Przetargi.pl
Sprzątanie osłon śmietnikowych lub miejsc gromadzenia odpadów wraz z terenem przyległym, zlokalizowanych na działkach będących własnością Gminy Miasto Koszalin zarządzanych przez ZBM w Koszalinie

Gmina Miasto Koszalin Zarząd Budynków Mieszkalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 75-815 Koszalin, Połczyńska 24
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 3409100 , fax. 94 3409196
  • Data zamieszczenia: 2023-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Koszalin Zarząd Budynków Mieszkalnych
    Połczyńska 24
    75-815 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 3409100, fax. 94 3409196
    REGON: 000153940
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbm.koszalin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprzątanie osłon śmietnikowych lub miejsc gromadzenia odpadów wraz z terenem przyległym, zlokalizowanych na działkach będących własnością Gminy Miasto Koszalin zarządzanych przez ZBM w Koszalinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot postępowania: Sprzątanie osłon śmietnikowych lub miejsc gromadzenia odpadówwraz z terenem przyległym, zlokalizowanych na działkach będących własnością Gminy MiastoKoszalin zarządzanych przez ZBM w Koszalinie.2. Zakres usług: Codzienne sprzątanie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) osłon śmietnikowych lub miejsc składowania odpadów wraz z terenem przyległym w promieniu 3m.Wykaz osłon śmietnikowych znajduje się w załączniku nr 9.1 do SWZ.3. Szczegółowy zakres obowiązków określony został w projekcie Umowy, w §1 ust. 1 w punktach od 1) do 8).4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.5. Niedopuszczalne jest złożenie przez wykonawcę więcej niż jednej oferty w danej części zamówienia.6. Zamawiający dokona odrębnej oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej w każdej części.7. Dana część zamówienia jest niepodzielna i wykonawca zobowiązany jest do zaoferowaniawszystkich elementów składowych danej części zamówienia pod rygorem odrzucenia oferty.8. CPV: 90.60.00.00-3 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lubwiejskich oraz usługi powiązane.9. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w Załączniku nr 6 do niniejszej SWZ zgodnie z art. 95 Pzp, wliczbie co najmniej 2 osób dla każdej części, w całym okresie trwania umowy w zakresie realizacji zamówienia, którego wykonanie polegana wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1510).10. Zamawiający wymaga aby do wykonania przedmiotu umowy był kierowany personel, którego wynagrodzenie za pracę jest równe lub przekracza równowartość wysokości wynagrodzeniaminimalnego, o którym mowa w ustawie z 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207).11. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim punkcie czynności będzie polegało na:1) Na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SWZ.2) Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 7 dni roboczych licząc od dnia wezwania, będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww.osób:• poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę, zawierających informacje, wtym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, wszczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzajumowy o pracę i zakres obowiązków pracownika (w pozostałym zakresie kopia umowy powinnazostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika),• oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umów o pracęz uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę(Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,• oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia,• dowody odprowadzenia składek ZUS.12. Niewypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą dowypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu Przedmiotu Umowy wprzypadku wyłączenia terenów z administrowania ZBM, sprzedaży terenów przez Gminę MiastoKoszalin z przyczyn ekonomicznych oraz innych okoliczności wynikających z potrzebZamawiającego. Zamawiający gwarantuje, że zleci Wykonawcy, w czasie trwania umowy, zakres prac, za który wartość wynagrodzenia brutto, nie będzie mniejsza niż 70% wartości umownej wynikającej z oferty Wykonawcy.1. Przedmiot postępowania: Sprzątanie osłon śmietnikowych lub miejsc gromadzenia odpadówwraz z terenem przyległym, zlokalizowanych na działkach będących własnością Gminy MiastoKoszalin zarządzanych przez ZBM w Koszalinie.2. Zakres usług: Codzienne sprzątanie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) osłonśmietnikowych lub miejsc składowania odpadów wraz z terenem przyległym w promieniu 3m.Wykaz osłon śmietnikowych znajduje się w załączniku nr 9.2 do SWZ.3. Szczegółowy zakres obowiązków określony został w projekcie Umowy, w §1 ust. 1 w punktach od 1) do 8).4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanychwe wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.5. Niedopuszczalne jest złożenie przez wykonawcę więcej niż jednej oferty w danej częścizamówienia.6. Zamawiający dokona odrębnej oceny i wyboru oferty najkorzystniejszej w każdej części.7. Dana część zamówienia jest niepodzielna i wykonawca zobowiązany jest do zaoferowaniawszystkich elementów składowych danej części zamówienia pod rygorem odrzucenia oferty.8. CPV: 90.60.00.00-3 Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lubwiejskich oraz usługi powiązane.9. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawieumowy o pracę osób wskazanych w Załączniku nr 6 do niniejszej SWZ zgodnie z art. 95 Pzp, wliczbie co najmniej 2 osób dla każdej części, w całym okresie trwania umowy w zakresierealizacji zamówienia, którego wykonanie polegana wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1510).10. Zamawiający wymaga aby do wykonania przedmiotu umowy był kierowany personel, którego wynagrodzenie za pracę jest równe lub przekracza równowartość wysokości wynagrodzeniaminimalnego, o którym mowa w ustawie z 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207).11. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim punkcie czynności będzie polegało na:1) Na etapie składania ofert - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SWZ.2) Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającegow terminie do 7 dni roboczych licząc od dnia wezwania, będzie zobowiązanydo przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób:• poświadczone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę, zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika (w pozostałym zakresie kopia umowy powinnazostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracownika),• oświadczenia ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umów o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę(Dz. U. z 2020 r. poz. 2207) przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,• oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu wynagrodzenia,• dowody odprowadzenia składek ZUS.12. Niewypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą dowypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu Przedmiotu Umowy w przypadku wyłączenia terenów z administrowania ZBM, sprzedaży terenów przez Gminę MiastoKoszalin z przyczyn ekonomicznych oraz innych okoliczności wynikających z potrzeb Zamawiającego. Zamawiający gwarantuje, że zleci Wykonawcy, w czasie trwania umowy,zakres prac, za który wartość wynagrodzenia brutto, nie będzie mniejsza niż 70% wartości umownej wynikającej z oferty Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90600000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Składając ofertę każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:- na część nr 1: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100),- na część nr 1: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100),2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilkunastępujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:- w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 34 1020 2791 0000 7102 0099 9714 w Banku PKO BP S.A. I OC/Koszalin, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu DP.261.5.2023.AC - Sprzątanie osłon śmietnikowych”- gwarancjach bankowych;- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r.poz. 299).3. Zgodnie z art. 97 ust. 10 Pzp jeżeli wadium będzie wnoszone w formie gwarancji lubporęczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 Pzp, wykonawca przekazujezamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej zgodnie zwymogami określonymi w SWZ.4. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjumuważa się za wniesione prawidłowo.5. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazanyw pkt. 2 rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.6. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowychZamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.7. Zwrot oraz zatrzymanie wadium przez Zamawiającego reguluje art. 98 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu nazasadach określonych w Rozdziale XV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającegowarunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ilewynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanejz przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 50 000,00 zł (słownie:pięćdziesiąt tysięcy złotych), bez względu na jaką ilość części składa ofertę.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) w ramach jednej umowy/kontraktu w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, a wprzypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje usługi sprzątania osłon śmietnikowychlub miejsc składowania odpadów o wartościco najmniej 50 000,00 zł brutto, bez względu na jaką ilość części składa ofertę.Uwaga!!Wykazane zamówienie zostanie uznane, jeśli będzie poparte dowodami potwierdzającymi, żeusługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.W przypadku zamówień nadal wykonywanych należy podać wartość usług zrealizowanychprzed upływem terminu składania ofert. W przypadku wykazania usług rozliczanych w walucie innej niż PLN wykonawca winienprzeliczyć ich wartość na PLN przyjmując:a) średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacjiogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych .b) jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczeniaprzyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia ozamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.2) dysponuje co najmniej 2 osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia, dla każdej zczęści.3. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału, polegać nazdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnieod charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, októrych mowa w rozdziale. VI. pkt. 2 niniejszej SWZ zostaną spełnione wyłącznie jeżeli:1) w przypadku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej – potencjał finansowykonsorcjantów może być badany łącznie;2) w przypadku zdolności technicznej lub zawodowej konsorcjum może polegać na zdolnościachtych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiadawymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowychwykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ narealizację zamówienia.6. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać nazdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie,do realizacji którego te zdolności są wymagane.7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu dodyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub innypodmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będziedysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w pkt. 2.4), winnopotwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasobygwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz winien określać w szczególności:8.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;8.2. sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotuudostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;8.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawcapolega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, którychwskazane zdolności dotyczą. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przezpodmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanieprzez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada,czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidzianewzględem wykonawcy. 9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby niepotwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodząwobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminieokreślonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albowykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolnościlub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał onw danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniającychzasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp,także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstawwykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu wzakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentówokreślonych w SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach