie analizy w szczególności w odniesieniu do kosztów realizacji i możliwości finansowania inwestycji (np. w I etapie realizowany będzie: basen olimpijski/ lub tylko aquapark lub basen rekreacyjny), jak też kosztów utrzymania, ze wskazaniem rekomendowanego rozwiązania. d) Modeli organizacyjno-prawnych realizacji inwestycji i zarządzania obiektem dla wskazanych niżej modeli ze wskazaniem rekomendowanych rozwiązań: Model 1: PUHP "LECH" Spółka z o.o. W ramach modelu 1, PUHP "LECH" Spółka z o.o. odpowiedzialna za realizację basenu miejskiego w Białymstoku, będzie pełniła rolę inwestora (zamawiającego). W niniejszym modelu przyjmuje się, iż wybudowana infrastruktura będzie zarządzana przez ww. Spółkę. Aktualny Tekst Jednolity Umowy Spółki PUHP "LECH" Spółka z o.o. wraz z aktualnym wypisem tej Spółki z KRS stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. Model 2: spółka celowa – spółka celowa W ramach modelu 2, spółka celowa z udziałem 100% Gminy - powołana do realizacji basenu miejskiego w Białymstoku, odpowiedzialna za realizację przedsięwzięcia, będzie pełniła rolę inwestora (zamawiającego). W niniejszym modelu przyjmuje się, iż wybudowana infrastruktura będzie zarządzana również przez spółkę celową. Model 3: BOSIR – spółka celowa W ramach modelu 3, zakład budżetowy BOSIR odpowiedzialny za realizację basenu miejskiego w Białymstoku, będzie pełnił rolę inwestora (zamawiającego). W niniejszym modelu przyjmuje się, iż wybudowana infrastruktura będzie zarządzana przez przekształcenie zakładu budżetowego w spółkę celową z udziałem 100% Gminy. Model 4: Stadion Miejski Sp. z o.o. - Stadion Miejski Sp. z o.o. W ramach modelu 4, spółka Stadion Miejski Sp. z o.o. odpowiedzialna za realizację basenu miejskiego w Białymstoku będzie pełniła rolę inwestora (zamawiającego). W niniejszym modelu przyjmuje się, iż wybudowana infrastruktura będzie zarządzana również przez ww. Spółkę. Aktualny wypis Spółki z KRS stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. Model 5: Miasto Białystok – Zarząd Mienia Komunalnego (Miejska jednostka organizacyjna). W ramach modelu 5 - Zarząd Mienia Komunalnego odpowiedzialny za realizację basenu miejskiego w Białymstoku, będzie pełniło rolę inwestora (zamawiającego). W niniejszym modelu przyjmuje się, iż wybudowana infrastruktura będzie zarządzana również przez Miejską jednostkę organizacyjną Zarząd Mienia Komunalnego. Model 6: Partnerstwo Publiczno-Prywatne (PPP). Model 7: Alternatywnie inny model wg wykonawcy. e) Opracowanie założeń finansowych obejmujących przychody i koszty utrzymania planowanej inwestycji dla każdego modelu zarządzania (uszczegółowione modele). f) Analizę wpływu realizacji inwestycji w każdym z modeli na budżet miasta. g) Analizę ryzyka i wrażliwości realizacji inwestycji w poszczególnych i modelach, z uwzględnieniem identyfikacji kluczowych zmiennych mogących mieć wpływ na koszty realizacji, utrzymania inwestycji oraz przychody. 6) Analizę możliwości finansowania inwestycji uwzględniając zarówno finansowanie wewnętrzne i zewnętrzne, finansowanie dłużne i bezzwrotne możliwe do pozyskania z wszelkich możliwych źródeł krajowych i zagranicznych. Analiza możliwości finansowania inwestycji powinna uwzględniać także finansowanie inwestycji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. 7) Inne aspekty prawno-ekonomiczno-funkcjonalne, które zdaniem Wykonawcy należałoby ująć w niniejszym opracowaniu, np. opis funkcjonujących obiektów w Polsce i na świecie, które nie generują strat finansowych, zagadnienia występowania pomocy publicznej w zależności od przyjętego wariantu i modelu organizacyjno-prawnego realizacji inwestycji i zarządzania obiektem. 8) Ponadto wymagane jest zaprezentowanie wyników ww. analiz na posiedzeniu m.in. Zespołu ds. realizacji inwestycji, Sesji Rady Miasta. Przewiduje się łącznie do 5 spotkań. Terminy spotkań zostaną ustalone indywidualnie z min. 3-dniowym wyprzedzeniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71241000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy wykonawca, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć: 1) do oferty: oddzielnie oświadczenie wstępne, o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ (na lub wg załącznika nr 2 do SIWZ), 2) na wezwanie Zamawiającego: dokumenty, o których mowa w rozdz. IX SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych odpowiednio w rozdz. V SIWZ. 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – załącznik nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg. załącznika nr 6 do SIWZ ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy – nie dotyczy. 4. Wykonawca (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy Wykonawca), w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w tym postepowaniu – Załącznik nr 5 do SIWZ. 5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiazania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach